Fórum témák
» Több friss téma |
Szevasz!
Na, az ravasz dolog, tulajdonképpen a termosztátban (a "tekerő") van a titok nyitja. A zömmel folyadékállapotú hűtőközeg eléri a mélyhűtő "dobozt", ahol elkezd párologni (hűteni). Nagyjából lejárja az ott lévő hűtőjárat felét, innen elmegy a normáltéri elpárologtatóba. Ez a normáltér műanyag hátfala mögött található és úgy 2 tenyérnyi, kicsi. Igaz, hogy nagy teret hűt, ahol 2-8C az elvárt hőmérséklet, de nagy a hőmérséklet különbség, kb. 24C, és az itt lévő hűtőtest is szükségszerűen -20C alatt van, mert a mélyhűtő is annyi. Ez látható, mert ezen területen vizes (aztán fagyott cseppes) a belső (felső) rész, ahol mögötte van. Ezt követően a csőjárat visszamegy a mélyhűtőbe, "lejárja" a másik felét és a szívócső visszamegy a kompresszorhoz. Az az 1 szem termosztát vezérel mindent, még a leolvasztást is. Az érzékelő cső vége (az utolsó 5cm számít, ha az leghidegebb!) ezt a kisméretű elpárologatót figyeli, vele fizikai (hővezető) kontaktusban van. Máshol nem lehet, mert csak így teszi a dolgát! Az 1 kompresszoros mély+normálhűtőknél (automata leolvasztással) a szokásos kapcsolási hőmérsékletek: Ha RANCO gyártmányú van benne, akkor a K59xxxx család valamelyik tagja. A kikapcsolási hőmérséklet szokásosan (a kapillárcső végéről van szó!) -15 és -25 között állitható. Létezik -11 _ -28 tartományú is. A visszakapcsolási hőmérséklet bárhova is állitod a kikapcsolásit MINDIG! +5C (+2 - 5 között). Miért? Hát mert +5C-on már leolvad (nem olvasztja azt semmi más, csak belső, emelkedő hőmérséklet) a korábban ráfagyott, deresedett víz, alul a (soha nem tisztított?) nyíláson keresztül kifolyik és a kompresszor elpárologtatja. Ha hűtőközeg szivárgás miatt kezd "elfogyni" hűtőteljesítmény, és elér egy bizonyos mértéket, először a normál téri hőmérséklet lesz kifogásolható, mert már ide nem jut hűtőközeg, a mélyhűtőn még nem észrevehető, mert ott még félig megvan, bár a hőmérséklet ott is emelkedik, de a fagyott csirke még kopog. Ezt a rendszert hívják automata leolvasztásúnak. Mint látszik egyszerű működésű, kb. nincs mozgó alkatrésze. Hátránya: mondjuk 3 havonta (egy takarítással egybekötve) le kell olvasztani a mélyhűtőt, nálam kb. 1/2 óra. Ez így hibátlanul tud működni, teszi a dolgát, amit elvárunk tőle. És van a No-Frostos: ezt csak akkor kell Neked (vagy a szerelőnek) leolvasztani, ha elromlik. Mert abban van: van ventilátor, zsalu, zsalumozgató "motor", hőmérséklet érzékelők, érzékelő a leolvasztáshoz, leolvasztó fűtőtest, hőbiztosíték, hogy ha gond van ne olvadjon el valami, és hát mindezt vezérlő elektronika, ami csak arra cserélhető ami benne van. Sok mozgó eleme van. Ez kényelmesebb, addig, amíg működik. Üdv: StMiklos
Javítva!
A kikapcsolási hőmérséklet bárhova is állítod a visszakapcsolási MINDIG! +5C (+2 - 5 között) lesz. Üdv: StMiklos
Üdvözletem minden kedves Forumozónak!
Van egy Whirlpool arg 773 kombi hűtöm, aminek mostanában a fagyasztó része túlhűti magát, nem tud leállni, hibát jelez, sípol , minden ledje villog. Kihúzva és visszadugva a konnektorba helyreál a működése egy-két napig. A hűtő hátulján lévő rajzott mellékelem. Tippen a rajzon látható M jelű szenzor véletlenszerű meghibásodása, amit meg is találtam a fagyasztó részben. Két mérést végeztem rajta. -25 Celsius: 96 Kohm ; 20 Celsius 11 Kohm . Szeretném megtudni jól tippelek –e, ha nem mi lehet a baj. Minden segítséget, tanácsot köszönök.
Lehet ám, hogy nem is eletromos hiba van...
Például. De ezen a területen rám ne hallgass, mert nem értek hozzá.
Nem mondasz hülyeséget. Ha a zsalu befagy, akkor nem jut a hideg levegő a felső térbe fel. A kipakol, ajtó kitár egy napra az valóban megoldás. Lehet gyorsítani hajszárítóval. Viszonr nem árt a csatorna borítását leszedni, mert lehet probléma a ventilátorral, a zsalu mozgatásával is, vagy befagy a pár elfolyó.
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2020
T. Gafly! Köszönöm a segítő szándékot.
Nem írtam le ez a hűtő "no frost-os", nem is jegesedik, de ezt a lehetséges hibát vizsgálni fogom. Amikor a hűtő sípolással jelzi, hogy valami nincs rendben, a fagyasztó részében a hőmérséklet -30 Celsius, a kompresszor folyamatosan megy. Hibamentes állapotban -18 Celsiust mérek. A sípolás és a ledek folyamatos villogása az ajtó nyitására gyakran megszűnik és a kompresszor is kis idő múlva leáll. Néha viszont nem, ilyenkor csak az áramtalanítás segít. Mi fog történni, ha akkor jön elő a hiba, amikor nem vagyunk otthon? Járni fog a kompresszor míg haza nem érünk? Idézet: Akkor olvasztást neki és az olvasztóbetét hőbiztosítékát vagy a komplett olvasztóbetétet kell cserélned .Ezeknél kb3-4 év után előjön ez a hiba . „"no frost-os",”
Leolvasztási ciklus nem elelég hosszú. A -18° Az rendben. A fűtőszál áramkörét nézd meg nincs-e szakadása a szálnak, vagy a klixon jó-e. Ha ez rendben akkor szenzor probléma is lehet.
Köszönöm a segítséget!
Igyekszem utána járni a javaslatoknak, és ennek eredményeit megírom.
Szevasztok; nem olvastam végig az előző bejegyzéseket, így bocs, ha már volt ilyen kérdés;
van egy Zanussi 3 éves hűtőszekrény, benne kis fagyasztóval. Új kora óta a hőfokszabályzó 1-es állásban volt, úgy is 0 fok volt a szekrényben; ha feltekertem, fagyasztóvá vált. Miután garanciális még, kicseréltettem a hőfokszabályzót -az eredmény ugyanaz, semmi változás. A hőérzékelőt valahova a hátsó hűtőpanelhez kell bedugni. Nem lehet, hogy ott van valami gond? Hogyan lehet hozzáférni? A réginél -ahol a hútőtérben volt a hűtőpanel, a hőfokszabályzót egy kis klipsz tartotta a panelon, ott egyszerű volt a javítás. A hűtő hűt, de nem szabályozható, és miután 0 fok körül tartja a hőmérsékletet, sokat megy.
T. Joe, kaqkk!
Nekibuzdulva javaslatotoknak ismét szétszedtem a fagyasztó részt. A fűtőszál ellenállása 213 ohm. Az olvasztóbetét hőbiztosítéka vízben (jégben) állt. Ez jól látszik a mellékelt képen. A műanyag cső alját kiszúrtam és kinyomtam belőle a vizet. Ha szerencsém van a hőbiztosíték vízben állása okozta a galibát. A hőbiztosítékot és a klixont nem tudom hogy kell tesztelni. Hogy kell?
A hőbiztosíték két végén (ellenállás mérővel) zárlatot kell mérned ha jó .Nézd meg hol a vége a két rózsaszínű vezetéknek és ott mérj .A klixon szintén zárlatot mutat ha nem hibás .
A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2020
Szia!
Csinálnál egy képet az elpárologtatóról? Úgy hogy teljesen is látszon az elpárologtató. Amit kaqkk az egyesével mérés a mérésre az jó. Egybe 213 Ohm-ot sokallom. A hőbizti és a klixon ellenállásának nullához közelinek kell lennie. (Együtt) A fűtőbetét az 100kW nagyságrend. (Ezért sokallom együtt.) A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2020
Idézet: Ez egy kicsit soknak tűnik .... inkább pár 100w „A fűtőbetét az 100kW nagyságrend” A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2020
A 213 ohm kb 250w ami szerintem reális ....
Kedves Segítőim!
Még tegnap összeszereltem a fagyasztó részt. A legközelebbi hibajelenségnél ismét megbontom a hűtőt és készítek képet az elpárologtatóról, mérek hőbiztosítékot és klixont. Eddig nincs üzemzavar, bár kétlem, hogy a hőbiztosíték jégben állásának megszüntetése okozná a hibajelenséget. A hőbiztosítékot beraktam a hideget termelő radiátor lemezei közé. Talán ennek köszönhető, hogy most a kompresszor rendre -22 Celsiusnál áll le? Hasznos gondolataitokat nagyon Köszönöm! Ha netán valamely alkatrész hibás azt hol tudom beszerezni?
A kompresszor leállásához sem a hőbiztosítéknak sem a klixonnak nincs köze.Ezt a termosztát szabályozza . Nagy valószínűséggel mindig itt áll le csak a visszakapcsolási hőmérsékletet lehet állítani Túlzottan nem merültem még el az elektronikus vezérlésű hűtők működésében .
A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2020
Nem rövid hanem a jól megtervezett idő alatt egyáltalán nem olvaszt mert megszakadt a hőbiztosíték (az csak hab a tortán hogy tele volt vízzel a tokja)
Sziasztok!
Éjfélkor megint elkezdett csipogni a hűtő. Ajtó nyit- zár csipogás elhallgat. Reggel első dolgom szétszedni. Mellékelem a képet a párologtatóról, és a hőbiztosíték - klixon mérésről. Sorba vannak kötve, eredő ellenállásuk 1 ohm. A mérést hibátlan állapot áramtalanítása után végeztem. Hibás állapotot nem is tudnék mérni, mert a hiba áramtalanítás után megszűnik. Hogyan tovább? A hűtő most rendesen működik.
Meg kéne nézni a ledek hogyan milyen rendszer szerint villognak , lehetséges hogy nem szenzor és olvasztás hiba hanem inkább ajtókapcsoló , még azt megnézném amikor csipog villog a belső világítás működik e (zárt ajtó mellett a gumin keresztül látszik e a fény) ha igen akkor az ajtókapcsoló vagy a mágnes a hibás (általában reed relé van az ajtókeretben )
Mindkét ajtó kapcsolgatja a saját világítását. Ha sokáig nyitva van az ajtó a hűtő sípol, becsukva megszűnik a sípolás, elalszanak a lámpák.
Ha a hiba előjön a ledek villogását megfigyelem. Ha a fagyasztó hőmérséklete elér egy értéket ~(-30 Celsius) a hűtő hibát jelez. Melyik alkatrész felelős azért, hogy egy értéken túl is növekszik a hideg? Kipróbálnék egy NTC termisztor cserét, mellékelek egy táblázatot, mely alapján kiválasztanék egyet a mért értékeim alapján, bár ehhez nem nagyon értek. A még nem tesztelt vezérlőpanel minősítéséhet még annyira sem. Köszönöm, hogy kihívásnak érzed ezt a megoldandó kérdést és hogy segíteni próbálsz.
Azt sejted hogy túlhűtés miatt dobja a hibakódot ? Tegyél bele hőmérőt és meglátjuk ...
A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2020
Érdekes kérdés, bizonyosságot hogy kapjak? Más rendellenességet nem tapasztalok.
Érdekes kérdés, bizonyosságot hogy kapjak? Más rendellenességet nem tapasztalok. Hőmérőt folyamatosan nézem, amikor időm és ottlétem engedi.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |