Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi a választ Azóta már megoldódott a problémám.Olyannyira hogy már meg sincs a dolog.A régi szép idők egyik emléke.
Sziasztok!
Szereztem egy használt APC Back-UPS CS 500-ast. Kitakarítottam, vettem bele új akkut, mert a régi cellazárlatos volt. Kb. két napig tökéletesen üzemelt, ment akkuról és hálózatról is szépen. Tegnap este elkezdett csipogni (két rövid, kis szünet, két rövid...) és villogni. A zöld hálózati LED folyamatosan világított, de az összes többi (akkus üzem, a túlterhelés és az akkucsere) villogott egyszerre. Kikapcsoltam, ne csipogjon éjszaka. Ma reggel bekapcsoltam, egy darabig ment rendesen, de megint jelentkezett a hiba egy idő után. Hagytam úgy, majd meglátom mit csinál. Azt vettem észre, hogy egyik pillanatról a másikra a relé kattant, teljesen kikapcsolt. Ezután ha visszakapcsolom, akkor azonnal elkezd villogni és csipogni, majd megint kikapcsol. Terheléssel és terhelés nélkül is. Ilyen hibajelzést nem találtam semmilyen leírásban. Mi lehet a problémája? Esetleg kondenzátor? Akkumulátort 7,5Ah-at vettem bele, tehát biztos nem ez a gondja. Köszi!
Annyival kiegészíteném, hogy megmértem, nem tölti az akkut.
Kicseréltem az összes elkót, de még mindig nem tölt. Külső töltővel feltöltöttem az akkut, beleraktam. Így addig működik, amíg van elég áram az akkumulátorban. De nem tölti. Olyan, mintha nem váltana át hálózati üzemre, csak jelezi, hogy átváltott. Terheletlenül feltöltött akkuból 130mA áramot vesz fel, ha a hálózatra van kötve. Csak akkuról kb. 400mA-t (mert akkor bekapcsol az invertere). Relé, vagy mi lehet ennek az oka? Érdekes, hogy csak egy relé van benne, pedig azokon a rajzokon, amiket találtam, kettő van.
Az Elektrotanyás rajzot is láttad ? Abban csak 1 relét láttam így gyorsan átnézve, illetve egy 7812 szerű stab IC-nek tűnő alkatrészt ami trafó felől az akkut töltené.
A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2018
Sajnos az Elektrotanyán nincs fent ennek a rajza. Amit linkeltél, az egy '90-es évekbeli típusé. Az enyém 2010-es.
Méricskélés közben megmértem a graetz-híd kimenetén lévő feszültséget. Hozzáértem a mérőtűvel, erre bekapcsolt a táp. Még egyszer átforrasztottam mindent, azóta működik... Még mindig nem tudom, hol (volt) a hiba, mert a 4 diódából összerakott egyenirányítóból ha egy dióda kiesik, még a tápnak el kéne indulnia, legalább annyira, hogy halljam a halk sípolását. (TNY255GN IC-s tápról van szó.) Ha legközelebb megint elfelejti tölteni az akkut, akkor cserélem a diódákat...
Az Elektrolit kondikat nem kell kicserélni benne? Attól is lehet ám, hogy nem röffen be. ESR mérővel mérd át őket. Ha nincs akkor a kis kondikat cseréld ki bennük, persze ha már régi a készülék. Low-ESR kondikat tegyél be a helyükre.
A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2018
Egyik hozzászólásomat azzal kezdtem, hogy "Kicseréltem az összes elkót...".
Sziasztok! Kérdésem az lenne, hogy töltés és ,,kezelés" szempontjából van e különbség az autó és az ups akksik között? Tudom hogy az autó akksi nagyobb áramot tud, ez most nem lényeg. A lényeg hogy egy nagyobb(1000W körüli) szünetmentesre ráköthető-e simán az autóakksi a sima ups/robogó akksi helyett? Ismerősöm azt mondja hogy az autóakksi ki fogja nyírni előbb utóbb az ups-t, én meg azt hogy semmi baja nem lesz tőle az ups-nek. Légyszi segítsen valaki érdemi válasszal!
Szerintem is úgy van, ahogyan mondod
Mikor adod vissza a kábeljelölő szalagot, amit nem használtál fel?
Üdv!
Elvileg ráköthető, mert ólom akku mind. Viszont a UPS , ha rendesen be van állítva 14.1 V-nál nagyobb fesszel nem tölthet. Miért is nyírná ki? Viszont nyílt akksit nem tennék be az elektronikával megpakolt dobozba, valamint simán nem pakolgatnék akksit ki-be mert pl az Effekta gépekben 5 darab T5 biztin keresztül tölti az akkut, és az akku meg direktben van a pufferen. Attól függően mennyire sült már ki a kondi, elvihet egyet-kettőt közülük. Használatban meg érthetetlen okból szállhat el a maradék. Ezért szoktuk egy 50 Ohm körüli ellenálláson keresztül ráadni a töltött akkut aminek a rövidre zárásával tesszük rá az autósarut. Amúgy napelemes rendszerekben, aminek a rendszere igen hasonló a z UPS-ekéhez, autóakkut is használnak. A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2018
Az agm/sla miben más mint a többi?
Őszintén fogalmam sincs, megpróbálom a közeljövőben visszajuttatni, de azóta ,,picit" más életvitelem lett.
Valaki találkozott már, olyan hibával, hogy az UPS nem érzékeli a hálózati feszültséget?
Egy APC Smart 700XL csak a cold starttal indul el, és utána sem hajlandó visszaváltani a hálózati feszültségre. Kikapcsolt állapotban tölti az akkukat, nem tudom, hogy a mikroprocival van valami vagy esetleg valami egyszerűbb hiba lehet. Az összes elkót kicseréltem semmi javulás. A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2018
Sziasztok. Építek magamnak egy 12V kimenetű UPS-t. Szeretném ha a hálózati feszültség megszűnésekor USB-n ezt jelentené szabványos formában a NAS felé. Lehet vásárolni valami kész kis panelt ami tudja ezt..?
Sziasztok.
Adott egy Trust UPS amibe új akksit vettem./4 Ah/ Backup üzemmódnál 160 V-ot mutat,de a 100W-os izzó jól világít.Talán mérési hiba. A probléma az,hogy 230V-os üzemmódnál csak kattog és csipog,a kimenő részen a 100W-os égő is csak villog. Mi lehet a gondja? Előre is köszönöm a segítséget. Üdv:Tom
Sziasztok!
Van egy AEG 1000UPS-em ami kikapcsolt állapotban ha kihúzom a 230v tápkábelét, akkor folyamatosan ki-be kapcsolgatja a kijelzőjét és fel-fel pörgeti a ventilátorát. Amíg az akkut le nem húzom róla. Egyébként üzemszerűen jól működik. Van valakinek ötlete mi lehet a baja?
Sziasztok!
Kaptam 2 UPS-t egyik UPS - HEATST-500VA a masik UPS HEATST - 800VA ,mind a ketto Well tipus es az erdekesseg bennuk , hogy talalhato bennuk egy 100 ohm-os 2w-os ellenallas es mind a ketto szakadt .Ebbol arra kovetkeztetek ,hogy valoszinu tipushibarol van szo.Ha valaki talalkozott hasonlo hibaval kerem segitsen a hiba megtalalasaban.Ha tudtok kapcsolasi rajzot kuldeni az is nagy segitseg lenne. Segitsegeteket elore is koszonom! Udvenes
Ja ha a tipusbol nem jottetek volna ra ezek a szunetmentes tapok a futes kazan elektronikajat szolgaljak ki.
Akkor ne a gyári 2W típust tedd vissza hanem 5W-ost..
Azért kibírható ha egy lakásban 1 percre elmegy a villany mellett a fűtés is. A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2018
Koszi az elmes valaszt,de azert egy kisse tobbre gondoltam.
Kellemetlen tud lenni ha pont akkor megy el a villany amikor kint van -15 fok és jól megdobtad a kazánt jófajta száraz fával. Jártam már így. Volt kb 10 percem hogy átszereljem a pc-ről a kazánra mielőtt felforr aztán robban. Természetesen mindezt gyertya fény mellett mindent előkeresni és összerakni.
Sikerült, az a lényeg.
Ja értem. Gázkazánra gondoltam: azt könnyű leállítani.
Előtte a széntüzelésű pedig gravitációs elven működött nálunk, nem kellett neki szivattyú, maga a hőkülönbség cirkuláltatta a vizet..! Igaz a vékonyabb csövek is 1" átmérőjűek voltak, a hosszabb gyűjtők 3-4"... A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2018
Az valoban kibirhato ,de az nem ,hogy a futes nem jon vissza csak a villany.
Idézet: „a hosszabb gyűjtők 3-4"...” Furcsa lenne. 2"-os cső külső átmérője ~6 cm.10-12 cm átmérőjű csövek legfeljebb lakótelepet ellátó hőközpontban vannak. Nálam 2"-os az induló-visszatérő gyűjtő. A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2018
Valóban nem tudom a pontos méretet, de némelyik cső vastagabb volt mint a karom. (5-6 db radiátor)
Azóta pedig már nem lakom ott. Nálad sem kellett szivattyú..? A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |