Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   3156 / 3610
(#) nagym6 válasza pucuka hozzászólására (») Máj 29, 2020 /
 
54 kg/m is elterjedt nálunk, fővonalakon.
(#) sargarigo hozzászólása Máj 29, 2020 /
 
Na ha valaki tud occó sínt az szóljon! "Leesett" nem érdekel, de ha házhoz szállítással van, az előny! Ja, apró...
(#) pucuka válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 29, 2020 /
 
Igen, ilyet építenek, még ma is újonnan fővonalon, kb 1960 óta.
Egyszer voltunk egy CB -s ismerősnél, aki a nagyiccei HÉV állomáson dolgozott, az áramátalakítóban. Láttam sok darab sínt körülötte. Kértem tőle egy kb 20 cm -es darabot. Ott előttünk felkapott egy síndarabot, és viszonylag gyorsan lefűrészelte belőle kézifűrésszel. Le is esett az állunk, olyan 10 kg körüli darab lett.
(#) Gafly válasza pucuka hozzászólására (») Máj 30, 2020 /
 
Felénk (120-as vonal) már 60-as sineket raktak le felújitáskor.
(#) Gafly válasza sargarigo hozzászólására (») Máj 30, 2020 /
 
Ha nem sürgős, akkor valamikor ősszel (akkor járok arrafelé) tudok vinni ajándékba. Egy feltétel van: Neked kell levágnod a darabot.
(#) mnyugger válasza Rosszmáj hozzászólására (») Máj 30, 2020 /
 
Már mint kilogramm.
(#) good moon hozzászólása Máj 31, 2020 /
 
Sziasztok, az alábbi képeken látható Friedrich Grohe csap kb. 25 éve kiválóan szolgál, mostanában azonban csöpögni kezdett. Ha tiszta erőből zárom el akkor kb. abbahagyja, de ez nyilván nem állapot.

A kérdés hogy meg tudom-e javítani, és ha igen hogyan? A két tekerő fedő borítását levettem, így látható a képeken. Vettem két kis gumigyűrűt hozzá amit a boltban javasoltak, meg két olyan kis fehér műanyag vackot is ami a két tekerő közepén van. De most nem tudom mit tegyek, hogy férjek hozzá a gumigyűrűkhöz hogy cserélhessem? A középső fehér műanyagok amúgy kb. kivehetetlenek, 25 év alatt begyógyultak oda, talán kifaragcsálni lehet.... de gondolom azokat ki kellene szedni és akkor jön le a tekerő és úgy férek hozzá a gumikhoz(?).

Előre is köszönöm ha valaki tud jótanácsot adni.
(#) Bakman válasza good moon hozzászólására (») Máj 31, 2020 /
 
Zárd el a vizet. A két tekerőt is szedd le, azok alatt találhatóak a betétek, amelyeket fel lehet javítani. A betétek kitekerhetőek a fém testből.
(#) dlevy válasza good moon hozzászólására (») Máj 31, 2020 /
 
Szerintem próbáld meg hírtelen erőből magad felé lerántani. Általában a legtöbb csapnál így működik. Bár látom ez nem a megszokott ha így nem jön le akkor póbáld meg közben leggaláb két egymással szembe lévő pöcök egy keskeny fogóval összeszoritani. Alatta lesz a szelep. oda már kell azért kell egy francia kulcs. Lehet müködni fog a szelep gumi csree , de simán lehet hogy 25 év után már maga szelepüllés kopott (****) azzal én már nem killodnék mert ahoz célszerszám kel fészekmaró, de általában nem szokot eredményt hozni. Akkor már érdemes egy új csaptelepet venni.
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2020
Moderátor által szerkesztve
(#) good moon válasza Bakman hozzászólására (») Máj 31, 2020 /
 
Szia Bakman, köszi, én is kb. ilyesmit terveztem, ezek szerint jó felé tapogatóztam.

De a két tekerőt nem tudom leszedni
A két tekerő legközepén van egy-egy fehér műanyag egység, azokat kéne kiszedni gondolom hogy a tekerők lejöjjenek. Na ez az ami nem megy, teljesen összegyógyultak a fém foglalattal.

Nehéz ügy, töröm a fejem hogy tudnám azokat kioperálni....
(#) good moon válasza dlevy hozzászólására (») Máj 31, 2020 /
 
Köszi, próbáltam már erőből is lehúzni, meg csavarhúzóval hátulról kiékelve lefeszíteni, de meg sem moccant :/
Az egyiken próbáltam összefogni a fehér pöcök kiálló széleit, de egyből letörtek. A lyukban persze ott maradt a műanyag nagyja, kb. hozzáférhetetlenül.

Ma este még rászánok egy órát, hátha ki tudom bányászni valahogy a két fehér műanyagot.

Ha nem sikerül, kénytelen leszek új csaptelepet venni.
(#) madzagos válasza good moon hozzászólására (») Máj 31, 2020 /
 
a tekerőt fogd meg egyik kezeddel a másikkal támasz rá a csapra masszívan és határozottan húzd le a tekerőt.Eléggé passzosan van rajta. Alatta a csapbetét van kompletten cserélhető.
A két betét kb 1500Ft érdemes kicserélni. A két műanyag tekerő kb egy ezres. ha másképp nem megy akkor vágd le a műanyag tekerőt.
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2020
(#) good moon válasza madzagos hozzászólására (») Máj 31, 2020 /
 
Köszi a tanácsot neked is.

Közben tiszta erőből próbálkoztam, meg a csavarhúzót beékeltem (bekalapáltam...) a tekerő és a csaptest közé. Már az sem érdekelt mennyire feszítem szét, torzítom el a dolgokat, ha nem jön le úgyis vennem kell új telepet.

Na így 10 perc brutális feszegetéssel meg erőlködéssel az egyik lejött!!
A másikat is próbálom, de az nagyon makacsul ragaszkodik a helyéhez, lehet előbb esik szét az egész telep, vagy törik el a csavarhúzóm, mint hogy az lejöjjön... na azért próbálom tovább.
(#) Gafly válasza good moon hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Ahogyan Madzagos mester mondja, brutális húzás előre, ricni (ez a neve) enged.
Utána villáskulccsal kiteker, egész csapfelsőt (ez a neve) cserél. Ricnit is!
Amit még nem mondtak, ki és betekerés nyitott állapotban.
Haladóknak nem kell megvenni a teljes csapfelsőt, elég a "kopó" alkatrészeket, meg vizkőmentesités.

Csavarhúzós feszegetéssel csak összekarmolászod és aztán tényleg vehetsz másikat, vagy elkerget az asszony...
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2020
(#) sargarigo válasza Gafly hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Megdumáltuk!
(#) Alkotó hozzászólása Jún 1, 2020 /
 
Elindultam ma a teniszpályára, de az út kisebb részének megtétele után vissza kellett fordulnom. Eltört a bringám pedál tengelye. Láttam már néhány ronda törést, de ilyen tengelyt még nem láttam eltörve. Kis túlzással elképzelhetetlen akkora erőt lábbal kifejteni, ami erre képes lehet (tankönyvi fáradásos törés, szép kagylós lenyomattal). Itt is valamilyen anyaghibára gondolok, de ha így volt, akkor kb. 35 évig várakozott mire felszínre került. Ennek fényében talán már nem is mondható hibának.
A tengely kivétele fogós feladat volt. Itt semmi sem ment könnyen, és semmi nem akart elmozdulni a rég óta megszokott helyéről. Jól illik ide gyerekkorom egyik műhelygyakorlaton elhangzott tanári útmutatása: "Van akkora kalapács, ami megoldja a problémát." Ha saját tapasztalataimra támaszkodva kellene véleményeznem a szállóigévé vált mondást, akkor általában nem egy nagyobb kalapács, hanem valamilyen más okosság szokta a dolgokat meglazítani.
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2020
(#) Rosszmáj válasza Alkotó hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Lényeg, hogy a tengely tört, nem a csontod.

(Látom, salakos a teniszpálya, jól befogta a vasat.
Bocs a rosszmájúságért, de nomen est omen.)
(#) nagym6 válasza Alkotó hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Ilyen menetnél sokat jelenthet a csavarlazító spray, ha van ideje hatni 1-2 nap, ezalatt többször ráfújva. Az itteni rövid menetekbe be tud ivódni, és rozsdát mar, ami összefogja a külön részeket.
(#) Alkotó válasza Rosszmáj hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
A jármű nem új, több mint 35 éves. Az idő itt-ott már nyomot hagyott rajta, de még gurul.
Az a pálya ahová ma mentem valóban salakos, de van itt a környéken egyéb pályaborítás is.

Nagym6!
Mélységesen egyetértek veled, egy jól megválasztott vegyszer csodákra lehet képes. Nekem nem volt most csak normál olajom, meg némi gyakorlatom az ilyen típusú feladatokban. 10 perc alatt dirib-darabokra szedtem, mert a törött tengelyre volt szükségem mintának a holnapi pótláshoz.
Csőkulcsot, kalapácsot, célzott kiütőket, és jó alátámasztást használtam (az ékek bontásához). Ez utóbbi volt a kihívás, de minden igyekezetem ellenére sem tudtam az ékek menetes részét megmenteni, azokat is pótolnom kell majd.
(#) nagym6 válasza Alkotó hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Nem tudom milyen csapágyas a tengely, gondolom golyók vannak csak benne. Lehet kapni ennél sokkal jobb, csapággyal szerelt tengelyt, nem külön golyókkal kell vacakolni mert egyben van, érdemes megkérdezni a boltban. Általában beszerelhető a régi fajta helyére, ezt is informálódni kellene. Valószínűleg kell az újfajta beszereléséhez speciális kulcs. Én minden bicónkat átszereltem erre.
(#) Alkotó válasza nagym6 hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Rákérdezek. Ez egy jó bringás bolt, ha van jobb megoldás akkor fognak tudni róla.
Mégis meg kell jegyeznem, hogy a golyósor -mint csapágyazás- egyáltalán nem rossz megoldás. Ha a két érintkező fészek rendben van, akkor nagyon jók a siklási/gördülési viszonyok.
(#) nagym6 válasza Alkotó hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Idézet:
„Ha a két érintkező fészek rendben van, akkor nagyon jók a siklási/gördülési viszonyok”
Az nem lesz rendben 35 éves bicónál. Nem állítható be rendesen, vagy lötyög, vagy szorul, esetleg kissé akadozva forog.
(#) Balaa16 válasza nagym6 hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Monoblokknak hívják, én is ilyenre cseréltem a saját bringámon a golyóskosaras megoldást, mert pár évente cserélnem kellett, széthajtottam. Kell hozzá egy spéci kulcsfej, de nem nagy pénz. Két mérést kell végezni a megfelelő darab kiválasztásához, a teljes tengely hosszt és a beépítési hosszt kell lemérni. Ahogy látom, Alkotó régi hajtókara még a beütőszeges, ékes rögzítési rendszerű. Ilyen tengelyvégződéssel szerintem nem kap monoblokkot, ezért új hajtókarokat is kellene vennie, ha ilyet akar beépíteni. Szóval így már meggondolandó, hogy megéri-e.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2020
(#) nagym6 válasza Balaa16 hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Igazad van, most jut eszembe, a hajtókarok rögzítése is más volt. Új hajtókarokat is vettem. A régi ékes rögzítéshez nem kaptam normális kemény anyagú ékeket, hamar kiverődtek, így mindenképpen jól jött a másfajta masszív rögzítés -négyszög vég, ha jól emlékszem.
(#) mek-elek válasza Alkotó hozzászólására (») Jún 2, 2020 / 2
 
Nem mondanám magamat eminensnek, én is ilyen rozsdás vagyok már mint a kerékpárod, így ha tetszik, ha nem muszáj magamat "olajozni", nehogy idő előtt úgy járjak, mint a pedálod. És ez nem is olyan olcsó, figyelembe véve a gyógyszeripar nyereséges mivoltát. Sajnos még így is nyikorgok, de legalább még döcögve tudok haladni.
(#) jani1987 hozzászólása Jún 2, 2020 /
 
Ha már kerékpár: a motoros bicikli pedálja pár tekerés után kilazul és leesik. Mit tegyek? Egy pöttyel akartam meg hegeszteni mérgemben.
(#) Balaa16 válasza jani1987 hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Segíthet, ha a hajtókart először rákalapálod az ékes tengelyre, és utána teljes erőből meghúzod a hajtókar anyát. Ha mégsem marad ott, akkor el tudom képzelni, hogy a tengely és a hajtókar ékes részének emelkedési szöge nem stimmel egymáshoz. Kínai elektromos bicikliken lehet érdekességekkel találkozni, a te géped nem tudom, milyen gyártmány. Ha semmi sem segít, akkor első körben egy tengely cserével próbálkoznék a helyedben.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2020
(#) szalamandra válasza Alkotó hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Lehetséges, hogy csak a fényképfelvétel készült rossz szögből, de nekem úgy tűnik, hogy a tengely anyaga is rozsdás a törési sík elég nagy keresztmetszeteben, valószínűsíthetően már volt egy kisebb repedés, ami aztán az oxidáció és az erő hatására egyre nagyobb lett. Amikor már nem volt elég elégséges keresztmetszetű az anyag, eltörött a tengely.
(#) mnyugger válasza szalamandra hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Az a tengely már régen berepedhetett.
(#) granpa válasza jani1987 hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Jó lett volna, ha külön is mutatod mindkettőt. Lehet, hogy kúpos négyszög az illesztése, akkor újra kell illeszteni (azaz megcsinálni, mert gyárilag ergya). A fiam bringájának is ez volt a baja. Egy délutánom ráment, míg összecsiszoltam a tengelyt a pedállal. Tisztítás, tusír-festék, feltolás; leszedés, csiszolás; újra össze. Ezt vagy hússzor, de olyan lett, hogy a csavar se kellett bele, úgy megállt. Aztán a gázszerelők ellopták, mikor fővezeték csere volt a házban.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2020
Következő: »»   3156 / 3610
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem