Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Műhelyünk felszerelése, szerszámai
Téma, a műhelyünkben előforduló készülékek, anyagok, szerszámok, eszközök bemutatására, kitárgyalására.
Én is pontosan így látom. Attól mert mi 97-en elégedettek vagyunk a tokozáson való leszorítás hűtési intenzitásával, neked és a másik 2-nek nem kell rosszul érezni magát mert a lyukon fogatjátok fel. A legtöbb helyre az is jó.
Ok, csak a képen tisztán látszik az a hiba, amit én is említettem. A furatok nagyon nincsenek jó helyen, a lábak elhúzzák a tokot a bordától.
Mindenki úgy rögzít, ahogy akar. Felesleges a másikat meggyőzni - valószínűleg nem is lehet.
Köszönöm a hasznos hozzászólást mégegyszer, végül egy Iweld Gorilla pocketpower 170-es lett véve.
Használd egészséggel!
Én leszek az első "áldozat", ha jobb idő lesz.
Nekem pontosan az olcsóbbik van. Teljesen elégedett vagyok vele. Lényegesen jobb eredményt tudok elérni ezt használva, mint a "krokodil" rendszerűekkel. Utóbbinál nagyon el kell találni mindent, ennél meg szinte magától megy a dolog.
Köszönöm, innen rendelted? Tracon-ban van 6 pontos rászorítással (üzlezben 15 ezer forintért láttam). Lehet a 6 pontos rászorításnak előnye?
A HEStore-ból rendeltem, és az enyém 4 pofás.
A négy pontosnak van előnye. Azok a helyek ahova a szerelvény, eszköz stb. vezetéket, érvéghüvelyes vezetéket vár, többnyire négyzet alakúak.
Hirtelen felindulásból csináltam egy "jutubos" pillforrasztót ami elég szépen tud forrasztani. Van olyan mint a cseh pillforr páka csak nem olyan szépre sikeredett a doboz miatt, fából (rétegelt lemezből, vagy bakelitből) pedig nem akartam csinálni (majd a következőt). A trafó az egy 6cm2 vas keresztmetszetű pakettel a primer az adott volt, a szekundert letekertem. A szekunder az 12 szál 1.5mm2 keresztmetszetű (lecsupaszított) MCu szálból 2 menet, így egész könnyű hajlítani és eligazítani az ablakba a meneteket. A ráhúzott szigetelés az üvegszálas szilikonos szigetelő cső. A többi az adott volt csak össze kellet raknom. A markolat az egy régi hajszárító alsó részlete. Így összeállítva szerelhető minden része.
Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link
Kicsit hosszabb használat (20-30 perc) után mennyivel emelkedik a hőmérséklet? Nekem a szlovák páka háza idő közben nullára elkopott, ezért csak egy kis szigetelő szalagot tekertem a trafóra, amit később azért kellett dobozolnom, mert sütötte a kezem egy idő után (most ilyen).
Néha van előnye, melóhelyre azért vetettem olyat, de nagyon ritkán kell (volt úgy, hogy kör alakú lyukba kellett benyomni a drótot és a "kockára" préselt érvéghüvely a sarkai miatt nem ment be). A négypofásat sokkal jobban szeretem. Nekem mondjuk a "krokodilos" vált be a legjobban, mert a legtöbb szerelvénybe a téglalapra nyomott illik a legjobban.
Én használtam már a narancssárgát is (szintén Tracon) és napi munkaszintű felhasználásban is évek óta bírja (apámé). Én a cégnél mint mondtam a fekete hexaprést használom, most már egy éve, a tapasztalat az vele, hogy a legerősebbre kell állítani és akkor jól nyom. Ilyenkor viszont a 0,5mm2-től lefelé nem lehet vele nyomni mert szétroncsolja az érvéghüvelyt. 6mm2-t sem erőltetném ezekkel a rendszerűekkel, nagyon megerőlteti a szerszámot (és a kezedet). A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2021
Jaj .... ezt nem gondoltam volna, hogy ennyire lestrapálod. Én még most is vigyázok rá. Van egy orosz 75W-os 220V-os pákám amit ha bedugva felejtem napokra, sem lesz semmi baja. Ezt használom bontani vagy nagyobb felületű, átmérőjű anyagok forrasztására. Ha ez is kevés volna, jön a 180W-os ha még ez is akkor pedig az 500W-os. Mindig az adott feladatnak megfelelő szerszámot használom. Van egy Puskás pákám 7. hegyekkel (Weller utánzat) is de azt csak ritkán használom, főleg ha a panelen nem férek hozzá a forrasztási helyhez mással. Van hozzá egy tű egy sima meg egy 14 lábú IC kiforrasztó.
Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link
Egy másik történelmi korban az enyém is ilyen volt, csak nem szürke hanem barna, és nem volt az alján a 4 lábacska.
De a kérdést kikerülted, mármint a gyártott páka mennyire melegszik?
Erre a kérdésre most még nem tudom a választ, mert ennyire nem nyúztam meg de a kivezetéseknél alkalmazott két gyorskötözőt azért tettem oda ahova, hogy ha az kezd megolvadni, akkor talán abba kellene hagyni a forrasztást egy időre amíg le nem hűlik. A trafó az gyári primeres és rendkívül tartós igénybevételre készült darab. Valami tápegységből berheltem ki, 29V a szekunder feszültség, ezért esett erre a trafóra a választás. Szerintem a hőbiztosíték még benne van a primerben de az is lehet, hogy nincs is (majd elválik). Az unokaöcsinek csináltam, mert ilyen régi pillforrt már nem lehet kapni csak hasonlót. Valamikor levettem a méreteket a cseh pákáról és átszámítottam az akkoriban fellehető fekete bakelit tokozású fénycső fojtó trafójára. Volt 10X2mm-s lapos, selyem szigetelésű szekundernek való anyagom amit éppen kedvezően lehetett kihozni a trafó burkolatából. Annak a formája még jobban is nézett ki a doboz miatt. A hátránya az volt, hogy ha nagyobb ütést kapott akkor darabjaira törött a bakelit.
Én is már a "B" oldalon csinálok magamnak segítőt .... mert nemrég került hozzám kimustrált USB csatlakozós laptop lámpa és az abból van, no meg pantalló csipeszből. A hegy tisztító az fémforgács dörzsike beletömve az italos dobozba. "Jutubos" cucc.
Én a trafó melegedésére gondoltam. Persze ezt részben fűtheti az átforrósodott szekunder is, de inkább a rövidrezárás miatti meleget tippelném meghatározónak.
Nem látni igazán, de a sorkapocsbélések látszólag nagyon közel vannak egymáshoz. Ide esetleg ki kellene gondolni valamilyen más megoldást. Pl. ha valaki a környezetedben tudna ezüsttel forrasztani, akkor lehetne valamilyen "tömböt" forrasztatni a vezetékköteg végére, ami részben megbízhatóan párhuzamosítaná a szálakat, és részben stabilabb megfogásnak adna lehetőséget a hegy rögzítésére.
A végeket ezüst tartalmú forrasz anyaggal forrasztottam össze lánggal, hogy a szálak között ne legyen potenciál különbség még véletlenül sem. A szárak között pedig 3mm-s textil bakelit csík van beszabva távtartónak és úgy van összebandázsolva. Csinálhattam volna úgy is, hogy a bakelitet elvékonyítom azon a hosszon ahol a sorkapocs egymással szemben van de így sem ér össze.A varnish szalagomat nem találtam meg de ez a szigetelő bandázs szalag sem rossz amivel betekertem. Ezt a nagy áramú sorkapocsba való végződést még annak idején lestem el a műszerészektől és bevált megoldás a puha vörösréz menethez képest. A sorkapocs az bronzos és sokkal jobban bírja a csavar meghúzását. Még nem sikerült megszakítanom a menetet rajta.
Az ezüstforrasztás nagyon megbízható módszer, nem is tudnék jobbat javasolni. Mellékeltem egy képrészletet arról, amit talán érzésem szerint lehetne biztonságosabbá tenni. Hegycserénél, a csavarhúzó nyomása már egymáshoz tolhatja a két befogó elemet.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2021
Erre mondtam, hogy:
Idézet: Ha ez a használat során problémát okozna akkor majd így csinálom meg és remélem addigra előkerül a varnish szalagom is. ITT még próbálgattam az összeállítást de ezen látszik, hogy a szigetelő cső az meddig ér ki és e közé van betéve a bakelit csík. Majd elválik a vallatásnál. „Csinálhattam volna úgy is, hogy a bakelitet elvékonyítom azon a hosszon ahol a sorkapocs egymással szemben van de így sem ér össze.”
Mi az oka annak, hogy két egymással szembefordított sorkapocsbetétet használsz párhuzamos elrendezés helyett?
Szerintem ezt nem Alkotónak, hanem VIM-nek szántad...
Igazad van, felületes voltam. Én a képre koncentráltam, nekem ez bökte nagyon a szememet. Anno a csehszlovák pákát a szekunder keskenyebb oldal felől fúrtuk meg - akkor anyát is lehetett rakni a csavarra, ha már megadta magát az új menet is.
Az esztétika. Az ITT látható pillforr lassan 40 éves lesz de "barmolásnak" nyoma sincs rajta pedig nagyon sok panelt kibányásztam vele. Ez utóbbi forrasztópáka készítésnél is ezt tartottam szem előtt. Hogy nézne ki felfelé álló csavarokkal? Ocsmányul. Nem beszélve arról, hogy esetleg zavarhat a hegyre való rálátásban bizonyos szögekből nézve.
Nem is butaság az a WC ütköző gumi a fenekére ragasztva.
Szintén. M4 menet befúrva, M4 csavar behajtva anyával rögzítve, ezután a hegy szorító alátét anya.
Nem tudom hol húzódik a határ a barmolás és az időtállóan jó megoldások között. Az én megoldásom drasztikus, de sok 10 éve remekül működik. Az esztétikai megjelenés itt másodlagos, de nekem -mivel tudom mennyire jó a megoldás- ezért ez éppen így tetszik, nem is tudom csúnyának látni. Akármikor nézek rá, mindig eszembe jut az a régi helyzet, amikor ezt kényszerből kellett pár perc alatt rögtönöznöm, szinte minden eszköz nélkül. Nem cserélném le semmi másra a rögzítésnek ezt a módját. kb. 10 évenként a csavart azért ki kell cserélni, mert a dugókulcsot néha jobban meghúzom a kelleténél, de ezen kívül hibátlan.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |