Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok! Kis segítséget szeretnék kérni! Adott egy IMI motor egykoron vélhetőleg BAJA I szivattyút hajthatott, mára azonban kissé viharvert állapotban már csak a motor maradt meg. Adattáblája már természetesen az enyészeté lett. Amit meg tudtam állapítani 11.7kg egyfázisú főfázis 5.1ohm segédfázis 11.8ohm. Egy régebben ide feltett táblázatot alapul véve létezhet hogy 0.75kW-os vagy nagyobb? A fellelhető dokumentumok szerint 16+16µF kell neki ha 750-es de ez még a régi ovális kötődobozos nincs helye indítórelének. A két kondit párhuzamosan 32µF ként kell érteni vagy 16 üzemi és indítórelével még 16 hozzá? Köszönöm előre is a segítséget
A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2021
Szia!
Az egyfázisú 750W-os. 32µF kell rá állandóra. Párhuzamosan volt a két kondi kötve. A nagyobbik - a kétlépcsős - szivattyú háromfázisú volt és 1500W-os. A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2021
Szia! Nekem úgy tűnik, hogy hiányzik egy kivezetés a kapocslécről. Van kettő sárga és csak egy fekete (látszik) van. Hol a másik? Az eredeti kapocslécen négy kivezetés látszik.
Vélhetőleg a szivattyú üzem miatt nem forgásirányváltós, így alapból össze van kötve a segédfázis a főfázissal mert galvanikusan csatolva vannak a fő 5.1ohm a segéd 11.8.
Üdvözletem.Van egy régi IMI mtor ami furcsán működik. Indítás után először 30A -ert vesz fel. Utána vissza esik 14-re. Ezek után lassan csökken a felvett áram. Kb fél percután leesik 9,5A-re. Viszont ekkor elkezd füstölni a motor. Tud valaki magyarázatot ajelenségre?
Ha jó helyen mértem a tekercs ellenállását akkor 8,5 ohm volt. A két sárga között 2,5 ohm. A bekötés a rossz, vagy valahol belül történt valami a motorral? A kondenzátor kapcsolója elsőre kiakadt. Elmozdult az a kis lefityke az érintkezőnek a tetején, így nem tudta a mozgó lemez visszahúzni az érintkezőt. Így nem tudott szétoldani indítás után pár másodpercel. Ez okozhatott valami hibát? A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2021
Ha rajta maradt a segédfázis annak nem szokott jó vége lenni, na meg a füst is rossz jel. Az amper sem szabadna hogy "ennyit ugráljon" na meg a 9,5 amper alapból több mint amennyit kaphat folyamatosan. Bontsd szét a motort és nagy eséllyel indítótekercségett lesz.
"IMI" motor Gorenje SEVER jelzéssel? ...vagy csak nekem furcsa?
30 amper 750W-os motornál?
Az pedig IMI. Csak jól meg kell nézni az adattáblát.
Nem az első amit ilyen táblával látok azóta, furcsállottam én is
https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_2314055.html#2314055
Ennél bővebb magyarázatot várnék...
A "paraméterek" alapján persze ismerős lehet...Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2021
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni a következő problémával kapcsolatban. Adott egy Imi motor ami a fórum át nézése után szerintem egy OZF90C-4ND lehet(kopottas a táblája) 1450fordulat 1100Watt. Egy betonkeverőn teljesít szolgálatot de pár hónapja csak lassan forgott nem akart felpörögni. Új kondit tettem rá (125µF) és az el égett miha relé egy nyomó gombot(szintén az itt javasoltak szerint) Ezek után a motort kipróbáltam megfelelően működött csak forgás irány nem volt megfelelő. Tegnap végül átkötöttem de a probléma most már az hogy mikor a fő kapcsolót elfordítom semmi (se bugas se forgás semmi), de mikor a nyomógombot benyomom elindul max. fordulaton de ha elengedem megáll(ilyenkor U2 szikrázik). (Próbaképpen vissza kötöttem az első forgás irányra is de a hiba ugyanez.) A kapocslapot szétszedésnel még sikeresen széttörtem
Szia! Így kellene bekötni ahogan a rajzon szerepel. A világos sárga a főfázis tekercs kivezetése a fekete pedig a segéd fázisé. Remélhetőleg nem égetted még le a tekercselést a hibás próbálgatással. Mielőtt kötözgetnél, mérd már ki a tekercseket, hogy ne legyen meglepetés a "minden jó de mégse jó" esete.
Szia!
Először is köszi a segítséget! A linkelt rajzot használtam én is és a baloldali bekötés szerint megfelelően működött is, csak amikor forgás irányt akartam váltani a jobb oldali szerint akkor b... hatam el valamit. Közben vettem egy új kapocslapot de még nem volt időm bekötni majdma-holnap. Ramertem és a főfazis(sárga) 2,2 a segéd (fekete) 8,8.Az jónak számít? Idézet: Ha iyen eset fordul elő, akkor az a tekercs kivezetés, csavar alatti részen kontakt hibás, nem adódik át az üzemi áram. Az a kötés még a régi szemes saruval van megoldva amiben előfordul a felületek oxidációja miatti átmeneti ellenállás növekedés. „mikor a nyomógombot benyomom elindul max. fordulaton de ha elengedem megáll(ilyenkor U2 szikrázik).”
Sziasztok.
Ennek a villanymotornak a bekötéséről tud valaki valamit?
Ha beírnád a keresőbe a típuszámát...
Szia! A kapocsdekniről kellene feltenni egy képet, talán akkor könnyebb volna kitalálni, hogyan kösd be a tekercsek kivezetéseit. Ha még a gyári állapotokhoz nem lett hozzányúlva akkor megpróbálom úgy megadni a bekötést, hogy az áthidalás átfordításával lehessen kivásasztani a megfelelő forgásirányt.
.... akkor is bizonytalan voltam benne, hogy jól rajzoltam-e bele amit rajzoltam és nem is jött róla visszaigazolás és most is kérdéses, hogy relé az van e vagy a linkelt kép az megfelel-e a kérdezőnek. Azért köszönöm a linket, már rég elfelejtettem, hogy ilyen motor kapocsdeknijébe is belerajzoltam.
Szia. A kapocs dekniröl itt a kép. Viszont elmondásuk alapján ebben volt valami relé is. Így is jó az 50 Mf kondi? Relé milyen kell rá? Előre is köszönöm a segítséged.
A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2021
"N" - indítókondenzátor és relé...
Szia. Pont az a rész maradt le.....
A kondenzátor mérete és a relé (kapható) fajtájára is van ötleted?
Hello! Lenne... Bár, hogy új MIHÁ C relé kapható-e, azt nem tudom.
Ez a kép nagy eséllyel nem volt jó ahogy rajzoltad. Pont a sárga vezeték "pont" a helyén van (U1 és U2) És ugye gyárilag a sárga a főtekercs. Persze tekercseléskor kerülhetett bele pont ez a két szín pont fordítva. A legtutibb mindig a kimérés, főfázis "megkeresése".
Már webshopok sem árulják, szerintem elfekvő készleten maradottat lehet már venni.
Igazad van! Hogy ezt hogy nem vettem akkor észre? Talán az átkötések helyzete zavart össze ... Találtam is egy (talán) gyári bekötést : Bővebben: Link Akkoriban még hozzá is tettem, hogy "remélem, hogy a fekete a főfázis" .... de nem az. Abba bízom, hogy nem használják fel mások azt a rajzot vagy rákérdeznek újfent, hogy az jó e úgy.
Hááát ez csak nem jó de megtaláltam a megfelelő kapocsléc bekötést: Bővebben: Link
|
Bejelentkezés
Hirdetés |