Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » TV reklám hangerő (Folytatás)
Témaindító: (Felhasználó 1542), idő: Máj 17, 2006
Sziasztok! Engem kegyetlenül zavar, hogy reklám alatt felhangosodik a tv.Ráadásul a kedves 3 betűs kábelszolgáltató sem képes egyforma hangerejű adásokat közvetíteni.Annyit tudok a dologról ,hogy nem a egyszerűen hangerőt emelnek,mert az technikai korlátokba ütközik,hanem komprimálják a hangot; az az a halk részeket felhangosítják és a hangosat nem babrálják.Ezzel megnövelik a hangjel effektív értékét. Hagyományos limitter szerintem semmit sem ér. Inkább egy expander szerű dolgot kéne kitalálni,csak azt nem tudom mikor kapcsoljon be.
Az egyes csatornák közti hangerősség különbségek korrigálására, manapság minden valamire való TV képes.
A reklámokról meg annyit, hogy valóban bosszantó, de ez is csak üzlet. Ha valami hangosabb jobban odafigyelünk rá - gondolják a reklámszakemberek. Kár hogy ezen "szakemberek" gondolatai és az átlag ember elvárásai rohadtul különbözőek. Személyszerint annyira unom és utálom a reklámokat, hogy inkább valami olyasmi kéne, ami helyből némít Még jó hogy alig nézek TV-t... talán ha heti 1-2órát. Idézet: azt hogy mikor tudod... a hogyan a kérdés, amire a válasz sehogy. Nálunk még a Showview (vagy mi a fene a neve) sem működik rendesen (akárcsak az RDS - csoda hogy van TXT ), pedig azzal lehetne vezérelgetni egy ilyen cuccot. A legegyszerűbb mégis egy dinamikakompreszor, ami mindég megy. „csak azt nem tudom mikor kapcsoljon be.”
Egyszer valahol egy weboldalon láttam egy ilyen kütyüt, amit a TV scart-aljzatába kellett bedugni, és az automatikusan tartotta az éppen beállított hangerőt, és reklámoknál sem engedte, hogy hangosan szóljon a TV... direkt erre a célra csinálták, valami 8-9ezer pengőért árulta a csávó....
Uraim! Korábban már volt szó erről a témáról az egyik topicban. Tessen szíves lenni a keresőt használni!
Bocsánat, revideálnom kell az álláspontomat, a téma, amelyben erről si szó volt, "eltűnt" a bitek és bájtok sűrűjében...
Ezért a témát ismét feloldottam.
Szia!
Szerintem tegyél egy ilyet az erősítő elé amin hallgatod a TV-t.Ezen be tudod állítani ami neked kell.
El kell hogy keserítselek titeket. Ez egy nagy tévedés hogy hangosabb a reklám. Én televíziónál voltam hangmérnök / vágó jópár évig, és közben sokminden okosságot nyomtak a fejembe.
A reklmáok ugyan olyan hangosak mint a filmek. Csak rátesznek egy dinamika kompresszort. Vagyis nem olyan dinamikus mint egy film / műsor ( vagyis vannak halkabb dolgok, meg hangosabbak ) hanem egy adott pontra kb -18dB-re felhúzzák az egészet. Vagyis azért érzed azt, hogy húmilyen hangos, mert hogy az egésznek egyforma hangereje van. Aki nemhiszi, mondjon fel egy szöveget gépre, és mondjuk Sound Forge-ba küldjön rá egy dinamika kompresszort. Egyből kapsz egy TV reklámot. Vagyis a reklám hangja átmegy egy normalizáláson, egy din. kompresszión, egy amplitudo moduláción (hogy mégis azt hidd hogy van hangosabb és halkabb rész ) A helyzet az, hogy a SCRAT ba illeszhető hangerőszabályzó is egy dinamika kompresszor. A dinamika kompresszor tulajdonkáppen egy automatikus hangerőszabályzó ( hangra működő eszközökben is ilyet használnak. Pl diszkócuccok. Hogy a feldolgozó dsp procinak, vagy a vezérlő elektronikának mindig ugyanakkora jel álljon rendelkezésére. ) Az RDS egyébként működik kishazánkban elég szépen. A ShowView nál meg az a helyzet, hogy aki egy kicsit utánnajár a dolognak, a kereskedelmi TV csatornáknál a következőt fogja kapni: Gazdasági okokból nem sugározzák az adott TV műsor ShowView kódját. De nehogy azt higgyük, hogy mert nem tudják fizetni azt hogy a kódot az adás mellé csapják. Nemnem. Azért nem sugározzák, mert ha Te beállítod a videódat hogy leállítsa a felvételt reklámnál, akkor minek sugározzák a reklámot... Akkor nem látja senki... Ha meg a ShowView szabályozza a TV hangerejét, akkor meg nem hallod azt a "csodálatos" reklámot. Ami nagyon rossz dolog hogy több TV csatorna is megszűntette a TeleText sugárzását. Szvsz. A hangerőszabályzásra marad a távirányító tekergetése. Mivel a reklám nem hangosabb, csak telítettebb a hangja... Üdv. Topi.
Aki keres az talál.
Hülye kérdések. 9324 Idézet: „A ShowView nál meg az a helyzet,” Én pont erről akartam írni.Emlékszem régen valóban nem volt reklám a videón felvett filmek között,de hogy ezt meszüntették azt nem tudtam mivel már TV-ről nemigen rögzítünk. De azért ez pofátlanság, evvel pont le lehetett volna venni a hangot.
Oké, dinamikakompresszor, meg ilyenek. De most nem az elvről volt szó, hogy mivel csinálják "hangosabbra" a reklámokat, hanem arról, hogy igenis hangosabbak a reklámok. Nekem tökmindegy milyen módszerrel csinálják, hangosabb és kész. Nem tudom megmagyarázni a fülemnek, hogy "nyugi, ez csak telített hang". Vagy a felségemnek, akit szintén idegesít. Amúgy se ért egy szót se ebből az egész elektronika-hókuszpókból, elkezdeném Neki ecsetelni a dinamikakompresszort, aztán kivágna. mint szacskát marni... De akkor is ezt genyó dolognak tartom, mert gondolom a tévések is tudják, hogy ezáltal hangosabb lesz a reklám, különben nem csinálnának ilyesmit....
Hali! ismerős a probléma!Nekem egy retró 63 cm es nokia "fadobozos" mono tv-m van.Én rákötöttem egy szintén retro music centerre,és csak azon halgatom a "dolby mono"-t
a tv hangot levettem és valami csoda folytán megszünt a centernél a hangerőkülömbség.De ha tud valaki konkrét megoldást akkor érdekelne...
nyugi sracok csak azer hangosabb a reklam hogyha elalszol a filmen legyen ami felebreszt
Sziasztok!
Elvileg meg lehetne oldani, csak kissé bonyulult lenne. A következőre gondoltam: a legtöbb TV-nek van valamilyen kezdő képe a reklám előtt és végén. Vagy sokszor a reklámokon eltünik a TV logoja. Csak kell egy kapcsolás, ami figyeli a beérkező képkockákat összeveti az előre megadottal és egyezés esetén némít. Minimum mikrovezérlőnek való feladat, bár lehet, hogy az is kevés lenne (nem számoltam utána). Ami hasonló ötlet, hogy a hangot figyeli (ezt sokkal egyszerübb megoldani), és valahogyan átlagolja. Hogy melyik paramétert kéne figyelni, hogy ne nagyon legyen falsh pozitiv azon még gondolkoznom kell. De mivel fülre hangosabban szól, ezért valamilyen átlag teljesítmény magasabb kell, hogy legyen. Szerintetek?
egyszerű. beállitasz egy DB-szintet a filmhez és a pic16-figyeli hogy mikor lépi túl a beállitott szintet,ha 5 másodpercig túllépte akkor halkit.
És a filmek hangosabb jelenetei?
Ey kicsit OFF-olva... az RDS sokkal töbre képes, mint egy adó nevének kiíratására. Pl milyen jó lenne, ha egy zeneszám közben olvashatnád a szám címét és előadóját, ehelyett pl. az egyik adón emelt díjjas sms-ért megtudhatod az előző szám címét. Szégyen! Az RDS-hez köthető (asszem PTY) műsorstílus kódot már nem is említve. A legtöbb adón be van állítva h pop vagy hír, aztán non-stop azon van, a műsortól függetlenül. Nekem van egy Technics AV erősítőm, amin van egy jókora gomb, amit erre lehetne használni, kár hogy feleslegesen veszi el a helyet az előlapról... pedig lenne értelme. A ShowView-ről pedig annyit, hogy ez csak nekünk jelent problémát, mármint ebben az országban. Az EU-ban vagyunk, de mégis azt kell mondanom, hogy lásd nyugat. Az ilyen háttérszolgáltatásokat tekintve (sokminden mással együt) még mindég csak hátul kullogunk. Ennek a legfőbb oka anyagi és nem technikai. Az anyagi vonzat is két részre bontható: 1. Nincs ember aki egy adónál foglalkozna ezen infók kezelésével (nincs pénz), 2. A Topi által már említett, okok pl. ha nem veszed fel a reklámot, akkor minek adják. (van pénz, de mégtöbb kell) A mai "csúcs" szinvonalú saját gyártású anyacégtől koppintott műsorokat, és a már unásig játszott filmeket figyelembe véve, talán mindezekre nincs is szükség. Nem szabad elfelejteni, hogy nem kényszer a TV-zés, és vannak más alternatívák a kikapcsolódásra. Nem kell lejjebb adni egy szintnél, még akkor sem, ha az amúgy versenyben, de valójában monopól helyzetben lévő kereskedelmi társaságok megpróbálnak hülyének nézni (ami egyre gyakoribb jelenség). Tudom kissé hülyeség az ötletem, de mi lenne, ha be sem kapcsolnátok azt a szutyokdobozt? Annyi mindent lehet építeni -T---véééé- helyett... :yes:
Ez a LOGO figyelés valóban jó 5-letnek tűnik. De a megvalósításra még várni kell egy kicsit.
Az én első elgondolásom szerint, egy apró kamerával kellene a képernyőt figyelni, és ezt összehasonlítani egy (referencia) mintával... De ezt nem igazán lehet "amatőr" körülmények között megvalósítani. Sz.tem egy komoly PC és egy intelligens program kell hozzá... Az én második elgondolásom szerint, a TV kimenő videó jeléből is kilehetne választani a LOGO-t. Legegyszerűbben a képre ráültetett jelet lehetne elszeparálni (elkülöníteni), mert ezeknek rendszerint azonos intenzitású a jele és azonos a pozíciója is. Kicsit problémásabb a "szellem" logók figyelése, mert ennél a logó jelét összekeverik a nyers tiszta képpel és egy (intenzitását tekintve) folyamatosan változó jelből kell a logót kiszűrni... Elméletben nagyon egyszerű lenne, ha a logóból csak egy képpontot (pixelt) beazonosítani, és csak annak figyelni az intenzitását. A teljes logó figyelése ezzel a módszerrel már egy kicsit bonyolultabb feladat, [off]de még ez is megvalósítható[/off). Az ötletet az adta, hogy sok TV és VIDEÓ, DVD is a képcsövet használja a menüjének megjelenítésére, és ez talán fordítva is működhetne.:heureka:
A kereskedelmi TV társaságokra vonatkozó reklámtörvény értelmében, nem lehet(ne) reklám 30 percnél rövidebb műsorban. Az ezt meghaladó műsoridők esetén minimum 20 percenként lehet reklámblokk. A reklám hossza is szabályozott, ennek pontos értékét már nem tudom. Tehát még ebből is ki lehetne indulni, mert kb annyira kivtelezhető házilag (meg úgy általában), mint a logo figyelése.
A logo figyelésnél az is gond lehet, hogy 1. minden cstornán máshol van, más pontokat és intenzitást kell figyelni. 2. sokszor a reklámblokk elött leveszik, illetve már folytatódik a műsor mikor visszateszik. 3. a pont és intenzitás figyelés számtalan tévedést okozhat, akkor inkább egy képfelismerő szoftver... Ezt a képcsöves menürendszeres dolgot nem értem, hogy adott ez ötletet? Szvsz két külön dolog. Idézet: „Ezt a képcsöves menürendszeres dolgot nem értem, hogy adott ez ötletet? Szvsz két külön dolog.” Valóban két különböző dolog. Az ötlet abból született meg, hogy ha a videójelre rálehet keverni egy másik jelet, akkor hasonló elvel kinyerhető a videójelböl a süksége infó...
A LOGO-figyelést már kb. 10 éve megoldotta egy német srác. Akkoriban a videofelvételeknél volt probléma, hogyan szűrjék ki a reklámokat. Ez a srác épített egy ketyerét, ami figyelte a logót, és ha eltűnt, (reklám), akkor pause-ra állította a video felvételét. Azt elvet sajnos nem írták le, de akkoriban elég sok helyen cikkeztek róla a világsajtóban, és állítólag a csávó piacra akarta dobni....
A tv-k ben van egy AGC nevezetű fokozat talán a KF körben; az is valami hasonló, de nem eszi meg a dinamikát. Sajnos többre nem emlékszem..
Sziasztok!
Nekem volna egy olyan ötletem, hogy A reklámokat úgy lehet megkülönböztetni a tévé adástól, hogy azokon nincsenek logók...tehát ha pl egy fényérzékeny ic-t ráraksz a tvre a 12 karika sárga részére és jól beállítod akkor amikor eltünik a karika akkor mondjuk nyomja meg a mute gombot, vagy egy elektronikus hangerőszabályzón tekernen le. A minimum idő meg mondjuk legyen fél perc, hátha a reklában is van sárga és akkor meg visszavenné a hangot..
A logós 5let már elhangzott
Engem mondjuk zavarna a fényérzékelő a képernyőn.
Azért próbáljunk megmaradni a realitás szintjén... Kamera figyeli a tv képernyőt, meg a logot meg hasonlók. Azért az durva lenne. nemhiszem hogy egy pic feldolgozza a képet, elővesz a memóriájából egy kb 720x576-os referencia képet, és majd ő összehasonlítja... még egy video dsp procival is majdnem hogy megoldhatatlan.
szvsz én egyedül azt a megoldást tartom jónak, ami itt már valaki szájából elhangzott, hogy tartósan ér el egy x dB-es határértéket. Mivel a reklám fizikailag nem hangosabb ugyan annyi dB-ben mint egy normál tv műsor. Így tényleg csak az a zseniális ötlet maradt, hogy ha ez tartósan eléri az x dB-akkor lehalkítja x%-al. Persze a visszahangosítás meg egy sima timeout-al mehet.... Szóval én ezt tartom megfelelő megoldásnak. Ez a leg reálisabb... és legkönnyebben megoldható. Szerintetek ezt a terméket engedélyeznék? Termék neve: "Automatikus antireklám TV hangerőszabályzó 4000" És csak most 2590 Ft-tól már az Öné lehet. És ezt benyomni mint reklám. Mindenki csak egyszer hallaná ezt a reklámot. Mert meghallja, megveszi a cuccot, beköti és utánna már ezt a reklámot is lehalkítja a szabályzó...
Antireklám Volume Control! AVC :taps:
Szerintem ezért a totyikért majd beperelnek minket a TV csatornák... :violent:
A videokazetta másolást elősegítő videojelsávszűrőket sem tiltották be... bár ott rá lehet fogni a hivatalos biztonsági másolat blablabal dologra
Sziasztok, én is nézelőttem, és a Sini-nél lehet kapni, ilyen scartba dugható reklám hangerő blokkoló kütyüt, kiváncsi lennék mi is van a kis dobozba Csak az a baj vele, hogy elég drága
Idézet: „Szerintetek ezt a terméket engedélyeznék?” Jól néznénk ki ha már abba is beleszólna valaki hogy mikor halkíttatom le a tv.m autómatikusan. Miért távirányítóval szabad?
Nemtudom olvastátok e a Tiltott találmányok című könyvet. Érdemes elolvasni hogy Teslának milyen felfedezéseit tiltották be, csak a haszon és hasonlók miatt...
Ez egy valós történet, hogy Tesla épített egy olyan autót, ami nem benzinnel vagy hasonlókkal működött. Egy kis dobozka volt a motorháztetőben. És az termelte az energiát. És mikor hazament rákötötte a kocsiját a lakására és azzal az energiával világított... És még sokmindenki, töméntelen mennyiségű tiltott találmányáról szól a könyv. Az egészben a szép, hogy ez nem kamu... Az írások fenntmaradtak, de azokat a dokumentumokat amik megvalósították a végleges felhasználását valahogy rejtélyes módon eltűntek, meghamisítottak, stb.. Volt olyan eszköz is amit nagy nyilvánosság előtt bemutattak. És nagy tudósok nem jöttek rá hogy hogy működhet. És világított Tesla róla többszáz villanykörtét... Érdemes megszerezni valahonnan és elolvasni!!!
Szerintem ez megérdemelne egy fórum témát!!!!( tiltott találmányok.....)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |