Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Az én elképzelésem nem nyert..
Valamiert ki törlődöt a válaszom tobbi része ..
Az általad készített rajz alapján tökéletesen működik a motor. Köszönöm a segítséget!
Némi utánkövetés egy korábbi kérdésemre (frekvenciaváltó + dahlander motor), most volt alkalmam tesztelni. Tökéletes kombináció. A történethez hozzátartozik, hogy a motoron komoly és masszív mechanikai áttétel is van. A motort gyors fordulatra kapcsolva és ahhoz beállítva a frekvenciaváltót, még 10 Hz-en is úgy viszi az anyagot, hogy nem lehet visszatartani, keményen betámasztva sem. 10 - 50 Hz-es tartomány pedig bőven betakarja a szükséges előtolási sebességeket.
Az előtoló hasonló, mint a milyen a mellékletben is látható, de négy kereke van.
Alacsony fordulatnál előfordulhat, hogy a tengelyre épített ventilátor nem szállít elég levegőt a motor hűtéséhez. Tesztelni kell, szükség esetén egy külső kényszerhűtő ventilátor megoldja.
Sziasztok!
Úgy alakult, hogy a patkány elrágta a szivattyúm vezetékét, így hát úgy döntöttem kicserélem azt. Sajnos szétszedés közben kicsit megszaladt a kezem, és az összekötések szétcsúsztak. Soha nem volt még dolgom ilyen villanymotorral, próbáltam a neten tájékozódni, de nagyon bizonytalan vagyok a bekötéssel kapcsolatban. Valaki tudna segíteni, hogy miként kössem össze a vezetékeket?
Jó szerencsét! Milyn elektromos végzettsge van? Üdv.: Joe
Ha megírod a pontos típust lehet valaki azonnal megmondja neked a bekötését, így mérni kell melyik kábel mivel, melyik tekerccsel van összekötve és úgy lehet megmondani.
Ez egy hobbista oldal tudtommal senkit sem fejezünk le ha kérdez és nem azonnal neki ugrik valaminek(ezt már nem Rexi77-nek szólt )
A szivattyú típusa: Extol 84504
(220-240V ~ 50Hz, 400W) A mérést pontosan hogy kell elvégezni?
Jaaaaaaajjjjjjjjjjjj!
Ellenállásmérővel megméred a vezetékek közötti ellenállást.
Ezeket az értékeket kaptam:
Rózsaszín - Barna = 36,5 Ohm Rózsaszín - Narancs = 66,5 Ohm Barna - Narancs = 30,3 Ohm
Rossz képet nézhetek, mert én zöld/sárga, fekete, barna és rózsaszín vezetékeket látok.
A barna a közös
A barna+narancs a munka A barna+rózsaszín a segéd. A munkán és a közös ponton van a 230V (30.3 Ohm) a segéd és a munka között a kondi (36.5 Ohm).. A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2021
A zözld/sárga vezeték és a többi vezeték között nem mérhető ellenállás, a motor fém burkolatára van kötve.
Tehát akkor a narancsot barnára, a barnát pedig feketére helyesbítve a következők az eredmények: Rózsaszín - Fekete: 36,5 Ohm Rózsaszín - Barna: 66,5 Ohm Fekete - Barna: 30,3 Ohm
Ó, köszönöm szépen!
A fekete egyébként sötét barna, a barna pedig egészen narancsságra, ez kicsit megzavart, én arra számítottam, hogy a barna az olyan klasszikus barna lesz, mint a 230V-os vezetékekben, a feketét is éj feketének gondoltam. De már látom, nem mindig egyformán barna a barna, és fekete a fekete.
Szívesen!
Akkor a barna legyen a fekete és a narancs legyen a barna
Ferde szemmel kell nézni,kicsit hunyorítva,mert ez a kínai spektrum.
Rendben, legközelebb már ez sem okoz gondot!
Tisztelt Urak!
Ma megjött a lézeres fordulatszám mérő. Akkor számoljunk egy kicsit a "hihetetlen" fordulatról! A motor nem szénkefés mivel én cseréltem a csapágyakat szét volt szedve és a tengelyt is átalakítottam. Ugyanaz a felépítése mint a hagyományos motoroknak, kivéve a sokkal sűrűbb forgórész lemezeket. Ez az alap felállás. A motoron a szíjtárcsa 50mm a meghajtott tengelyen 275mm. Az áttétel 5,5! A meghajtott tárcsa 637f/min forog üresjáratban. Tehát a motor fordulata: 637*5,5=3503,5f/min kerekítve 3500f/Min! Tehát ugye lehet egy motornak többet forogni mint 2900? IGEN!
