Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csirkeól ajtó automata
Témaindító: bodnarlajos, idő: Máj 17, 2013
Témakörök:
Sajnos az alap koncepció nem járható út, a kezelőszerv mentes előlap, ugyanis a napkelte napnyugta ideje magyarországon is 30 perc eltérést mutat attól függően hogy a keleti vagy nyugati oldalt nézzük (erre nem gondoltam az elején) most az lesz hogy a GMT+0 zónaidő szerint készítem el az idő táblázatot , és mindenki tudja majd állítani az eltérést a nyitási-zárási idő tekintetében . Nem lesz kezelőszerv mentes , két nyomógomb és egy lcd kijelző kerül rá . A nyelvi fájlok (magyar-német-francia-angol) már készen vannak , most az idő táblázattal vívok ...
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2020
Hello Kaqkk!
Közel egy év eltelt...érdeklődnék, hogy áll a projekt? Nekem elég lenne egy egyszerű vezérlés, amely memorizálni tudná, hogy mennyi ideig működjön a motor. Vagy csináljam meg idő alapú beállításokkal? A végálláskapcsolókat mellőzném. Egyetlen on/off kapcsolóval elég lenne vezérelni. ON nyitva, OFF-ra bezár az ólajtó...
Szia ! Úgy mint tavaly , van két-három beültetett panelom de nem volt rá érdeklődés ezért félretettem , inkább nixi-vfd órákat fejlesztgettem ....
A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2021
Szerintem önmagában az időre történő megállítás nem elegendő. Aki látott már kapuautomatikát, az tudja
Idő + végállás, vagy idő + nyomaték. Legalább az egyik végállást figyelni kell. Mechanikától függően. Nálam a végállás reed relével van megoldva.
Itt nincs jelentősége a végálláskapcsolónak , egy zsinór fel-letekerésével mozog az ajtó fel le ...
Rengeteg kapuelektronikával volt dolgom. Pl. a Proteco Q36/Q60 is időalapú...igaz itt a lasssítási fázisban végállásra futó motor nem megy tönkre a kis áram miatt.
Ez esetben egy szál madzagon emelgetnénk egy fémlapot. Kicsi áttételes DC motorral. Lezárás után, ha kicsit laza marad az a szál, az annyira nem érdekes... A felső végállásra (mikor megszorulna a motor) meg kitaláltam azt, hogy a motorral sorbakötök egy megfelelően méretezett izzót... A felső mechanikus ütközőről mindig ugyannyi ideig kéne a motornak működnie... A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2021
Nehezen tudok elképzelni egy olyan ajtót, ahol nincsen jelentősége a végállásnak.
Ha feltekered a zsinórt feszesre, gondolom akkor van nyitva az ajtó. Ilyenkor ha tovább tekered, kárt okozol, vagy feleslegesen feszíted a mechanikát. Ha lecsévéled a zsinórt - logikusan ilyenkor van zárva az ajtó - a továbbtekeréssel lelazítod a zsinórt, ami gabalyodást okozhat, illetve ha nincsen tartalék a dobon, akkor átfordul az egész és ellenkező irányban ismét feltekeri a dobra és nyitja az ajtót. De ha nem így működik a mechanikád, akkor írd le hogy hogyan.
Igen, ezt a kapuautomatika dolgot valahogy sejtettem
Nyitás-zárás, nyitás-zárás, nyitás-zárás, nyitás-zárás, nyitás-zárás, nyitás-zárás, nyitás-zárás, nyitás-zárás, nyitás-zárás, nyitás-zárás, nyitás-zárás, nyitás-zárás, nyitás-zárás, nyitás-zárás. Mivel nincsen végállás, csak időmérés, összeadódnak a hibák. Olyan mechanikád nem lesz ami csak idő alapon mindig azonos távolságot tesz meg. Ez esetleg léptetőmotorral lenne megoldható. Itt jön képbe a végállás kapcsoló.
Közben elolvastam még egyszer. Ezzel tulajdonképpen egy felső mechanikus végállást+nyomaték korlátot valósítottál meg. Ez így teljesen oké.
Ha hosszabb a zsinór mint amennyit emelni kell az ajtón (magasabbra van téve a motor ) akkor egy pontos időalapú nyitás -zárás teljesen jó , nem kell túlbonyolítani (de lehet !) Ha sosem éri el a felső végállást -és az alsót sem akkor minek a kapcsoló ?
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2021
Azért amit leírtam a kettővel ezelőtti hozzászólásomban. Mert vagy a felfele, vagy a lefele útvonal mindig hosszabb lesz a másiknál és emiatt pár üzemelés után eléri az egyik végállást.
Az egyik végállásnak legalább fixnek kell lennie a tartós üzembiztos működéshez. Idézet: Miért ? „Mert vagy a felfele, vagy a lefele útvonal mindig hosszabb lesz a másiknál”
Több oka lehet. Pl. a relé/félvezető nyitási és zárási ideje eltér. Ezzel, hiába csak kis hiba kerül a rendszerbe, előbb utóbb a hibák összeadódnak. Ha van egy végállást jelző valami, legyen az alsó vagy felső, akkor minden periódus nullázza a hibát.
Nagyobb gond lehet akkor, ha a kontroller újraindul/leáll akkor, amikor az ajtó valahol a két állás között van, nem tudja automatikusan beállítani magát.
Egy ilyen pontosságot igénylő mechanikánál és akkus elektronikánál , nem látom semmi esélyét annak hogy szükség legyen a végálláskapcsolóra de akadálya nincs , aki kapcsolósra írja a programot az úgy használja .
Én a legkézenfekvőbb oknak azt jelölném meg, hogy a motor az egyik forgásirányba terhelést kap, a másikba rásegítést. Emiatt nyilvánvalóan gyorsabb lesz az egyik forgásiránya, mint a másik.
Az időalapú mérés eleve nem jó. Ezt logikusan tapasztalati értékekkel korrigálja a szoftverben aki készítette. Ha működik akkor örül mindenki. Csupán leírtam, hogy én milyen szempontok alapján csinálnám, illetve csináltam a sajátomat.
Tekintsd meg ennek a készüléknek a működését (Ilyet "programoztam" is!): Link 1 Franciául
Kérdés ez milyen alapon működhet? Sima kis DC motor van benne... Ezt meg most fedeztem fel...1:18-nál érdekes tulajdonságra derül fény: Bővebben: Link
Most találtam egy még ötletesebb megoldást. Ha jól látom a kötél (madzag) feszességét figyeli az elektronika...a végálláskapcsolók helyett.
Ügyes!
Időmérés az alap és mellé akadály/végállás detektálás. Két lehetőséget tudok elképzelni: a) optikai + mechanikus: a zsineg forgat egy lyuggatott vezetőgörgőt, aminek optokapuval figyelik a forgását. b) Eletronikus: precíz árammérés és jól megírt szoftver. Én a b-t választanám, mert olcsóbb és sokkal üzembiztosabb.
c) verzió?
Mechanikus kötéllazulás érzékelő?
Most összeraktunk egy "mintadarabot" Majd az idő eldönti hogy az áttételes motor kíván e végálláskapcsolót (most idő alapú a nyitás-zárás )
|
Bejelentkezés
Hirdetés |