Fórum témák
» Több friss téma |
A "Villanymotor bekötése" topik rajzai között nézd meg, van-e hasonló motorhoz bekötés, pl. Dahlander..
A szövegedből az derül ki, a motorod 3 fázissal megy (?).
Ugyanarról a háromfázisról ment mint a maró motorja.
Nem nézem.. 6 drótot látok, lemezek nélkül, méréseket javasoltam - semmi mást. Utána összehasonlítást a 2 sebességes Dahlander motor bekötéséhez - passzol-e vagy sem.
Az pl. elvileg mehetne alacsony sebességnél, átkötések nélkül . De nem értek hozzá... A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2020
Átkötő lemezek nincsenek. Mindegyik láb sípol mindegyikel.
Nézz rá erre a linkre, nem én találtam ki...
Nézd meg Vagy-vagy.. Nem sípoltatni kell, hanem MÉRNI. Ha különben ment 3 fázissal, mi a gondod? Kösd ugyanúgy be.
Az,hogy a leírása a frekiváltónak deltakapcsolást kér.
Szerinted mi megy tönkre, ha úgy kötöd be, mint a direkt 3F-ra?
Gondolom, az se kért kivezetett csillagpontot! Na jó, nem szóltam. A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2020
Nem tudom mi mehet tönkre,nem értek hozzá! Mondd meg te! Lehet nem indítja el a frekiváltó?
1., ha motorod 3 szál dróttal ment, akkor lehet belül elkötött csillag is. Ezt talán ohm mérésekkel ellenőrizheted, ha ránézel a linkre.. A 6 kivezetés talán nem véletlen.
2., ha csillagban van eredetileg, lassabban megy és kevesebbet fogyaszt, nem terheli annyira a frekiváltót; 3., gondold át ezeket; 4., hallgass meg mást is, de vázold hozzá az eredeti bekötésedet a 3F-ra. Rajzold le, csatold. A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2020
Ha be mered kötni, addig pörgesd fel, ameddig a fordulatszáma nem éri el a direkt 3F-nek megfelelőt. Az lehet a max fordulata.
Szia, ez az adattábla alapján egy Dahlander motor. Tipikus bekötés:
ITT Ezt a 6 kivezetés segítségével nem tudod úgy bekötni, hogy a frekiváltóhoz megfelelő 3x230V-ról üzemeljen. Ha így bekötöd bármelyik fordulatszámra, akkor a motorra a névlegesnek a gyök harmada feszültség jut, a teljesítmény pedig harmada lesz a névlegesnek. Nyilván ez nem jó megoldás. A motor csere a triviális megoldás. Ha nagyon ragaszkodsz ehhez a motorhoz, akkor szét kell szedni belül szétbontani a U1 V1 W1 pontokra menő két-két tekercsvéget és kivezetni külön. Akkor a 9 tekercsvéggel már az bal ábra szerinti dupla csillag elrendezést át lehet kötni dupla háromszög kapcsolásra.
A tekercsek méretezése is kérdéses ha azok 230-ra vannak méretezve, és úgy vannak csillagba kötve, akkor abból delta kötést csinálni igencsak rossz gondolat. Azt gondolom, a frekiváltónak, úgy ahogy van, működtetni kellene, de ha nem, tönkre akkor sem menne, így egy próbát megérne.
A motor a dupla csillag kapcsolásban 3x380V-ról működik, ami most már 3x400V.
A frekvenciaváltó 3x230V-ot ad ki, ezért kell átkötni deltába a 3x400V-os csillag motorokat. Csillagban is elindul terhelés nélkül, de harmada lesz a nyomatéka, úgy használhatatlan lesz.
Köszönöm a korrekt választ!
Sziasztok! Vettem az esztergára egy új motort. Adatai 1.5 kW, 1390 f/min, 380 V, alapból delta kapcsolás. Rákötöttem a frekiváltóra,de erőtlen. Leggyorsabb fokozatban fel sem pörög és kézzel letudom fogni. Mi lehet az oka?
Szia!
Mérjél frekvenciát, fázisáramokat, vonali feszültségeket és fordulatszámot a leggyorsabb fokozatban és holnap talán akad valaki, aki reagálni tud rá. A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2020
Frekvencia: ami bármelyik két kimenet között mérhető lenne - persze megfelelő műszerezettséggel.
Fázisáram: lakatfogóval mindegyik kimenő vezetőn, egyenként mérve természetesen. Fordulatszám: a motorod tengelyén fordulatszám mérő műszerrel. Ennyi. A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2020
Köszi a magyarázatot! Egyikhez sincs műszerem! Adalék infóként,ugyanez a frekiváltó egy váltókapcsolóval rá van kötve a marógépem 2.2 kW-os motorjára,amit magam kötöttem deltába. Az tökéletesen működik. Egyébként a frekiváltó mutatja,hogy 50 Hz-en áll,ha tekerem lefelé csökken a fordulat,ahogy kell.
Leginkább azért, mert a frekvenciaváltód 230V-ot ad ki vonali feszültségnek, szerintem. A fázis feszültséged meg olyan 130V környéke (de mivel nincs kivezetett csillagpont, ezért nem mérhető) . Nekem is sokáig tartott megérteni, hogy a jelen három fázis az NEM 3X400V ( mint a hálózat) hanem csak 3x230V. A csillagban 400V os motor tekercsei 230V-ra vannak méretezve. Így azt deltába kötve, pont a frekvenciaváltód kimenetére illeszkedik. Míg egy deltában 400V os motor tekercsei eleve 400V-osak, így kötheted akárhogy a frekiváltódnak nem lesz teljesítménye. A te motorod, ha csillagban volt 400V-os, akkor azt deltába átvariálva pont jó lett volna.
Nem jó motort vettél! Neked olyan kellett volna, amin 230/400V ( 220/380) szerepel! Ha egy fázisod van, a frekiváltód is csak 3×230V-ot ad ki. Amit vettél motort, annak viszont 3×380V kell. A 2,2-es motorod biztosan 230/400V-os. 400V-on csillagban, 230V-os deltában üzemel, ahogy írod is, hogy deltába kötötted. Amit vettél, azon nincs mit kötni...Olyat vegyél, ami 230/400V-os és mind a hat tekercsvég ki van vezetve! Ezt deltába kötöd és kész...
Köszönöm szépen! Szerencsére, ahol vettem, ott kicserélik!
Láthatod a beírások alapján is, ha legalább egy multimétered lenne, már tudtad volna, hogy mit kap a 380-as motorod és nincsenek csodák. Az már csak hab a tortán, hogy egy fordulatszámmérő sosem árt, ha van egy műhelyben.
Idézet: „fordulatszámmérő sosem árt, ha van egy műhelyben” Valamint hasonlóan esztergapad és marógép.
A marógép és az eszterga adott..
A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2020
Sziasztok! A következő instrukciót és fényképet figyelemb véve ti hogy kötnétek be a marógép háromállású (balra;0;jobbra forgatás) kapcsolóját? Idézett szöveg:
Start jel előre: COM , REV Start jel hátra: COM, FWD A COM-on negatív feszültséget ad ki és ez is várja vissza a bemenetekre !!!!!
Szerintem a FWD az előre, a REV a hátra.
Bal (REV) zárjon a com-ra ( testre köti), jobb (FWD) zárjon a com-ra előre. Egyébként a COM nem "negatívot ad", hanem az a viszonyítási alap és a pozitív bemeneteket ( FWD, REV ) kötöd erre. A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |