Fórum témák
» Több friss téma |
Teljesen igazad van, de állítólag csak 3 napos a kazán. Üzembe venni csak beüzemeléssel lehet és akkortól indul a garancia is. A beüzemelést csak az adott gyártó szakszervíze végezheti (az is pénz, de kényszerítő dolog). A beüzemelésben benne van minden (csak szerintem) , többek között a gázteljesítmény beszabályozása is. Három 3 nap utáni problémával én rögtön a beüzemelőt keresném.
Bár inkább várjunk. hogy van-e esetleg fejlemény, nehogy zsákutcába fussunk.
Jópárat már beüzemeltem. Nem fog változni. Sőt egyre roszabb lesz, mert a tökéletlen égés szennyezi a hőcserélőt. Az első bekapcsolás és a beüzemelés nagyon nem ua. Nem véletlen kell beüzemeltetni. A füstcső hosszához, ellenállásához kell beállítani a megfelelő gázterhelést. Sokba is kerülhet később, ha nincs rendesen beszabályozva..
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2020
Sziasztok! Junkers Euroline 23-1 kéményes kazánomon nagyon nehezen mozdítható a vízfeltöltő csap. Ezt cserélni kene, illetve leesik a nyomás 1 bár alá hidegen, illetve időnként picit nagyobb lobbanással gyújt be. Anno itt segítettetek a váltószelep hibámra egy valtószelep mozgató motor érintkező tisztítással, ami azóta is szuperül megy. Elektronika az alapszakmám, megcsinálom amit lehet. Szerintetek ki lehet pucolni ezt a vizfeltöltőt és vagy cserélni kell a kis csapot? Illetve a felsorolt hibakra hívtam volna szerelőt, de brutál mekkora várakozási idő van. Mi a véleményetek?
Szia! A nyomás anomáliáról ITT van egy kis összefoglaló a linkek alatt. A csap betétet én kicseréltem, mert nem kaptam hozzá megfelelő átmérőjű "O" gyűrűket. Monopol helyzetben vannak a gyártók ezzel a bizbasz rézrúddal, kérhetnének érte többet is.
A kis csapot hol vetted? Haver azt mondta semmiféle gázkészülék alkatrészt nem lehet halandónak vásárolnia, csak szerelőnek. De nem is a tömítésekkel van a baj, hanem eszelősen nehéz tekerni, valószínű vízköves a tengely, vagy a menet....
Idézet: „Haver azt mondta semmiféle gázkészülék alkatrészt nem lehet halandónak vásárolnia, csak szerelőnek.” Ez volt a hét vicce. Szinte bármit megvehetsz, az már más kérdés, hogy Te, mint egyszerű vevő, nem kapsz kedvezményt a forgalmazótól.
Tessék választani. Bővebben: Link
Hát igen, ha ritkán van tekergetve akkor egy idő után nem akar mozdulni. Húzd le a fekete forgató gombot a tengely végéről és a bordás részre fogjál rá egy megfelelő fogóval amivel meg tudod lazítani. A víz bemenetet el kell zárni és a szerviz csapokat is. Azt a kis háromszögletű biztosító huzalt ki kell venni és csak az után lehet kicsavarni az egész szeleptestet. Ha visszarakod, előtte kend be szilikonzsírral a menetes részét, a többit tudni fogod.
Üdv Mindenkinek,
Tanácsot szeretnék kérni,van egy Immergas Victrix 20 Plus kombikazánunk,ami E14 hibával meg-megáll. (Hiba az elektronikus lángőrző rendszerben) Jellemzően ilyenkor fordul elő,amikor a külső hőmérséklet "átmeneti",a keményebb hidegben már nem jellemző. Találkoztatok-e már ilyennel,és érdemes-e a vezérlő panelen nyomozni(akár egy folyamatos áram miatt kiolvadt forrasztás vagy pók beköltözés,ilyesmi piko kettes műszerész tudással megoldható probléma) ,vagy az égőtérben van a gond,amihez nem fogok hozzányúlni. Köszönettel UV
Hatalmas vagy! Nagyon köszi! Megnézem előbb, kicsavarom. Most néztem azt a háromszöglet határolót, majd rájövök, hogyan szedhető az ki. Kipucolom és utána ha a csap jó, akkor rámegyek a nyomás témára. És a nagyobb lobbanás időnként lehet, hogy a piezo gyújtója vacakol, vagy kormos? Te szerelő vagy?
Idézet: „A csap betétet én kicseréltem, mert nem kaptam hozzá megfelelő átmérőjű "O" gyűrűket.” Én náluk szoktam venni az O gyűrűket. Elég jó a választék Most is vettem jó párat a gázkazán környéki nagyfelújításhoz. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2020
Ismerem Őket, a tulaj gyermekkori osztálytársam Édesapja. Akkor kiszerelem a csapot, ha tudom és elrobogok hozzájuk. Én hajózási elektronikákat javítok és sokféle O gyűrűt vettem már náluk hajos cuccokhoz. Köszi a tippet! Néztem azt a réz csapocskát, 7-8eFt. Döbbenet.
Westen 1240-Fi kombi kazán probléma
Amint jöttek a hidegebb éjszakák, átkapcsoltuk a csak HMV-ről fűtésre is. Leállt hibával „nincs huzat” led hibajelzés. A helyzet: a presszosztát a fázist szakítja meg, amit átkötve egy kapcsolóra manuálisan kapcsoltam. Első indításnál indul a fűtési keringető szivattyú, utána indul a ventilátor, akkor kapcsolom a presszosztát helyett és adja a szikrát, jön a láng, tartósan működik. Ha csak a HMV állásban van, a termosztát kikapcsolja a kazánt, de amint elhasználjuk a vizet (vagy lehűl) automatikusan újraindul (a kapcsolót bekapcsolt állapotban hagytam). Ha a fűtés is rá van téve, akkor nem indul újra automatikusan, elölről kell kezdeni. Presszosztátot vettem újat, gondolva az a hibás. Az újjal is ugyanaz az állapot. Szilikoncsövek tiszták, turbó kémény függőleges kivezetésű, külső és belső része teljesen átjárható, tiszta. Ventilátor szabadon és normálisan forog. Elképzelhető, hogy nem elég az előállított szellőzés-áramlás és ezáltal a nyomásérzékelő nem tud kapcsolni? Ha bármilyen vezérlő-hiba lenne, akkor a presszosztát manuális kapcsolóval kiváltásra sem szabadna működnie. Láttok valami olyan logikát, ami felett én elsiklottam, de megoldás lehetne?
Én a presszosztátot manuális állásba nem tenném. Inkább nézd meg, hogy van-e áramláskapcsoló, vagy érzékelő, az jól működik-e, mert bár banális dolog, de ez is okozhat ilyen hibát. De ez csak egy tipp részemről.
sziasztok...az alany 1 immergas nike star 23kw-os készülék....a hiba hogy fűtési üzemmódban ha a meleg vizet rányitom akkor beugrik a 27 es hibakód ami elégtelen keringés.....mi lehet a hiba??köszi
Szia! Ha a ventilátor fordulata a probléma akkor a csapágyazása kenetlen és/vagy a lapátjai koszosak, így nem tud azzal a "sebességgel", fordulattal forogni amennyivel kellene (nem szállít elég levegőt), ezért nem áll át a nyomáskapcsolója. Ez a jelenség a szobai álló ventilátoroknál is megfigyelhető, hogy könnyen forgatható kézzel a lapátkerék de mégsem forog normális fordulattal a ventilátor, sőt alacsonyabb sebességi fokozatra kapcsolva már meg sem mozdul. Kiszárad a csapágy és bele rakodik a szösz, por amit szállítanak a lapátok. Azok felülete sem lehet poros, teljesen tisztának kell lennie. A csapágyaknak kúszó vagy varrógép olaj megfelel a lapátokat meg nedves szivaccsal le lehet törölni vagy levegővel kiporolni.
Üdv Mindenkinek,
Úgy tűnik elég volt a piko kettes tudás. A felső elektronika ami láng őrzésért is felel,ilyen állapotban voltak a csatlakozó forrasztásai. Átforrasztottam,elindult. Az üzembiztossági tartós teszt folyamatban. Egyenlőre örülök hogy nem kell katonásan zuhanyoznom éd dideregnem a pokróc alatt... Üdv!
Sziasztok!
Junkers ZW20 AME (zárt, turbós) kombikazánnal kapcsolatban szeretnék segítséget kérni, több hibája is van. 1. A vízszabályzó részt, ami a gázszelep alatt van, erősen vízköves volt, csöpögött is, kicseréltem egy alig használt alkatrészre, másnap az is elkezdett csöpögni. Ahogy forgaltom a vízszabályzót, úgy változik a csöpögés mértéke. Hogyan lehet javítani? 2. Melegvíz esetén, amikor a vízhőfok eléri a 70 fokot, a láng kikapcsol, viszont utána azonnal gyújtana ismét, de nem tud, mivel a gázt nem engedi. Ekkor leáll hibakóddal. 3. A mikrokapcsolót nem tudom beállítani. Ha oda van csavarva, hogy 70 foknál kapcsoljon ki, akkor ha megnyitom a melegvizet, nem kapcsol be. Ha a kapcsolót úgy állítom, hogy a meleg víz megnyitásakor kapcsoljon be, akkor pedig nem kapcsol ki még 90 foknál sem, de akkor már nagy robajjal zörög. Ezek a hibák egyszerre jelentkeztek. Van összefüggés?
Köszi, sikerült! Ugyan nem mentem el az Oringesekig, mert a budaőrsi csapágyboltban is kaptam hozzá gumi gyűrűket. Fel is újìtottam, közben kapott egy citromsavas fürdőt. Utána meg egy kis teflonos zsírt és cuppant a helyére.
Köszi mindent! Hatalmas vagy! Megcsinaltam a feltöltőcsap kiszedés, majd citromsavas fürdetés, vìzkövet ledobta és csapágyboltban O gyűrűk cseréje (85Ft.), aztán teflonzsírozás és visszacuppantottam a helyére. Gyönyörűen finoman tekergethető és szépen zar. Aztán nekiestem a tágulási tartály feltöltéshez egy komplex kazán porszìvózás után az altalad küldött itinerek alapjan. Először megijedtem, mert kokolyabb mennyiségű víz jőtt ki és nem akart a pumpálással emelkedni a nyomás, de később megértettem, hogy azért nem egy bicajkeréknyi levegőt kell beletolji, így egy idő után szépen belőttem 1bárra és eresztéspróba szigorúan nyállal a szelepen és ment is bele a víz, stb... Pröbafűtés, meg ma is egy, de nem a hideg miatt, hanem csak mert jaratni akartam és lehülés után ott áll a mutató ahol hagytam. Felmelegítve kb 1,5barig ment fel a kazán nyomásmérője. Tapasztalatom, hogy jól melegít alacsonyabb hőfokon tolja a vizet, mégis klaszak a radiátorok!
Remélem így is marad és jól fog működni!? Egyetlen kár keletkezett, az autópumpával sikerült a falon kis fekete csíkokat okoznom, de egy fehér festés a környékére nem egy nagy durranás, simán megérte... Nagyon köszönöm a segítségeteket, enélkül most hetekig várnam a szerelőt emiatt a vízes probléma miatt. Még egy komplex radiátor takarítás jön, amire magasnyomásúval fogok rámenni előre kitalált módszerrel, aztán jöhet a hideg... Köszi ezerrel! A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2020
Szívesen. ... ááá csak egy hobbista vagyok, vagy még az sem. Ezt a részét azért (tágulási tartály nyomás beállítás) gyűjtöttem így össze, hogy ne kelljen mindig ugyanazt leírogatni az amúgy általánosan ide vonatkozó részt. Ilyenkor a fűtési idény kezdetekor ezzel a problémával szembesülőknek biztosan használható segítség ha társul hozzá egy kis személyes, közepes szintű műszaki hozzáértés. Ez a része nem gázos sem villamos csak oda kell figyelni a részletekre és nem árt ha az ember tudja is közben, hogy mit is csinál ezzel a művelettel. Az a fontos, hogy sikeresen meg tudtad csinálni.
Köszönöm a linket. Nem is tudtam, hogy ez a bolt közel van az általam járatos Izabella utcától és ilyen széles választékban kapható ott ez a tömítés. Legközelebb én is beszerzem majd a szükséges gyűrűket és így lesz majd egy feltöltő csap csere darabom kéznél.
Sziasztok!
Még egy gondolat a tágulásival kapcsolatban. Az infókat innen olvastam: Bővebben: Link Tehát a rendszer statikus nyomása + 0,3 Bar-ra kell beállítani a tágulási nyomását. A hideg rendszer üzemi nyomását (kezdeti nyomás) pedig további 0,3 Bar-ral növeltre. Így lesz némi víztartalék. (ha a kazán megkövetel minimum nyomást, ennek megfelőlen emelni kell minden értéken) De fenti linken részletesen le van írva minden, Tamás jóvoltából.
Üdv!
Segítségre lenne szükségem! Van egy Baxi Mainfour 24 -es kazánom. Nem mai darab, de eddig tette a dolgát rendesen. Viszont egy olyan jelenséget kezdett produkálni a napokban, hogy mikor beindul, a gyújtóelektróda nem áll le, hiába gyullad be a láng, megy minden "rendesen", az elektróda csak adja a szikrát. Normál esetben a begyulladást követően egy-két másodperc múlva kikapcsolt, de most kb 5-6 másodperc múlva leállítja a kazánt. Ezt ismétli néhányszor, aztán E01 -es hibával blokkolja a kazánt, amit resetelni kell.. Kérdésem az lenne, hogy ez vajon az elektróda lángőr funkciójának a hibája lehet és esetleg egy új elektróda megoldaná a gondot, vagy akár a panellel lehet a baj? Sajnos nem igazán értem az elektróda lángőr mivoltját, de gondolom ahogy melegszik meg kellene szakítania a gyújtást és mivel ez nem történik meg az elektronika blokkol... Kérlek titeket, hogy erősítsetek meg ebben, és mondjátok, hogy nincs nagyobb baj.. Minden választ előre is nagyon köszönök!!!
Sok közöm nincs hozzá, de ha már láttam: E01 Failed ignition shutdown a hiba neve, szóval a legolcsóbb hibakeresés a gyújtó és lángőr elektródák megpucolása finom csiszolóvászonnal. Az égéstéren kívülről is ki lehet forgatni őket, az enyémen kissé ördöglakat volt, de mivel valahogy bement, ki is jön. Ha a fémre csiszolás nem segít, a kábeleket nézd át, nem lazultak-e meg a gyújtótól, nekem laza saru+ oxidos lángőr szórakozott egyszer.
Köszönöm a választ! Az elektródát megcsiszolgattam, a kábelt és a sarut is megnéztem. Kell, hogy legyen kontakt, mert gyújt. Viszont a hiba nem múlt el. Mivel csak egy kábel van, gondolom magában az elektródában van egy megszakító. (Mint egy bimetál ami összeragadt és nem szakad meg a gyújtás?) Sajnos a belső felépítését nem ismerem. 8000ft kb egy új elektróda, ha valaki megerősíti a gondolkozás, akkor rendelek egyet. Köszönöm szépen!
Csak maradjon is így ez a nyomás a kazánban! Remélem nem fog hamar lecsökkenni... Már egy haverommis jött, miután meséltem Neki, hogy mit csinaltam, hogy az Ő kazánjának is ugyanez a problémaja. Lehet megnezem Nála is ezt a nyomás temát. Minden hozzányúlás nélkül meg lehet mérni a tagulási tartály nyomását, vagy az csak a víz nélkül hiteles mérés?
Röntgennel, hogy mennyi benne a viz.
Ha félig viz, félig levegő, akkor jó. Ez most nem trollkodás volt, ha valaki tud egyszerű módszert akkor annak még én is örülnék. Nálam például csak a kazánból nem lehet leengedni a vizet.
Értem. Tehát tök üresre leürìtve a legjobb, ahogyan VIM leírásában is van. Ez ennyire általános probléma egyébként? Fura, mert elmeséltem par havernak akik nem értettek hol tűntem el a napokban, hogy ezt szereltem és készültem rá, stb és mar ketten is azt mondták, hogy nekik is lecsökken a nyomás, feltölti kis vizzel es rövid néhány nap alatt újra lecsökken és nincs víz sem a kazán alatt, sem a radiátoroknal, sem lathatö vizesedés a falakon a csővezetés nyomvonalában.....
Nem kell az összes vizet leengedni, csak addig, amíg a nyomásmérő a fűtés körön 0 bart mutat/ a légtelenítő szelep elkezd levegőt szívni. Persze ehhez az kell, hogy a tartály a radiátorok szintje felett legyen.Ha leengeded teljesen a rendszert, szenvedni fogsz a légtelenítéssel. Ha rosszul állítod be a nyomást a tartályban vagy lukas a membrán, felfűtéskor a biztonsági szelep kiengedi a túlnyomást és vizet veszít a rendszer, felfűtéskor kell nézni, mennyit emelkedik a nyomás.
(Túl sokat szórakoztam a fűtéssel, és már rám ragadt ez ) |
Bejelentkezés
Hirdetés |