Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp javítása
Köszönöm szépen a részletes mégis érthető választ. Szeretem ezt a fórumot.
Zöld vezetéken 5V helyett 2.4 et mérek. Esetleg ezzel kerülhettem közelebb?
Keresd meg a lila vezetéket! Azon mit mérsz? Ha 5 V-nál kevesebbet, akkor a segédtáp (SB, Stand-By) kondija gyengült.
Az SB jó. A zöldön kicsit kevés a 2,4 V, de ez táponként elég tág határok között változhat. 3,7 - 4,5 V közötti értékeket mértem. Bekapcsolás után úgyis GND-re záródik, azaz mindegy, mi van ott előtte.
A szekunder oldalon lehet zárlatod, ahogy már korábban is írták.
Szívesen segítek, ha tudok. Nagyon sok PC-tápot javítottam és javítok ma is.
A készenlétnél kell az a +5V, ha nincs meg a zöld vezetéken(+10%, -10%), a feketéhez viszonyítva, akkor visszafelé kell mérni a tápban, hogy hol, mi lehet a hibás. Egytranzisztoros (FET-es, vagy IC-s) segédtáp, annak a kondenzátorai, a Zener-dióda, az ellenállások értéke, ezek mind elmászhatnak, sajnos mérni kell mindent. Amíg a segédfeszültség és a fő-áramköri feszültségek nem állnak be és nem stabilak, addig valami hiba még van a tápban. Néha sokáig tart megkeresni, de utána gyorsan javítható és akkor tökéletesen működő tápegységünk lesz. Érdemes LOW-ESR-kondenzátorokat alkalmazni. Ha van elég hely, akkor a kis ellenállások helyett, egyel nagyobbat beépíteni, tehát a 0,25W-os helyett, legalább 0,5W-os kell. Megéri, hosszútávon. Üdv! A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2021
Szia!
Idézet: „A készenlétnél kell az a +5V, ha nincs meg a zöld vezetéken...” Ez így félreérthető, mert a +5 VSB (készenléti) az a 9-es csatlakozón lévő lila színű vezeték. A zöld a főtáp indítása.
"Ha nincs meg a zöld vezetéken .... " ezt írtam, szerintem egyértelmű, de helyesbítek, a zöld vezetéken is kell a +5V, legalább +10, -10%-on belül!
Ha ez nincs, akkor lásd mint az előbbi hozzászólásom. Sok sikert! Üdv!
A zöld vezetéken táptípustól függően eléggé eltérő értékek mérhetőek, miközben a táp tökéletesen működik. A bekapcsolás feltétele, hogy a zöld vezetéket GND-re zárjuk, nem pedig az, hogy hány Volt van rajta előtte.
Szívesen venném a segítségedet. Vezess, pontosan honnan induljak, mit fotózzak?
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, van egy viszonylag nagy értékű Thermaltake tápom, de sajnos a nap folyamán sikerült tönkre tennem. BIOS resetet kellet csinálnom egy alaplapon, amin volt erre dedikált tüske, szokásos módon rövidre zártam, hogy resetelje a BIOS-t. A probléma azzal volt, hogy hülye fejemmel nem húztam ki a tápot a konnektorból... Innentől kezdve nem akarta indítani a lapot, powergomb lenyomásra egy pillanatra felpörög a prociventi, illetve a tápban lévő is, de egyből leáll. A lap maga túlélte, másik tápról szépen megy. Érdekes mód a PS-on földre zárva indítja a tápot hiba nélkül. Minden feszültség érték a helyén van. A Power Good-on (szürke kivezetés) megvan az 5V. Egyedül a -12V kevesebb, -11.1-2V körül van. A táp viszonylag új, de már nem garis, kondik hibátlanok, néztem. Ki mire tippel? A segítséget előre is köszönöm.
Szekunder oldali diódák közül valamelyik, vagy ha van benne magas fesz. elleni zéner akkor az ment zárlatba.
Köszi a segítséget, meg fogom nézni.
Ma volt időm foglalkozni a táppal.
Kép: https://kepkuldes.com/image/QCEJ63 Kép: https://kepkuldes.com/image/QCEUjP De "sajnos" minden dióda jó, se zárlat, se szakadás sincs bennük. Végignéztem a panelt, csak SMD zénereket találtam, de azok sem zárlatosak. Esetleg más ötleted nincs?
A PS on a zöld vezeték?
Mennyi a föld felé az árama bekapcsolás után? Mivel az alaplap kapcsolja a földet erre, azt gyanítom, hogy nem tudja eléggé lehúzni.
Nem tudtam sajnos megmérni, de egy 120 Ohm-os ellenálláson keresztül testre kötve is indította a tápot, ha jól számolok akkor kb. 41 mA volt a test felé az áram. Nekem ez jónak tűnt, de javítsatok ki ha tévedek.
Más ötlet hiányában összeraktam a tápot, adtam neki még egy esélyt egy harmadik féle lappal, meglepő módon azzal indult. Nem teljesen rendeltetésszerűen, mert első bekapcsológomb nyomásra csak felpörögnek a ventik 1 másodperce, de utána le is áll minden. Második indításra hiba nélkül indul.
Egy tápegység akkor is indulhat bizonytalanul, ha látszólag minden alkatrész hibátlan benne. Oka, a PG (PowerGood) jelnek egy bizonyos késleltetési idő után kell megjelennie. Ha ez az idő nagyobb, a tápegység lekapcsol. Elég nehéz megtalálni az okát, hiszen az összes áramfigyelő ellenállás, valamint a vezérlés is bejátszik.
(én már „javítottam” meg úgy ilyen hibával rendelkező tápot, hogy a PG vezetéket simán átkötöttem az 5V-ra. Igaz, ez egy egyedi, beszerezhetetlen tápegység volt - más esetekben nem javasolnám ezt a módszert.)
Sziasztok!
Egy Aqprox 650 ps tápot szeretnék életre kelteni. Az alap probléma az volt, hogy a kettős diódák utáni kimeneti tekercs teljesen elfeketedett (megégett) és zárlat a ment az 5V a 12V és a - 12V. A tekercs cserélve lett. Zárlat nem mérhető a kimeneti oldalon de még is csak egy pillanatra indul meg a táp. Nem túl bonyolult táp de nem látok benne olyan részt ami hibára utána. Elképzelhztő a vezérlő ic adta meg magát?
Ebben hol van a védelem? Vagy a forrasztási oldalon is van IC?
Igazából nem hiányolok semmit csak ránézésre kevesebb alkatrész ő épül össze mint egy Chieftec. Pár smd alkatrész van csak a forrasztás oldalon és összesen egy 7 lábú WT7502 ic van a szekunder oldalon. Valamint egy 8 lábú 3843-as vezérlő ic van a primer oldalon.
Nem tőled kérdeztem. Eléggé bóvli kinézetű, de az igazán bóvlikhoz képest van benne néhány védelmi eszköz.
Már a hálózati csatlakozón van egy kis panel, az alján lehet kondi. A panelon ezt követően van 1 biztosíték,, kondi, szűrőfojtó, még egy kondi, még egy fojtó majd NCR a pufferkondi lassított feltöltéséhez. Valahova közbekötötték a passzív PFC nagyobb vasmagos fojtóját. Sok olcsóbb tápban a biztosíték és az NCR kivételével ezek gyakran hiányoznak. Az alkatrészek darabszáma meg a fejlettebb vezérlők alkalmazásával jelentősen lecsökkent. Látnál olyant, amiben a Tl494 mellett a feszültségfigyelést és a Powergood funkciót még tucatnyi tranzisztor biztosította. A kimeneti fojtótekercsek zárlatát akár zománckopás is okozhatta, de ez még több olyan eszköz tönkremenetelében lehet bűnös, amin nem látod, hogy hibás. Távolról megmondani nehéz lenne. Mérni kell! Keresd meg a lila vezetéket a csatlakozóban! 5 V-nak kellene rajta lennie.
Terhelést tettél rá, amikor indítottad? Pl.: CD, ócska Winchester
Azt hittem egy IC van benne, de ezek szerint mégsem.
A kép elég rossz, attól akár tucatnyi IC lehetne árnyékban.
Sziasztok!
A segítségetek kérném. A képen mellékelt retro számítógép táp-kapcsoló megadta magát, nem akad be ha bekapcsolom. Ha benyomva tartom, működik, elindul a számítógép, tehát sejtésem szerint a kapcsoló mechanikája 8rugója?) adta meg magát. Néztem neki utódot, de nem találtam full olyat, mint mondjuk a legtöbb BabyAT ház előlapi kapcsolója. 8Ez valami elvetemült konstrució, a tápon van a kapcsoló, és egy rudazat nyomja az előlapról) Ha van valakinek ilyesmi forma 4 lábú, ami a nyákba ültethető, vagy tud valaki egy cseredarabot , megköszönném. Posta plusz egy-két doboz sör árát utalom a segítőnek. kép Szétpattintható ez? Ha valaki tudja trükkjét a rugó/kapcsoló megjavításának, azt is szívesen fogadom, vagy csak elmagyarázza valaki, hogy ez holo/hogy akad meg normálisan, mikor be van kapcsolva. A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2021
Szia! Fújjál bele wd40-t és próbáld megjáratni.
Nem az a baj, hogy nem mozog, kosz, vagy szennyeződés miatt, hanem, hogy "be" kapcsolt állásnál nem akad meg...
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, hozzám került egy be quiet! Pure Power L7 630W tápegység. Az volt a panasz, hogy robbant benne valami és utána nem indult vele a gép. Viszonylag hamar megtaláltam a hibás alkatrészeket, volt egy kis segítségem (3. kép) A két ellenállás megszakadt a kondi meg át van ütve. A kérdésem az lenne, hogy nyomozzam ki, hogy mi kell a helyükre, nem találok sehol egy rajzot?
Forraszd ki, a helyére vezeték - a ház előlapjába pedig építsél be egy normál AT táp kapcsolót, és kösd össze. Két esetben javítottam már ilyet így, és azóta is műxenek.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |