Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv! Van egy 3000VA-s szünetmentesem, és olyan kérdésem lenne, hogy át lehetne valahogyan alakítani, hogy a kimeneti feszültséget tudjam változtatni? Mint pl egy változtathato toroidnál.. Ezt a gépet úgyse használom, és így lehetne esetleg hasznosítani. Apc smart ups 3000 ről van szó
Sziasztok.
Van egy ups bnt-600ap powercom back pro szünetmentesem ami nem kapcsol be, az akksi jó (szerintem) mert tudtam tölteni tápegységről, de a szünetmentes nem tölti az akksit. A vezérlő panelen mi az ami a töltésért felelős, és hogyan tudnám kideríteni, hogy mi a hiba, és egyáltalán javítható-e? Köszönöm a segítséget!
Jók.
Már az LM7805-öst is cseréltem, és a hűtőbordán lévő 4db FET(?) is jónak tűnik, de van beene egy IRFZ24N is, at még nem vizsgáltam. Mit nézzek még meg? Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2019
Ami ups-t én néztem, ott a főtrafóról ment az akksitöltés, de nem közvetlenül, hanem egy stepup konverter volt után.
Az akksira egy autó reflektorizzó minimum, és feszmérés...
Olyanom nincs, mi lemme mé jó? Bármi ami 12 voltról múködik?
Szia!
Kipróbáltam egy 12voltos ventilátorral, a fesz 1,9-ről lassan csökkent. Az áramméréskor a multi DC 200 ma állásában 145 ma (?) mutatott. Ez akksicerét jelent?
Ami áramot mértél, azt a fogyasztó ventillátor határozza meg, 100-200mA terhelés nem teszt.
Mi az az 1,9 amit mértél??? Az ups üzem közben az akksiból kajálhat akár tizen... ampert is, vagyis ha tesztelni akarod az akksit akkor hasonló áramfelvételű fogyasztót kell ráakasztani. Az upsben már használhatatlan akksiról pl a vonalas telefonkészülékem több hónapig kifogástalanul üzemel, mert igen kicsi az áramfelvétele. Ezért írtam az autós reflektor izzót, az kb 50-60W, kb 5A terhelés. A ládafiában kéne lenni az autóhoz tartalékizzó az emberek többségének, ekkora teljesítmény ellenállást én sem tudnék a fiókból hirtelen kivenni...
Bocs 11,9 Volt akart lenni.
Autóm nincs, ergo reflektor izzóm sincs. Kipróbáltam egy 12 voltos DC motorral, éppen csak forgott. Ugyanezt a motort laortápról hajtva srendesen forog, lefogni sem tudom, és 0,02A lefogáskor pedig 0,6A. Lehet hogyy akksit kell cserélnem.
Csak reménykedtem hogy megúszom a vásárlást.
Köszönöm.
Ha a közelben laknál és erre járnál, adnék egyet. Mármint nem izzót hanem alig használt 12V7Ah ólomakkut.
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2019
Köszönöm a felajánlást, de hát ez a (nagy ország...)
Fogok rendelni, amúgy már a harmadik szünetmentest nyűvöm. Üdv? Karesz.
Sziasztok!
Vettem használtan egy APC smart ups 1000VA-es upst. A gondom az vele hogy a terhelelést 7-8% terhelés mellett 25-30 percig viszi. Viszont a powerchute nagyon sokszor battery disconnected majd pár 10 mp esetleg 1 perc után reconnected hibaüzit tol. Ami az érdekes hogy ilyenkor a powerchute 0Vot lát viszont a battery capacity rendesen megjelenik. Sőt ha villanyt elveszem alóla akkor viszi a fogyasztót. Ez elektronika hiba vagy nagyon végét járó akkuhiba? Válaszokat előre is köszönöm
Sziasztok! Nem tudom jó témába írok-e, de cím szerint stimmel. UPS-ről van szó, ám 5 Voltos.
Vettem régebben egy ilyet: 18650 Battery Shield v3 Itt van róla egy elemző videó is: Youtube Link A készülék teljes kapcsolási rajza csatolva. Fenti linkeken be van mutatva, hogy az akku teljes kimerülésekor soha nem fog újra töltődni, amennyiben a fogyasztó több, mint pár tíz milliampert vesz fel. Mivel ezt egy RaspberyPi-hoz használom, lemerülés után, ha visszajön a betáp, nem tud újraindulni. Ennek a problémának a megoldására arra gondoltam, hogy egy MOSFET-en keresztül összekötném a bemeneti és kimeneti pozitív csatlakozásokat. A MOSFET-et pedig a bemeneten megjelenő, pl. +4V feletti feszültség kapcsolná be. Így kikerülve az eredeti áramkört a nagy terheléssel. A FET kimenetét az SW1 és a két SS24 közé kötném. Remélem ez nem zavarja a Boost Converter IC-t. Tudnátok-e segíteni, hogy konkrétan milyen MOSFET-et használjak, és annak a Gate-jét hogyan hajtsam meg (konkrét kapcsolási rajzzal, áramköri elemekkel)? Szeretném, ha a FET a 3 Ampert át tudná vinni. Előre is köszönöm a segítséget!
Hali!
Nekem ennek az egész logikája/működése sántít. Nézzük az áramutat: Betáp - tp4056, ami ugye csak 1A-t bír, tölti az akkut - akkuról megy a tp6298 - erről megy a kimenet. Power Supply Output: Switched 5VDC via USB type A port, 3x 5VDC (up to 4A) connectors, and 3x 3VDC (up to 1A) Tartósan hogyan tudna ez 1A-tól többet, ha a tp4056-on 1A-tól nem tud több átfolyni? Csúcsban tudhat többet, amíg az akksi le nem merül. Amit írsz, hogy lemerült akksival nem indul el, annak az oka a li-ion töltési karakterisztikájában rejlik, ha <3V az akkufesz, akkor csak pár 10mA-rel illik tölteni, vagyis a tp4056-on max ennyi fog átfolyni, az rpi lekajálja ezt a pici áramot, ami még kevés is neki, vagyis semmi nem fog elindulni. Ha az akksifesz 3V felett van akkor a tp4056-ból 1A csoroghat ki, ezen osztozhat az akku(töltés) és a kimenetre kötött cucc. Aprópó én úgy látom az egészből kifelejtették az akku védelmet alacsony akkufesznél, Szóval ahogy van, én elfelejteném ezt az egészet, mielőtt az akksit tönkreteszi, mélykisülésbe viszi. -- Szerintem úgy illene hogy több kör van... 1. betápról - akkutöltés 2. betápról VAGY akkuról kimenet Nyilván a betápnak tudnia kell a lemerült akkutöltéshez szükséges áramot + a kimeneten kívánt áramot. Akkura kell még védőáramkör a túlmerítés ellen, hab a tortán, ha az elektronika jelez egy gpio lábon az rpi-nek, hogy hamarosan vége a dalnak, és menjen alukálni/lépjen ki A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2020
Szia pipi! Igen, jól látod a helyzetet, ez csak akkor adhat 1A felett, ha azt az akkuból veszi ki, a gyári kialakításban. Tartósan nem is lesz szükségem a 3A-ra, de kell, hogy tudja, mert az Rpi4-nek a tápja is 3 Amperes. Ha a leírást megnézed, gyárilag nincs is 1A-re konfigolva a töltő, csak 580mA-re. De ezt majd átállítom. A kapcsolási rajzon láthatod az akku védelmet, a bal alsó részen a két drab IC-t.
Szóval azt akarom elérni (ez talán a legegyszerűbb átalakítása a panelnak), hogy ha van betáp, akkor az menjen közvetlenül (pl. egy MOSFET-en át) a kimenetre, és emelett megkapja a betáp egy részét a töltő áramkör. Így ha van betáp, akkor tartósan is lehet 3A kimenet, ha a betáp elbírja. Erre keresek kapcsolást. Jól gondolom, hogy simán rárakok egy (Enhancement Mode) N-channel MOSFET-et, ami bírja a 3A-t, és a gate-jét esetleg egy előtét ellenálláson (? Ohm) kötöm a bemenet + oldalára? Ekkor ha a betáp megszűnik, akkor a FET nyit, csak akkuról fog menni a kimenet. Ha viszont van betáp, akkor a FET zár, így onnan veszi a kimenet a terhelés nagyját. Mire figyeljek a Mosfet kiválasztásnál? Vagy ennél bonyolultabb?
Azt a sarkot nem is figyeltem csak a pizitív vbat kört néztem...
Ha fet-et akarsz, akkor nyilván logic level, ill alacsony gate-fesznél nyitó típus kell.. inkább P csatornás... De szerintem nem is jó a fet sem összekötni a ki/bemenetet, illetve bele kell piszkálni a FB lábon lévő feszosztóba... Pl usb fesz legyen 5V, a bejövő USB kábelen esik 1-2 tized volt, az FPxxxx csinál pont 5V-ot, akkor ugye az áram nem a betápról fog folyni, hanem a TP-akku-FP körön. Ha a gép usb fesze alacsonyabb mint az FP kimenő fesze, akkor meg a feten keresztül visszatáplál a PC-be, szóval dióda is kell a bejövőhöz.... --- Lehet egyszerűen a bejövő Vbus-t összekötném egy nagyáramú shottkyval a kimenő vbus-al... Akár fet, akár dióda az FPxxxx FB lábán lévő osztóval meg a kimenőfeszt lejjebb venném mint amit PC-dióda(vagy a FET) ad, hogy a fő áram ne a TP-akku-FP körön menjen, hanem a diódán/FET-en. Aztán ha más gépre dugod, más usb fesz, lehet játszani előlről. --- De ez csak agymenés részemről, én elfelejteném ezt a modult/kapcsolást, soha nem lesz korrekt.
Ha Schottky-val kötöm, akkor legalább 0,2 Voltot vesztek miatta. Talán a FET-tel kevesebbet. A kimenő boost IC-re pedig megoldás lehet, ha annak enabled lábát kikapcsolom egy NOT kapcsolású tranzisztoros áramkörrel, ha van betáp. Ha elég gyors lesz (vagy lesz kis átfedés időben), akkor a kimenet szünetmentes lehet.
A betáp minden esetben egy 230V AC --> 5V DC adapter, így a vissza irányt szerintem felesleges védeni. Főleg, hogy a FET leválasztaná, ha akku módban lesz. Az áramkört nem dobnám ki, mert nem találok a kínai oldalakon ilyen olcsó (~1000 HUF) megoldást 5V UPS-re, legalább 2A-ra, akku védelemmel. Ha esetleg tudtok, akkor kérek szépen linket
Sziasztok,
Nem javított véletlenül valaki Huawei UPS-eket? Huawei UPS2000-A-2kVA, talán UPS2000-A-2KTTS típusú (nincs rajta azonosító, az akkumennyiségek alapján ez.) Paneleken azonosítók: power board: 16-302631-00G illetve az MCUs panel: 16-300952-03G Rosszul méri az akkufeszt: ezért letilt 25 - Battery overvoltage hibával. Néztem labortáppal állítva: a hiba jellege nem teljesen offset jellegű hanem ilyen "furcsa": https://imgur.com/a/6n6I2ex A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2022
Az MCU panelen egy Renesas R5F212BC van, ennek az AVCC és VREF lába így néz ki miután bekapcsol a kimenet...
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2022
Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni. Van egy APC BackUPS 700 ami most kpott egy új akkumulátort mert régi tönkrement. Csak hidegindítani lehet. Tehát akkuról bekapcsol és működik az inverter. Ha ezt követően bedugom a hálózatba akkor kb 5 másodpercig megy akkuról majd kikapcsol teljesen. Ezután ugyan azt produkálja mint hálózatra kötve indításnál: Ha halózata dugva megpróbálom bekapcsolni akkor kattan a relé de nem kapcsol be. A NYÁKon a buzzer alatt melegedés nyoma látható, a buzzer oldala púpos, tehát túlhevült. Szerintetek mi lehet a hiba hol kezdjem a vizsgálódást? Köszi
Üdv,
Apc back UPS ES700, kuka tetején találtam. Bekapcsolt, majd villogott a piros LED, jelezte hogy akku kuka. Apc akku volt benne tényleg kuka. De megbolondult, mostmár ha bedugom akkor két zöld azonnal elkezd villogni meg pittyegni, mintha bootolni akarna de nem tud. Ha van akku ha nincs benne akkor is. Mi lehet vele a gond, kondik nem púposak benne. |
Bejelentkezés
Hirdetés |