Fórum témák
» Több friss téma |
VÁM és ÁFA jellegű kérdéseket/hozzászólásokat, indoklás nélkül törlik a moderátorok!
Ez manapsag a divat sajnos szerte Europaban. Még egy privát levelet az USAbol is megvámolt €8-val a posta.
Ma megint bent voltam a postán. Most egy másik ügyintéző csaj volt. Megint előadtam a történetet. A csaj megnézte és közölte, hogy látja, hogy 2 hete bejött hozzájuk. Ez ugye azért jó, mert egy hete még letagadta a másik csaj, hogy benne van a rendszerükbe. Mondja, hogy nem tudja merre van, de megnézi máshol. Erre elővett egy kockás füzetet!! 2021-ben. Egy kockás füzetet. Majdnem dobtam egy hátast. Abba keresgélt 1-2 percet, majd közölte, hogy mivel ők egy főposta, keressem meg a lakóhelyemhez tartozó postát, mert ezeket a kis csomagokat oda szokták továbbítani. Mentem a kis postához, ahol persze nem találták. Mindenestre az ottani vezető megígérte, hogy utánajár a dolognak, de már lemondtam róla.
Jó tróger cég ez a posta. Csodákozom, hogy még nem gyújtották rájuk az ügyfelek a postahivatalokat.
Simán elhiszem. Nekem a 2€ ingyen postás csomagomra kiszámolták a 0.38€ adót, meg az 5€ kezelési költséget, ajándékra van valami kivételt, de azt meg előre le kell könyveltetned, szóval bonyolódik az egész. A lényeg, hogy valaki jól járjon! Sok kicsi sokra megy!
És még mi panaszkodunk, hogy időnként vissza kell igényelni párszáz forintot.
Nekem semmi érdekem nem fűződik a Postához, de egészen más tapasztalatom van, mint az itt most elhangzottak.
Kedvesek és szépek a hölgyek az ablaknál, kimondottan segítőkészek, és nekem oda szokták adni a csomagjaimat. Sok év alatt két konfliktusom volt velük, de mindkettőben helytálltak. Egyszer nem ért célba egy ajánlott levelem, ahol némi levelezgetés után a feladási díj kb. 20 szorosát fizették ki kártérítésként (pontosan benne van a szabályzatban mennyi jár, de már nem emlékszem, illetve ha nagy az érték, akkor értéket lehet nyilvánítani, és ez lesz a kártérítés alapja.) A másik esetben rossz városba ment egy csomagom, amikor elnézést kértek, és 2 napon belül kivitték a jó címre. A hozzám érkező csomagok -eddig- minden esetben megérkeztek, és egyszer sem volt nem várt hercehurca. Legyen az akár belföldi, akár külföldi, akár kínai vásárlás.
Egyetértek. Eddig egy küldeményem tűnt el: két doboz ceruzahegy. Na bumm.
Volt olyan, hogy felhívtak, vissza kell küldeniük valamit, amiért nem mentem el a postára. Meg lehetett beszélni, hogy csak a hétvégén tudok elmenni érte. Összefoglalva: Rajtunk is múlik, és ez nem csak falun számít. Egy mosoly, kedves szó mindennél többet ér. Nem számít, hogy téged ért sérelem, hiszen te vagy az ügyfél, akinek mindig igaza van, hosszú távon kifizetődik a megértő hozzáállás. A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2021
Ebay-es vásárláskor születik számla?
Ha nem, miért nem? Ha igen, akkor azt hol lehet elérni -ha igazolni kellene valamit, vagy esetleg elszámoláshoz szükséges-?
Ha PayPal-on keresztül fizetsz, akkor a PP automatikusan küldi a számlát a vásárlásról.
Valóban küld a PayPal egy üzenetet, és az Ebay is küld egy "rendelés részletezést".
De az előzőn csak egy összesített sor van, amit leemelt a számlámról, a második már sok adatot tartalmaz, de "számlát" nem küld egyik sem. Kifejezetten azt a dokumentumot keresem, amire rá van írva a "számla" szó valamilyen nyelven (nem én találtam ki, szigorú feltétele a számlának, hogy rá legyen írva). Továbbá legyen rajta az eladó, a vásárlás dátuma a fizetés módja, és azok a tételek amiket vettem/fizettem. Pl. külön jelenjen meg rajta az ÁFA. Illetve ha feszegetjük a kérdést, a könyvelő szerint az is jó lenne ha az eBay adna számlát mint közvetítő kereskedő (mert én tőle vásároltam), de ilyet sem találtam.
Magánemberként "fizetési nyugta" amit kapsz, az tartalmazza a tranzakció azonosítót, a kereskedőt, ilyesmiket.
Ha nemzetközi (EU) adószámmal vásárolsz akkor ha jól emlékszem jelezni kell, hogy olyan, részletezett számlát küldjenek.
Ha a Lehel piacon vásárolsz, akkor nem (az elképzelt) "Lehel piac üzemeltető Kft."-től kapsz számlát, hanem Kovács József egyéni vállalkozótól. Az Ebay is egy hasonló piactér, szóval tőle az ebay-es vásárlásaidért nem fogsz számlát kapni.
A magyar jogrendszer (és hatóságok) "formai követelményei" pedig, khm... eléggé hungarikumok, kevés helyen van annyi elvárt hülyeség, mint itthon. Ilyen válaszokat találtam a kérdésedre amúgy: Idézet: „You have to go to your My eBay page and in your Purchase History you will find the item. Print out the order details and that is your invoice. eBay really does not deal with invoices. The seller invoice you read about is only used when the seller needs to change the shipping amount you are charged.” Az eladótól kérhetsz számlát egyébként, ő így tud csinálni állítólag: Bővebben: Link
A kicsi sárgák már itt vannak az euban..Kinából rendeltem 2hete,ma megkaptam ingyen belgiumból küldve.
Még jóval a "váltás" előtt én egyeztettem az eladóval előre, tud-e számlát produkálni. Volt hogy mezei excel fájlt kaptam Könyvelő azt mondta, rendben, a lényeges dolgok rajta voltak, elszámolta. Nem nagy érték volt...
Kezdek berágni a Packeta-ra, mert ugyan meg van adva a címem, de egyszer sem voltak képesek kiszállítani, hanem mindenféle véletlenszerű átvételi pontokat adnak meg, szerintük a közelemben. Eleinte oda-vissza 30 perc sétányira, de most már rendesen elvetették a sulykot, mert kis híján 1 órát kell tömegközlekednem érte. Vagy ez mindenkinél így van az EU Priority-s (Banggood) csomagokkal?
A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2021
Én az eladót nem látom ennyire egyértelműnek.
A PayPal szerint is az eBay a kereskedő.
Rákérdeztél, nem lehet közelebbi pontra átkérni? Már nem tudom melyik futár volt, belvárosi átvétellel, átkértem tőlem 2 utcányira. (Mármint a futárcéget kell megkérni, nem az eladót...)
A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2021
Örülök neki, hogy neked jó tapasztalataid vannak. Gondolom az egy kisváros ahol te laksz, és lehet arcról ismernek is a postán. Itt bp-en sokkal flegmábbak. Bár a postás csaj az itt nálunk is jó fej, bár néha ő is megéri a pénzét, viszont akik bent a postán dolgoznak, azok nem mindegyike segítőkész. Nálam számtalanszor előfordult, hogy nem dobnak be semmi értesítőt, nem jön sms, email a csomagról. Csak a nyomkövetőből tudom, hogy bent van a postán a csomag. Néha az elején még megkérdeztem, hogy miért nem kapok értesítést, legalább a postás dobna be valami értesítő cetlit, de általában közölték, hogy biztos nem volt kedve, sietett, stb. És ezzel el volt intézve. Se egy elnézést, vagy valami ilyesmi. Volt olyan is, hogy mégis be volt dobva értesítés, de azzal a szöveggel, hogy nem voltam otthon, sikertelen kézbesítés, fáradjak be. Nem gond bemegyek, de ne írja már rá, hogy sikertelen kézbesítés, egész nap itthon vagyok, szóval ez elég rossz kifogás. Csomagomat nekem se sokat hagytak el, kb. 1%-t, azaz 100-ból egyet. Eddig az évek alatt volt kb. 300-400 rendelésem, kb. 3-4-t hagytak el eddig (nem emlékszem pontosan).
10 percig böngésztem az oldalukat, azt megtaláltam, hogy elvileg át lehet kérni, de, hogy hogyan az nincs ott. Elmegyek érte, csak remélem nem csinálnak rendszert belőle.
Pont ma kaptam én is az emailt hogy átvették a csomagot kaptam is a számot amivel tudom követni hol jár. (frankon nem mutat semmit ) Kiváncsi vagyok hogy nekem ki e fogják hozni. Elvetemült messze lakok a várostól, és a munka miatt még csak postára sem nagyon érek be nyitvatartásira.
Kíváncsi vagyok mikor érkezik meg hozzám a nagy falúból 2021-10-26 14:42:48 Waiting for pick up Package is being delivered to pick-up point DEPO Budapest - Ezred (sklad). 2021-10-26 11:08:20 In transit Package has been consigned at DEPO, Praha 6, Ruzyně, U Silnice. 2021-10-22 02:00:00 The flight has taken off. 2021-10-20 20:03:56 The flight will take off soon. 2021-10-19 19:57:11 Item has been arrive in airport. 2021-10-16 15:25:10 We have received electronical information about the package. 2021-10-16 10:15:03 Shipped Package has been sterilized and shipped out. 2021-10-16 08:33:09 Our warehouse has started packing your items. 2021-10-15 14:56:23 Order submit. A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2021
Parcelsapp-on próbáltad már?
Megnéztem 2 április tranzakciómat, az egyik paypal "nyugta" szerint egy ebay nevű kereskedőnek fizettem, a másikon pedig egy kínai betűkkel írt nevű eladónak. Az ebay kereskedős téma egy UK székhelyű eladóval történt tranzakció, a kínai nevű eladós pedig egy China székhelyű eladóval. Nem értem...
Egy kis szösszenet a csudálatos Magyar Királyi Posta fantasztikus működéséről.
Szeptember másodikán rendeltem az aliról egy csomagot. A drágább, csomagkövetési számmal ellátott postázási módot választottam. Szépen lehetett látni, hogy hol tart a csomag. Egészen szeptember 16-ig, mikor is hetekig semmi változás nem történt. Írtam az ügyfélszolgálatnak, hogy miért és hogyan? Azt a választ kaptam, hogy ilyen nyomkövetési szám nincs a rendszerben. A fenti https://parcelsapp.com/en oldalon már sokkal bővebb infót találtam: az S0.... csomagazonosító megváltozott UA.... számúra. Ez már szerepel a Magyar Királyi Posta adatbázisában és szépen látható, hogy vámeljárás alá vonták a csomagot(erről semmilyen értesítést nem kaptam), majd elindult a belföldi kézbesítés, de valamiért megakadt és újból elindult a csomag külföldre. Bemásolom a válaszukat a második kérdésemre: "Tisztelt Ügyfelünk! Köszönjük, hogy megkereste ügyfélszolgálatunkat. Tájékoztatjuk, hogy nyilvántartásunk alapján a jelzett számú küldemény 2021.10.18-án visszaküldésre került a feladó részére. A visszafordításra sajnos nincs lehetőség, a küldemény már elhagyta Magyarország területét. Javasoljuk, hogy a feladóval vegye fel a kapcsolatot további egyeztetés céljából. Bízunk benne, hogy válaszunkat megértéssel fogadja. " Ó, hát persze, még virágot is küldök az öltözőbe! Szerencsére a vatyin is lehet kapni az ominózus holmit, így onnan megrendeltem, 3 nap alatt meg is kaptam. És íme, a csomagocska útja: 23 Okt 2021 09:04 Egységképző átvétele a célposta által Nemzetközi repülőtér Hungarian Post 20 Okt 2021 07:55 A küldemény átadása nemzetközi szállításra Nemzetközi Posta Kicserélő Központ Hungarian Post 18 Okt 2021 12:09 A küldemény előkészítése nemzetközi szállításra Nemzetközi Posta Kicserélő Központ Hungarian Post 18 Okt 2021 12:09 A küldemény előkészítése nemzetközi szálításra Nemzetközi Posta Kicserélő Központ Hungarian Post 13 Okt 2021 09:02 A küldemény feldolgozása folyamatban Nemzetközi Posta Kicserélő Központ Hungarian Post 22 Sze 2021 18:00 Továbbítás belföldre Nemzetközi Posta Kicserélő Központ Hungarian Post 22 Sze 2021 18:00 A küldemény feldolgozása folyamatban Nemzetközi Posta Kicserélő Központ Hungarian Post 20 Sze 2021 23:58 Online fizetés elérhető NPKK Vam Hungarian Post 20 Sze 2021 23:27 Vámkezelés vége NPKK Vam Hungarian Post 20 Sze 2021 14:31 A bejövő küldemény átvétele a kicserélőben Nemzetközi Posta Kicserélő Központ Hungarian Post 20 Sze 2021 12:11 Arrival at HUNGARY inward office of exchange Yanwen Logistics 16 Sze 2021 11:09 Arrived at Budapest Ferenc Liszt International airport on 16/09/2021 11:09AM Yanwen Logistics 16 Sze 2021 09:03 Transit out from AMS Yanwen Logistics 16 Sze 2021 03:10 Arrived at Budapest Ferenc Liszt International airport on 16/09/2021 11:09AM Cainiao 15 Sze 2021 02:36 Dispatch out from DXB Yanwen Logistics 10 Sze 2021 15:18 Dispatch to HUNGARY Yanwen Logistics 09 Sze 2021 18:47 Port of destination - Arrival Yanwen Logistics 09 Sze 2021 13:23 Port of departure - Departure Yanwen Logistics 09 Sze 2021 05:23 Hand over to airline Cainiao 07 Sze 2021 11:04 Posting over the counter Yanwen Logistics 07 Sze 2021 08:03 Pre-Advice to HUNGARY Yanwen Logistics 07 Sze 2021 03:35 Assigned destination country post tracking number UA........... Yanwen Logistics 05 Sze 2021 19:58 Processing information input Yanwen Logistics 05 Sze 2021 17:58 Pickup scan Yanwen Yanwen Logistics 05 Sze 2021 11:59 Received by line-haul Cainiao 04 Sze 2021 15:14 Outbound in sorting center Cainiao 04 Sze 2021 13:57 Inbound in sorting center Cainiao 04 Sze 2021 03:15 Accepted by carrier
Tehát a ragszám változtatással nem kerül "át" a rendelés VÁM terhe az új ragszám miatt a Posta rendszerébe,így ez a lehúzás "hivatalos".
Mindemellett az eredeti matrica telibe ragasztásával a vevő elérhetősége sem kerül "át" az új matricára,így egy valamilyen csomag visszamegy a feladónak,aki annak a szállítási költségét nem fogja kifizetni,mivel a Posta rendszerében a "sikertelen kézbesítés"szerepel hivatalosan,így az eladónak jogilag nincs vesztesége... Zavarosban könyékig,erre is születni kell...
Na megérkezett a csomagom a Budapesti ezred utcába. Bangood már jelzett hogy kapott egy másik csomagszámot. Piszok hosszú és nem találom hogy kié lehet. A cím alapján hová vitte el?
Idézet: „A csomag megérkezett a depóba, Budapest, Ezred utca 1-3 B2/11. ” Tárgytalan a packeton megnéztem és fáma futáros a csomagom jelenleg. Jaj szegény fejem mire én azt megkapom tőlük. A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2021
Sziasztok!
Régota rendelgetek Aliról is meg ebay-ről is, de így még nem jártam: Aliról rendeltem egy panelt, amit kifizettem, útjára indították egy kb. 20 számjegyű trekinggel. Történt, hogy pár napra elutaztam Pécsre és eközben a lastmile kiszállító (nem a Posta, hanem egy logisztikai és futár cég) kihozta a cuccot, majd következő nap megint kihozta és hagyott egy öntapadós értesítőt. Nem a postaládánkban és nem a kapunkra felragasztva, hanem a fűben találtam meg a ház előtt. Még csak a hordozóról sem húzta le a futár az öntapadós részt. Hívtam telefonon a központjukat: "Ja kérem azt már visszaküldtük". A harmadik napon!! Írtam a kínai eladónak, hogy ez történt, küldje el mégegyszer, kifizetem a postaköltséget. Azt válaszolta, rendben, nyissak egy "nem jött meg" disputot. Nyitottam. Erre nem történt érdemben esemény, majd lezárta az Ali azzal, hogy a csomagot az eladó elküldte, idő lejárt, a pénzt továbbítja az eladónak. Erre nyitottam egy fellebbezést, mivel a nyomkövető szerint látszott a csomag visszaindítása. Erre azt válaszolták, hogy OK, várjak 2-5 napot. Nos, ennek már lassan 10 napja és nem történik semmi, ráadásul most már semmilyen felület nincs ahol lehetne reklamálni, én legalább is nem találtam. Ma annyi változott, hogy a nyomkövető szerint a cucc visszaérkezett az eladóhoz és sikeresen kézbesítették azt. Írtam neki, hogy látom, meg be is szerkesztettem a nyomkövetési oldalt, de nem sokra számítok. Van-e valakinek ötlete, mit lehetne még tenni. Köszi.
Gratulálok Emesének
Megjött a fizetési link, fél órát hullámzik, aztán a rendszer nem elérhető... Később, oldal megjön, nyomok a fizetésre, hullámzás - a rendszer nem elérhető Később nyomok megint a linkre, kiírja az adatokat, majd alatta: A küldemény szabad forgalomba bocsátásával kapcsolatban felmerült költségek megfizetése már megtörtént. Most akkor ki fizette ki, mer én nem... Később ismét fél óra tekerés után: A művelet során hiba keletkezett A rendszer jelenleg nem elérhető! Közben írom ezt a hozzászólást, a hiba üzi alatt megjelenik a csomagom, és van fizető gomb, és ki is fizettem, utána már a többször emlegett 404-es hiba jön, de ezt már tőletek előre tudtam/vártam ) Biztos a posta oldala is támadás alatt áll )))))) |
Bejelentkezés
Hirdetés |