Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   459 / 585
(#) zoszka válasza akolang hozzászólására (») Okt 2, 2020 /
 
Égési zaj. Be kell szabályozni.
(#) balazsgy válasza zoszka hozzászólására (») Okt 2, 2020 /
 
Teljesen igazad van, de állítólag csak 3 napos a kazán. Üzembe venni csak beüzemeléssel lehet és akkortól indul a garancia is. A beüzemelést csak az adott gyártó szakszervíze végezheti (az is pénz, de kényszerítő dolog). A beüzemelésben benne van minden (csak szerintem) , többek között a gázteljesítmény beszabályozása is. Három 3 nap utáni problémával én rögtön a beüzemelőt keresném.
Bár inkább várjunk. hogy van-e esetleg fejlemény, nehogy zsákutcába fussunk.
(#) zoszka válasza balazsgy hozzászólására (») Okt 2, 2020 /
 
Jópárat már beüzemeltem. Nem fog változni. Sőt egyre roszabb lesz, mert a tökéletlen égés szennyezi a hőcserélőt. Az első bekapcsolás és a beüzemelés nagyon nem ua. Nem véletlen kell beüzemeltetni. A füstcső hosszához, ellenállásához kell beállítani a megfelelő gázterhelést. Sokba is kerülhet később, ha nincs rendesen beszabályozva..
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2020
(#) ocsisajt hozzászólása Okt 4, 2020 /
 
Sziasztok! Junkers Euroline 23-1 kéményes kazánomon nagyon nehezen mozdítható a vízfeltöltő csap. Ezt cserélni kene, illetve leesik a nyomás 1 bár alá hidegen, illetve időnként picit nagyobb lobbanással gyújt be. Anno itt segítettetek a váltószelep hibámra egy valtószelep mozgató motor érintkező tisztítással, ami azóta is szuperül megy. Elektronika az alapszakmám, megcsinálom amit lehet. Szerintetek ki lehet pucolni ezt a vizfeltöltőt és vagy cserélni kell a kis csapot? Illetve a felsorolt hibakra hívtam volna szerelőt, de brutál mekkora várakozási idő van. Mi a véleményetek?
(#) VIM válasza ocsisajt hozzászólására (») Okt 4, 2020 /
 
Szia! A nyomás anomáliáról ITT van egy kis összefoglaló a linkek alatt. A csap betétet én kicseréltem, mert nem kaptam hozzá megfelelő átmérőjű "O" gyűrűket. Monopol helyzetben vannak a gyártók ezzel a bizbasz rézrúddal, kérhetnének érte többet is.
(#) ocsisajt válasza VIM hozzászólására (») Okt 4, 2020 /
 
A kis csapot hol vetted? Haver azt mondta semmiféle gázkészülék alkatrészt nem lehet halandónak vásárolnia, csak szerelőnek. De nem is a tömítésekkel van a baj, hanem eszelősen nehéz tekerni, valószínű vízköves a tengely, vagy a menet....
(#) vision61 válasza ocsisajt hozzászólására (») Okt 4, 2020 / 1
 
Idézet:
„Haver azt mondta semmiféle gázkészülék alkatrészt nem lehet halandónak vásárolnia, csak szerelőnek.”

Ez volt a hét vicce. Szinte bármit megvehetsz, az már más kérdés, hogy Te, mint egyszerű vevő, nem kapsz kedvezményt a forgalmazótól.
(#) VIM válasza ocsisajt hozzászólására (») Okt 4, 2020 / 1
 
Tessék választani. Bővebben: Link
Hát igen, ha ritkán van tekergetve akkor egy idő után nem akar mozdulni. Húzd le a fekete forgató gombot a tengely végéről és a bordás részre fogjál rá egy megfelelő fogóval amivel meg tudod lazítani. A víz bemenetet el kell zárni és a szerviz csapokat is. Azt a kis háromszögletű biztosító huzalt ki kell venni és csak az után lehet kicsavarni az egész szeleptestet. Ha visszarakod, előtte kend be szilikonzsírral a menetes részét, a többit tudni fogod.
(#) Uviktor hozzászólása Okt 4, 2020 /
 
Üdv Mindenkinek,
Tanácsot szeretnék kérni,van egy Immergas Victrix 20 Plus kombikazánunk,ami E14 hibával meg-megáll. (Hiba az elektronikus lángőrző rendszerben)
Jellemzően ilyenkor fordul elő,amikor a külső hőmérséklet "átmeneti",a keményebb hidegben már nem jellemző.
Találkoztatok-e már ilyennel,és érdemes-e a vezérlő panelen nyomozni(akár egy folyamatos áram miatt kiolvadt forrasztás vagy pók beköltözés,ilyesmi piko kettes műszerész tudással megoldható probléma) ,vagy az égőtérben van a gond,amihez nem fogok hozzányúlni.
Köszönettel
UV
(#) ocsisajt válasza VIM hozzászólására (») Okt 4, 2020 /
 
Hatalmas vagy! Nagyon köszi! Megnézem előbb, kicsavarom. Most néztem azt a háromszöglet határolót, majd rájövök, hogyan szedhető az ki. Kipucolom és utána ha a csap jó, akkor rámegyek a nyomás témára. És a nagyobb lobbanás időnként lehet, hogy a piezo gyújtója vacakol, vagy kormos? Te szerelő vagy?
(#) noi válasza VIM hozzászólására (») Okt 5, 2020 / 1
 
Idézet:
„A csap betétet én kicseréltem, mert nem kaptam hozzá megfelelő átmérőjű "O" gyűrűket.”

Én náluk szoktam venni az O gyűrűket. Elég jó a választék Most is vettem jó párat a gázkazán környéki nagyfelújításhoz.
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2020
(#) ocsisajt válasza noi hozzászólására (») Okt 5, 2020 /
 
Ismerem Őket, a tulaj gyermekkori osztálytársam Édesapja. Akkor kiszerelem a csapot, ha tudom és elrobogok hozzájuk. Én hajózási elektronikákat javítok és sokféle O gyűrűt vettem már náluk hajos cuccokhoz. Köszi a tippet! Néztem azt a réz csapocskát, 7-8eFt. Döbbenet.
(#) CharlesKind hozzászólása Okt 5, 2020 /
 
Westen 1240-Fi kombi kazán probléma
Amint jöttek a hidegebb éjszakák, átkapcsoltuk a csak HMV-ről fűtésre is. Leállt hibával „nincs huzat” led hibajelzés. A helyzet: a presszosztát a fázist szakítja meg, amit átkötve egy kapcsolóra manuálisan kapcsoltam. Első indításnál indul a fűtési keringető szivattyú, utána indul a ventilátor, akkor kapcsolom a presszosztát helyett és adja a szikrát, jön a láng, tartósan működik. Ha csak a HMV állásban van, a termosztát kikapcsolja a kazánt, de amint elhasználjuk a vizet (vagy lehűl) automatikusan újraindul (a kapcsolót bekapcsolt állapotban hagytam). Ha a fűtés is rá van téve, akkor nem indul újra automatikusan, elölről kell kezdeni. Presszosztátot vettem újat, gondolva az a hibás. Az újjal is ugyanaz az állapot. Szilikoncsövek tiszták, turbó kémény függőleges kivezetésű, külső és belső része teljesen átjárható, tiszta. Ventilátor szabadon és normálisan forog. Elképzelhető, hogy nem elég az előállított szellőzés-áramlás és ezáltal a nyomásérzékelő nem tud kapcsolni? Ha bármilyen vezérlő-hiba lenne, akkor a presszosztát manuális kapcsolóval kiváltásra sem szabadna működnie. Láttok valami olyan logikát, ami felett én elsiklottam, de megoldás lehetne?
(#) balazsgy válasza CharlesKind hozzászólására (») Okt 5, 2020 /
 
Én a presszosztátot manuális állásba nem tenném. Inkább nézd meg, hogy van-e áramláskapcsoló, vagy érzékelő, az jól működik-e, mert bár banális dolog, de ez is okozhat ilyen hibát. De ez csak egy tipp részemről.
(#) cepo hozzászólása Okt 5, 2020 /
 
sziasztok...az alany 1 immergas nike star 23kw-os készülék....a hiba hogy fűtési üzemmódban ha a meleg vizet rányitom akkor beugrik a 27 es hibakód ami elégtelen keringés.....mi lehet a hiba??köszi
(#) VIM válasza CharlesKind hozzászólására (») Okt 5, 2020 / 1
 
Szia! Ha a ventilátor fordulata a probléma akkor a csapágyazása kenetlen és/vagy a lapátjai koszosak, így nem tud azzal a "sebességgel", fordulattal forogni amennyivel kellene (nem szállít elég levegőt), ezért nem áll át a nyomáskapcsolója. Ez a jelenség a szobai álló ventilátoroknál is megfigyelhető, hogy könnyen forgatható kézzel a lapátkerék de mégsem forog normális fordulattal a ventilátor, sőt alacsonyabb sebességi fokozatra kapcsolva már meg sem mozdul. Kiszárad a csapágy és bele rakodik a szösz, por amit szállítanak a lapátok. Azok felülete sem lehet poros, teljesen tisztának kell lennie. A csapágyaknak kúszó vagy varrógép olaj megfelel a lapátokat meg nedves szivaccsal le lehet törölni vagy levegővel kiporolni.
(#) Uviktor válasza Uviktor hozzászólására (») Okt 6, 2020 /
 
Üdv Mindenkinek,
Úgy tűnik elég volt a piko kettes tudás.
A felső elektronika ami láng őrzésért is felel,ilyen állapotban voltak a csatlakozó forrasztásai.
Átforrasztottam,elindult.
Az üzembiztossági tartós teszt folyamatban.
Egyenlőre örülök hogy nem kell katonásan zuhanyoznom éd dideregnem a pokróc alatt...
Üdv!
(#) Dr.Borisz hozzászólása Okt 7, 2020 /
 
Sziasztok!
Junkers ZW20 AME (zárt, turbós) kombikazánnal kapcsolatban szeretnék segítséget kérni, több hibája is van.
1. A vízszabályzó részt, ami a gázszelep alatt van, erősen vízköves volt, csöpögött is, kicseréltem egy alig használt alkatrészre, másnap az is elkezdett csöpögni. Ahogy forgaltom a vízszabályzót, úgy változik a csöpögés mértéke. Hogyan lehet javítani?
2. Melegvíz esetén, amikor a vízhőfok eléri a 70 fokot, a láng kikapcsol, viszont utána azonnal gyújtana ismét, de nem tud, mivel a gázt nem engedi. Ekkor leáll hibakóddal.
3. A mikrokapcsolót nem tudom beállítani. Ha oda van csavarva, hogy 70 foknál kapcsoljon ki, akkor ha megnyitom a melegvizet, nem kapcsol be. Ha a kapcsolót úgy állítom, hogy a meleg víz megnyitásakor kapcsoljon be, akkor pedig nem kapcsol ki még 90 foknál sem, de akkor már nagy robajjal zörög.
Ezek a hibák egyszerre jelentkeztek. Van összefüggés?
(#) ocsisajt válasza noi hozzászólására (») Okt 7, 2020 /
 
Köszi, sikerült! Ugyan nem mentem el az Oringesekig, mert a budaőrsi csapágyboltban is kaptam hozzá gumi gyűrűket. Fel is újìtottam, közben kapott egy citromsavas fürdőt. Utána meg egy kis teflonos zsírt és cuppant a helyére.
(#) ocsisajt válasza VIM hozzászólására (») Okt 7, 2020 /
 
Köszi mindent! Hatalmas vagy! Megcsinaltam a feltöltőcsap kiszedés, majd citromsavas fürdetés, vìzkövet ledobta és csapágyboltban O gyűrűk cseréje (85Ft.), aztán teflonzsírozás és visszacuppantottam a helyére. Gyönyörűen finoman tekergethető és szépen zar. Aztán nekiestem a tágulási tartály feltöltéshez egy komplex kazán porszìvózás után az altalad küldött itinerek alapjan. Először megijedtem, mert kokolyabb mennyiségű víz jőtt ki és nem akart a pumpálással emelkedni a nyomás, de később megértettem, hogy azért nem egy bicajkeréknyi levegőt kell beletolji, így egy idő után szépen belőttem 1bárra és eresztéspróba szigorúan nyállal a szelepen és ment is bele a víz, stb... Pröbafűtés, meg ma is egy, de nem a hideg miatt, hanem csak mert jaratni akartam és lehülés után ott áll a mutató ahol hagytam. Felmelegítve kb 1,5barig ment fel a kazán nyomásmérője. Tapasztalatom, hogy jól melegít alacsonyabb hőfokon tolja a vizet, mégis klaszak a radiátorok!
Remélem így is marad és jól fog működni!?
Egyetlen kár keletkezett, az autópumpával sikerült a falon kis fekete csíkokat okoznom, de egy fehér festés a környékére nem egy nagy durranás, simán megérte...
Nagyon köszönöm a segítségeteket, enélkül most hetekig várnam a szerelőt emiatt a vízes probléma miatt.
Még egy komplex radiátor takarítás jön, amire magasnyomásúval fogok rámenni előre kitalált módszerrel, aztán jöhet a hideg...
Köszi ezerrel!
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2020
(#) VIM válasza ocsisajt hozzászólására (») Okt 7, 2020 /
 
Szívesen. ... ááá csak egy hobbista vagyok, vagy még az sem. Ezt a részét azért (tágulási tartály nyomás beállítás) gyűjtöttem így össze, hogy ne kelljen mindig ugyanazt leírogatni az amúgy általánosan ide vonatkozó részt. Ilyenkor a fűtési idény kezdetekor ezzel a problémával szembesülőknek biztosan használható segítség ha társul hozzá egy kis személyes, közepes szintű műszaki hozzáértés. Ez a része nem gázos sem villamos csak oda kell figyelni a részletekre és nem árt ha az ember tudja is közben, hogy mit is csinál ezzel a művelettel. Az a fontos, hogy sikeresen meg tudtad csinálni.
(#) VIM válasza noi hozzászólására (») Okt 7, 2020 /
 
Köszönöm a linket. Nem is tudtam, hogy ez a bolt közel van az általam járatos Izabella utcától és ilyen széles választékban kapható ott ez a tömítés. Legközelebb én is beszerzem majd a szükséges gyűrűket és így lesz majd egy feltöltő csap csere darabom kéznél.
(#) noi válasza ocsisajt hozzászólására (») Okt 7, 2020 /
 
Sziasztok!
Még egy gondolat a tágulásival kapcsolatban. Az infókat innen olvastam: Bővebben: Link
Tehát a rendszer statikus nyomása + 0,3 Bar-ra kell beállítani a tágulási nyomását.
A hideg rendszer üzemi nyomását (kezdeti nyomás) pedig további 0,3 Bar-ral növeltre. Így lesz némi víztartalék.
(ha a kazán megkövetel minimum nyomást, ennek megfelőlen emelni kell minden értéken)
De fenti linken részletesen le van írva minden, Tamás jóvoltából.
(#) Raoul hozzászólása Okt 7, 2020 /
 
Üdv!
Segítségre lenne szükségem! Van egy Baxi Mainfour 24 -es kazánom. Nem mai darab, de eddig tette a dolgát rendesen. Viszont egy olyan jelenséget kezdett produkálni a napokban, hogy mikor beindul, a gyújtóelektróda nem áll le, hiába gyullad be a láng, megy minden "rendesen", az elektróda csak adja a szikrát. Normál esetben a begyulladást követően egy-két másodperc múlva kikapcsolt, de most kb 5-6 másodperc múlva leállítja a kazánt. Ezt ismétli néhányszor, aztán E01 -es hibával blokkolja a kazánt, amit resetelni kell.. Kérdésem az lenne, hogy ez vajon az elektróda lángőr funkciójának a hibája lehet és esetleg egy új elektróda megoldaná a gondot, vagy akár a panellel lehet a baj? Sajnos nem igazán értem az elektróda lángőr mivoltját, de gondolom ahogy melegszik meg kellene szakítania a gyújtást és mivel ez nem történik meg az elektronika blokkol... Kérlek titeket, hogy erősítsetek meg ebben, és mondjátok, hogy nincs nagyobb baj..
Minden választ előre is nagyon köszönök!!!
(#) antiktelefon válasza Raoul hozzászólására (») Okt 7, 2020 1 /
 
Sok közöm nincs hozzá, de ha már láttam: E01 Failed ignition shutdown a hiba neve, szóval a legolcsóbb hibakeresés a gyújtó és lángőr elektródák megpucolása finom csiszolóvászonnal. Az égéstéren kívülről is ki lehet forgatni őket, az enyémen kissé ördöglakat volt, de mivel valahogy bement, ki is jön. Ha a fémre csiszolás nem segít, a kábeleket nézd át, nem lazultak-e meg a gyújtótól, nekem laza saru+ oxidos lángőr szórakozott egyszer.
(#) Raoul hozzászólása Okt 8, 2020 /
 
Köszönöm a választ! Az elektródát megcsiszolgattam, a kábelt és a sarut is megnéztem. Kell, hogy legyen kontakt, mert gyújt. Viszont a hiba nem múlt el. Mivel csak egy kábel van, gondolom magában az elektródában van egy megszakító. (Mint egy bimetál ami összeragadt és nem szakad meg a gyújtás?) Sajnos a belső felépítését nem ismerem. 8000ft kb egy új elektróda, ha valaki megerősíti a gondolkozás, akkor rendelek egyet. Köszönöm szépen!
(#) ocsisajt válasza VIM hozzászólására (») Okt 8, 2020 /
 
Csak maradjon is így ez a nyomás a kazánban! Remélem nem fog hamar lecsökkenni... Már egy haverommis jött, miután meséltem Neki, hogy mit csinaltam, hogy az Ő kazánjának is ugyanez a problémaja. Lehet megnezem Nála is ezt a nyomás temát. Minden hozzányúlás nélkül meg lehet mérni a tagulási tartály nyomását, vagy az csak a víz nélkül hiteles mérés?
(#) Gafly válasza ocsisajt hozzászólására (») Okt 8, 2020 /
 
Röntgennel, hogy mennyi benne a viz.
Ha félig viz, félig levegő, akkor jó.
Ez most nem trollkodás volt, ha valaki tud egyszerű módszert akkor annak még én is örülnék. Nálam például csak a kazánból nem lehet leengedni a vizet.
(#) ocsisajt válasza Gafly hozzászólására (») Okt 8, 2020 /
 
Értem. Tehát tök üresre leürìtve a legjobb, ahogyan VIM leírásában is van. Ez ennyire általános probléma egyébként? Fura, mert elmeséltem par havernak akik nem értettek hol tűntem el a napokban, hogy ezt szereltem és készültem rá, stb és mar ketten is azt mondták, hogy nekik is lecsökken a nyomás, feltölti kis vizzel es rövid néhány nap alatt újra lecsökken és nincs víz sem a kazán alatt, sem a radiátoroknal, sem lathatö vizesedés a falakon a csővezetés nyomvonalában.....
(#) antiktelefon válasza ocsisajt hozzászólására (») Okt 8, 2020 1 / 1
 
Nem kell az összes vizet leengedni, csak addig, amíg a nyomásmérő a fűtés körön 0 bart mutat/ a légtelenítő szelep elkezd levegőt szívni. Persze ehhez az kell, hogy a tartály a radiátorok szintje felett legyen.Ha leengeded teljesen a rendszert, szenvedni fogsz a légtelenítéssel. Ha rosszul állítod be a nyomást a tartályban vagy lukas a membrán, felfűtéskor a biztonsági szelep kiengedi a túlnyomást és vizet veszít a rendszer, felfűtéskor kell nézni, mennyit emelkedik a nyomás.
(Túl sokat szórakoztam a fűtéssel, és már rám ragadt ez )
Következő: »»   459 / 585
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem