Fórum témák
» Több friss téma |
6S BMS-hez 12 db 200 Ohm-os ellenállás (201-es felirattal) jól passzol. Ez 100Ohm eredő, 4.2V-nál 42mA-rel balanszál cellánként. A másik 3db a bal oldalt pedig a Shunt ellenállás lesz, azon méri az áramot.
A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2021
Feltöltök néhány képet, hogy a gyártók milyen trehány munkát végeznek.
1) Anyák nyomják az akksi oldalát, hogy a cellán már a benyomódás látszik (600km után), több FLJ E-scooter emiatt gyulladt ki, a cellák között semmi szigetelés nincs, 16S10P akksipakkról van szó. 2) Egy E-bike akksipakkjában két szomszédos cella szigetelése megolvadt/megsérült, cellazárlatot okozva. Amikor lefejtettem a cellákról a lemezt, hozta magával a műanyag fóliát is, pedig nem is a hibás hely környékén volt. 3) elég drága Bosch akksipakk, ahol elvárják, hogy egy fólia alapú nyákra felhordott réz szigetet a nikkel csíkhoz pontheggesszenek, és ezt a folyamatos rezgés se tegye tönkre, plusz voltak nagyobb önkisülésű cellák a csomagban, és valószínűleg a balanszolás hiánya miatt időval az akksi használhatatlanná vált. Pedig a balansz áramkör pont ezt a minimális önkisülést tudta volna kompenzálni... Hiába voltak az akksiban 3.2Ah-s szuper minőségű cellák, ha a koncepció hibás. Én ha tehetem, minden akksipakkot újracsomagolok, biztonságosabban (esetleg másik BMS-sel), mégpedig távtartó papírkorongokat használva a pozitív kivezetésnél, szilikon vezetéket, amin rajtahagyom a szigetelést, a cellákat forrasztom (meg lehet kövezni, de én nem fogok azzal kísérletezni, hogy jó legyen a kontaktus, de ne is lyukassza ki a cellát. Inkább sérüljön a cella a pár mp-ig tartó hőtől (ami szerintem semmi)). Arról nem is beszélve, hogy a balanszos BMS milyen ritkaságszámba megy... Így vegyen az ember bármit is újonnan, neves gyártóktól, sok pénzért! Hozzáteszem, nem ez a munkám, tehát mondjuk havi 1db e-bike akksit vásárolok, hibásan. De az utóbbi időben történtek, főleg a bosch akksipakk, kiverte a biztosítékot... Rá lehet keresni, mennyi hibás bosch power tube van pl. ebay kleinanzeigen, vagy bárhol. A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2021
Idézet: Nem sérül az egyáltalán csak tudni kell forrasztani. Soha egy cellát nem hegesztettem, mindig is forrasztottam és soha egynek sem lett ettől baja. Erős páka kell nagy heggyel, meg jó folyasztószer. És akkor nem kell pár másodperc, hanem mondjuk csak kettő. „Inkább sérüljön a cella a pár mp-ig tartó hőtől”
Én is így gondolom, mégis a pontheggesztés jobban el van terjedve, az a "gyári megoldás". Mondjuk aközött is különbség van, amikor a gép mindig azonos erővel nyomja a csúcsokat a szalagra, mindig azonos árammal és időtartammal, meg amit mi tudunk csinálni. Az nem lesz ilyen pontos soha.
Annyit még hozzátennék, hogy a pozitív kivezetésnél meghagyom a vezeték szigetelését, ahol lehet, a negatívnál már nem, ott nem tud gondot okozni. A balanszer vezetékek alá is rakok plusz szigetelést ha szüksége (pl. kartonlap, amikor másik cellák felett kell kábelt elvezetnem), és ha lehet, a negatív részen vezetem el, ahol a vezeték és a cella oldala azonos potenciálon van, sérülés esetén sem tud semmi rövidre záródni. Plus egy hiba, ami eszembe jutott: amikor a dolgozó egy db. helyett 2db nikkel csíkot pontheggesztett véletlenül a cellára (összefogta őket), így a pontheggesztés túl gyenge lett, és le-lekapcsolgatott az akksi terhelés alatt. Amikor először merítettem, kb. 4x folytattam a merítést, mert mindig lekapcsolt a BMS a kontakthiba miatt. A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2021
Hello.
Eddig nem tűnt fel a pozitív oldali kupak kialakításának jelentősége... A bal oldali zöld cellát simán kilyukasztottam, amikor lapos csavarhúzóval finoman kiemeltem a cellatartóból... Jött a tipikus lithium illat. A piros kialakítása sokkal biztonságosabb ilyen szempontból. Régen mindig a negatív oldalnál emeltem ki a cellákat, de akkor pedig rengetegszer szétszakadt a fólia azon a részen, mert beakadt a cellatartó lemezébe.
Régen a távirányítós autómban, walkman-ben bele volt ragasztva egy szalag, amit meghúzva szépen kijött az összes elem a tartóból. Esetleg egy ilyen megoldás nem segíthet?
Jó ötlet! A cellatartó alján vannak lyukak, igazából ezek segítségével kellene kilökni a cellákat. Eddig kb. 1500-szot vettem ki cellákat ilyen tartóból, egyszer történt ez a kiszúrásos baleset. Keresek valami műanyag tárgyat, ami elég erős, és befér a kb. 2mm átmérőjű lyukon.
Hello! A pizza doboz távtartója egy erős anyag. (Legalább is a piros az volt.)
Felfúrtam, így már sokkal nagyobb a választék. Azt kellene még kitalálni, ha egy ilyen 4-es akksitartót nyákra rögzítek, mi lökje ki a cellákat, ha csavarhúzó nem éppen a legjobb választás...
Egy szétszedett VHS kazettából két évtizedre való szalagot termelhetsz ki.
Miért nem jó a szalag amit ajánlottam? Van valami baj vele? Csak beleragasztod/beleolvasztod, és örök élet!
Jelenleg egyszerűbb volt a 10db tartót kifúrni, mint szalagot keresni és ragasztani (na meg kérdéses, hogy hova, ami kibírja ezt az erőt). A nyákos rögzítéshoez viszont a szalag jobb lenne, de akkor gondot okozna, hogy ha csak egy cellát szeretnék kivenni a 4 közül (ami sűrűbben előfordulna)... Töltésnél 4-et töltök egyszerre, ott működne a szalag.
Így gondoltam. Alulról odaragasztod a szalagot (pl az említett vhs-t), és nem fogja elengedni. Persze ha nem tetszik, nem tetszik, csak kifejtettem hogy egyértelmű legyen.
Ez a megoldás nyilván az összes kivételére jó (vagy az első pár darabhoz érkezési sorrendben). A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2021
HA nincs vhs szalag bemész egy méterárú boltba és kérsz egy szatén szalagot. Meglepően erős.
Üdv.
Van egy olyan problémám hogy a ledes fejlámpám töltő része feladta a harcot. Mivelhogy rendeltem egy 3s bms arra gondoltam hogy azzal tölteném fel az aksit amíg meg nem jön a 2s Bővebben 3s: Link A másik kérdésem az lenne hogy a bejelölt részek azok összekötés vagy hibás a rajzt? A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2021
Összekötések. Az akkuk páronként vannak párhuzamosan kötve, és a BMS-re megy a 0, a 4.2, a 8,4, és a 12,6 voltos kivezetés. Ezek a belső pontok a balansz miatt kellenek, hogy a sorba kötött cellákat azonos szintre töltse.
Ok Köszi az infot. Akkor feleslegesen gondolkodtam rajta hogy hibás. Akkor lényegében meg is kaptam a választ mind a két kérdésemre. 2 cellát is fel tud majd tölteni. Zöld kész megy.
Hello!
- A 3S-el nem tudod tölteni a két soros cellát, mert a BMS cellánként figyeli a feszültséget és letilt ha hiányzik az egyik. - A rajz rossz, ott kötéspontnak kell lenni. Ez 3S2P pakk, tehát kettesével párhuzamosan vannak a cellák.
Akkor megleszek fejlámpa nélkül addig amíg meg nem jön az új alkatrész.
Ha van tp4056-od, vagy tp5100, vagy bármilyen 1 cellás töltő egyesével feltöltheted...
TP5100-al inkább ne, mert azok egyrészt simán túltöltik a cellákat, másrészt az elektronikájukból könnyen kijön a működtető füst, mert mindenre is nagyon érzékenyek.
Oh te jó ég hogy ezt miért nem akkor tudtam mikor leadtam a megrendelést egy hasonló eszközért Még postával együtt is olcsóbb és sokkalta hamarabb itt van mint kinából.
De ahhoz vagy külön kell a cellákat tölteni, tehát nem lehet sorba kötve, vagy a töltőáramköröknek kell külön-külön galvanikusan független megtáplálás.
Sziasztok
bontott laptop 18650-es cellákat vizsgálok terhelés mérővel. Szeretném tudni, hogy mi a pontos mérés eljárása. Tehát, hány voltig meríthetem, mekkora árammal? Köszi
1C árammal ajánlom. Ha korosabbak a cellák és amúgy is kisebb áramigényű lesz a felhasználás akkor 0,5C vagy még kevesebb.
3V alá nem érdemes menni.
Köszi, azt tudom, hogy nem szabad 3 volt alá menni, de egy hiteles mérést akarok végrehajtani, hogy hány mAh van az akkuba.
Így is 3V ig kell lemenni?
Azt ugye tudod, hogy ez csak egy adott terhelésnél adhat pontos értéket? Más terhelésnél már más értéket kapsz.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |