Fórum témák
» Több friss téma |
Megvan a kazán leírása, abban van egy ábra, hogy milyen távolságra kell legyen az érzékelők vége a -nem tudom hogyan hívják pontosan- "gázrózsától", itt van néhány milliméter eltérés. Mikor először szedtem ki az égő egységet, nem volt pontos a hézag, de mikor próbáltam óvatosan görbíteni rajta, akkor eltörött a gyújtóelektróda. Mikor ezt pótoltam, már nem voltam bátor, nem piszkáltam többet. Szerdán megyek anyuékhoz, szétkapom, lövök majd pár képet róla.
Viszek majd egy kézi szkópot, hátha annak nagyobb a belső ellenállása, mint a multimnak, mérek azzal is egy elektróda feszültséget. A videón látható áramérték HMV üzemmódban ennyi, néztem fűtés közben is, akkor felment 2 μA felé, pedig akkor kisebb volt a láng.
Sziasztok!Volna egy Vaillant VCWA 182E típusú kombi gázkazánom, ami mostanában azt produkálja, hogy a termosztát indítja, de a lángot nem tudja bekapcsolni, kattogó hangot ad (mintha valami relé lenne), aztán keringet, majd újra indítja a lángot, újra kapcsolná, de egy kattanás és ki is kapcsolja nem adja a lángot. Majd 3. alkalomra megint indítja a kazánt, a láng bekapcsol, majd egy fura kattanás után a nagylángot is ráadja és szépen felfűt. Ezek után a kazán működik rendesen, leáll, szellőztet, keringet újra indul nem kapcsolgat össze-vissza, és nem kattan nagyokat. Tehát, mikor felmelegszik, rendesen működik, csak mikor hidegen indul, csinálja ezt a 3.-4. indításig. Most már nagyon fűteni nem kell, ezért melegvíz állásra állítottam a kazánt. Melegvíz vételezéskor viszont csak kattogott, s a lángot nem tudta bekapcsolni. Majd átállítottam fűtés-melegvízre, kattogott még néhányat, majd ráadta a lángot és adta lassan a melegvizet. Milyen problémája lehet? Köszönöm előre is a hozzáértő válaszokat!!
Mindkét konduktív tömítést ki kell cserélni, ha az értékük kívül esik az előírtnál, vagy lehet még eph hiba is.
Sziasztok! Van egy Junkers Euroline kombi gázkazánunk. Az utóbbi időben az alábbi hibát produkálja: ha megnyitjuk a melegvizet, bekapcsol a kazán el is kezdi melegíteni a vizet, de kb. 3 mp mulva kikapcsol, majd újra be aztán ki. Ezt megcsinálja egymás után kb. 5-ször, mire 6-odjára már nem kapcsol ki, hanem elkezdi melegíteni a vizet. Ez idő alatt kifolyik több liter hideg víz feleslegesen. Tudnátok javaslatot afni, hogy ezt mitől csinálja illetve mivel orvosolható? Köszi.
Sziasztok!
Voltam tegnap kazánnézőbe, lőttem pár képet. Az elektródatávolságok a leírás alapján szerintem jó pozícióban vannak. Ezzel az ionáram méréssel viszont gondban vagyok. Nem megy 1-2 μA fölé. Aztán mértem szkóppal közvetlenül az ionérzékelő szonda és a föld (ház) között feszültséget, az a mérés látható a képen. Ekkor nem volt láng, nem volt elindítva fűtés/HMV. Mivel egy periodikusan változó fesz mellett kéne áramot mérni, szerintem a kapott érték nagyban függ a használt műszer mintavételezésétől. Kíváncsiságból mértem ellenállást az elektródán. Nyugvó állapotban 80 Mohm fölött volt (eddig mér a multim), begyújás után ez leesett 4-5 Mohm-ra. Sok időm nem volt méricskélni, mert hamar lekapcsolta a lángot a kazán. Picit hajlítgattam az érzékelőn, sikerült "lecsalogatni" ezt az értéket 2 Mohm-körüli értékre. Sajna olyat nem tudtam mérni, hogy az ionáram szenzoron mérjek fesz-t szkóppal, mert valószínűleg nem elég nagy a belső ellenállása, és megterhelte annyira a mérendő kört, hogy egyszer sem maradt meg a láng, 1-2 mp után tiltott a kazán. Most este kérdeztem Anyut, hogy mi a helyzet: a reggeli első indulása második gyújtásra sikerült, a nap további részében ment rendesen. Valami nagyon határon van, jó lenne legalább azt kideríteni valahogy, hogy elektronika hibám van, vagy valami más. Köszi előre is az ötleteket. Üdv.
Segíts kérlek, hogy melyik az a konduktív tömítés és hogy azt hogyan is kell mérni (autóvillanyász vagyok). A földelés mérése még délután a fejemben volt, de mire kiértem meló után, már valahogy kimaradt
Fí relé van a házban, 2 éve volt egy kisebb felújítás, akkor lett beépítve, de a hiba nem közvetlenül utána jelentkezett, hanem kicsit több, mint 1 év után.
Közbe megoldódott a probléma. Kiszereletem a gázégő sort, kifújtam belőle a port kompresszorral, az ionizációs elektródát megtisztítottam csizolópapírral és a hiba elhárult.
Szia! Még az is előfordulhat, hogy a gáznyomás túl nagy a szelepen, és amikor kinyit a gázszelep, és begyújt akkor láng túl magasan "kezdődik" az égőtálca felett. Ilyenkor sem tud kialakulni megfelelő nagyságú ionáram.Ezt úgy tudod leellenőrizi, hogy a kazán előtti gázelzáró csapot félig elzárod (van amikor ez még nem elég, akkor többet zárj rajta), és megpróbálod beindítani a kazánt. Ha ilyenkor egyből jól gyújt akkor úgynevezett lángleszakadási hibád van. Ebben az esetben viszont nem tudod elkerülni a szerelő hívását, mert műszeresen kellene beállítani a gázszelepet.
Szia! Ez a típus már adaptív gázszeleppel készült,azon viszont szerinted hogyan állít bármit is a szerelő?
Meg kellene mérni még az elektródák alatti tömítéseknek az ellenállását(Kb 200ohm).
OFF-ba... De bizony állítható mindhárom állapotértéken +/- 3 (5) egységnyi %-al. Az elektródák tömítése csak hőszigetelésre és légzárásra szolgál. Semmi köze az ionáramhoz. Azért vezet mert grafitos.
A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2021
Az égő és a kverőszár közötti passzdarab mindkét oldalán lévő tömítés. 40 ohmnán nem lehet kisebb és 200 ohmnál nem lehet nagyobb az ellenállása. A kilógó füleken mérhető. Ha már szétszedted, akkor viszont csere..
A foszforsav bizony marja a rezet. Erre figyelni kell. Ha van valamilyen felületzekelás (nikkel, és/vagy króm) akkor nem bántja. De ha van egy kis (akár láthatatlan) sérülés, kilyukadhat.
A nyomtatott áramköri paneleket pont foszforsavval maratják. A rozsdamentes acél nem reagál a foszforsavra. Szóval óvatosan kell csinálni.
Próbáld megkeresni azt az ellenállást az alaplapon ami fogadja az ionáramot (több MOhm lehet). Ha az "megnyúlt" (nagyobb értéke lett), okozhatja ezt a hibát. Ha az ellenállás előtt/mögött van kondenzátor, meg kell mérni, hátha átvezet. Vagy mérés nélkül cserélni kell.
Nem ismerem a panelt, ezek csak ötletek, de hátha sikerül. Idézet: „A nyomtatott áramköri paneleket pont foszforsavval maratják.” Valamit szerintem összekevertél, én még nem találkoztam ilyen maratással a NYÁK gyártásban.
Azt nem tudom, hogy manapság ipari méretben mivel maratnak, de otthon, amatőr szinten ezt (is) használják. Lásd például itt
Sziasztok! Junkers Euroline 23 fali kombi kéményes cirko kazán időnként úgy gyújtja be az vìzcsap megnyitással a léngot, hogy egy hatalmasat lobban. Olyan mintha későn kapna szikrat és addigra kicsit több gaz kijut az égesterbe, vagy nem tudom. Tavaly a kiegyenlítő tartály nyomását rendbetettem a Ti segìtségetekkel és azóta hibatlanul teszi a dolgat. De most ez elég izgalmas. Elektronikai gond lehet, vagy valami érzékelő? Néhány éve a vezerlő panelt felújìtottam, mert kicsit elpúposodtak a kondijai. Mi a véleményetek? Jahh, elektronikai szaki vagyok, ezért merek siman hozzányúlni.
Ilyen csattanás akkor van, ha későn gyújt be a kazán és addigra sok gáz van az égőtérben. Ez lehet akár elektronika gond is, de lehet gyújtóelektróda gond is. Ez vagy el van koszolódva és meg kellene tisztítani, vagy elállítódott és távolabb került az égőtesttől, ilyenkor nehezebben gyújt be. De lehet akár az égőtálca szennyeződése is. Ilyenkor a gyújtóelektróda körül elrakódik tálca, és később jut csak gáz az elektródához. Ezt is ki kellene tisztítani, kifújni, kiporszívózni. Mikor volt a kazán rendesen kitakarítva?
Köszi a választ! Tavaly ősszel amikor a kiegyenlítő tartály nyomását állítottam be rendesen. Totál kifuvatas és porszívózás volt. De egy gázkészülék szakszerelő megnézhetné a kazánt, csak akkor ősszel 1,5 hónapos várakozási időket ígértek, ezért estem neki magam.
Sziasztok!
Talán nem ide tartozik de nem találtam alkalmasabb topikot. Szóval a kérdésem annyi lenne, hogy találkozott- e már közületek valaki a következővel. Van egy Immergas Victrix exa 24 erp1-es kazánom amihez egy hete kb beépítettem egy hőcserélőt megóvandó a kazánt a retkes fűtőköri víztől. A kazánt egy rádiós termosztát indítja. Mivel immár saját vízköre van a kazánnak be kellett építenem egy második szivattyút a radiátor körbe. Ennek a második szvattyúnak kellene megoldanom a vezérlését. Gondoltam hogy párhuzamosítok egy relét a kazán szivattyújával de mint kiderült az teljesítmény vezérelt (meg nem szívesen nyulnék bele). Gondoltam a rádiós vevőegységének a reléjére is hogy párhuzamosan rákötök egy második relét ami indítaná a radiátor köri keringetőt. De nem vagyok biztos benne, hogy bírná annak a tápellátása. Lehetséges, hogy van a kazán vezérlő panelján erre megoldás (jumper) de nem vagyok ebben jártas. Oldott már meg közületek valaki hasonló problémát? És hogyan?
Ha nem szeretnéd túlbonyolítani a dolgot, két megoldást javasolnék. Az első, egy hőfokkapcsoló a hőcserélőre. Ha a kazán elindul, fűtési üzemben a keringtetője átkeringteti a vizet a hőcserélőn, az átmelegszik ekkor a hőfokkapcsoló indítja a szekunder körben a másik szivattyút.
A másik megoldás az, hogy a rádiós termosztáttal egy relét vezérelsz, aminek két érintkezője van, az egyik indítja a kazánt, a másik meg a szekunderköri szivattyút.
Szia. Köszi a tippet! Azt hiszem hogy mindkettő verziót megvalósítom. Uganis a kazán meghatározott időközönként regeneráló teszteket végez. Ami a termosztáttól függetlenül megy végbe. Ezért kell a csőtermosztát is.
Köszönöm mégegyszer!
Sziasztok! Sok éves Baxi Eco Combi 24Kw-os kazánom hmv membránjánál gond lehet,cseppen belőle a víz. Ha minden igaz,a linken lévő kell bele: Bővebben: Link Jól néztem az alkatrészt? Már régen cseréltem,és mintha ilyesmi lett volna. Köszönöm alőre is a választ!!
Kedves VIM, csak bolond ember kezdi el piszkálni a fűtést szezon előtt.
Ámbár az wifi okos termosztátok ideje novemberberen indul komolyan be... Most ismét rámjött. Az általad javasolt helyett ezen gondolkozom. Függőlegesen beépitve, megtartva a kazán előtti "elzárót", csak alulra téve. Vélemény, bárkitől? Tudom hogy kétszer van fent a kép, direkt magas labda a trollnak.
Szia! Nem tudom, hogy mit is akarsz valójában. Iszapot leválasztani vagy a tágulási tartályból leengedni a vizet (és azt levegővel feltölteni) úgy, hogy a rendszerből ne kelljen egy cseppet sem? Én nem nagyon értek ezekhez az iszapleválasztókhoz de szerintem az általad mutatott nem egy "toplistás" darab.
Sziasztok!
Van egy Immergass EOLO Mini 24kw-os turbókazánom és olyan hibát produkál, hogy ha megnyiton a melegvizet kb. félállásba akkor a kazánba 70-80 fokig melegíti a vizet. A melegviz 30 fokra van állítva. A fűtés oldal tökéletesen műkődik, ha eléria a beállított hőmérsékletet, akkor lekapcsolja a lángot. Szállítószondát már cseréltem, de nem az a hiba. A panelt is teszteltettem és semmi hiba. Ha valaki tud segíteni az megköszönöm.
Én először a használati víz áramlásérzékelőjét ellenőrizném, a bemenő hidegvíz oldalon van.
Ha lehúzom a vezetéket róla ,akkor be se gyujtja a lángot.
Nem tudom, hogy mit is akarsz valójában.
Tehát van ez a Renova Star F24 készülék, aminek szerintem fel kellene fújni a tágulási tartályát. Valamint (vas)lemez radiátorok vannak, réz csövekkel, viszont nincsen iszap leválasztó. Ráadásul a rendszer leeresztése is eléggé szerencsétlenül van megoldva, mert nem lehet tőle rendesen felnyitni a mosógép fedelét... Találtam kevésbé gatyit, de az nem fér be vizszintesen... Közben elolvasva ismét a készülék leirását, lehet nem is kell csinálni semmit, mert a 21 Fűtőköri szűrő mintegy iszap leválasztó is működhet, lehet illene megtekinteni/takaritani. Valamint a 18 Leüritő csap sem viccből van ott (azaz teszek a készülék alá egy lavórt, A és C csapot elzárom, 18-at kinyitom. Tágulási tartályt felpumpálom a gyári 0.5 bar nyomásra. Csapokat elzárom, 20 Feltöltő egységgel feltöltöm a rendszert (sok viz nem hiányozhat belőle) és légtelenitek. Lehet kellene bele még valami "csoda adalék" is, de azt nem tudom hogy milyen, és hogyan kellene belevarázsolni a rendszerbe. Mit felejtettem/rontottam el? A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2021
Persze, mert nincs áramlás, ez értelemszerű.
Szerintem, de ez csak tipp: Az áramlásérzékelő hibája miatt a kazán úgy érzékeli, hogy nagy melegvíz-elvétel van, ezért több energiát ad az égőre, holott ahogyan írtad, csak fél melegvíz-elvétel van. Majd a 70-80 fok elérésekor már a biztonsági termosztát kapcsolja le az égőt. |
Bejelentkezés
Hirdetés |