Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Futópad
Itt van az MC2100ELS 18W model kapcsolási rajza.
Szia! Sikerült valamit kiokoskodni?
Köszönom!
Szia, Tegnap kezdtem neki, ami eddig ment az is dobja a E02 hibát. Egy teljesen halott egyből hiányzik az IC3, az bekapcskor E03 at ír,Mivel nincs error listám, csak találgatok, /Ha neked van, átküldhetnéd/ az sebesség jel probléma lesz, mivel ez a 93Cxx EEprom tárolja, hogy 2, vagy 3 vezetékes seb jeladóval kell számolnia a µc- nek. Valaki, már próbálta javítani, de másik eeprom-mal sem lett jó, viszont legalább a lámpát felgyújtja a kimeneten. A három kis tápszűrő kondi alatt, az R53 felett van egy kis piros led, az jelzi a 15V meglétét, amit sajna szintén szoftverből kapcsolgat. A rossz kártyán egy pislant egyet, mikor a relének be kellene húzni s ráadni a HV-t az IGBT-re. A jó kártyán nem csinálja ezt. A µc-k szerencsére foglalatban vannak így le etudtam tesztelni, azok jók, így a panelon van még hiba. Folytatom még, csak bejött közben csomó más munka.
Szia! Hibalista a gépkönyvből. At általad használt univerzális vezérlő jó volna ebben az esetben?
Szia, A tied melyik hibát adja? Szerintem, E7=safeti key, E1=kommunikációs hiba, E2=DC kimenet hiba /IGBT, vagy a vezérlő relé nem húz meg. bekapcsoláskor, az önteszthez egy pillanatra be kell húznia a főrelének, egy kattanás hallatszik, valamint ha a pad felső incline állásba maradt, pld áramszünet miatt alapállapotba teszi./ E3= sebesség jeladó, vagy eltérés.
E2, IGBT csere után is.
Q1 diódának jó mind a 2 fele? R13? A relé meghúz a visszaszámolás végén?
A relé meghúz, a felsorolt elemek jónak tűnnek.
Terhelést raktál rá? Legalább egy villanyégőt, mert azt is figyeli. Most néztem, nélküle néha E5, máskor E2 hibát ad. Az IC 15. lábán mennek ki a PWM impulzusok, azt kellene megnézni.
Jobb lenne szkóp, vagy analóg, mert nagyon rövid ideig van kint az inpulzus, nem biztos, hogy a DMM le tudja követni, de egy próbát megér. Ha a táp felált, alapból H szinten van, a -nagatív L inpulzusok jönnének.
Szia! Eszköz és szakértelem hiányában ennyi volt. Még egyszer kérdezem, hogy a javasolt univerzális vezérlő jó volna ide? Köszönöm.
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. Van egy reebok one gt60as futópadunk, de sajnos mostanában akad a szalag amint megkapja a terhelést. Elég zavaró hogy nem tartja a sebességet. A szönyeg rendben, és a lubrikálás is mindig megvolt. Kb 2 éve vettük angliában, és 2 hét után ugyan ez a probléma jött elő. Akkor garanciálisan dobtak bele egy új motort, és eddig hasított is. Egyébként kommutátoros motor van benne, szóval nem igazán értem hogy a szénkefén kívül mi mehet tönkre úgy hogy csak a terheléstől cseszekedik. Az előző motort nálunk hagyta a szerelő, szóval lenne cseredarab a felújításra persze csak ha érdemes vele foglalkozni. Előre is köszönöm a válaszokat
Szia, A motorok általában a hőterheléstől mennek tönkre. Lent van a földön, minden porsz össueszív, s lerakódik benne, egy idő után csökken a hűtése, s megégnek a tekercsek. Ha leveszed
aszénkefe fedelet, benézve látszanak a tekercsek, s a kommutátor, ha azokon elszíneződés, égés nyoma van, menthetetlen. Habár valaki írta itt a blogon, hogy sekerült neki megtekercseltetni, s jó lett. Ezért szoktam javasolni a fél-1 éves karbanatartást, porszívózást. Most 7 ilyen cserélt motort hoztam, abból 2-3 lesz javítható, azokban csak a tekercsvég olvadt le a kommutátorról. Kössél rá egy autóakksit, vagy 12V-os tápot, s mérj áramot.
Köszi a választ! Esetleg tudnál nekem ajánlani egy megbízható tekercselőt? Előre is köszönöm
Szia, Én Ír-ben élek, de olvass vissza, valaki írta, hogy talált. Ha privátban megkérdezed, szerintem segít. Itt kérdeztem, egy sima kalickás motort, ami sokkal egyszerűbb, drágábban tekernek, mint egy új. Itt is összegyült már 8-10 leégett forgórész, ami megy a recycling -be... Kínából nagyon megemelkedett a postaköltség, Júniustól + Áfa is lesz még rá.
Szia! Szétszedtem a motort, kitisztitottam, kimértem, nem találtam semmi hibát. Összeraktam, majd először terheletlenül indítottam el. Annyi változott, hogy 1 km\h -nál( terheletlenül 12 V, 0.25 A) ha lefogtam a motort, akkor szépen növeli az áramerösséget, egészen 1,8 A -ig tökéletesen müködik, nem lüktet, tartja a fordulatot, fölötte viszont újra lüktetve forog. Ha nem fogom le akkor vissza áll a normális fordulat. Tehát most már nem 0,4 A felett kezdi a lüktetést, hanem 1,8 fölött. Egyre inkább a motort tartom a hiba forrásának. A motor mágnesességet lehet valahogy mérni, ellenőrizni?
Szia, A mágnesesség vesztéstől, csak gyenge lesz, illetve több áramot vesz fel, de nem lüktet. A kommutátoron kellene az összes tekercspár, De könnyebb, ha egy filccel berajzolod, ahol gyenge, meg tudod fogni, könnyebb lesz beazonosítani ellenállását. Ezen pld látszik, hogy a tekercs maga nincsen megégve, csak a befogatásnál megtört a vezeték, s elégett. Néha látszik egy kis fekete elszíneződés is. Ez még javítható, így házilag, ha leégett, tekercselőt kell keresni, vagy másik motort.
Sziasztok!
Egy egyen áramú motorral szerelt futópad átalakítását tervezem oly módon, hogy az eredeti elektronikát kiiktatom és a motorra rákötök egy pár ezer Ft-os fordulatszám szabályzót. Nyilván semmilyen paramétert nem fog jelezni, de ez nem is lényeges. Csinált már valaki ilyet?
Szia, Igen, de csak a motor tesztelésre, normál használatban még nem próbáltam. Most pont van itthon egy futópad-váz, amiben megdöglött az elektronika, ha gondolog kipróbálhatom. Az egyetlen probléma vele, hogy nincsen benne fordulatszám visszajelzés. Ez minden lépésnél ad kis pluszt a motornak, hogy legyőzze a surlódás növekedését. Nélküle belassul a pad. Fentebb, ha visszaolvasol az MC2100 -as kontrollerel pont ezzel szenvedek, mert a tulaj nem tudott futni rajta, /én meg már nem bírok / mert nagyon rángat.
A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2021
Egy ilyen szabályzóra gondoltam, ez állítható. http://webshop.morvaiferenc.hu/index.php?lap=204¶m=1&ce...d=4786
Szia, A motor teljes fordulaton, olyan 180V -ot kap / általában, de van 140V, vagy 200V os motor is/. 90V-os tápegységről is csak fél sebességgel menne. Egy 15A/90V -os tápot nem oly egyszerű készíteni. Legegyszerőbb egy ilyen fázishasításos szabályozó, esetleg bármilyen régi lámpa dimm, vagy rossz barkácsgép ford szabályozója. Ha kicsi a Triak benne, ki kell cserlni BT16-ra, a fogyasztó helyére egy 20-50 A Greatz híd megy a +-, ra pedig a motor. Az R1 értékével be kell állítani, hogy a DC kimenő /ide lehet tenni még egy 450V, 350-470µF kondit, simítani/ne legyen több a motoron feltüntetettnél. De összerakni sem olyan nagy dolog.
A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2021
Van nálam egy Robust futópad. Menetközbe gondol egyet és le lassul, illetve kiírja az E-03-as hibát.
Csináltam rajta egy teljes takarítást, szilikonoztam a lapot és beállítottam a heveder fesszeségét. Leportalanítottam az elektronikát átnéztem a panelt de nem találtam semmit. Kiszedtem a meghajtómotort portalanítottam (tiszta volt), ellenőriztem kommutátort és a szénkeféket de semmi. Valakinek valami ötlete?
Tovább vizsgáltam, van 1db hall jeladó ez meghajtott görgőn végén található mágnes mozgatja. Ez is szépen működik.
5km sebességen a motor áramfelvétele 5,5A. Terhelés alatt ugyanezen sebességen 7,5A. Kivettem a nyákot minden aminek lába van átforrasztottam. De nem javult meg.
Szia, Le tudnát írni a lenti panel típusszámát, vagy egy képet róla? Némelyik padnál az E3 tényleg a sebesség hibára utal.
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2021
Itt vannak a képek.
Remélem tudsz segíteni.
Szia, Találtam egy Robust leírést, abban az E3 teljesen más, mint más padoknál. A pontos típust nem írtad, de egy családon belül nem szoktak változtatni a kódon. Itt azt jelenti, "E03 Túl magas hálózati áramerősség (amps) ", vagyis a motor túl sok áramot vesz fel. Terhelés nélkül, pár száz,max olyan 1A körül kell lennie max, de ehhez kellene még a motor adatai. Kellene egy üresjárai teszt, illetve áramérték. Ha a mechanikus dolgok rendben vannak, ékszíj, szőnyeg feszessége, utóbbi szilikonozása, s a futószőnyeg szépen könnyen forog, akkor csak egy dologra tudok gondolni. A nagy kondi mellet van egy zsugorfóliával bevont shönt ellenállás, azzal méri a motoron átfolyó áramot. Azonos terhelés mellett ez csak a mágnes erejének csökkenésétől tud növekedni. Én akkor találkoztam lyennel, mikor hibás motor cserénél túl nagyot próbáltam a kártyához eredetileg adottól rárakni. Ennek nyilván vastagabb a huzalátmérője, kisebb az elleállása, s nagyobb az átfolyó áram, amit az adott kárta, már hibának vélt. 2 dolog lehetséges, vagy motorcsere, vagy megpróbálkozni a 2 mágnes felmágnesezésével. Én még nem csináltam ilyet, mert nem volt rá szükség, csak itt olvastam, hogy valaki sikeresen alkalmazta. Youtubonlehet találni rá megoldásokat, amit láttam s szerintem a legegyszerőbb, egy vaskosabb vezetékből, vagy lehet 2-3 párhuzamos is, plyan 6mm átmérővel, ebből kell 3-5 tekercs a mágnes köré, s azt 4-5 alkalommal egy autóakksira rásütni. Azt a videót, amit kerestem, nem találom, de ezen látni, hogy mágnesezés után mennyire esett le az áramfelvétele. video
Megérkezett az univerzális motorcontroller, a pad újra működik, köszönöm a javaslatot. Egy kérdés: mennyire melegedhet fel a motor egy órás használat során?
Szia!
Mellékelem a képeket. A motor labortápról már 0.8V-ról magától megindult. Üresbe, terhelés és szíj nélkül saját vezérlőjével 1km sebességnél 0.64A 5km sebességnél 0.82A Max 16km sebességnél 1.07A Üdv Köszönöm, hogy segítesz! |
Bejelentkezés
Hirdetés |