Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Az erősítőn lett felcserélve a +/-?
A modern autórádiókon több "remote" is lehet, az egyik csak akkor aktív, ha a rádió szól, nem erre kötöttetek véletlenül? Egyébként egy kis tranzisztor kapcsolja és talán még rövidzár védelem is szokott lenni...
Szétszeded, megkeresed az elolvadt vezetéket, esetlegesen kicseréled a párhuzamos(!) zárlatos diódát. Ha ennél több akkor vagy tranzisztor , vagy rosszabb esetben valami speciális stab ic a hunyó. Persze ha a tápra lett a feszültség kötve. Ha valamely egyéb szál kapta, akkor lehet a végfok elhalálozhatott, a védelem meg tilt.
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2021
Igen sajnos,nem fordult elő még ilyen de most benéztem..A fejegység egy jvc kd -r90bt tipus,több szálas a csatlakozója,ebben van elektromos antenna kimenet is,talán az még ép,a remote szálat a csatlakozó belsőig követem vissza,a vezeték ép,a csatlakozó tűlábán még megvan a kontakt,onnan kellene továbbkeressem hogy dióda vagy tranzisztor védte a remote szálat..De vajon hol lehet..
A fejegységben nincs elolvadt vezeték,sem kivül sem belül,a panel is érintetlen ilyen téren,valószinüleg smd dióda vagy smd tranzisztor védhette,azt kellene megtalálnom..
Az erősitő is intenzivre került ott is méregetnem kell mi történt forditott polaritás bekötésnél... Mindenesetre tanulság és tandíj,okulva belőle a remote szálat soros diódával láttam el hogy mégegyszer ne járjak így..
A soros dióda nem sokat ér, főleg ha nagyobb terhelhetőségű, mint a kimenetet kapcsoló tranzisztor. Ahhoz, hogy működjön nyitóirányban van sorba kötve, mitől védene? Max testre tudod húzni, kb ugyanaz az áram fog folyni a kapcsoló tranzisztoron is (-0,6V jön csak le). Inkább egy soros ellenállás védene, de szerinte az alapból is lehet benne.
Ha az erősítő tápkábelében levő biztosíték kiment, akár még lehet az erősítőben egy záróirányba kötött párhuzamos dióda, ami most zárlatosan várja a cserét a 12V-os ágon.
Eredetileg az volt a terv hogy a remote szálat már eleve csak relét kapcsolni hagyom meg.Ha már az elején azzal kezdek akkor a forditva bekötött erősitő nem ér fel a remote szálon..
Mindenképp végig kell bogarásznom a fejegységet és az erősitőt is...Próbálok képet is csinálni amint idő engedi..
Üdv!
Igaz nem olvastam vissza, A Volvo V70 II 2001-ba2003-keresek lcd-és fejegységet. Problémám a kormányvezérléssel van. (kéne az is bele) A spécije, hogy CAN BUSon megy. Ha SWC nincs benne, akkor nem baj, lemondtam róla,, de a Canre kéne hogy csatlakozzon. Ha nem mi a megoldás, mert anélkül a a fedélzeti comp nem látja a mögöttes részeket, pl a baloldali légzsákot kommunikációs hibával adja be. Tehát csak Volvós Canbusos autórádió a jó. Hosszú utakat megyek az USB , és a Bth jólenne.
Nem baj egy autórádiónál, ha a két hátsó hangszóró kimenetén nincsen semmi? Kiderült, hoogy sajnos vastagok a csatlakozók és csak kettőt tudok csatlakoztatni: jobb-első, bal-első.
Attól függ mit tekintesz "bajnak". A fejegységnek nem árt. De ha a kocsiban ott van a 4 kiépített hangszóró, és adott a 4 hangszóró kimenet, akkor balgaság lenne egy csatlakozási anomália miatt elengedni a lehetőséget.
Meg kell oldani a csatlakoztathatóságot. Általában kaphatóak a fejegységekhez kapcsolható csatlakozók, amiket valamilyen módon össze kell hozni a kocsiban lévő vezetékekkel (nem mindig egyszerű a dolog, mert ha pl. a kocsiban lévő kábelek már eleve egy csatlakozóban végződnek, akkor ott előfordulhat hogy el kell vágni néhány drótot).
Idézet: „kocsiban lévő kábelek már eleve egy csatlakozóban végződnek, akkor ott előfordulhat hogy el kell vágni néhány drótot).” Ma már mindenféle csatlakozót lehet kapni! Nem kell szétbarmolni a gyári köteget! Annál undorítóbb dolgot nehezen tudok elképzelni, mikor szigetelőszalag, csoki, toldó, elvágott lógó vezetékek csimbókját látom!
Szobában 12V tápegységgel üzemeltetnék egy régi Blaupunkt autórádiót, de sajnos vastagok a hangfal csatlakozók és csak 2 fér el egyszerre (a két "front" kimeneten), a másik kettőt be se lehet erőltetni melléjük. Nem szeretném, hogy a rádió kimenete károsodjon.
Amúgy ezek hogyan osztanak szét egy közönséges sztereo forrást 4 hangszóróra?
Vegyél egy hozzávaló csatlakozót, és nem kell a rádió aljzatban barbárkodni.
Akár lehet ilyen Euro ISO is. A készülék típusa alapján kiválaszthatod, személyesen pl. a Media Markt-ban is kaphatsz.
Idézet: „Amúgy ezek hogyan osztanak szét egy közönséges sztereo forrást 4 hangszóróra” Sehogy! 2x sztrereó! Elöl meg hátul is...
Ha ez a fajta hangfal csatlakozás van rajta, akkor ebből a szobaitól eltérően létezik ilyen kisebb, amiből elfér egymás mellé mind.
Jókor mondod, a baloldaliból rendeltem (a szobaiból), persze, hogy nem fér el egymás mellett négy. Max valahogyan kiműthetem a lábakat a dugóból, amiket zsugorcsövezhetek, vagy én nem tudom...
A burkolat lepattintható! Aztán egy fűrésszel, vagy csípőfogóval kisebbre lehet faragni....
Ha már kókányolni akarsz!
Olyan dugóim vannak, mint a hangfal.jpg képen, a dugón belül csavaros szorítókban végződnek a lábak. Lehet, hogy kísérletképpen egyet kényrelen leszek szétfaragni (4-5 db van belőle)...
Faragd le és forraszd meg, majd mehet rá melegragasztó. Vagy a hátulján levő lukakon keresztül kidugod a vezetékeket, amiket belül ráforrasztasz a megfelelő pontokra.
Ennek az öreg rádiónak nincs igazán létjogosultsága manapság.
Legfeljebb a csatlakozóból kioperált lábakat zsugorcsövezni fogom. Az a jó, ha minél vékonyabbra sikerül, az egyik hangszórón gyári dugó van, mellette el kellene férni.
Felemásan is jó lehet, te látod.
Ezen autórádióval lenne még egy gondom: kazettát nem képes magától kiadni, mikor felemeli a kazettafészket, akkor kellene előre kitolnia a kazettát, de ehelyett csak egy kattanással visszaesik a kazettafészek, kiadást meg se kísérli. (Lejátszás amúgy rendben van.)
Mit kellene megnéznem?
Idézet: „Mit kellene megnéznem?” Talán a mechanikát??
Valami a mechanikában nem hagyja, hogy mikor felemeli a kazettafészket, akkor kilökődjön a kazetta. Olykor berakáskor is meg tud akadni valamitől, olyankor kissé nehézkes elérni, hogy engedje teljesen betolni a kazettát.
Sziasztok, skoda octavia navis fejegység. Reggel indítás után minden működik, első leállítás után minden működik, de nincs hang. Aznap már nem jön vissza, másnap reggel megint működik az első leállításig. Valami ötlet a hibára?
Le kell húzni a dugó burkolatát és kicsit ortopéd módon körbe kell reszelni a lábakat, mivel a műanyagon keresztül össze vannak szegecselve a csavaros drótszorítók a lábakkal, így kiszedhetetlenek. Szerencsére viszonylag puha a műanyag, ~2-5 perc alatt lereszelhető egy példány (most még csak egyet próbáltam meg).
Közben 2x random melegen is megjött a hang, következő jraindítás után megint nincs
Valamilyen kontakt hiba lesz, lehet akár repedt forrasztás is panelon valahol a hangrész útjában. Nem ír ki véletlenül ilyenkor egy telefon piktogrammot? A telefon némítás vezetéke ha testre kerül, akkor is némít, bár ez egy gyári fej?
A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2021
Igen, gyári fej, és nem ír ki semmit. Próbáltuk mindennel kiolvasni, de nem jelez hibát az audiónál.
Sziasztok az alábbi tolatókamera bekötéséhez kérnék segítséget, mert a rajz kimaradt a készletből. Az alany Skoda Octavia 3, a legnagyobb navis fejegységgel. Az a kis kocka a +,- jelzésekkel?
Szia,
Szerintem tápfesz.szűrő. Mivel a VW csoport már nagyon régóta négyszögjelekkel vezérli az izzókat,ha a tolatólámpáról közvetlen adnál tápfeszültséget a kamerának akkor "futna" vagy csíkos lenne a kép. szerintem ez a kis kocka puffereli a kamera felé a tápfeszt. Magyarul a tolatólámpa és a kamera közé. Hogy melyik a be‐és kimenet,hát sajnos nehezen olvasom a kicikínai írasjeleket... De már ez is óriási fejlődés hogy adnak hozzá... Üdv! |
Bejelentkezés
Hirdetés |