Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Szigetelt falra is lehet szerelvényeket rögzíteni. Szigetelés előtt célszerűbb kialakítani, szigetelés után macerásabb, de megoldható.
Bővebben: Link Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2020
Köszike, de ez nem lehetséges. Nem a kamera magasságával van a gond, hanem a beépített infra fénye által megvilágított falfelület a gond, ugyanis a kamera jó ha jelenleg maximum 10 centire van a faltól.
Ennél az igen csak kétes szigetelőszalagos gányolásnál "bármi" tartósabb lehet. Esetleg az ellenző tartó csavarja alá lehetne valahogyan rögzíteni, amúgy az ellenző is fémből van. Ráadásul állhatna a kamera vízszintesebben, csak a műanyag lapot húzza a saját súlya így az nem áll meg egyenesen.
Jöhetnek az ötletek...
Első körben én azt nézném meg, hogy az esti időszakban, ezzel az "árnyékolással" javul-e a kamerád éjszakai képe. Ha igen, akkor a szigszalagot kiváltanám két pici lemezcsavarral. Megfúrnám a kamera felső fém védő elemét a felirat és a perem között úgy, hogy rácsavarozva a műanyagot a lehető leg függőlegesebben álljon.
Egyébként még az is elképzelhető, hogy nem is kell akkora méretű műanyag lemez, gondolván arra, ha nem lehet tovább húzni a kamera rögzítésén, akkor a kisebb méret nem mozdítja el a kamerát a beállított irányból. Vagy, ha az ellenző rögzítő csavarja alá befér még egy vékony fém (alu) lemez, akkor azt "L" alakban meghajlítva befogni a csavar alá, majd ezen elem fallal függőlegesen párhuzamos végére pici csavarokkal felfogatni a műanyag lapot. A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2020
Egyrészt már a műanyag lap súlya húzta a szigetelőszalagot, másrészt pedig nem bírtam magammal... A harmadik képen látható módon ráhúztam egy repedt PVC csövet a kamerára. Hogy mi tartja? A szorulás... Remélem, hogy ott is marad az a cső.
Az utolsó kép a kamera képét mutatja. Remélem, hogy nem fog fényleni a cső belseje...
Ez jobb megoldásnak tűnik, mint az én variációm Beállítás kérdése, de a csövet akár vissza is lehet tolni a kamera felé a jobb kamerakép eléréséhez!
Lehet, elég lenne a cső végét 5-10 cm-el túllógatni a kamera lencséjénél, akkor kevésbé érvényesül a csőlátás és a csőbe jutó fény koncentrációja a lencsére A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2020
Nem tolhatom visszább a csövet, mert akkor több fal fog látszani. Próbáltam a kapu kitakarása nélkül a legoptimálisabb eredményt elérni... Bár lehet, hogy nem a déli napsütésben kellett volna csinálnom, mikor alig láttam a "zsebtévé" kijelzőjét hogy mit lát a kamera...
Idézet: A célom a lehető legtöbb fal kitakarása volt, amit szerintem így el is értem. Bár remélem, hogy nem fog fényleni a cső belseje az infra fénytől... „Lehet, elég lenne a cső végét 5-10 cm-el túllógatni a kamera lencséjénél, akkor kevésbé érvényesül a csőlátás és a csőbe jutó fény koncentrációja a lencsére” A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2020
A puding próbája...24 órával később okosabb leszel!
Ha nem tetszik a nappali/éjszakai kép, a cső mozgatásával megoldhatod a képi problémát
Óvatosan bevertem mögé egy szöget aminek a feje alá beakasztottam a cső peremét, mivel attól megmozdult, hogy "egy tollpihe gyengédségével" megérintettem a kezemmel. Most már pozícióban marad.
Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni. Relével szeretnék kapcsolgatni egy 12 V/6 A-es DC motort. Ismereteim szerint nem ártana a motor kapcsaira egy ún. flyback diódát tenni záróirányban, különben a relé érintkezői nem lesznek hosszú élettartartamúak. És vajon mi a megoldás olyankor, amikor mindkét irányban használom a motort, változó polaritású tápfeszültség kapcsolgatásával? Akkor hogyan oldjuk meg a flyback dióda kérdését?
Négy diódát kell alkalmazni, lásd melléklet.
A 6 A viszonylag nagy ármanak számít. Vagy masszív reléket szerezz vagy tranzisztorokkal/FET-ekkel kapcsolgasd a motort. Azt is vedd figyelembe, ha az üzemi áram 6 A, akkor induláskor jóval többet is felvehet. A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2020
Köszönöm, de pofonegyszerű a megoldás!
És akkor is kellenek a diódák, ha rendesen túlméretezem a relét? Mondjuk ha egy 30 A-el terhelhető gépjármű relét használok? Az autóelektronikában is szoktak mindig flyback reléket tenni a DC motorokra, amiket relével kapcsolnak?
Nem tudom, hogy autókba raknak-e relét vagy sem, az újakba szinte biztos, hogy igen. A dióda elhagyása csökkenti az élettartamot, ez biztos. A HEStore-ban kb. 20 Ft egy 1N4007-es dióda, egy autós relé kb 1000 Ft. Én biztos, hogy raknék bele. Sőt, az első rajzból egy dióda kimaradt, pótólva.
A tápegységet is védi a dióda.
Este világosan látom a cső belsejét és a külvilág mint valami "fekete lyuk" tátong a kamera képén!! Holnap (...) új tartót fogok készíteni a kamera számára! Éppen csak annyira akarom majd elemelni a kamerát a házfaltól, hogy ne legyen a látóterében fal! Ugyanis már kellően elegem lett a beépített infra fényének negatív hatásaiból...
Jelentkezni fogok, ha jutottam valami kicsit is tűrhető megoldásra...
Én továbbra is azt gondolom, hogy a csőnek a kamera optikájához képest nem szabad nagyon túllógnia, mert akkor következik be az a csőeffektus, amit írtál. Meg kell próbálni a csövet addig visszahúzni, hogy csak 5-10 cm-re lógjon túl. Mivel az esti képpel van gond, így sötétedés után célszerű a kamerán a csövet mozgatni és akkor meglátod melyik a legjobb pozíció.
Nagyon köszönöm a rajzot!
Biztos vagy benne, hogy az 1N4007 elég lenne a 6 A-es motorhoz? Adatlap szerint az csak 1 A-t visel el nyitóirányban. Közben gondolkodok és olvasgatok a témában. Szerinted nem lehetne kiváltani az 5 diódát egy bipoláris szupresszor diódával (TVS), közvetlenül a motor kapcsain? Pl ezzel: BZW06-23B A neten találni erre is példákat. A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2020
Szerezz akkor 10A-es diódát, az se sokkal drágább, és korrekt, egyszerű megoldás. Feszültségben bírjon jó sokat. Az 1N4007 csúcsban, rövid ideig sokkal nagyobb áramot tud, nézz rá az adatlapban.
És mi a helyzet a szupresszor diódával?
Például itt egy angol írás, ami szerint lehet használni kapcsolgatott induktív terhelés esetén: https://components101.com/articles/how-to-use-tvs-diodes-for-transi...ession Ha jól értem, akkor a max ellenfeszültség értékét a 12 V üzemi feszültség fölé kell lőni. Mondjuk ez a dióda 15,3 V-al megfelelne vajon: BZW06-15
Válaszd amelyik szimpatikusabb. Én diódát raknék, egyszerű, olcsó, könnyen helyettesíthető, és az elnyelt energia több alkatrészen alakul hővé. Szupresszort még sosem kellett használnom.
Csövet leszedtem. Négy eres fekete telefonkábellel meghosszabbítottam a tápfeszt és a video jelet: most már csak nagyjából ~4,25 méterre van a kautól a kamera, de a képe olyan, mint ha ott állnék a kapu előtt!
Így ennél minimálisabb mennyiségű fal már tényleg nem lehet a kamera képén. A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2020
Tudja esetleg valaki, hogy mi a különbség a 7107 és a 7117 között?
Az ICL7116-ban és az ICL7117-ben van Hold funkció.
Köszönöm szépen.
Nézegettem őket, de nekem nem tűnt fel.
Na! Akkor ez lesz a jó megoldás, így nem lesz visszaverődő infra fény. Az esti kép vajon mit mutat majd?
"Egy teljesen átlagos földszintes kertes ház ez," Ez jó is mert minden kertesháznak van eresze és az fából van . Esetleg még meglehetne próbálni odarakni hátha ott jobb a kép.
Ezt! Most a jó! (Valamiért a fórum sötétebben jeleníti meg a képet... Vagy túl világos, vagy túl sötét, nem tudom hogy miért.)
A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2020
Örülök, hogy sikerült megoldást találni a problémára. A mellékelt kép valóban kicsit sötét, de a lényeg, hogy "élőben" neked megfelel!
Értem, köszönöm.
Esetleg valaki tudna tanácsot adni szupresszor dióda használatával kapcsolatban? A 15,3 V-os jó lehet az én esetemben? Mégiscsak egyszerűbb 5 dióda helyett csak egyet beszerelni és bár nagyon kis összegről van szó, de árban is sokkal kedvezőbb lenne, mint öt darab 1N4007-est venni. A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2020
Most már csak nagyjából ~4,25 méterre van a kaputól a kamera. Ennél a nézetnél már az utcai lámpa fénye is közrejátszik a príma láthatóságban, és akkor is prímán látok, ha a kamera körül minden egyéb le van kapcsolva. Tehát a problémát prímán megoldottnak tekintem.
Az biztos, hogy kétirányú szupresszor diódát kell venned. Feszültsége legyen a motoron normál üzemben megjelenő feszültség plusz 1V. Az áramterhelhetőség a motorod méretétől függ. Walkman motorhoz elég 1A-es dióda is, nagyhoz nagy kell.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |