Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Szigetelt falra is lehet szerelvényeket rögzíteni. Szigetelés előtt célszerűbb kialakítani, szigetelés után macerásabb, de megoldható.
Bővebben: Link Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2020
Köszike, de ez nem lehetséges. Nem a kamera magasságával van a gond, hanem a beépített infra fénye által megvilágított falfelület a gond, ugyanis a kamera jó ha jelenleg maximum 10 centire van a faltól.
Ennél az igen csak kétes szigetelőszalagos gányolásnál "bármi" tartósabb lehet.
![]() ![]() Jöhetnek az ötletek... ![]()
Első körben én azt nézném meg, hogy az esti időszakban, ezzel az "árnyékolással" javul-e a kamerád éjszakai képe. Ha igen, akkor a szigszalagot kiváltanám két pici lemezcsavarral. Megfúrnám a kamera felső fém védő elemét a felirat és a perem között úgy, hogy rácsavarozva a műanyagot a lehető leg függőlegesebben álljon.
Egyébként még az is elképzelhető, hogy nem is kell akkora méretű műanyag lemez, gondolván arra, ha nem lehet tovább húzni a kamera rögzítésén, akkor a kisebb méret nem mozdítja el a kamerát a beállított irányból. Vagy, ha az ellenző rögzítő csavarja alá befér még egy vékony fém (alu) lemez, akkor azt "L" alakban meghajlítva befogni a csavar alá, majd ezen elem fallal függőlegesen párhuzamos végére pici csavarokkal felfogatni a műanyag lapot. ![]() A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2020
Egyrészt már a műanyag lap súlya húzta a szigetelőszalagot, másrészt pedig nem bírtam magammal... A harmadik képen látható módon ráhúztam egy repedt PVC csövet a kamerára. Hogy mi tartja? A szorulás...
![]() ![]() Az utolsó kép a kamera képét mutatja. Remélem, hogy nem fog fényleni a cső belseje...
Ez jobb megoldásnak tűnik, mint az én variációm
![]() ![]() Lehet, elég lenne a cső végét 5-10 cm-el túllógatni a kamera lencséjénél, akkor kevésbé érvényesül a csőlátás és a csőbe jutó fény koncentrációja a lencsére ![]() A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2020
Nem tolhatom visszább a csövet, mert akkor több fal fog látszani. Próbáltam a kapu kitakarása nélkül a legoptimálisabb eredményt elérni...
![]() Idézet: A célom a lehető legtöbb fal kitakarása volt, amit szerintem így el is értem. Bár remélem, hogy nem fog fényleni a cső belseje az infra fénytől... „Lehet, elég lenne a cső végét 5-10 cm-el túllógatni a kamera lencséjénél, akkor kevésbé érvényesül a csőlátás és a csőbe jutó fény koncentrációja a lencsére” A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2020
A puding próbája...24 órával később okosabb leszel!
![]() Ha nem tetszik a nappali/éjszakai kép, a cső mozgatásával megoldhatod a képi problémát ![]()
Óvatosan bevertem mögé egy szöget aminek a feje alá beakasztottam a cső peremét, mivel attól megmozdult, hogy "egy tollpihe gyengédségével" megérintettem a kezemmel. Most már pozícióban marad.
![]()
Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni. Relével szeretnék kapcsolgatni egy 12 V/6 A-es DC motort. Ismereteim szerint nem ártana a motor kapcsaira egy ún. flyback diódát tenni záróirányban, különben a relé érintkezői nem lesznek hosszú élettartartamúak. És vajon mi a megoldás olyankor, amikor mindkét irányban használom a motort, változó polaritású tápfeszültség kapcsolgatásával? Akkor hogyan oldjuk meg a flyback dióda kérdését?
Négy diódát kell alkalmazni, lásd melléklet.
A 6 A viszonylag nagy ármanak számít. Vagy masszív reléket szerezz vagy tranzisztorokkal/FET-ekkel kapcsolgasd a motort. Azt is vedd figyelembe, ha az üzemi áram 6 A, akkor induláskor jóval többet is felvehet. A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2020
Köszönöm, de pofonegyszerű a megoldás!
És akkor is kellenek a diódák, ha rendesen túlméretezem a relét? Mondjuk ha egy 30 A-el terhelhető gépjármű relét használok? Az autóelektronikában is szoktak mindig flyback reléket tenni a DC motorokra, amiket relével kapcsolnak?
Nem tudom, hogy autókba raknak-e relét vagy sem, az újakba szinte biztos, hogy igen. A dióda elhagyása csökkenti az élettartamot, ez biztos. A HEStore-ban kb. 20 Ft egy 1N4007-es dióda, egy autós relé kb 1000 Ft. Én biztos, hogy raknék bele. Sőt, az első rajzból egy dióda kimaradt, pótólva.
A tápegységet is védi a dióda.
Este világosan látom a cső belsejét és a külvilág mint valami "fekete lyuk" tátong a kamera képén!!
![]() ![]() Jelentkezni fogok, ha jutottam valami kicsit is tűrhető megoldásra... ![]()
Én továbbra is azt gondolom, hogy a csőnek a kamera optikájához képest nem szabad nagyon túllógnia, mert akkor következik be az a csőeffektus, amit írtál. Meg kell próbálni a csövet addig visszahúzni, hogy csak 5-10 cm-re lógjon túl. Mivel az esti képpel van gond, így sötétedés után célszerű a kamerán a csövet mozgatni és akkor meglátod melyik a legjobb pozíció.
Nagyon köszönöm a rajzot!
Biztos vagy benne, hogy az 1N4007 elég lenne a 6 A-es motorhoz? Adatlap szerint az csak 1 A-t visel el nyitóirányban. Közben gondolkodok és olvasgatok a témában. Szerinted nem lehetne kiváltani az 5 diódát egy bipoláris szupresszor diódával (TVS), közvetlenül a motor kapcsain? Pl ezzel: BZW06-23B A neten találni erre is példákat. A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2020
Szerezz akkor 10A-es diódát, az se sokkal drágább, és korrekt, egyszerű megoldás. Feszültségben bírjon jó sokat. Az 1N4007 csúcsban, rövid ideig sokkal nagyobb áramot tud, nézz rá az adatlapban.
És mi a helyzet a szupresszor diódával?
Például itt egy angol írás, ami szerint lehet használni kapcsolgatott induktív terhelés esetén: https://components101.com/articles/how-to-use-tvs-diodes-for-transi...ession Ha jól értem, akkor a max ellenfeszültség értékét a 12 V üzemi feszültség fölé kell lőni. Mondjuk ez a dióda 15,3 V-al megfelelne vajon: BZW06-15
Válaszd amelyik szimpatikusabb. Én diódát raknék, egyszerű, olcsó, könnyen helyettesíthető, és az elnyelt energia több alkatrészen alakul hővé. Szupresszort még sosem kellett használnom.
Csövet leszedtem. Négy eres fekete telefonkábellel meghosszabbítottam a tápfeszt és a video jelet: most már csak nagyjából ~4,25 méterre van a kautól a kamera, de a képe olyan, mint ha ott állnék a kapu előtt!
![]() Így ennél minimálisabb mennyiségű fal már tényleg nem lehet a kamera képén. A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2020
Tudja esetleg valaki, hogy mi a különbség a 7107 és a 7117 között?
Az ICL7116-ban és az ICL7117-ben van Hold funkció.
Köszönöm szépen.
Nézegettem őket, de nekem nem tűnt fel.
Na! Akkor ez lesz a jó megoldás, így nem lesz visszaverődő infra fény. Az esti kép vajon mit mutat majd?
![]()
"Egy teljesen átlagos földszintes kertes ház ez," Ez jó is mert minden kertesháznak van eresze és az fából van . Esetleg még meglehetne próbálni odarakni hátha ott jobb a kép.
Ezt! Most a jó!
![]() A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2020
Örülök, hogy sikerült megoldást találni a problémára. A mellékelt kép valóban kicsit sötét, de a lényeg, hogy "élőben" neked megfelel!
![]()
Értem, köszönöm.
Esetleg valaki tudna tanácsot adni szupresszor dióda használatával kapcsolatban? A 15,3 V-os jó lehet az én esetemben? Mégiscsak egyszerűbb 5 dióda helyett csak egyet beszerelni és bár nagyon kis összegről van szó, de árban is sokkal kedvezőbb lenne, mint öt darab 1N4007-est venni. A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2020
Most már csak nagyjából ~4,25 méterre van a kaputól a kamera. Ennél a nézetnél már az utcai lámpa fénye is közrejátszik a príma láthatóságban, és akkor is prímán látok, ha a kamera körül minden egyéb le van kapcsolva. Tehát a problémát prímán megoldottnak tekintem.
![]()
Az biztos, hogy kétirányú szupresszor diódát kell venned. Feszültsége legyen a motoron normál üzemben megjelenő feszültség plusz 1V. Az áramterhelhetőség a motorod méretétől függ. Walkman motorhoz elég 1A-es dióda is, nagyhoz nagy kell.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |