Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm válaszod, remélem boldogulok majd vele. Egy saját építésű faesztergát szeretnék vele meghajtani.
Sziasztok.
Kezdek belejönni a tekercselésbe Az első egy kompresszor motor volt az nem sikerült jól mert az egyik oldali tekercseket fordítva raktam be sajnos így az 1,1 Kw -os motor 11 A áramfelvétellel dolgozik Megcsinálom ha leég de egyenlőre működik. A következő egy IMI 750W os 1F motor volt ez az itten kapott adatok alapján betekercselve nagyon jól sikeredett ! Aztán csináltam egy 3F 1,5Kw-os Siemens motort ez is jól sikeredett. De most egy kicsi csinos motor került a kezembe . IMI motor 63 tengelymagassággal 47mm vasmag hosszal. 24 horony van az állórészen és 18 a forgórészen. 1-8 1-6 hornyokban van a tekercs elrendezve 240-240 menet 0,38mm-es huzallal tekerve 6 ilyen tekercs van elhelyezve benne . 3~ a motor ha valaki felismeri jó lenne róla egy adatlap mert a táblája nincs meg. Esetleg mit lehet kihozni ebből a motorból? Gondolkodom rajta hogy 0,5mm-es huzalom van ithon és be kellene tekercselni vele. A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2021
Lenne még egy kérdésem. Az 1Z huzal használható motortekercselésre? Vagy csak a 2z alkalmas erre a feladatra?
Nézegetem de sajnos nem jönnek ki az adatok.
A huzalt mikrométerrel mértem és biztos hogy 0,4 mmnél kissebb. 240 menetet pedig nem találni a teljes katalógusban. Főleg nem 45mm vashosszhoz. Arra gondolok hogy ha befér a horonyba akkor 0,5mm-es huzallal betekercselném kb 130 menettel. Így kb 300W lenne szerintem.
Akkor nézzük meg miként jött ki gyárilag, keress rajta 3 vagy 4 jegyű számot. Hogy pici motorról beszélünk így lehet hogy a kapocsdekni környékén van vagy szó szerin alatta.
Találtam itthon 0,45mm-es huzalt. Ezzel elkezdtem betekercselni HZF63c-4D 250W os motornak.
Mivel a katalógustól 3mm-el szélesebb a vasam így egy kicsit vettem le a menetszámból így nem 185 hanem 181 menetet raktam bele hornyonként. A tekercseket már legombolyítottam egy kétlábas tekercset beraktam és széppen befért a horonyba.Szerintem a 0,5mm-es is beférne simán. Lehet nem véletlen hogy 0,4-es huzalnál nem raktak bele többet gyárilag. Lehet túlgerjed a vas ha 0,5mm-es huzallal tekerjük meg és csökkentünk a menetszámon a huzal terhelhetőségének megfelelő áram eléréséhez?
Sziasztok .
A tekercseket sikerült berakni a hétvégén. Ma ha lesz időm elkötöm a kivezetéseket és próbaüzem és mérés következik.
Szerintem jó maradni a gyári adatnál.
Kerested a számot a motortesten? (nem írtál semmit róla)
Szia . Közben megvolt a próbaüzem. És az eredmény az hogy 2,6A a fázisonkénti áramfelvétel
Ez duplája annak amire méretezve van a motor. Próbáltam játszani a tekercsvégekkel de csak rosszabb lett. Ha felcseréltem 1 véget a kezdővel akkor 9 A lett . Megvan a hiba is úgy gondolom . 1- a forgórész a tengelyen el volt csúszva nem az állórésszel egyvonalban volt . Ezt kimértem és beállítottam hogy egyvonalban legyenek. Ezután az áram picit csökkent 2,3A lett. Szétszedtem és annyi hibát találtam hogy a tekercseket az összeset pont fordítva sikerült berakni. 1-8 1-6 a lépés de a 2-es horonyba került a tekercs végzője a kezdője pedig a 8-as horonyba. Azt hittem hogy ez nem jelent gondot de ezek szerint tévedtem. Tekercseket kivettem és most kezdem előlről. Valami nagy behúzótekercs volt amiről a rezet nyerem még mindig van rajta egy motorra való réz Jó kis tanuló projekt ez így nekem. A tekercseket elkészítettem. Az elsőt be is raktam. Holnap folyt köv. A beütött szám megvan.1751 ez tisztán kivehető. valamint van egy másik szám is.talán 172 de ez nagyon összevissza van nem szép sorban beütve. Esetleg 1Z huzal jó lehet motort tekercselni? Üdv.
Fejlemények vannak!
Kiszedtem a tekercseket és újratekertem 240 menettel minden lábon. Eddig 181 volt és azzal 2,6 ampert vett fel. Most nagyon figyeltem hogy jól rakjam be a tekercseket és SIKER !!!! Szépen megy a motor 0,9 ampert vesz fel minden fázison. Annyi hogy a tekercsek alig fértek be a horonyba nagyon sok a 240 menet és ráadásul 0,35-ös huzal helyett 0,45 ment bele ez volt sok itthon. Így van egy túlméretezett motorom
Na ennek örülök, ránéztem a számokra de 1751 nincs is a 172 meg asszem nem lehet. Érdekes így ez a motorka.
Már szárad rajta a lakk
Megkapja a ventillátort és a burkolatot holnap és kész is . Én még most kezdek foglalkozni motorokkal . Nagyon észnél kell lenni sok a buktató főleg hogy magamtól tanulom. Ez a 4. motor amit tekertem. A következő az egy Evig lesz 2 réteges koszorú tekercseléssel. Na ez már komolyabb mert 1 hétig forgattam a munkapadon mire vissza tudtam rajzolni és feltérképezni a tekercselést. Ezze még rápihenek kicsit. Köszönöm a sok segítséget !
Sziasztok. Hozzájutottam 2db IMI HZ 772 R7e1 tipusú motorhoz. 220V 750W 4,8A 2800/perc. Annyi infót kaptam róluk, hogy az egyik valószinüleg jó a másik meg valószinüleg rossz. Olvasgattam itt sok mindent, de csak annyit tudtam meg, hogy ez speciális motor. Gondoltam, a specialitása csak abban lesz, hogy ez egy talpas és peremes motor egyszerre. Kondenzátor hiányában a hasonló képességű motorokhoz 35-40 µF-os üzemi kondit olvastam tanácsként. Vettem is egy 40-est. Relé nyomát vagy a helyét nem láttam a motoron. Először persze bepörgettem és úgy dugtam a konektorba. Ment is szépen mind a kettő csendesen. Aztán bekötöttem a 40-es kondit, amivel indult is, de aztán morgott. Utána találtam itthon egy régi 25 µF-ost, de azzal is morgott, csak csendesebben.
Szinte semmit sem értek a motorokhoz, de ezek szerint ezek nem üzemi kondis gépek, hanem csak az indításhoz kell a kondenzátor? Hát ebben kérnék egy kis segítséget.
Ez a motor csak annyiban speckó, hogy a régi egylépcsős bajai szivattyú motorja. A peremre volt rászerelve a szivattyú. Ha jól emlékszem 25 vagy 32µF-os állandó kondi ment rá. Ettől nem moroghat. Nem cserélted fel a két tekercset?
Szia. Elvileg nem. A tekercsek úgy voltak bekötve, én csak a tápvezetéket kötöttem rá meg a kondit. A kondi nélkül szépen pörög, elég két újjal egy kicsit megmozdítani a forgórészt bármelyik irányba és ha bedugtam a konnektorba, már fel is pörgött. A kondival pedig indult is. Ha a segédfázisra kötöttem volna a hálózati feszültséget, akkor bepörgetés után simán forogna a motor? Ha jól emlékszem a korábban olvasottakra, a vastag vezeték a főfázis, a vékonyabb a segédfázis. Meg hát a doboz tetejében volt a bekötési minta.
Szia. Ezekre a motorokra üzemi kondenzátor kell. Lehet hogy zárlatos a fő, és segédfázis.
Szia. Ezt értsem úgy, hogy valahol belül összeér a két tekercs? És ettől pörög szépen csendben kondi nélkül? A motort nem terheltem meg, csak pár másodpercre lett indítgatva.
Lakatfogóm pedig nincs. Még. A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2021
Akár az is lehet. A képről nemigazán látom, hány kivezetés van a tekercsek felől 3 vagy 4? Nem gyárinak tünik az a kivezetés.
Ha 4, széttudod bontani a segéd és főfázist, műszerrel megtudod nézni, hogy nincs e zárlatba. Érdemes lenne szétszedni, hátha látszik valami. Az 1500W-os motoron volt 2x16-os kondi. A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2021
Szia. 4 kivezetés van, de mérni csak holnap tudok. A garázsban vannak a motorok, én pedig tömbházban lakom.
A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2021
Nálam az van az elsők között hogy az ismeretlen villanymotort szétszedem és ránézek mi a szitu bent. Persze kisebb menetzárlatot nem látsz meg, de túlerőltetést, esetleg barna/fekete tekercseket láthatsz.
25ös állandó kondikkal nem szabadna morognia. Gyárilag 32 rémlik.
Szia. Holnap szétkapom mindegyiket. Elvileg lehet, hogy már nem gyári állapotban vannak. Majd holnap jelentkezem.
Addig is köszönöm mindenki segítségét.
Szia! Már tegnap akartam mondani, hogy az a kondenzátor az megfelelő értékű, nem értékvesztett? A 25µF a 750W-hoz állandó üzemire az megfelelőnek kellene lennie (ehhez a motorhoz). A tekercsek kivezetése az már nem annyira látszik eredetinek, mert a gyári kivezetés az belül elkötött végződések egy eres MCu vezetékkel "szoktak" kicsatlakozni a kapocslécre. Az EVIG motoroknál már találkoztam ilyen saját tekercsanyaggal való kivezetés elkötéssel de az IMI motoroknál nem volt ez jellemző. Persze semmi sincs kizárva, hogy mégis eredeti a tekercselés.
Szia. A 25-ös kondi az régi, a 40-es új. Mindegyikkel ugyanaz a morgás, csak a 25-össel kisebb. Kondi nélkül sima járása van mindkét motornak.
Mindegy is. Ma mértem és szétkaptam őket. Az egyik motornak fekete a belseje, arról nem is teszek ide képet. Minek. Ennek 4 kivezetése van. 4,2 és 8,6 ohm ellenállást mértem. Kibontottam a tekercs végeket nem volt köztük kapcsolat, tehát szakadást mértem. A másik motornak 3 kivezetése van, 4,0 és 7,7 ohm értékekkel. Ez biztos szét volt szedve, mert a forgórészen láttam a satupofák nyomait. Ezt a motort befogtam a satuba, elindítottam kondi nélkül, kb 15 percet ment terhelés nélkül. Ebből 10 percig letakartam a ventilátor burkolatot fóliával, hogy melegedjen, de csak langyos lett. Aztán a maradék időre levettem a fóliát és le is hűlt. Végül egy fenyőléccel betámasztottam a tengelyvég meg az asztal közé és lábbal kitámasztva csak-csak sikerült belassítani, de elengedtem és újra felpörgött. Ebben a motorban szerintem van 750W. Csak az nem stimmel, hogy kondi nélkül működik. A belsejéről teszek fel képet, de élőben nem látni elszíneződést. Olyan egyszínű.
Szia! Lassan pörög fel a fordulat indulás után kondenzátor nélkül? Több mint valószínű, hogy már át lettek tekercselve starteresre (indító kondenzátorosra), hogy legyen nyomatéka induláskor. Talán 80µF-os kondenzátor elegendő az indításkor ehhez a teljesítményhez.
Szia. A 40-es kondival ugrik, a 25-össel lomhábban pörög fel. Kondi nélkül elég két újjal kicsit megpörgetni és ha ráadom az áramot, már ugrik is, mintha nyomógombos indítókondis lenne. Pedig nincs rajta. A másik motor ugyan így tesz, csak annak 70-80%-ban fekete a belseje és 4 kivezetése van. De az is működik, csak nem ment több percet folyamatosan, mint a 3 kivezetéses.
Ez a motor nagyon "megizzadt" már egyszer, (többször?) nem tudni meddig bírja még. Amíg bírja, hadd menjen. (ha nem melegszik, és testzárlata sincs)
Nálunk ilyen "csúf" belsejű >10 évig ment gond nélkül, aztán eladáskor csak leszereltem (jó még mindig, legalábbis nem szólt még aki megvette).
Szia. Akkor nálam is menni fog. Ezt a 4 vezetékest legalább be tudom kötni oda-vissza forgásirányba nyomógombbal, a másik meg pont rossz irányba forog számomra, pedig az van jobb állapotban. Majd kap lendületet.
Köszönöm mindenki segítségét!
Ha már szét van szedve (a jobb állapotban lévő is) akkor nézd meg, hogy hol van közösítve a két tekercs és ha nem okoz különösebb problémát a szétválasztása akkor hozd ki mindkettőt külön-külön és olyan lesz mint a másik, variálható a forgásiránya.
Ez még gyári tekerésű volt (legalábbis annak néz ki képekről.) Ez ha ugye jól látom hogy gyári akkor biztos hogy állandókondis, és úgy látom a segédtekercs a feketés. Ha a rézszálak nem tudnak mocorogni és ahogy granpa is írta nem melegszik és nincs testzárlat akkor még éppen használható is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |