Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektronikus gyújtás
Persze, hogy jó, csak védelem szempontjából kell a zéner, nehogy az induktív visszarugás lerugja a tranzisztor kupakját.
De ha van benne alapból védődióda, akkor el is hanyagolható. A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2016
Értem,akkor még beszerzem a zénereket aztán próba. Köszönöm a kitartó válaszadást mindenkinek!.
Ezért a fórum!
Bocsánat,igazítottam a rajzon mert a trafót rosszul rajzoltam be.
A tranzisztoros TCI gyújtásban használt tranzisztoroknál a nyitott állapotban fellépő un. maradék feszültség értéke a fő szempont hogy minél kisebb legyen.
Mert mint tudjuk ez alacsony frekvenciás alkalmazás, ahol a melegedés és ez által az élet tartam, hatásfok, ettől függ. Ezért ha lehet olyan tranzisztorokat vagy IGBT-ket kell használni amit a gyártó kimondottan gyújtáshoz (ignition) való felhasználásra ajánl.
Van egy Lada Samara gyújómodulom de nem találtam meg a bekötését, ennek 7 kivezetése van, ami a neten van fent rajz annak csak 6
Csak az utókornak, ki erre jár és belebotlik ebbe a rajzba: Elég rossz ómen, a 78L05 kimenetén a 4700µF kondenzátor, úgy hogy a bemenetén ennek a tizede van. Legalább ebben az esetben egy vissz-irányú dióda kell a stabilizátor bemenete-kimenete közé.
Sziasztok gondom van egy hall jeladós gyújtásal honnan tudok ilyen hall jeladót venni? Adatai N 3220 936 2 feszültség:4.5 -18v DC 12vos
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni mechanikus gyújtás kiváltásához. Adott egy 2 ütemű 2 hengeres motor, amit opto villa jeladóval láttak el. A két hengernek meg is csinálták a két impulzust 180f eltéréssel, viszont a gyújtás nem duál trafóval készült, hanem 2db szimplával. Az lenne a kérdésem, hogy nincs valakinek véletlen egy működő kapcsolása 2db gyújtás vezérlős trafóra tervezve, opto kapus megoldással?! Valami egyszerű tranzisztoros kapcsolásra gondoltam, ami leválasztja a két jelet és két külön kimeneten hajtja meg a trafókat, és persze van benne előgyújtás korrigáció. válaszotokat, segítségeteket előre is köszönöm. ui: Eredetileg az előgyújtás korrigáció mechanikusan van megoldva és a karburátor pillangó szelepe vezérli. Ide be tudnék illeszteni egy trimmert, ami segítené az előgyújtás figyelését, mértékét.
Sziasztok. Nagyon rég nem voltam itt köztetek.
Nekem egy olyan kérdésem lenne hogy az itteni kapcsolást hogy tudom átalakitani hall jeladóhoz? Bővebben: Link A válaszokat előre is köszönöm.
Sziasztok!
Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy van egy tomos t4 típusú csónakmotorom, amin megszakítós gyújtás van gyárilag. Szeretném ezt átalakítani olyan módon, hogy a megszakítót meghagynám mint vezérlő elem és egy tranzisztoros áramkör kapcsolgatná a gyújtótrafót. Van valakinek ehhez egy kész kapcsolási rajza? Köszönöm a segítségeteket!
Szevasztok,
ha jártas vagy az elektrónikában, szerelj szét egy PC táp [még működő] ventit, azokban általában négykivezetéses hall érzékelő van.Kettő kivezetés a betáp, kettő pedig nyitott kolektoros kimenet, amelyek egymáshoz képest mindig inverz állapotban vannak... Néked csak az egyik kell a kettő közül, egyiket beforrasztod, ha gyujt, eltaláltad... Ha nem, beforrasztod a másikat...
Vennék egy Lada samara gyújtás szettet, olcsó és erős, annak hall jelbemenete van de egy tranzisztoros inverter kapcsolással megszakítóról is működésre lehet bírni.
A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2020
Sziasztok. Ezt a kapcsolást szeretném kiegészíteni HALL-effect szenzorral, viszont a fő probléma a tápegység mivel ugye "csak" 1,5V amihez nem találtam hall szenzort. Az a másik hogy ennek a tirisztort kéne kapcsolni hogy meglegyen a gyújtójelből a nagyfeszültség. Van erre ötlet?
Keress egy másik rajzot
A telepes táplálás a cél mivel irtó kicsi helyre van berakva, az áramkör ezen része amit a rajzon látsz pedig készen van.
A feszültséggel max 4,5V-ig tudok felmenni ( 3db ceruzaelem) , így arra gondoltam hogy 1 elemről a gyújtás nagyfesz áramköre, a további 2-ről pedig a HALL szenzornak mehetne táplálás. A kérdés itt inkább a tirisztor begyújtása.
Ez a gyujtás nem akksiról működik, így
előfordulhat[na] hogy a tranyóra ellentétes polaritású fesz is juthat, az mellett a tranyón eső fesz csak gyengítene a szikra energiáján... Magyarán nem hoz a konyhára semmit... A tjuningolt példányokra DUCATTI CDI gyuszit szereltek és így T4.5 lett belőlük...
Mire akarod használni?
Modell motor gyújtóműve, így kicsi helyen van (konkrétan a fa alapban) ezért is mondom hogy nem akartam túlbonyolítani, viszont az üzeme sem lesz hosszú maximum 10 perc talán.
Egyébként 4T motorhoz.
Hobby king-en biztos kapsz, egyébként a hall nyitott kollektoros kimenetét felhúzod tápra és ezt egy pár nF kondenzátorral a gate-re viszed így itt lesz egy tűimpulzus, a gate katód közé egy dióda az anód a testen (tirisztor katódja) hogy a negatív impulzust vágja le.
Ez a kapcsolás gáztűzhely gyujtó, van ilyenem, jó
teleppel egy szikrát ad másodpercenként, ami a te esetedben max 60 fordulat percenként...
Milyen tipusú mociról van szó? Fénykép?
A model motorok izzítógyertyával indulnak, nem szikrával, kétüteműek, petróleum - éter - ricinusolaj keverékével működnek, [vagy hasonló] beundítás után már nem kell áram...
Modell benzim motor is van 20ccm felett. Az izzítógyertyás motorok mennek metilalkohol, olaj esetleg nitrometán keverékkel, de ezek is átalakíthatóak szikra gyújtásra.
Nagyon igényes vagy...
Hány voltos a tápfesz? Milyen tipusúak a fénysorompók? Mekkora áramot biztosítanak a fotótranyok? Mikor kellene a szikra - amikor a tranyó fényt kap - vagy amikor megszünik a fény? Mennyi ford. az alapjárat? Mennyi a max. Ford.? Hány fok előgyujtást szeretnél? Az előgyujtásnövekedés legyen lineáris a fordulatszám növekedéssel, vagy más jellegű? Esetleg maradhatna a mehanikai előgyuszi? Hány köbcentis a moci hengerenként? Együt életre keltjük...
Lentebb írtam 4T ,ráadásul nem gyári én készítem.
Ez tiszta 100-as benzinnel működik. GPeti1977 lényegében megválaszolta a kérdésem, egyenlőre kivitelezem aztán meglátjuk működik-e rendesen.
Vannak, vannak, és van rajtuk mágneses
elektrónikus gyuszi is... Mivel ez hobielektrónika fórum, merészeltem feltételezni hogy szikorapéternek Van mocija, és nem fog elektrónikus gyujtást építeni és azután keresni hova szerelje...
Most már majdnem ábrában vagyok...
Ilyen estben szükséged lessz kb. 30mWs szikrateljesítményre, jól járnál ha megépítenéd Nyemi ZVS CDI gyujtását... Ez a hozzászólás azokért van akik érdeklődéssel kisérik a témát...
Azt elfelejtettem leírni, hogy mehetne akkumulátorról a gyújtás.
"de ezek is átalakíthatók szikra gyujtásra"
Igen, még a gőzgép is átalakítható szikra gyujtásra, [belsőégésűre] de mi értelme van? |
Bejelentkezés
Hirdetés |