Ne haragudj, de tegyél már fel néhány képet a szerkezetről.
Egész biztos, hogy önmagától egy aszinkron motor soha nem forog szinkron fordulatszám fölött, éppen csak megközelíti azt (alulról)! Ez egyszerűen elvileg és gyakorlatilag és bárhogyan lehetetlen. Nem teljes a kép, valami még hiányzik, valami nincs figyelembe véve, valami rossz, valami csal. Vannak üzemállapotok, amikor mehet szinkron RPM felett, de nem rémlik, hogy bármi ilyesmiről szó lett volna.
Szia! Nem csal semmi. Az ágdarálóm is 4200f/min forog és nem szénkefés! Haladni kellene a fejlesztésekkel. Én nem értek a villanymotor felépítéshez mert nem vagyok villanyszerelő, ellenben gépész vagyok és tudok mérni! Mint írtam fent és levezettem a számítást DE tud többet forogni egy villanymotor mint 2900f/min akkor is ha nem szénkefe felépítésű. Tudom van léptetőmotor és van frekvencia váltó ismerem mindkettőt az utóbbit használom az esztergagépemnél, ahol 1 fázisból csinál 3 fázist és oda vissza forog a motor és ott tudom miért forog az 1550f/min motor 2000f/min felett mert megtoltam a frekvenciát DE itt nincs semmi mókolás 1 fázis 50Hz és a motor 3500f/min fordul! Nézz meg egy közeledben levő házi vízművet láthatsz csodát. Ez is onnan van.
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2021
Komolyan mondom ha ez igaz lenne, az meghágná a fizikát.
Tanultam villamos gépeket, tisztában vagyok az aszinkron gép elméletével, ezért biztos vagyok benne, hogy ez képtelenség. Legalábbis a leírás alapján víziónált rendszer ilyet nem produkálhat. Ezért biztos van valahol valami hiba, vagy nem figyelembe vett tényező.
Aranyapám! Hinni kell benne. Hinni. Én azt hiszem, bontok egy sört.
Én ilyenkor szoktam megkérni valakit, hogy nézze már át, amit csináltam, mert nem jövök rá a hibára. Mert valami hiba van, az biztos.
Az aszinkron motor fordulatszáma az n0=60*f/p ahol n0 a szinkron fordulatszám [1/min] f a frekvencia [Herz] p a póluspárok száma Mivel két pólusú motornál nincs kevesebb pólusszámú, a fordulatszám a képlet alapján nem lehet 3000 1/min-nél nagyobb. És ez a valóságban is hasonló, mert a slip miatt a valóságos fordulatszám még ennél is kevesebb. Több póluspár esetén a szinkron fordulatszám fele, harmada, negyede stb. alatt (a slip miatt) lesz a fordulatszám. De különben keress rá a gugliban a kapható aszinkron motorokra, és nézd meg, milyen fordulatszámúakat lehet kapni. 2800, 1400 körüli fordulatszámokat lehet találni, aszinkron motort nem fogsz találni még 3000 fordulattal sem. Bővebben: Link
Hali!
Azzal a csudi ford. mérővel miért nem a motor fordulatát mérted?
Mivel két pólusú motornál nincs kevesebb pólusszámú:
Ez nem igaz, de tudom mire gondolsz, és igazad van.
Szia! Megtennéd, hogy leírod a mérés menetét? Hová ragasztottad a tesztcsíkot pl. az ágaprítón? Fordulatot a tengelyen és arra radiálisan felragasztott tesztcsíkkal lesz megfelelő a mérés.
Idézet: Miért nem érted? „Haladni kellene a fejlesztésekkel.”
Ebben azt találom félelmetesnek, hogy ezt már 200 éve megcsinálták... Szimulálni sehogy sem tudták, de összeállították, működött.
A másik, amit szintén érdekesnek tartok, hogy a komplex számokat már az 1500-as évek végén leírták. A matematika szabályaiból "kijöttek". Akkor tiszta elmélet volt, mindenféle gyakorlati haszon nélkül. Aztán eltelt párszáz év, és ma nehezen lennénk meg komplex számok nélkül például a váltakozó áramú hálózatok számításánál (meg egy csomó más esetben). |
Bejelentkezés
Hirdetés |