Fórum témák
» Több friss téma |
Arra emlékszem,hogy a képen piros hyíllal jelzett két vezeték az összevolt forrasztva,és volt egy relé is bekötve.
Ha biztosra akarsz menni, bele kellene nézni. A XLS-ből adott kp zár vezérlő vezetékeket visszakövetni, hogy hova mennek. Ha 2 egyforma relére (ott a COM érintkezőkre), akkor ott meg kell nézni, hogy a maradék NO és NC érintkezők ki vannak-e vezetve és ha igen, melyik színeken.
Egy ilyen relé volt még bekötve.
Az biztos ,hogy a lila és a sárga/kék összevolt forrasztva ,sárga/piros nyitószál, sárga/fekete zárószál. Szürke, narancs, fehér, sárga/szürke nem volt sehova kötve.
A relének a pirossal jelzett csatlakozója testre volt kötve ez is biztos.
Ez a kp zárhoz volt, egy spec relé. Kösd vissza ahogy volt és kész.
Nem láttam még ilyet, a bekötését nem találtam, de én azt mondanám, hogy a test jelre test, a + jelre +12V, a 2-3 a nyitó/záró és a motorok mennek az m1, m2 pontra. Multiméter szakadásvizsgálóval ki lehet mérni. Alapból nagy valószínűséggel a test van zárva az m1, m2 pontokkal, ha nem, akkor a + van ugyanide. Közben megtaláltam, ez (98031) egy komplett kp zár vezérlő! ![]() A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2020
A + csatlakozásra a relén nem volt kötve semmi, erre is emlékszem. A 4 számú kapcsoló az mi akar lenni azzal nem találkoztam ?
Központizár vezérlőt sem találtam benne, csak ezt a riasztót.
Ha a pluszra nem volt semmi kötve, akkor lennie kell még egy vezérlőnek, akkor ez minek?
A 4-es egy kézi működtetésű nyitó/záró gomb az utastérben. Elég kócos ez még...
Sajnos valóban elég kócos. A 2 első ajtóban 5 vezetékes motor van ,a 2 hátsó ajtóban 2 vezetékes. Az első 5 vezetékes motor szálaiból sem volt mindegyik bekötve, ( a piros az tuti nem ) erre is tisztán emlékszem . A vezérlőt nem találtam. Mikrokapcsolót találtam már az sem volt bekötve ,a 4-es kapcsoló az nincs, de gondolom ezek nem létfontosságúak.
Vezérlő a műszerfal alatt biztos nincs, mert nemrég a fűtést csináltam, és ahhoz ki kell venni az egész műszerfalat.
És az is biztos,hogy a relé 1M csatlakozására volt kötve 4 szál kék vezeték, a 2M csatlakozóra 4 szál szürke vezeték. Ezek ha jól gondolom a központizár motorok vezetékei.
Idézet: Ez így normális.„A 2 első ajtóban 5 vezetékes motor van ,a 2 hátsó ajtóban 2 vezetékes.” Idézet: Akkor az csak távirányítóval mehetett, kulccsal, ajtózárgombbal nem (mechanikailag billentve)„Az első 5 vezetékes motor szálaiból sem volt mindegyik bekötve,” Idézet: Ezek csak kiegészítők, enélkül is működik.„Mikrokapcsolót találtam már az sem volt bekötve ,a 4-es kapcsoló az nincs, de gondolom ezek nem létfontosságúak.” Idézet: Ez így van. De ha nem volt a + jelűre rákötve a +12V, akkor nem működhetett. Mivel sarus, le is csúszhatott. „És az is biztos,hogy a relé 1M csatlakozására volt kötve 4 szál kék vezeték, a 2M csatlakozóra 4 szál szürke vezeték. Ezek ha jól gondolom a központizár motorok vezetékei.” Egy kicsit már az is ködös, hogy miben volt ez amikor működött, láttad-e működni, mi is lett csinálva, mibe megy most, mi van eddig meg... A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2020
Saját autómban Audi 80 működött valóban csak távirányító működtette. Kiszereltem ( amit már nagyon bánom ) rendbe akartam tenni a vezetékeket mert nagy volt a zűrzavar ,de sajnos amikor visszaszereltem már nem működött, mert valamit elcsesztem. Az lehet,hogy már maga a vezérlő is elromlott,mert valamit nem jól kötöttem vissza ? Azt miként lehetne megtudni,hogy egyáltalán van-e vezérlés a nyitó/záró szálakon ?
Melyiken? A 98031-es relén? Vagy a Piranha riasztón?
Amikor még jó volt, biztosan kapott +12V-ot a + jelű pontra. Ez vagy nem lett visszadugva, vagy az ufók működtették utána. A relét be kell kötni a rajz szerint (ehhez már több és megbízhatóbb leírás van, mint a riasztóhoz). Testet kell kapcsolni felváltva a 2-3 pontra és nyitni/zárnia kell, nem tudom, melyik, melyik. Elég egy 5 vezetékes motor a próbára, meg a test, meg +12V. Ha a motort mozgatod, érezned kell, hogy átbillen és azt is húzza, vagy tolja. A riasztónál csak az XLS fájlból lehet kiindulni. Abból az nem látszik, hogy relés-e a kimenet, vagy tranzisztoros. De, pl. egy LED-del (előtét ellenállással), vagy egy kis autós izzóval kipróbálható. Az egyik vége +12V, a másik valamelyik kimenetre, ha kapcsol, akkor fel fog villanni. A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2020
Rendben értem, és nagyon köszönöm a segítséget !
Ha izzóval tesztelsz, akkor max 12V 1,2W-osat használj (rizsszem izzó)! Vagy inkább LED-eset.
Újból megnéztem a relé + csatlakozónak nincs-e lecsúszott vezetéke ,de nem találtam és emlékezetem szerint nem is volt rajta, bármilyen hihetetlen de ez 100%-ék. Nekem az 5 vezetékes központizár színek piros, kék, szürke, fehér, lila. A relén így voltak test jel=testelve 1M= csatlakozására volt kötve 4 szál kék vezeték, a 2M= csatlakozóra 4 szál szürke vezeték, 2= lila, 3= fehér.
A színek nem az univerzális szerintiek. Én nem tudom, hogyan működhetett volna, ha a motorok nem kaphattak +12V-ot. A kp zár vezérlés úgy működik, hogy van két relé 2 váltó érintkezővel. Mindkettő NO +12V, a NC test. A COM-ok közé vannak kötve a motorok, alapból testen mindkét kivezetés. Ha az egyik relé húz meg, egyik irányban, a ha a másik irányban indulnak a motorok a fordított polaritás miatt.
Én teljes mértékben hiszek neked, mert látom nem kezdő vagy a szakmában. Először megpróbálom kideríteni, hogy maga a riasztó működőképes-e.
Így néz ki a relés vezérlés. Az elektronika annyit tesz hozzá, hogy impulzust ad csak a relékre, éppen amelyikre kell. Valamint a motorokban levő mikrokapcsoló által adott pozíció alapján kezeli ezt.
Ha egy ilyen kapcsolás nem kap pluszt, nem tud motort vezérelni, mert a motorok nem fognak működni. Hacsak nincs még közte és a motorok között még valami (feleslegesen).
Ezek után ha jó tanítványod vagyok ,akkor relé nélkül nem működhet a központi zár. A központizár motor szálai, és a relére bekötött vezetékek ha jól vannak bekötve, akkor még a 2-3 szálakra kell kötni a riasztóból kijövő nyitó-záró szálakat. Jelen esetben nekem a lilára, és a ( barna helyett ) a szürkére. Ezek után már működni fog, vagy van még valami teendő ?
"Hacsak nincs még közte és a motorok között még valami (feleslegesen)."
Emlékszem arra is, hogy voltak áthidalások a vezetékek között,de azt már nem tudom melyik hova.
Ennek a relés megoldásnak valahol a motorok előtt léteznie kell. Van ahol ez a riasztóban van, van ahol az autó gyári vezetékes kp zár vezérlőjében, van ahol egy külső relés megoldásban. Aztán ezeket vezérli a távirányítós eszköz. Nem látom értelmét egy külső kp zár vezérlőnek (98031), ha relés (6 szál, 2 váltó érintkező) lenne a riasztó kp zár kimenete, mivel nem működött zárra, gombra. Mondjuk ennek a kp zár vezérlőnek sem volt értelme, ha zárra nem működött, elég lett volna 2 normál 5 lábú autós relé.
A közte és a motorok között levő valaminél egy újabb eszközre gondoltam, nem átkötésekre. 1. Nem tudjuk pontosan milyen kimenete is van a riasztódnak. Egyedül arra a házi XLS-re támaszkodhatunk. Azt sem tudom, hogy ellenőrizted-e, hogy 100%-ban egyezik-e a tieddel? Vannak-e nem jelölt vezetékek? Esetleg belenézhetnél, hogy a kp zár vezérlő kimeneti szálak milyen alkatrészre mennek a panelen, de mintha ezt már írtam volna. ![]() 2. Én nem látom, ez hogyan is volt kötve, hogyan működött. Az biztos, hogy nem működhetett úgy, ahogy most vázolva van, valami nem stimmel...mint ahogy nem is működik még. 3. Legalább a LED-es, vagy kis izzós próbát csináld már meg, hogy lássuk testet kapcsol-e felváltva a 2 vezérlő kimeneten a riasztó!
Nagyon köszönöm a segítségedet ! Tudom nehéz idegfeszítő feladat, így egy hozzáértőnek magyarázni a dolgokat, egy mondhatni tanulónak. Én is így vagyok ezzel, amikor egy 2 vagy 4 ütemű motor működését ( főleg a szelepvezérlést ) próbálom elmagyarázni, egy laikusnak. Az XLS nem 100%-ban egyezik a riasztóval, igen vannak nem jelölt vezetékek.
Akkor az sajnos nem vehető biztosra. Fura, hogy a Piranha beszerelői leírások ennyire ritkák.
Itt látható az eltérés az XLS ábra, és a riasztó vezetékei között ami hasonlít, de nem pont ugyanaz. Arra biztosan emlékszem ,hogy a nyíllal jelzett két vezeték ( lila-sárga/kék ) össze volt forrasztva.
Ezen a képen amit küldtél ott világos, hogy a lila és a szürke összekötődik, és negatív vagy pozitív kapcsolást kap. Ha jól látom ?
A bekarikázott szerintem inkább lila, mint kék. A kék a másik csatlakozóban a 7. a zöld és a barna között. Írd már le a színeket a képre, mert soknál nem egyértelmű, illetve csak az egyik látszik a kétszínűből. Lehet, hogy mégis egyezik az én rajzommal?
Az én rajzomon ott a 2 relé 2 váltója, 6 vezeték, balról jobbra: NO1, NO2, NC1, NC2, COM1, COM2 A lila, de a kék összekötése a lila-sárgával eléggé értelmetlen lenne, eszerint a rajz szerint. Idézet: Ennél a bekötésnél nem a motorokat vezérli közvetlenül, hanem egy negatív, vagy pozitív élre induló kp zár vezérlőt. A 2 COM szálat köti össze ezekkel, így a 2 NO szálon felváltva jelenik meg impulzusként (nyitás/zárás), ami rá lett kötve. „Ezen a képen amit küldtél ott világos, hogy a lila és a szürke összekötődik, és negatív vagy pozitív kapcsolást kap.” A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2020
10 pólusú csatlakozó: 1: Árnyékolt Fehér, 2:Sárga/Fekete, 3:Sárga/Kék, 4:Szürke, 5:Narancs, 6:Fehér, 7:Sárga/Piros,8: Sárga/szürke, 9:Lila, 10:Árnyékolt Piros
12 pólusú csatlakozó: 1: Piros/fekete, 2:Sárga, 3 ![]() Ami 100%-ék biztos,hogy a 10 pólusú csatlakozónál: Sárga/Fekete= Záró, Sárga/Piros= nyitó, Sárga/Kék és a Lila össze forrasztva. A 12 pólusú csatlakozónál: Piros/Fekete 12V, Sárgák az irányjelzőre, Zöldek a gyújtótrafó, Kék =sehova, Barna= sehova, Fehér/Kék= sziréna Fekete=test, Fehér/Kék=test Zöld/Sárga=sehova |
Bejelentkezés
Hirdetés |