Fórum témák
» Több friss téma |
Nagyon szépen köszönöm a választ
Ez egy Baxi mainfour gázkazán, ennyit látok rajta. A fali termosztát szerintem a legegyszerűbb siemens tekerős. Indulásnál 46 ról 63 ig megy fel és a kazánon a fűtés 60ra van állitva.
Nagyon szépen köszönöm a segitséget és tájékoztatást.
januárban lett cserélve szivattyú, és akkor ki is lett véve a hőcserélő, átmosta a szerelő aztmondta nincs baja. Szóval nem értem mi vagy hol lehet a probléma. nem értek hozzá és ahogy irtad is ezt savazni kellene nem csapvizzel kitakaritani.
Jaa nem a belső csőjáratokat mosatta ki, hanem kivette hőcserélőt és a csap alatt lemosta róla a ráégett koszt?
Igen kivette a hőcserélőt és még a csap alatt is láttam hogy átmosta.
Ha belseje hasonlóan néz ki mint ezen a képen akkor nem csinált semmit a külső tisztogatással. A videó bemutatóban is jól látható mindez.
Ezt nem tudom megmondani hogynézett ki a belseje azt nem láttam.
De akkor nagy valószinűséggel a hőcserélő vizkövesedése okozza a gyakori begyujtást? Illetve szerintem a tágulási tartály is elengedte már a nyomást, évekóta nem lett mérve, és felpumpálva.
A kazánodban lévő vízhiány kapcsoló az nem engedi beüzemelődni a főégőt és tartozik hozzá hibakód is amit kiír a kijelzőre. Mivel nem olvasható a kijelzőben hibakód, így csak valószínűsíthető, hogy lerakódásból eredő elzáródás okozta probléma lehet.
Szia! Csak a tágulási tartályra vonatkozó felvetésedre próbálok tippet adni, hogy annak hibáját kizárd az előidéző okok közül:
A tágulási tartály jó működését Te is tudod ellenőrizni, megnézed milyenek a nyomásértékek a fűtési rendszer mérőóráján a leállás (43 fok) és a fűtés (63 fok) idején, min. és max. értékeket figyeld, előbbi min. 0,8 bar, utóbbi max. 2,5 bar lehet. A legjobb az lenne, ha a nyomáskülönbség úgy 0,2 bar lenne, de ez csak ideális eset. A többi hibalehetőséget VIM már leírta, Ő jobban ismeri e kazánokat.
Nagyon szépen köszönöm a segitségeket amiket adtatok, megpróbálkozom akkor első körben egy hőcserélő savazással, mert ahogy néztem 102 ezer ft egy uj, remélhetőleg elég lesz a savazás.
Mégegyszer köszöböm szépen.
Szia!
Pontosan írd le hogy mit csinál a kazán a begyújtások között,és milyen hangokat hallasz eközben?
Sziasztok!
Segítséget kérnék az alábbi hibajelenséghez megelőzés céljából: Beretta smart cs24 meleg vízcsapot megnyitva elindul a begyújtási procedúra, de a ventillátor felpörgése után leáll és újra kezdi, ezt megcsinálja 3-4 szer, majd elindul minden rendben és működik, fontos hogy fűtésnél egyből indul azzal semmi probléma. Mit ellenőrizhet az elektronika a meleg víz oldalon a ventillátor elindulása után, ami valamiért nem tetszik neki és kezdi elölről a begyújtást? Ja, és még annyi, hogy úgy tűnik nekem, hogy ez elsősorban akkor lép fel ez a jelenség, amikor teljesen hideg a kazán és akkor kérem a meleg vizet. A segítő válaszokat előre is köszönöm...
Szia
Kezd tönkremenni a füstgáz differenciál nyomáskapcsolód! Más néven presszosztát! Mikrokapcsoló,vagy membrán fáradás miatt! Vagy még a venturi csőnél lehetnek gondok!
Érdekes. Éppen meleg kazánnál fordul inkább elő e probléma, már csak az én tapasztalatom szerint (hideg levegőnél magasabb a levegő oxigéntartalma, ezért az égés is tökéletesebb). Hány éves a kazán? Hibajelet közben nem ír ki, ugye? Nézd meg a gépkönyvben, hogy e kazán bitermikus hőcserélővel rendelkezik-e. Ott is lehet valami. Mármint a fűtés rendben, de a melegvíz probléma alapján.
E kazánnak sok altípusa van, nem ismerem őket, én ezzel csak tippet akarok adni.
Sziasztok!
Egy Baxi Nuvola 240 Fi a videón látható módon gyújt, leáll, gyújt leáll. Néha a harmadik kísérlete után elindul, de néha a huszadik után sem... Augusztusban jelentkezett a hiba először. A szerelő NTC-t cserélt. Az ittléte alatt a kazán hiba nélkül működött. Távozása után pár napig nem jelentkezett a hiba, majd sajnos ismét. Ismét kijött a szerelő, de akkor meg éppen nem produkálta a hibát. Azt hitte szórakozok vele... Aztán amikor újfent produkálta a hibát levideóztam s elküldtem neki. Ismét eljött, s vezérlőpanelt is cserélt. Két nap múlva már ismét jelentkezett a hiba... Aztán a szerelő már többé fel sem vette a hívást. Gondolom azt hiheti szórakozom... Pedig nem. Aztán egy hétig még rendetlenkedett a kazán. Hol a harmadikra indult, hol elsőre, hol a harmincadikra. Ez így ment egy hétig, s utána kb. két hónapra csak úgy megszűnt a hibajelenség. De sajnos két napja ismét elkezdte... Jelenleg most éppen a harmincadik kísérletre se indult el... Van valami tipp?
Köszönöm a választ, megpróbálok ebbe az irányba lépni, csak azt nem értem, hogy amikor a fűtésoldal indul, akkor egyből indít a készülék, válaszolva balazsgy kérdésére egyuttal, 12 éves a készülék, de eddig hibátlanul tette a dolgát, a nyáron savaztam ki a hőcserélőjét, egyébként bitermikus a hőcserélő, itt nem gondolok összefüggést a hibával
Szia! A HMV vételezés teljes terheléssel indul nem úgy mint a fűtésnél, hogy lasú és alacsony fokozaton kezdi a "melegítést" a készülék. A teljes terhelésnél a nyomások másképp alakulnak mint a fűtésnél és ezért lehet az, hogy a HMV indulásakor elejt a nyomáskapcsoló. A venturi cső és a csatlakozó csövecskék kitisztítása és ha ez nem volna elég akkor még a ventilátor lapátokat is le kell tisztogatni, plusz a motor tengelyét is meg lehet kenni ha az sikló csapágyas. Talán ekkor már nem lesz akadálya annak, hogy a ventilátor ne tudja megfelelően biztosítani a "huzatot" minden körülmények között.
No akkor elfoglalom magam a hétvégén, köszönöm az ötleteket, remélem sikerül "életet lehelni belé" az iránymutatás alapján.
Köszönöm!
Szia! Nem hallani igazán a sorrendbeli hangokat, hogy hogyan következnek sorban csak a LED-ek fényét lehet nyomon követni. A leállást okozhatja a vízhiány kapcsoló hibája (kontaktusa) amire piros vezetékek csatlakoznak, jobbra hátul egy fekete hengeres alakú kapcsoló szerkezet. A tágulási tartály nyomásával összefüggő probléma is hat erre a kapcsolóra. A másik a ventilátor nyomáskapcsolója ill. az ott csatlakozó csövecskék elkoszolódása is bizonytalan működést eredményez. Ezt a részt ki lehet tisztítani (ki lehet fújkálni a koszt a csövekből) de oda kel figyelni a csövek hovatartozására, mert ellenkező esetben nem fog működni a huzat ellenőrzés. A ventilátor motor csapágyazásának kenetlensége is okozhat lassulást annak forgásában ezért szintén bizonytalan lesz az üzemelés. Tehát a ventilátort (a lapátokat) is érdemes egészen kitisztogatni a rárakodott kosztól. A 80 fokos LED bevillanása az érdekes, hogy az pedig villog egy pillanatra. Talán azzal volna probléma? A fekete kábeles biztonsági termosztát alatti piros vezetékkel csatlakozó (talán) fehér becsavarós NTC-t kellene kimérni. Ezek 10 kohm értékűek szobahőmérsékleten. Ha ettől jelentősen eltérő az értéke akkor az hibásnak mondható.
Szia
Köszönöm mindenkinek a múltkori segítséget. Sajnos mostanáig elmaradt a projekt. Jön egy nagy off. De csak egy k rövidített verzió. Rekedtem, csomót tapintottam a nyakamban. Fül orr gégészet, (mostantól csak FOG ) kenet, semmi, hangszálak rendben, rekedtség csak megfázás miatt. Ultrahang (UH), látnak valamit, de nem tudják mit. Vissza FOG. Neki több ötlete nincsen, beutal a Szent Imre (SZI) kórházba, FOG. Fiatal doktornő azonnal mondja, hogy ez csak egyféleképpen derülhet ki...mintavétel (UH vezérelt aspiracio házon belül). Ott bénáztak, 2x is szúrták, eredmény nulla. Szerintük ciszta. Vissza SZI FOG. Figyeljem a csomót, kontroll. Semmi változás, újra szúrás. Doki rutinos, azonnal mondta, hogy ez kemény, nem ciszta. Megkente a lapot, mikroszkóp, daganat. :/ Másnapra tudja megmondani, milyen. Másnap, jóindulatú. MR. MR is igazolja. Műtét. Szövettan szerint is jóindulatú nyálmirigy daganat. De ez egy tényleg rövid verzió. Szóval... Újra itt, és a hiba még mindig ugyanaz...mert nem csináltam még vele semmit. Saunier Duval F24BT, parapetes turbós kombi kazán. Eltűnik a nyomás. Megtaláltam a tartályt. Nem volt egyszerű. Közben mindent leporszívóztam, amit tudtam. KATT No, a tartály meg hátul van elbarikádozva az égéstér/hőcserélő mögött. Felülről fotóztam: KATT Jól látom, hogy ez lesz az? Kurv@ nagy, lapos és nem hasonlít egy fékrásegítőre Mi van a szár végén? Azt kell lecsavarni? Nem túl egyszerű hozzáférni. Nagyon hülye helyen van. Szal... Fűtés előre és visszamenő elzár. Hideg víz elzár. Fűtőkör ürítő nyit. Megvárom míg csontra kifolyik, aztán visszazárom? Vagy még nem kell? Gondolom de! Utána tartályt felpumpálni 1.2 bar-ra. Utána hideg nyit, tölteni 1.5-re, másik 2 csap nyit. A kezelésiben én semmit nem találok a tágulási tartályról. Csak annyit, hogy hol van. De rossz helyre jelöli, mert baloldalon mutatja az ábrán. De erről a feltöltős műveletről nulla info. Köszönöm ha segítetek.
Szia! Az ITT található linkeket megnyitva találod meg a leírást, hogy mi a helyes sorrend, mikor mit és hogyan kell. A tágulási tartályodon az a szelep sapka és ha azt lecsavarod és víz jönne belőle az már kuka, ne is fogjál hozzá az utántöltéshez hanem a beszerzéshez.
VIM már írta, én csak megerősíteném:
Fűtőkör előre és visszatérő zár, hidegvíz bemenő zár, melegvíz kimenő zár és azután a kazán belső köréből (nem a teljes fűtési rendszerből, ha lehet, csak magából a kazánból, ha erre van lehetőség, nem a teljes fűtési kört kell üríteni, csak a kazán belső fűtési körét) nullára engedni a nyomást és azután jöhet a TÁT ellenőrzése, esetleg pumpálása, ha esetleg kell.
Hát akkor különböző dolgokat írtok. VIM azt írja csak a fűtés előre és visszatérőt kell zárni. Te azt írod, hogy ezeken felül még a ki és bemenő HMV csapokat is zárjam. ???
Megcsináltam a VIM szerinti leírást. Még nem tudom mi van, de közben volt itt élet. Még jó hogy a leürítő alá tettem vödröt. Már akkor folyt ott a víz, amikor fent a TÁT szelepet benyomtam a pumpával. Aztán elvileg elállt, de aztán pumpálásnál vagy 4 liter fekete szutyi víz kifolyt. Abbahagyta mire lemásztam a fáról mint egy majom. Elzártam a leürítőt, víznyomást belőttem 1.5 bar - ra. Utána nyitottam a két csapot (előre és visszamenő). Most itt tartunk. Órákon belül kiderül, hogy halott ügy
Kedves Mindenki! Nem ismer valaki egy vaillant kombi cirko (kb. 18 éves) szerelésében jártas szakembert Miskolc körzetében?
Nem nagyon különböző, csak biztonságképpen én valamennyi szervízcsapot elzárok. Jobb is a ritkán használt csapoknak a néhai mozgatás, mert a belső gumi-műanyag tömítőfelület úgyszólván kikeményedhet, ezáltal nehézzé válhat a nyitás-zárás. De ez csak az én tapasztalatom.
És más kérdés: Most jól működik a kazánod?
Sziasztok!
Van egy Buderus Logamax (U002-24) kazánunk. Radiátor légtelenítés után furcsa mosógépszerű, illetve csobogó hangot adott ki és nem volt nyomás. Fel lett töltve 1-1,5bar közé, de viszont most nincs fűtés se meleg víz. Bekapcsolás után kis idő elteltével ki villan a képen látható ikon melletti lámpa. Mit tehetek ez esetben? Válaszaitokat előre is köszönöm.
Szia!
Privátban elküldtem a szervizesünk számát.
Egy kis segítség a hiba behatárolásához.
Sziasztok!
Remélem, maradhat itt a kérdésem,igaz,nem hiba,csak tanácsra lenne szükségem. Ariston Matiz kazánról van szó,új rendszer,nem vagyok gyakorlott a kérdésben.Hogyan lehet gazdaságosan üzemeltetni egy kondenzációs kazánt? Eddig 21-21,5 C körül volt a hőmérséklet,és igy is elfogyaszt 9 m3-t napi szinten.57 C a beállitott hőmérséklet,82M2 a ház,8 radiátor van felszerelve. Ezt a fogyasztást sokallom,mert még hideg sem volt.A másik:Ezzel a hőfok beállítással a 23 C-t meglehetősen sokára éri el,kb.2 órája próbál 22-ről feljebb menni. Szóval minden tapasztalatot szivesen veszek,amit meg tudtok velem osztani. Köszönöm szépen!
Vedd a beállítást 20,5 - 21 fokra és a ház mérete alapján most úgy 5 m3/napi fogyasztást tippelek. De most jön hétvégére a jósolt hidegfront, ezért ez felmehet akár 8 m3/nap értékre is. Csak tipp és próba részemről.
Ha hmv-t is gyakran használjátok, akkor a gázfogyasztás napi 1 m3-rel több is lehet. A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |