Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
54 kg/m is elterjedt nálunk, fővonalakon.
Na ha valaki tud occó sínt az szóljon! "Leesett" nem érdekel, de ha házhoz szállítással van, az előny! Ja, apró...
Igen, ilyet építenek, még ma is újonnan fővonalon, kb 1960 óta.
Egyszer voltunk egy CB -s ismerősnél, aki a nagyiccei HÉV állomáson dolgozott, az áramátalakítóban. Láttam sok darab sínt körülötte. Kértem tőle egy kb 20 cm -es darabot. Ott előttünk felkapott egy síndarabot, és viszonylag gyorsan lefűrészelte belőle kézifűrésszel. Le is esett az állunk, olyan 10 kg körüli darab lett.
Felénk (120-as vonal) már 60-as sineket raktak le felújitáskor.
Ha nem sürgős, akkor valamikor ősszel (akkor járok arrafelé) tudok vinni ajándékba. Egy feltétel van: Neked kell levágnod a darabot.
Sziasztok, az alábbi képeken látható Friedrich Grohe csap kb. 25 éve kiválóan szolgál, mostanában azonban csöpögni kezdett. Ha tiszta erőből zárom el akkor kb. abbahagyja, de ez nyilván nem állapot.
A kérdés hogy meg tudom-e javítani, és ha igen hogyan? A két tekerő fedő borítását levettem, így látható a képeken. Vettem két kis gumigyűrűt hozzá amit a boltban javasoltak, meg két olyan kis fehér műanyag vackot is ami a két tekerő közepén van. De most nem tudom mit tegyek, hogy férjek hozzá a gumigyűrűkhöz hogy cserélhessem? A középső fehér műanyagok amúgy kb. kivehetetlenek, 25 év alatt begyógyultak oda, talán kifaragcsálni lehet.... de gondolom azokat ki kellene szedni és akkor jön le a tekerő és úgy férek hozzá a gumikhoz(?). Előre is köszönöm ha valaki tud jótanácsot adni.
Zárd el a vizet. A két tekerőt is szedd le, azok alatt találhatóak a betétek, amelyeket fel lehet javítani. A betétek kitekerhetőek a fém testből.
Szerintem próbáld meg hírtelen erőből magad felé lerántani. Általában a legtöbb csapnál így működik. Bár látom ez nem a megszokott ha így nem jön le akkor póbáld meg közben leggaláb két egymással szembe lévő pöcök egy keskeny fogóval összeszoritani. Alatta lesz a szelep. oda már kell azért kell egy francia kulcs. Lehet müködni fog a szelep gumi csree , de simán lehet hogy 25 év után már maga szelepüllés kopott (****) azzal én már nem killodnék mert ahoz célszerszám kel fészekmaró, de általában nem szokot eredményt hozni. Akkor már érdemes egy új csaptelepet venni.
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2020
Moderátor által szerkesztve
Szia Bakman, köszi, én is kb. ilyesmit terveztem, ezek szerint jó felé tapogatóztam.
De a két tekerőt nem tudom leszedni A két tekerő legközepén van egy-egy fehér műanyag egység, azokat kéne kiszedni gondolom hogy a tekerők lejöjjenek. Na ez az ami nem megy, teljesen összegyógyultak a fém foglalattal. Nehéz ügy, töröm a fejem hogy tudnám azokat kioperálni....
Köszi, próbáltam már erőből is lehúzni, meg csavarhúzóval hátulról kiékelve lefeszíteni, de meg sem moccant :/
Az egyiken próbáltam összefogni a fehér pöcök kiálló széleit, de egyből letörtek. A lyukban persze ott maradt a műanyag nagyja, kb. hozzáférhetetlenül. Ma este még rászánok egy órát, hátha ki tudom bányászni valahogy a két fehér műanyagot. Ha nem sikerül, kénytelen leszek új csaptelepet venni.
a tekerőt fogd meg egyik kezeddel a másikkal támasz rá a csapra masszívan és határozottan húzd le a tekerőt.Eléggé passzosan van rajta. Alatta a csapbetét van kompletten cserélhető.
A két betét kb 1500Ft érdemes kicserélni. A két műanyag tekerő kb egy ezres. ha másképp nem megy akkor vágd le a műanyag tekerőt. A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2020
Köszi a tanácsot neked is.
Közben tiszta erőből próbálkoztam, meg a csavarhúzót beékeltem (bekalapáltam...) a tekerő és a csaptest közé. Már az sem érdekelt mennyire feszítem szét, torzítom el a dolgokat, ha nem jön le úgyis vennem kell új telepet. Na így 10 perc brutális feszegetéssel meg erőlködéssel az egyik lejött!! A másikat is próbálom, de az nagyon makacsul ragaszkodik a helyéhez, lehet előbb esik szét az egész telep, vagy törik el a csavarhúzóm, mint hogy az lejöjjön... na azért próbálom tovább.
Ahogyan Madzagos mester mondja, brutális húzás előre, ricni (ez a neve) enged.
Utána villáskulccsal kiteker, egész csapfelsőt (ez a neve) cserél. Ricnit is! Amit még nem mondtak, ki és betekerés nyitott állapotban. Haladóknak nem kell megvenni a teljes csapfelsőt, elég a "kopó" alkatrészeket, meg vizkőmentesités. Csavarhúzós feszegetéssel csak összekarmolászod és aztán tényleg vehetsz másikat, vagy elkerget az asszony... A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2020
Elindultam ma a teniszpályára, de az út kisebb részének megtétele után vissza kellett fordulnom. Eltört a bringám pedál tengelye. Láttam már néhány ronda törést, de ilyen tengelyt még nem láttam eltörve. Kis túlzással elképzelhetetlen akkora erőt lábbal kifejteni, ami erre képes lehet (tankönyvi fáradásos törés, szép kagylós lenyomattal). Itt is valamilyen anyaghibára gondolok, de ha így volt, akkor kb. 35 évig várakozott mire felszínre került. Ennek fényében talán már nem is mondható hibának.
A tengely kivétele fogós feladat volt. Itt semmi sem ment könnyen, és semmi nem akart elmozdulni a rég óta megszokott helyéről. Jól illik ide gyerekkorom egyik műhelygyakorlaton elhangzott tanári útmutatása: "Van akkora kalapács, ami megoldja a problémát." Ha saját tapasztalataimra támaszkodva kellene véleményeznem a szállóigévé vált mondást, akkor általában nem egy nagyobb kalapács, hanem valamilyen más okosság szokta a dolgokat meglazítani. A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2020
Lényeg, hogy a tengely tört, nem a csontod.
(Látom, salakos a teniszpálya, jól befogta a vasat. Bocs a rosszmájúságért, de nomen est omen.)
Ilyen menetnél sokat jelenthet a csavarlazító spray, ha van ideje hatni 1-2 nap, ezalatt többször ráfújva. Az itteni rövid menetekbe be tud ivódni, és rozsdát mar, ami összefogja a külön részeket.
A jármű nem új, több mint 35 éves. Az idő itt-ott már nyomot hagyott rajta, de még gurul.
Az a pálya ahová ma mentem valóban salakos, de van itt a környéken egyéb pályaborítás is. Nagym6! Mélységesen egyetértek veled, egy jól megválasztott vegyszer csodákra lehet képes. Nekem nem volt most csak normál olajom, meg némi gyakorlatom az ilyen típusú feladatokban. 10 perc alatt dirib-darabokra szedtem, mert a törött tengelyre volt szükségem mintának a holnapi pótláshoz. Csőkulcsot, kalapácsot, célzott kiütőket, és jó alátámasztást használtam (az ékek bontásához). Ez utóbbi volt a kihívás, de minden igyekezetem ellenére sem tudtam az ékek menetes részét megmenteni, azokat is pótolnom kell majd.
Nem tudom milyen csapágyas a tengely, gondolom golyók vannak csak benne. Lehet kapni ennél sokkal jobb, csapággyal szerelt tengelyt, nem külön golyókkal kell vacakolni mert egyben van, érdemes megkérdezni a boltban. Általában beszerelhető a régi fajta helyére, ezt is informálódni kellene. Valószínűleg kell az újfajta beszereléséhez speciális kulcs. Én minden bicónkat átszereltem erre.
Rákérdezek. Ez egy jó bringás bolt, ha van jobb megoldás akkor fognak tudni róla.
Mégis meg kell jegyeznem, hogy a golyósor -mint csapágyazás- egyáltalán nem rossz megoldás. Ha a két érintkező fészek rendben van, akkor nagyon jók a siklási/gördülési viszonyok. Idézet: Az nem lesz rendben 35 éves bicónál. Nem állítható be rendesen, vagy lötyög, vagy szorul, esetleg kissé akadozva forog. „Ha a két érintkező fészek rendben van, akkor nagyon jók a siklási/gördülési viszonyok”
Monoblokknak hívják, én is ilyenre cseréltem a saját bringámon a golyóskosaras megoldást, mert pár évente cserélnem kellett, széthajtottam. Kell hozzá egy spéci kulcsfej, de nem nagy pénz. Két mérést kell végezni a megfelelő darab kiválasztásához, a teljes tengely hosszt és a beépítési hosszt kell lemérni. Ahogy látom, Alkotó régi hajtókara még a beütőszeges, ékes rögzítési rendszerű. Ilyen tengelyvégződéssel szerintem nem kap monoblokkot, ezért új hajtókarokat is kellene vennie, ha ilyet akar beépíteni. Szóval így már meggondolandó, hogy megéri-e.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2020
Igazad van, most jut eszembe, a hajtókarok rögzítése is más volt. Új hajtókarokat is vettem. A régi ékes rögzítéshez nem kaptam normális kemény anyagú ékeket, hamar kiverődtek, így mindenképpen jól jött a másfajta masszív rögzítés -négyszög vég, ha jól emlékszem.
Nem mondanám magamat eminensnek, én is ilyen rozsdás vagyok már mint a kerékpárod, így ha tetszik, ha nem muszáj magamat "olajozni", nehogy idő előtt úgy járjak, mint a pedálod. És ez nem is olyan olcsó, figyelembe véve a gyógyszeripar nyereséges mivoltát. Sajnos még így is nyikorgok, de legalább még döcögve tudok haladni.
Ha már kerékpár: a motoros bicikli pedálja pár tekerés után kilazul és leesik. Mit tegyek? Egy pöttyel akartam meg hegeszteni mérgemben.
Segíthet, ha a hajtókart először rákalapálod az ékes tengelyre, és utána teljes erőből meghúzod a hajtókar anyát. Ha mégsem marad ott, akkor el tudom képzelni, hogy a tengely és a hajtókar ékes részének emelkedési szöge nem stimmel egymáshoz. Kínai elektromos bicikliken lehet érdekességekkel találkozni, a te géped nem tudom, milyen gyártmány. Ha semmi sem segít, akkor első körben egy tengely cserével próbálkoznék a helyedben.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2020
Lehetséges, hogy csak a fényképfelvétel készült rossz szögből, de nekem úgy tűnik, hogy a tengely anyaga is rozsdás a törési sík elég nagy keresztmetszeteben, valószínűsíthetően már volt egy kisebb repedés, ami aztán az oxidáció és az erő hatására egyre nagyobb lett. Amikor már nem volt elég elégséges keresztmetszetű az anyag, eltörött a tengely.
Az a tengely már régen berepedhetett.
Jó lett volna, ha külön is mutatod mindkettőt. Lehet, hogy kúpos négyszög az illesztése, akkor újra kell illeszteni (azaz megcsinálni, mert gyárilag ergya). A fiam bringájának is ez volt a baja. Egy délutánom ráment, míg összecsiszoltam a tengelyt a pedállal. Tisztítás, tusír-festék, feltolás; leszedés, csiszolás; újra össze. Ezt vagy hússzor, de olyan lett, hogy a csavar se kellett bele, úgy megállt. Aztán a gázszerelők ellopták, mikor fővezeték csere volt a házban.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |