Fórum témák
» Több friss téma |
Vedd ki azta zenert, aztán áldozz be 1-2 db12 voltostha pontosítani szeretnél.
Külön kapcsolásban először teszteld le a kivett zenert, 24 V-ról, 2k2 előtéttel és írd fel a feszt. Ez lesz a "vonatkoztatási fesz, 15.04 V ". ( gondolom, a 13.88 V ) Utána a vett 12 voltosokkal rakjál sorba 1 db 1N4148-at és mérj... ha úgy kevés, akkor +1 db BAT85 schottkyt vagy 12 V zener +2 db schottkyt.. Így meg tudod találni azt az értéket, amikor a mért fesz pl. le tud menni 13 volt környékére és a panelben a kimenet 14,.. voltnál beáll. A 24 volt azért kell, hogy minél inkább "áramgenerátoros" meghajtása legyen a láncnak. A D207 csak egy gyors dióda, az ic táphoz kell. R202-t ne változtasd. A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2020
A kivett 13V Zener (TZMC13) 24V + 2K2 környezetben 14,00 Voltost mutat. Egy 12 Voltos Zener (BZX85C12 ; 12,7V) és 2 darab Schottky (1N5819) majdnem jó volt, a panelban 14,2V. A 12V Zener + BAV20 pedig sok lett. Ezeket kaptam helyben. De volt még itthon ES1J. Egy ilyen + a 12V Zenerrel pont meglett a 14,3 Volt a panelban! Kicsit magas lett, de még épp befér. Szóval most ezzel összeraktam, reggelig teszt alapjáraton, csak a timer megy. 2 órája remek. Ha reggel is jó, akkor hétvégén már ezzel főzünk! Még írok.
Ha most nem lesz jó, akkor ZY vagy ZPY kell bele, hogy ne melegedjen el a kisebb.
Kedves ferci!
A főzőlap 9 napja tökéletesen működik, hála a segítségednek! Sokat tanultam a kapcsolóüzemű tápok működéséről is! Hogyan hálálhatnám meg a segítséged? Csatolva a 2 dióda képe. A zener 1,3 Wattos, az ES1J pedig 1 Amperes, szóval szerintem bírnia kell. Kipróbáltam még egyszer az eredeti 5V regulátort, de sztem nem jó, mert 6,3V bemenettel csak 4,64V jön ki belőle, 100mA terhelés mellett. Ez csak 74% hatásfok. Azt hogy lehet kimérni/kiszámolni, hogy ez a kapcsolóüzemű tápegység mekkora teljesítményt tud leadni? A trafó befoglaló mérete 20x21,7x17 mm. Köszönettel, Norbert
Idézet: „6,3V bemenettel csak 4,64V jön ki belőle, 100mA terhelés mellett. Ez csak 74% hatásfok.” Mekkora volt a bemeneti áram? Mert a hatásfokot a felvett és leadott teljesítményből számoljuk, nem a be és a kimeneti feszültségből!
Abból számoltam. Bemenet: 6,3V 101mA --> 0,63Watt, kimenet 4,64V 0,1A --> 0,464 Watt
0,63 / 0,464 --> 74% Ha jól számolok/mérek...
Hatásfokot itt ne számolj, nincs értelme.... ha az 5 voltos szabályzó normál típus, legalább 7,5 voltról járasd, kb. akkor garantált az 5 volt kimenő.
A veszteség mindig attól függ, hány volt esik az ic-re és mennyi a kimenő - jelen esetben a 4,... volttal ne is számolj az említett téma miatt. Az ic saját "fogyasztása" a táp láb felé pár mA, tehát azzal ne foglalkozz. (( Upuffer- 5 V ) * xx mA ) esik az ic-n, ez a veszteség és a hasznos 5 V *xx mA. Ebből látod, minél nagyobb a puffer, annál nagyobb a veszteség. Ez az analóg szabályzók "hibája".. A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2020
Ha gondod van a szabályzóval, ill. nincs meg az 5 volt, használj "low drop" típust, ott ( adatlap ) 0.6-0.7 volttal nagyobb puffer is elég az 5 volt kiadásához.
Az eredeti 5V stab, amit most teszteltem, hogy jó-e egyáltalán, valóban érdemes volt-e kicseréljem, az egy TS2938-50 típus Adatlap: Link. Tehát max 500mA, dropOut max 500mV.
Azért 6,3V-tal teszteltem, mert a panelban is ennyit kap. Fentiek miatt szerintem rossz az eredeti stab IC. Az új stab is LDO, természetesen (Adatlap: Link). De más típus, mert nem kaptam azonosat.
Egy szkópos mérés lenne az igazi, hogy néz ki a puffer és a kijövő - de ha működik rendesen, nem érdemes keresni egy leválasztott szkópot..
Remélem, az "IN" és "OUT" lábak hidegítése is rendben van. A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2020
A hidegítésen nem változtattam. IN oldalon új ELKO-t kapott, eredetivel azonos értékűt, 220µF 35V. KI oldalon maradt a gyári, 2.2µF 35V és egy kicsi barna smd kondi van. Remélem az új stab-nak is megfelelnek. Mindkettő stab SO-8 tokozású.
Egy kis segítségre van szükségen.
Megépítettem Skory önrezgő rezonáns táp és a felhasználással vannak apró gondjaim. A tápból már több példány is üzemel stabilan a kivánalmaknak megfelelően (Saját építésü CNC marót Látja el energiával) Most Attila 86Foorasztóállomás II szeretném éműködtetni vele. A hogyannal nincsen gondom csak hogy a bemeneti diódák (4007) nem igazán szeretík a nagyfrekit. Mire kellene cserélni ami hosszú ideig bírja?
Szia!
Az UF sorozatból sok 1N megfelelőjét meg tudod venni, itt pl UF4007-et. 3 amperes típus az UF5408. A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2020
Kedves Uraim!
Segítséget, illetve tanácsot kérnék, A1098 Cinema HD Display ügyben! Elromlott a fiam tápja, szétszedtük. A bizti jó volt benne, az elektrolit kondik épphogy domborúak. Tudnátok-e segíteni abban, hogy e tápnak van-e típushibája? Üdv.: Elek
Szóval megvettem a diódát amit javasoltál most már jó nem melegsziksemmi.
De előkerült egy másik hiba. A forrasztóállomás tökéletesen működik. Orobléma az hogy a páka fűtését egy KT127 tirisztor hivatott kapcsolgatni. Az állomás egy optocsatolón keresztül kapcsolja a tirisztort. Addig minden rendben van még bekapcsolja a fütést az állomás jelzi is hogy felfűtött kikapcsolja a tirosztort csak hogy nem kapcsolki lehet hogy a tirisztornak sem jó a kapcsitáp 24 voltja nincsen egyenirányítva csak ahogyan a trafórol lejön.
Szóval ez így nem oké...
1., a KT nem hinném, hogy ilyen nagy frekvencián üzemelhet még félhullámban sem; 2., ha egyenirányítanád a szekundert, akkor meg másik 2 okból se kapcsolna ki. Talán az lenne a jó, ha egyenirányítanád a szekundert, szűrnéd és egy nagyobb teljesítményű darlingtonnal vagy fettel kapcsolgatna az optód.
Az opto PLP3062
Hogyan tudnám kapcsolgastni a FET-et Vagy csak símán cseréljem le a tirisztort vagy még a tirosztornál lévo ellenállást is valami másra
AZ az optocsatoló nem sima optocsatoló, hanem optotriac szerintem.
Tehát, nem jó ide a tirisztorral együtt. Ha sima dc pár mA-rel vezérelnél egy hagyományos optót, azzal már jó lenne egy fethez, de kell hozzá a nagyfrekis egyenirányító+szűrés. A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2020
Nem is olyan egyszerű mint ahogyan elképzeltem.
Ha kicserélem az optocsatolóra akkor mi változna TN25-re A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2020
Akkor az lesz a változás, hogy harmadszor írom:
- a szekundert egyenirányítod pl. pc-ből való schottkykkal ( 200 V 10 A , graetzben); - 2.200 µF low esr elkóval szűröd; - egy optóval ( pl. CNY17 ) kapcsoltatsz egy >50 V 10 amperes fetet, az pedig a fűtőbetétet. Ehhez keress egy rajzocskát és megfelelő fázisban legyen a be és ki kapcsoltatás ( gate lehúzás az optó tranyójával: kikapcsolás ).
Ezt rakod az optóra, így nem kell módosítanod a vezérlési fázist.
Ha az optót vezéreled ( bekapcsolod ), nyit a fet. A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2020
Holnapha lesz időm ezt összedrótözöm. A fiókban azthiszem van minden hozzá.
Egyébbként szépen dolgozik a táp jól gyorsan melegszik a páka (24V-os) A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2020
Forrasztani is célszerű, nehogy kh-s lgyen..
"vitz..." A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2020
Láthattad a képen mindent szépen pontosan nem összgányolva
Tiszteletem!
Egyelőre nem találtam kapcsolási rajzot róla, de méregetni kellene néhány ponton. Mindenek előtt egy leválasztó trafóval kezdeném, mert nélküle nagyon veszélyes. Ha nincs éppen 230/230 az se baj, sőt egyelőre ne is ilyennel kezdjük. Elég egy 20-30V körüli szekunderű kezdetnek. Erre kapcsoljuk a tápegységet. Erről nyilván nem indul el, de meg lehet mérni a primer puffer feszültségét. Úgy rémlik, az almás tápok dupla trafósak, mivel egyik csak a display áramellátását hivatott kiszolgálni. Tehát egyből két tápegység is van egy dobozban. Mind a két táprész közös pufferről üzemel, ezért ki kell jelölni a primer rész negatív pontját referenciának, és minden mérést ehhez képest kell értelmezni. A következő pontok feszültsége lenne fontos: A primer puffer pozitív kivezetésének feszültsége, A kapcsoló fetek (nyilván kettő van) lábain mérhető feszültségek. Egyelőre ennyi. Ebből kiderül, hogy egyáltalán eljut-e a villany a trafókig. Típus hiba nem sok van, többnyire csak annyi, mint minden tápnak.
Közben kiderült, hogy ez csak a monitor tápja, így a másik ferrit magos tekercs az aktív PFC induktivitása. De a kért mérés ugyan az.
Egyébként 24V/6,5A amire szükség van. No meg előfordul, hogy a monitor és a táp kommunikál egymással (ez almáséknál nem ritka), így megnehezítve azt, hogy egyszerűen egy 24V/6-10A-es tápot tegyünk a helyére.
Béla, nagyon köszönöm a segítséget!
Épp ebédlőszekrényt építenék, mikor is a fiam elém tette eme szerkezetet. Így vettük a fűrészt, és belenéztünk. Amit írtam is, a biztin eljut a szufla a szűrő iker tekercs szekunder oldalára. És innen nekem már bonyolult minden. A fiam nyughatatlan módon elkezdte az elkókat cserélni, és itt tartunk. Hát van benne pár IC. Talán ezért kissé felszínesen tálaltam a helyzetet. Mindjárt felrakok egy-két képet még..
Sajnos kézből készült...
Nézem a kapcsolás próbálom elhelyezni valahol a panelen de valahogyan sehogy sem jó
Mi lenne az eredmény ha nem fet hanem egy triak kapcsolgatná a 24 volt váltót elvileg neki kéne tudni nem? vagy a nagyfrekit ő sem szereti? mert ugye a 24V az is váltóáram. Tudom képen rajta van a kapcsitápon a ketősdióda de csak azért hogy a forrasztóállomás nélkül is elinduljon a táp a feszültségeket az állomásnak közvetlenül a trafóról vettem le
Már megírtam, hogy az a triak nem való nagyfrekire..- ezek a kommersz tirisztorok, triakok csak alacsony frekin mennek.
Miért nem tudsz egy "öcsi-panelt" alkotni? 4 apró alkatrészt kell csak a "levegőben" betenni, csak a pufferkondi nagy valamennyire. |
Bejelentkezés
Hirdetés |