Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Ennek jobbmenetesnek kellene lennie mint Kovidivi írta elv szerint vannak, látható a képen a forgásirány. Tehát óramutató járásával ellentétesen jönne ki a csavar.
Szia!
A vágókést tekerd be rongydarabbal,két erős kéz megfogja ,egy valaki tegyen CSILLAGKULCSOT a csavarra és kalapáccsal ütögesse szemből nézve balra,jobbmenetes a csavar.
Én most csapágyaztam a sajátomat, 20 év után először. Annak még fém minden alkatrésze a motorban. A tengelyvég csavarja sima m8 jobbos, Nálad sem lesz más szerintem annak ellenére, hogy a Tied újabb. Javaslok kicsit több erőt, esetleg egy ütvecsavarozót, esetleg jól illeszkedő kulcs és kalapács rásegítést. Én mindkét csapágyat cserélném.
Annyit írnék még hozzá, a tengely anyaga nagyon puha, egy ütéssel el lehet intézni, hogy a csapágy ne akarjon lejönni. Kell lehúzó hozzá, de vékony körmös, vagy célszerszám reszelés. A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2020
Autószerelő. Az ütvecsavarozó mindent leszed - ha van hozzá méretes fej.
Milyen típusú a fűnyíró?
Ezért nem akaródzik újat venni, pedig mikor fél méternél közelebbről néztem és szétszedtem elgondolkodtam vásárláson... 20 év alatt akármilyen jó, leamortizálódik.
A gond, hogy átfordul a belseje. A belső csavar könnyen lejön. Gondoltam kiütöm a tengelyt, de nem megy. A csapágydarab tartja az egészet, ugyanis kihulltak a golyók, az alsó csapágyból.
MTD-re tippeltem, az balmenetes.
Valamelyik márkaszervíz csak meg tudja mondani.
Ugyan az a belseje mint egy vackabb (értsd: olcsóbb) Al-Ko fűnyírógépnek. Ezeket kis területek vágására tervezik kicsi terheléssel. Ha sikerül is szétkapni már ott lesz a gond hogy tuti az ékszíjat ami benne van (hosszbordás szíj) biztos legyalázta, beszerezni lehetetlen, de ha mégis sikerül összerakni nem tudod mert irtó feszes gyárilag.
Egyébként a kés élének irányában kéne lazulnia a csavarnak minden gépnél. Grátisz: Ez az egység csak egyben kapható (modul) értsd: villanymotor+műanyag házas áttétel minden jóval. Elvileg nem is szervizelhető. Az új egység egy Al-Ko -nál (3.25E-nél) olyan 36E ft körül van most bruttó. A 3.25-ös fűnyírógép teli ára 28E ft.... És mire idáig eljutsz az olvasásban rájössz hogy ezeket korántsem arra találták ki hogy javítható legyen. Ma sajnos ilyen az "olcsó" kategória. A kommutátor nélküli motoros fűnyírógépek pedig olyan 54E-től indulnak, jobbakat már 80-ért kapsz. Egy kis segítség olyantól aki minden nap lát ilyen gépeket, márkaszervízben melózok.
Ékszíjas? Ismerősöm akkus Al-Ko nyírójában fogaskerék áttétel van, ami egy akadályba ütközéskor két fogat kiejtett. Nincs hozzá.
Az akkumulátoros az fogaskerekes. Attól függ milyen típus, kb. 10 évre visszamenőleg tuti lehet rendelni alkatrészt hozzá.
A hálózati elektromos hosszbordás szíjas a kicsik, a nagyok normális villanymocisak.
16000 Ft volt újonnan, ami előtte volt az 17 évig bírta, Fewill 1000 típusú volt. Kis területet és kis füvet nyírok vele. Néha 1-2 kavicssal találkozik. Forogni forog az egyik csapágy nélkül is.
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2020
Én meg azt mondom, vegyél vissza egy picit. Talán törölhetnéd is a hozzászólásodat, és megpróbálhatnád átfogalmazni. De ne nekem címezd.
Igen , az ilyen vasaknak a Hect a legalja (ha nem haragszol meg érte ), mi pl. nem is szervizelhetjük, de azért látok itt-ott amott dolgokat, így pontosan tudom hogy nem sokban különbözik pl. az Al-Ko olcsóbb modelljeitől. Ettől lentebb már csak a Straus és ezer nevű más kínai masina van , tisztelet a kivételnek ott van pl. a Kasei ami egy nagy kínai márka, magának gyártja a motorokat is, olyan szinten hogy az Al-Ko egyes gépei 1-1 ben Kasei, csak átmatricázva és kap az elejére egy burkolatot. Itt tartunk manapság.....
A hozzászólást mindenkinek szántam, főleg nem sértőnek, ne haragudj miatta. Tájékoztató jelleggel került ki , senkinek sem céloztam.
1 éves, csak egyben motor hajtóművel van, nekem azt mondták szervizben, közel új gép ára. Csak fogaskerék lenne jó. Talán van külön is?
Spongyát rá, de hidd el, felment a vényomásom...
Kérdés adott, küldj egy típust privátban, meg egy mobilszámot, holnap utána járok neked a szervizünkben. Kellene mindenképp ami fontos a 6 számjegyű kód a gépről (pl: 112 853) , ez alapján gyorsan tudom azonosítani.
Tudom, de azért nem dobnám ki. A motor elég korrekt. Cserélhető kefés.
Viszont a motorpajzs első fele fém csak a háta műanyag szintén. Egy bizonyos élettartamra tervezett. Ha sikerül kivenni a csavart akkor onnét már könnyű lesz látnod a szíjat is, érdemes ránézni.
Csak sikerült kiszabadítani a csapágyat. Igaz a kést nem sikerült leszednem. De megláttam a 6db motortartót rögzítő csavart , így az jutott az eszembe, hogy magát a motort tartó műanyagot leszedem. Csak szerelhető valahogy. Így hozzáfértem a belső csapágyhoz. Nagy nehezen leszedtem a tengelyről a csapágy maradékát, rozsdaoldó segítségével.
Szerencsére a szétrongálódott csapágyon még éppen kiolvasható a típusa. A nagyobbik csapágy 6002Z , a kisebbek pedig 609Z típusú, hátha érdekel valakit. Az ékszíj nem kopott még. Most majd kap új csapágyakat.
Ha a csapágykülső lötyög a házában, azt meg kell oldanod, pl.: van erre ragasztó. Különben hamar kiveri a csapágyházat. Többet már nem kell cserélni, beragasztható. Én csináltam olyat, hogy vékonyan forrasztóónnal befuttattam a csapágy külső felületét, lereszeltem egyenletesre, így már szorult. De ezt fémházasnál csináltam, ahova be lehetett préselni a csapágyat, műanyagnál nem préselhető, széttörik.
Én úgy gondoltam, hogy tennénk körré hőálló tömítő pasztát, aztán pedig ráolvasztanám hőlégfúvóval a műanyag peremet.
A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2020
Ha van hely, tégy fémperselyt a műanyag házba, azt könnyebb rögzíteni. A kézi gyalugépem 30 éve így működik, de tettem már porszívóba is.
Péntek és szombat írtam néhány üzenetet, amiknek ma semmi nyoma nincs. Tapasztalt más is hasonlót?
Nem attól leszel nagyfiú, hogy trágárságokat hagysz az utókorra.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |