Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! A második kérdésedre: Nem áramingadozás, hanem feszültségingadozás, de annál is a túlfeszültség a veszélyes (inkább villámlás okozta járulékos dolog, volt benne részem). Ilyen túlfeszültségvédő dugaljak és elosztók (ha egy dugaljzatról több készüléket is üzemeltetsz) sok helyen kaphatóak, előbbiek talán 1 eFt, utóbbiak már több eFt-áron. Pld. a MediaMarkt, de máshol is.
Az első kérdésedre: Akkor a kazán még garanciális?
Szia!
Igen,az lenne,de mégsem az. A másik: direktbe van bekötve a kazán,ahhoz villanyszerelő kell újból,aki telepít oda egy konnektort. Köszi a konkrét tippet, meg kell csináltatnom,bár,itt nem villámcsapáson múlt a kazán sorsa..nem tudom miért szállt el a biztosíték,de nem volt semmi ilyesmi akkor.
Csak hogy tovább offoljak.
Haladok a dolgokkal, és szétszedtem a berohadt radiátorszelepet. Nem kevés kosz volt benne, de kapargatással és a gumik tisztításával jónak tűnik, még nem néztem, kifele akar-e vizet ereszteni piszkálás után. Van még 8 ilyen szelep, érdemes szétszedni és kipucolni? A nagyon rárohadt fekete lemezes retket mi oldja le? Az alsók mind 100%-os szelepek, így legalább a bypass ágakkal nem kell szórakozni... Most a cafni kulcsra várok éppen, mert baromira meg van húzva egy toldónál.
Idézet: „Az iszapleválasztó mehet függőleges szakaszba is? Flamco clean smart, papír szerint igen” Mehet, mert bármilyen szögben forgatható, így mindig el tudod érni, hogy a gyűjtő test függőlegesen álljon, és a kifolyó-öblítő csap lefelé. (nekem is függőleges csőbe kerül)
Idézet: „Flamco clean smart” Kb semmit se ér, vagy még annyit se. Se örvénytere, se mágnese. Viszont ahhoz képest, hogy semmi haszna, jó drágán adják. Egyik készülékgyártó se fogadja (ismeri) el ezt a típust. Nem is tudom miért van még forgalomba.
Jókor szólsz, de alternatívát sem írtál, ami falhoz közel elfér...
Illetve alkatrészekre erősen lerakódott fekete vasporhoz van valami jó tisztítószer tipped?
A külsején van levehető mágnes. A videó alapján pedig van örvénytere. Ugyan szét nem vágtam még. Mire alapozod, hogy ezek nincsenek?
A hűtőmágnesem is erősebb annál a 4 pöttynél, ami rajta van. Legalább 9 gauss-os mágnes kéne, ami ezen a kütyün tizedekbe (se) mérhető.
Hogyan alakul ki örvénylés benne? Vess össze egy Adey-t , vagy egy Fernox TF1-et vele mágnes és örvényképződés terén.. Az alapozásom meg a dugult hőcserélők tömkelege és a készülékgyártók egyértelmű elutasítása ezzel a típussal szemben.. A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2020
Pl. Sentinel X400 és hozzá X100
A Flanco iszapleválasztót megvásároltad már? Esetleg más típus még szóbajöhet? Vagy már késő?
Nekem aztán teljesen mindegy lenne, milyen, azóta már megvettem, de gondolom drágábbra lehet cserélni, csak nem tudom, van-e kedvem ezzel vacakolni (Ventil). Mágnesből nincs rajta túl sok, meg elég messze is van a belsejétől, de lehetne rakni még rá mondjuk laptop hangszóróból. A flamconak van még egy drágábbja, amiben a mágnesek középen vannak. Leginkább csak vasiszap van a rendszerben, egyéb kosz nincs, így a mágneses rész a fontosabb.
A reklám pdf szerint a 4 mágnes darabja 5,855 Gauss-os. Az örvényeket pedig a csatolt ábrán rajzolja. Én elhittem nekik. De ezek szerint a tapasztalat alapján nem elég hatékony
Most fogok arra menni, a flamco xstream milyen? Csak mertabban belül vannak a mágnesek.
Illetve van TF1 Omega, nem tudom, az jobb, vagy rosszabb-e, mint a sima, csak nekem se a csap, se a folyadék nem kell, így az fölöslegesen drága. A Flamcoban az nem rossz, hogy váltható teljes és részleges szűrés között.
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2020
A Sentinel Vortex 300 típust nagyon megbízhatónak tartják kazános ismerőseim, igaz az drágább.
Ez a két opció van most. Gyors válasz kéne, mert ott vagyok már.
Adott egy Baxi Main 24Fi gázkazán.
Ma este nem jött melegvíz, és leszedtem a burkolatot gázszag volt, és próba során nem adott szikrát. Ahogy nézem vagy agyujtó trafó vagy az alaplap lehet a hibás. Hol kezdjem a hibakeresést, mi szokott ezeknek a hibája lenni. A gyújtó trafó SIT504 típusú. A kék és fekete vezetékén ~4kohm ellenállást mérek.
Sziasztok!
Egy ARISRON CLAS X24 CF falra szerelt kombikazánról van szó. Sajnos a helyi szerelők széttárt kézzel állnak a probléma előtt. Emiatt fordulok hozzátok. Talán tudtok adni valami tippet, hogy mégis mi okozhatja a problémát. A kazán kb. másfél éves, fél évet nem volt használva (OFF-ra volt kapcsolva, nem volt kihúzva a konnektorból). Mikor újra be szerettem volna kapcsolni,elindult, próbált gyújtani, majd 501-es hibára kiállt. A gépkönyv ezt írja róla: "Az 501 az egyik leggyakrabban előforduló kód. Ez azt jelenti, hogy a kazánban nincs gyújtás. Ebben az esetben először ellenőrizze, hogy a gázszelep nyitva van-e. Ügyeljen az ionizációs érzékelőre. Ha érintkezők oxidálódnak, tisztítani kell őket. Az érzékelő és a fésű közötti távolságnak 8 mm-nek kell lennie. Ezenkívül nem lenne fölösleges az elektróda csatlakozások meghúzása a vezérlőmodullal." 2x megnyomtam a RESETet, majd kihúztam a konnektorból, majd visszadugtam. Ekkor vettem észre, hogy a gázcsap nincs megnyitva. Megnyitottam. újra kikapcsoltam, majd vissza bekapcsoltam. Ezután szépen bekapcsolt a készülék, végigfuttatta az öndiagnosztikát (lehet hallani ahogy a szivattyút, szelepeket megmozgatja) , betölt a kijelző, alaphelyzetbe áll. Viszont ezután nem reagál semmire, se a melegvíz megnyitására, se a termosztáton a fűtés elindítására. Nem gyújtja be az égőt. Hibakód nincs. Próbáltam egy gyári beállítások visszaállítását eszközölni. Ha jól emlékszem a Menüben a 280-as pont. Ki is írja, hogy RESET, ezután az OK gombot megnyomom, és nem történik semmi. Továbbá nem történik semmi a TEST üzemben sem (kéményseprő funkciónál) (RESET gomb hosszú megnyomásakor) Ezután a gépkönyve alapján, minden paramétert visszaírtam a gyári paraméterekre. Ezután kiírt egy 201-es hibát (egy villáskulcs ill. egy felkiáltójeles háromszög kíséretében). A gépkönyv szerint ezt jelenti: "201 - a rendszer kiadja ezt a kódot, amikor érzékelőtörést vagy rövidzárlatot észlel a forróvíz-ellátásnál. Ellenőrizze az összes vezetéket és csatlakozást. Ha néhány terület oxidálódott, cserélje ki őket. Ezzel egyidejűleg húzza ki a névjegyeket." Mivel ezt a hibát nem tudtam törölni sehogy, ismét kihúztam a konnektorból, és újraindult a kazán. szépen betöltött a program, kijelzőn minden normális. Hibakód nincs. De továbbra sem reagál semmire a kazán, nem gyújt az égő. Tudtok esetleg valami tippet adni, hogy mi lehet a gond? A szerelő szerint a vezérlőpanel hibásodhatott meg és cserélni kell (de egy sima bekapcsolástól???), vagy ha nem az akkor valamilyen softwares gond lehet, amit nem nagyon javít senki Magyarországon. Segítségeteket élőre is köszönöm! (a kép csak illusztráció a kijelzőről, de ilyen a megjelenése jelenleg, teljesen normális, mégsem múködik) üdv: Péter
Nem húztad ki a névjegyeket (eléggé)
De a csatlakozókat sem húztad meg a vezérlőmodullal. Szerintem szoftveres hiba csaknem teljesen kizárható, ezek programozott mikrovezérlők. Az, hogy a diagot megcsinálja(megcsinálta) azt jelenti, hogy kap feszültséget és működőképes. A biztonság viszont lényeges szempont mindig a tervezésnél, ezért ha bármi rendelleneset észlel (pl. túl meleg vizet vagy alacsony/magas nyomást a határértéken túl), akkor inkább leáll és sír. Szóval lehet érzékelő, lehet érzékelő-kontakt (szerintem ez a legvalószínűbb) és valóban lehet panelhiba, valami kis műveleti erősítő pl. Simán történhet bekapcsolástól, ezek elvileg bármikor meghibásodhatnak. Nem írtad, milyen képzettséged vagy hajlandóságod van. Amit szerintem tenni tudsz: Szétszeded - amennyire tudod - és MINDEN elérhető, széthúzható csatlakozót egyenként kihúzol/bedugsz a saját helyén kb. 5x. Ezzel a redva lecsiszolódik és újra érintkezik fémesen. Más esetben meg jöjjön a szerelő és cserélje a panelt. De (szigorúan szerintem) az esetek egy részében nem is kellett volna új panel, mivel a megjavulást pont a csatlakozók ki/be dugása eredményezte.
Szia! Három év garancia van hozzá vagy ott ahol vetted nem adtak vele ennyit? Miért kell a garanciális idő letelte előtt bármit is mókolni rajta.
Fél év alatt villám is járhatott a környéken. Én tavasszal kihúzom a S.D. cirkómat, hmv-t nem az csinálja.
Épp 2 napja indítottam el és szintén elzárva felejtettem a gázcsapot, ettől szegényke megbolondult, már nyitott csappal is szórta a F12 gázhiány kódot. Ebből csak úgy tudtam kihozni hogy kikapcsoltam, letertem a szobatemosztátot és így kapcsoltam be. Mindjárt jó lett, majd a termosztátot feltekerve begyújtott, azonnal lemodulált és nem ment feljebb a láng. Majd 2x újraindítás után tért magához teljesen. Ezekbe van valami gázminőség érzékelő ha jól tudom, és ugye a hosszú csőben megváltozik a gáz minősége fél év alatt. Csak azért írtam le mert ezt én minden ősszel eljátszom, először én is szerelőt akartam hívni de már rutinból csinálom évek óta. Gondolom minden csatlakozót megmozgattatok. A mellékletedet mivel lehet megnyitni..? A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2020
Idézet: „A mellékletedet mivel lehet megnyitni..?” Igaz nem én töltöttem fel,de átkonvertáltam. Böngészővel meg lehet nyitni az eredetit, de átkonvertáltam JPG-be. A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2020
Szia!
Segítségre lenne szükségem. Van egy Aeg GKT 231 Classic, kombi kéményes kazánom, amiben egy Honeywell CS0141B-LS alaplap van. A problémám az, hogy a padlófűtéshez a kazánnak nem szabadna 60 foknál melegebb vizet készítenie, de 75 fokig felmegy, aztán leáll a kazán, majd ha visszahűlt, újraindul. A kazán kezelőlapján van hőfok állítási lehetőség, de ha lejjebb veszem, akkor még sűrűbben csinálja a kapcsolgatást. Egy szerelővel beszéltem aki azt mondta, hogy a kazán fűtési teljesítményén kell visszavenni, mert túlfűt, és akkor jó lesz. A kazán leírása szerint állítható a készülék teljesítménye fűtéshez és melegvízhez külön-külön. Tudnátok segíteni abban, hogy hol tudom ezt beállítani? A kazánra a padlófűtés hőcserélővel kapcsolódik, külön szivattyúval. Csak padlófűtés van! Úgy volt méretezve és beállítva, hogy a kazán stabilan ment 60 fokon, amiből a hőcserélőn keresztül 40 fokos előre menő víz ment a fűtési rendszerbe. Alaplapot kellett cserélnem, és most- hogy beindúlt a fűtési szezon- derült ki, hogy nincs jól beállítva. A melegvíz oldala tökéletes! A fütésnél viszont túlfűt, és állandóan ki-be kapcsol. Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv.
Problémám lenne egy Bosch Condens 3000 kombi falikazánnal. Átfolyós kazánról van szó. Melegvíz megnyitásakor normálisan ad meleget vizet de amikor elzárjuk a csapot hangos zümmögő morgó hangot ad.Van amikor bár nagyon ritkán, melegvíz vételkor is mintha egy kicsit hangosabb lenne. 3 járatú szelep már lett cserélve, hőcserélő tiszta, 3éves készülék. Mi lehet a baj? Fetöltöttem egy videót a hangról... Remélem meg tudjátok nyitni...
Szerintem az áramláskapcsoló hibája okozza ezt a jelenséget, azt érzékeli, hogy van áramlás, közben nincs és ezért fűt tovább, majd újra elkezdi. És ez jellemzően a fűtéskor fordul elő. Sajnos erről az AEG-kazánról leírást nem találni, hogy hol lehet ez az áramláskapcsoló. Részemről ez csak egy tipp, de várjuk meg a többiek hozzáértőbb véleményét.
(Én először e dolognak járnék utána, a teljesítmény átállításához nem nyúlnék.)
Köszönöm. Megpróbálok keresni róla gépkönyvet.
Nekem ugyanez a probléma jött elő a 3 napos ugyanilyen Bosch Condens 2500 kombi kazánnal.
A videon 1-4 másodpercig, a 4.másodpercnél tűnik el. https://photos.app.goo.gl/fX7A2PdMm6hib3hU9 Csak induláskor csinálja,akár fűtés vagy HMV melegvíz vételezés történik. 1-4 másodpercig tart. Ha van ötlet mi lehet,szívesenb fogadom. Köszi
Az előző hozzászólás részletezése.
3 napos Bosch Condens 2500 W WBC28-1 kombi kazán. Most a 3 nap környékén jött elő,hogy elinduláskor 1-4 másodpercig búgó hangot ad,és némi vibrálás is érzhető, olyan mint amikor egy szelep nehezen zár le. A videon 1-4 másodpercnél hallható: https://photos.app.goo.gl/fX7A2PdMm6hib3hU9 ezen a videon kicsit hullámzó a hang 2 hullámban szűnik meg https://photos.app.goo.gl/m8Sxc97sJwuDbUXU9 Erősősdő, majd hirtelen csendesülő megszűnő búgásról van szó. Utána a kazán rendben teszi a dolgát,hangja sincsen,illetve induláskor a víz kissé hallható,sistergősen indul el a víz benne amikor a szivattyú elindul, de néhányszor még légtelenítem a radiátorokat. Ha van valakinek ötlete,hogy mi okozza a jelenséget azt szívesen veszem. Köszi, A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2020
Próbáld meg, hogy amint begyújt a kazán, a bemenő gázcsapját elkezded lassan zárni, ha ettől megszűnik a hang akkor a kazánod beszabályzást igényelne gázoldalon. Azért teljes zárásig ne fordítsd.
Ha 3 napos és új és gondolom a szakszervíz által lett üzembe helyezve, akkor én garanciális hibát jelentenék be.
Tudom, más maga a kazán és más a fűtési kör garanciája, de azért a 3 nap utáni jelenség már okot adhat magának a kazánnak a rendellenességére. A garanciális igény bejelentése és kérése nem kerül pénzbe (remélem ez szerepel a vásárlásban, a beüzemelésben adott szerződésekben). Én a helyedben gyorsan kérném a garanciális javítást, majd azután kiderül, hogy hol a hiba, a kazánban, a fűtési rendszeredben, stb. Egy dologban mindenképpen jó lenne: A gyártó, az eladó, az üzembe helyező dokumentáltan tudna róla, hogy Nálad ekkor és ekkor már hiba jelentkezett és Te ezt kellő időben jelezted. Ez csak a saját véleményem és javaslatom. |
Bejelentkezés
Hirdetés |