Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Frekvenciaváltó
 
Témaindító: sultann, idő: Feb 15, 2008
Lapozás: OK   87 / 100
(#) blitz456 hozzászólása Márc 31, 2020 /
 
Sziasztok
Van egy 1.5 kw frekvenciaváltóm amit beüzemeltem egy 1.7kw motorral.
Mi a hátránya a nagyobb a motor teljesítménye mint a freki váltóé?
Köszi
(#) kadarist válasza blitz456 hozzászólására (») Márc 31, 2020 /
 
Szia!
Annyi a hátránya, hogy ha 1,5 kW fölé megy a felvett teljesítmény a terheléstől, akkor letilt a frekvenciaváltó
(#) rockersrac válasza rockersrac hozzászólására (») Ápr 1, 2020 /
 
Sehol semmi érdemi infó?
(#) bandika válasza rockersrac hozzászólására (») Ápr 1, 2020 /
 
Táp IC-nek néz ki, a tok alapján tán ki lehet deríteni. Valószínű más is megpusztult.
(#) BarnaPili hozzászólása Máj 23, 2020 /
 
Sziasztok!
Hozzájutottam az egyik fórumtársunk jóvoltából egy Yaskawa J1000 1.5/2.2kW frekvenciaváltóhoz. Most ki akarom próbálni egy 550 és egy 750 Wattos motorral. Miket kell rajta beállítanom? Átolvastam a leírását, de biztos ami biztos, kérdezek.
Simán a kezelőről akarom indítani, majd később fog egy 2.2kW-os motprral egy TK200-as kompresszort hajtani.
Tényleg, a kompresszor az milyen terhelés? Normál vagy "hevi gyúti"?
Köszönöm a válaszokat!
A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2020
(#) steve25 hozzászólása Jún 8, 2020 /
 
Sziasztok.
Van egy siemens g110 3kw inverter.
1~230volt betáplálás, 3~230v kimenet.
Kompresszort szeretnék hajtani 3kw motorral.
Nyomáskapcsolót hogyan lehet bekötni
Hogy az működtesse?
Mivel nyomógombos megoldás lehetséges. De hogy fixen zárva van az áramkör azt nemtudom....
(#) Johnycorp válasza steve25 hozzászólására (») Jún 8, 2020 /
 
Szia.

Ilyen eszközöd van?
Bővebben: Link

Ebben a 32. és 54. oldalaktól van leírva a bekötés és működtetési módok.
Neked az ON_FWD kell például.
(#) klenósanyi hozzászólása Jún 9, 2020 /
 
T. Urak!
Egy frekvenciaváltóban tönkrement ez a dióda modul. Magyarországon beszerezhető, vagy marad a külföldi rendelés? Esetleg valakinek a fiókjában nem lapul egy darab?
(#) steve25 válasza Johnycorp hozzászólására (») Jún 10, 2020 /
 
Igen.
Remek, köszönöm szépen!
Pedig át olvastam a könyvet...
(#) steve25 hozzászólása Jún 10, 2020 /
 
Viszont felmerűlt egy másik gondolatom is ez ügyben.
Mivel 3Kw-os az inverter és 13.6A terhelhető.
Van egy elfekvő 3,6Kw motor ami 13A áramfelvetelü.
Rákothetem ezt? Vagy károsodna az inverter?
(#) misi93 hozzászólása Aug 2, 2020 /
 
Sziasztok!
Minap vettem egy hibás LENZE 8400 stateline C tipusú 3 fázisú frekiváltót (mondván itthon elbohóckodok vele).
A problémám az, (sikerült elvileg megjavítani) hogy elvileg túl alacsony a köztes köri feszültség (1 fázisról megy, nincs 3 fázisom). valahogy meg lehet oldani, hogy ne nézze a köztes köri feszültséget? Első körben szoftveresen szeretném megoldani.
Segítséget köszönöm.
(#) staci123 válasza misi93 hozzászólására (») Aug 2, 2020 /
 
Szevasztok,
nehéz dió...
Egy esetben trafót használtam hogy előállítsak
1fázis 400 Voltot és a 4KWos Hitachi sj100 as frekiváltóval hajtottam 1.1 KW motrot...
Ha nincs elfekvő trafód, nem éri meg...
(#) forma3 hozzászólása Aug 2, 2020 /
 
Sziasztok!

Van egy 3f Lenze EVF-8216 típusú motormeghajtóm, ami azzal a problémával küzd, hogy 0,4 sec perióduisdővel villog rajt a piros LED, ami a leírása alapján undervoltage hibát jelez. Ez valójában nem áll fenn, mivel 600V körüli érték mérhető az egyenirányítás után, és ez DC-ről is táplálható. Vezérlőm panelom nincs hozzá, de ennek a feszültségértéknek minden beállítható tartományba bele kell esnie a leírás szerint.
Sajnos service manualt nem találtam hozzá, és egy óra nézegetés után se tudtam lekövetni a 3 rétegű nyákokon, hogy hogyan mérheti a feszültséget, az osztót se találtam.
Valaki esetleg ismeri ezt a típust, hogy merre kéne keresgélni? Szemmel látható hibát nem találtam benne.

Köszi!
(#) misi93 válasza staci123 hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
Köszönöm, hát ettől féltem igen.
(#) staci123 válasza misi93 hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
Szívessen, de mindenkép jó volna kipróbálni
a frekiváltót három fázisról...
Ha jó, csere vagy eladás...
(#) varadi válasza misi93 hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
Szia.
Egy egyszerű feszűltség dúplázót használok én is...becsapni az olyan frekiváltókat, amelyk figyeli a köztes feszt...
Két elkó 390-470uf/450v meg két dióda 10A/600V és meg vaan oldva...kisebb teljesitményt még űzemeltethetsz is vele...de néhány 100W-ig ajánlom.
Sok sikert.
(#) misi93 válasza varadi hozzászólására (») Aug 7, 2020 /
 
Heló. Köszönöm segitséged igen a dc feszültség kimenete megvan arra rátudom kötni a 2x ező kapcsolást. erre gondoltál? tesztelni gondolom megfelelő lenne.
(#) Hutty válasza misi93 hozzászólására (») Aug 7, 2020 /
 
Mivel 1-2 baseline és stateline frekiváltót is üzemeltettem be, de csak 3 fázisút, lehet nem jó amit írok.
A leírásban a bekötés L1 - L2/N - L3, mindkét típusra, és remélem a "fejlesztők" nem csináltak 10-20 féle elektronikát, az egyfázisú és háromfázisú elektronika nem sokban különbözik.
Vagyis a bekötés L1 - L2 közé és a menüben az alacsony feszültségű üzemmódot beállítani.
Figyelembe véve a csökkent terhelhetőséget, egy próbát megérne.
De, ha szoftveresen nem engedi, akkor nem fog menni.
A beállításról ne kérdezzetek, mert még mindig agygörcsöm van az elbonyolított rendszerétől, pedig engineer-ben csináltam.
(#) varadi válasza misi93 hozzászólására (») Aug 9, 2020 /
 
Igen,...ez a megoldás tesztelésre tökéletes!
Mint mondottam volt,...van olyan frekiváltó, amely hiába a 380-400v bemenet,...elfogadja a a 220v-ot, de a legtöbb, főleg nagyobb teljesitményű frekiváltók már nem...
Remélem találtál a neten megoldást, a fes dúplázóra, ha nem..akkor ime csattolok egy fotót.
Űdv.
(#) varadi válasza misi93 hozzászólására (») Aug 9, 2020 /
 
Ezt a fesz dúplázót...csak simán az L1. L2 bemenetre kötöd....nem kell kibontani a frekiváltót...hogy az elkóra kösd.
(#) misi93 válasza varadi hozzászólására (») Okt 4, 2020 /
 
Rendben köszönöm.
Hutty néztem a beállításokban de nem találtam, hol lehet kikapcsolni,pedig a gyárban is használunk LENZE hajtást ott megtaláltam azt a paramétert..., szerintem ez a típus nem tudja.
(#) Hutty válasza misi93 hozzászólására (») Okt 4, 2020 /
 
Manual

Talán C00173...
(#) misi93 válasza Hutty hozzászólására (») Okt 7, 2020 /
 
Igen ezt néztem, de ha a doksiba rákattintasz a paraméterre, akkor részletes nézetben olyan mintha a vonali feszültséget tudnád megadni mekkora legyen.
(#) klenósanyi hozzászólása Okt 7, 2020 /
 
T. Urak!
Egy Danfoss VLT 2800 sorozatú invertert nem tudok visszafelé forgásra bírni. A 200-s menüpontban engedélyeztem a visszafelé forgást, a 19-s bemenet visszafelé forgatásra van programozva. Helyi vezérlésnél szintén engedélyezve. ?????? Esetleg valaki tud még valahol valami menüpontot ahol állítani kell?
(#) forma3 hozzászólása Okt 9, 2020 /
 
Sziasztok!

Van egy 3f Lenze EVF-8216 típusú motormeghajtóm, ami azzal a problémával küzd, hogy 0,4 sec perióduisdővel villog rajt a piros LED, ami a leírása alapján undervoltage hibát jelez. Ez valójában nem áll fenn, mivel 600V körüli érték mérhető az egyenirányítás után, és ez DC-ről is táplálható. Vezérlőm panelom nincs hozzá, de ennek a feszültségértéknek minden beállítható tartományba bele kell esnie a leírás szerint.
Sajnos service manualt nem találtam hozzá, és egy óra nézegetés után se tudtam lekövetni a 3 rétegű nyákokon, hogy hogyan mérheti a feszültséget, az osztót se találtam.
Valaki esetleg ismeri ezt a típust, hogy merre kéne keresgélni? Szemmel látható hibát nem találtam benne.

Köszi!
(#) varadi hozzászólása Okt 10, 2020 /
 
Szia. Szerintem az IGBT blok a húnyó,....de ez csak a tapasztalt vélemény...
(#) laacika hozzászólása Okt 13, 2020 /
 
Csak egy kérdés,miért nem szabad sok frekiváltó tipusnál a motor és a váltó közé bármilyen kapcsolót kötni?
Köszönöm a válaszokat.
A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2020
(#) varadi válasza laacika hozzászólására (») Okt 13, 2020 /
 
Szia.
Magánvélemény!
Nem tudom hol olvastad ezt, de...igaza van annak aki ezt irta...
Miért is kéne kapcsolót tenni a motor és a frekiváltó közzé?
Minden leállást/ inditást a frekiváltó végzi....kezelőszerv, PLC, digitális bemenetek stb.
Amúgy meg minek sokkolnád a frekiváltót a kapcsoló közbeiktatásával...tönkre is mehet.
(#) moltam válasza varadi hozzászólására (») Okt 13, 2020 /
 
Ipari környezetben szerintem alap minden motor mellé a tiltókapcsoló. Ha javítani kell nem árt ha megmarad az ember keze. Bár nem menet közbeni kapcsolgatásra való az tuti.
(#) klenósanyi válasza moltam hozzászólására (») Okt 13, 2020 /
 
Sok helyen kötelező. Németországból vásároltunk egy hengerszéket, aminek a vészleállítójának körében kettő darab kontaktor van sorba kötve. A vészgombot működtetve egy kétcsatornás Pilz relé mindkettőt kiejti egy 200 kW-s AEG inverter és a motor között.
Következő: »»   87 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem