Fórum témák
» Több friss téma |
Tisztelt felhasználók!
Kéretik a politikai és egyéb felekezeti ill, obszcén viccek bemásolását mellőzni szíveskedjetek.
Ne feledd, a kakasnak azért kell korán kelnie, hogy elmondhassa a mondanivalóját ( kukor ..), mire a csajok felébrednek .
Ja, meg a közvilágítás miatt. Itt az utcában nyáron, már éjfél környékén kukorékol, szegény.
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2020
A hőelemmel vannak kétségeim. Addig jó ötletnek tűnt, amíg nem olvastam a "befagyott pokol" írást. Szóval hideg menny, és fagyos pokol közt nincs termikus különbség, ezért hőelemmel generált feszültség sem.
Viszont a mennyország vélhetően geoszinkron pályán mozog, tehát összeköthető a pokollal ami a föld legbelső pontja oly módon, hogy nem szakad el a drót. Biztosan van valami földtól független mágneses mező, amin áthaladva feszültség generálódik magában a drótban.
Nagy nehezen sikerült is beszerezni párat belölük. Esetleg nem tudjátok a többit honnan tudnám megrendelni?
Az a DIN874-es biztos eredeti? Nem lehet hogy az egyik oldalnak balmenetesnek kellene lenni? )
Hiányolom a menet nélküli furatba a menet nélküli csavart.
Az már régota létezik, csak szeg-nek szokták becézni.
Uggyannmá'!
Nekem szerszámom is van, mindegyikhez! is! A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2020
A DIN877-et eltévesztetted... A te példányod imbusz-kulcsos, a képen szereplő viszont hagyományos egyenes hornyú.
Az mindegy most. Nem az a lényeg. Így is lehet csavarni.
A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2020
875-öst viszont találtam neked! Még szűz, nem volt becsavarva!
Na megtalálod-e az easter egg-et? A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2020
Nem spirál menet van rajta, csak gyürük?
Annak is megvan az előnye, nem lehet túlhúzni. Persze ha sikerül rákapatni az anyát.
Volt egy ismerősöm (már nincs, pedig két évvel fiatalabb volt nálam), aki többek között mindenféle vas és fém munkával foglalkozott beosztottként a Kft-ben.
Egyszer egy kapu alján kellett nekik cserélni szegőlécet, de nem akarták leemelni a kaput. Alányúlt, kitapogatta a rögzitő elemet, megállapitotta, hogy keresztfejes. Előkeresték a legrövidebb nyelű csavarhúzót, de nem fogta. Ismét szakértés, tapogatózás, megvan az itélet: TORX. Előkeresték a legrövidebb nyelű TORX csavarhúzót, de nem fogta. Ismét szakértés, tapogatózás, megvan az újabb itélet: Imbusz. Végül csak leemelték a kaput: Pop szegecs.
Volt egy ZUK kisteherautóm ... Állás közben "eleresztette" a benzint, alig tudtam elindulni vele -egyébként ment - még - fájinul. Vegyük le az AC pumpát, nézzük meg a membránt. El volt repedve egy kicsit, kicseréltük, jó lett ...
De amég levettük ... A kerék mellett szinte fejjel lefelé lógva tapogattam ki a csavarokat. Szerelőaknában jóval egyszerübb lett volna, de az a környéken sem volt - akkor ... 3 db. 8 -as csavar fogja a blokkhoz. 2 -őt nagy nehezen leszedem, de a 3. ami oldalt-felfelé volt látni sem lehetett, csak tapogatni ... Nem tudom rátenni a 13 -as kulcsot. Próbálom 14 -essel. Nem fogja ... Kb. 1.5 óra kínlódás után egy tükörrel rá tudok pislantani a sáros csavarfejre. Csavarhúzós. Nem is tudom 8 -as csavarban hol találkoztam utoljára sima csavarhúzós - nem süllyesztett !!! - hengeres fejü változattal.
De, rendes menet van rajta, a csavarfejet nézd (közelről)!
Röhögnék azon az ipsén, aki azért nem tud egy ilyent becsavarni, mert a készítője átverésből az egyikre balos, a másikra meg jobbos menetet csinált.
Idézet: „Nem is tudom 8 -as csavarban hol találkoztam utoljára sima csavarhúzós - nem süllyesztett !!! - hengeres fejü változattal.” 350-es JAWA két blokkfelét összefogató csavarok. Hatlapfejűt nem lehet elforgatni, imbusznak, torxnak magas a feje, kereszthornyún meg nem lehet akkorát húzni. Marad a normál hornyú. A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2020
Régi találmány, de talán a fiatalabbak is ismerik a kanyarfúrót, ívelt furatokhoz.
Igen, de van belőle balos is, ezt el szokás felejteni! És ott szokott lenni a vödrös amper mellett!
Nekem amúgy a balkezes hörömpölő a kedvencem!
És minden műhelybe kell egy kis reszelőzsír is ...
Apám a háború után az Orionban dolgozott.
Mesélte, hogy nagyon lopták a fúrókat a gyárból. Művezető kitalálta a megoldást: Rendelt egy adag "balos" fúrót, és a hétvégén a TMK-val megcseréltette a fúrógépeken a fázisokat (kettőt). Egy idő után normálisra visszaált a veszteség, elmondása szerint.
Meg 80°-os derékszög az üvegdomborító kalapácshoz, amivel a 32-es violinkulcsot lehet kezelni.
Olajtükörből nézve viszont jó irányba forog.
Egyik előző munkahelyemen egy esztergályos - alap - végzettségű dolgozó húzta a forrasztóónt. Mint köztudott az ónt műanyag csévékre szokták felcsévélni. A könnyebb kezdéshez a csévetest tengelyébe fúrt egy 2 -es furatot egy oszlopos fúrógépen a műanyagba, amin átdugta az ón elejét.
Történt egyszer, hogy egy - fusi miatt - acél lemezbe kellett lyukakat fúrnom. Valahogy nem akarta "kifúrni". Nézegetem, de furcsa ... Visszafele forgott. Éveken át senki nem vette észre. A műanyagot vitte ...
Régien ismerősöm Zuk kisteherautóján gumikat cserélt otthon. Utolsó keréknél -jobb hátsó- elfelejtette leengedni az olajemelőt, felemelve maradt másnapra is. Reggel indít, sebességbe téve autó nem megy, felemelt kerék kipörög, de ő ezt nem vette észre. Szervizt hívott, arra fél napig várt. Ők megtalálták a hibát.
Majdnem így én is jártam ...
Kerékcsere, és az egyik első keréknél nem húztam meg rendesen a csavarokat. Elindultam és "kattog" valami ... Én a csapágyra gondoltam először. Szerencsére "útba esett" egy autószerelő, ahová be tudtam menni. Nem égett eléggé az arcom, amikor kiderült a baj oka ... |
Bejelentkezés
Hirdetés |