Fórum témák
» Több friss téma |
Van még ez a toldat amit elé kell csavarni a szondának, hogy takart legyen.Eleminátor.
A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2021
köszönöm, ilyen módszert még nem láttam!
Felhivtam a bontós ismerősöm, ő is azt mondta, hogy az olajteknő alatt kellene lennie a rezo csonek, esetleg még a kipufogó torokba, én láttam ott valamit de az mozgást nem igazán enged szerintem. Szóval egy rezo csövet, meg egy kiemelőt szerzek, aztán ha utána sem lesz jó, felgyujtom.
Elöl ilyen 6 vezetékes van, de ha jól tudom a hátsó sima 4 vezetékes univerzalis.
Ez a kiemelő a HHO szetthez kell, mert a H2 miatt jobb lesz az égés, és át kell verni az ECU-t, hogy kevesebb benyát adagoljon.
Abszolút nem, igaz ez lesz az utolsó, amivel foglalkozni fogok. Kopogásérzékelő és a búgás az elsődleges, csináltam egy képet, nekem semmilyen flexi cső nincs, ez az egy van a katalizátor után, de ezt csavarhúzóval feszítve se tudom mozgatni semmilyen irányban, végig teljesen merev a kipufogó.
Ennek a típusnak ilyen a rezonátor csöve, még mondtam is volna, hogy ha olyan amilyennek előzőleg leírtad akkor ez az. Azt próbál már megfigyelni, hogy a fordulattal összefüggő-e vagy terheléssel, fokozatban-fordulattal párosul-e a remegés vagy ez a torpanás amit a G61 megszólalása okozhat. Az előbbit azt üresben is meg tudod nézni a motortérből figyelve a viselkedést.
De ez egy semmi. Ez annyit nyelhet el, mint a 6 barra fujt gumi. Nemis értem a tervezőket, miért gondolták, hogy ez jó lesz? Konkrétan pajszerral nemtudom megmozdítani a kipufogót, és mozog vele a motor is, én ezt nem hiszem el, hogy ez így jó. Össze rohadt, és azért nem mozog? Kollégám boráján ég és föld, szerintem mindeképp be fogok tenni egy rendes, normális méretű rezot, ilyet kapni se lehet ..
Abszolút össze függ minden mindennel! 2950-es fordulatnál jön a rezoancia(erőteljes búgásnak mondanám inkább) ekkor torpan is, es ekkor jön a kód is. Néha. Mert most 200 km alatt talán ha 2x éreztem,hogy torpan, 1esbe nem szoktam nagyon pörgetni, 2-esben nem torpan, húz szépen, 3 as fölött viszont bármikor előfordulhat, ilyenkor 90ről 100ra gyorsítás se nagyon megy, viszont ha gázt elengedem, és újra "finoman" nyomom, akkor megint húz, és megy. De ha például 2est leforgatom, és a 3-asba kapcsoláskor 3 ezer fölött van, akkor a legtöbbször nincs semmi probléma.. Még megjegyzésként ez a rezonacia mindenen érezhető, az egész autó remeg ilyenkor. Hibakódok nincsenek újat, p0328 is csak időszakos, nem írja be állandóra, nincsnenek égéskimaradások sem. Szerk: Üresben is érezhető egy minimális rezonancia az említett fordulaton, de inkább terhelés függő, minél jobban kínlódik, annál erőteljesebb (2esben ezért nem olyan intenzív szerintem) A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2021
Igen, ennek ennyi a "bordás" csöve. A motor előre hátra billenésénél fellépő erőt nem adja át a kipufogóra.
Elég gyengusznak hat.. akkor nincs semmi értelme bele tenni "normálisat"?
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2021
A rezoncsövem ugyanígy néz ki mint a Tiéd de nekem nincs vele probléma (Leon 1.4 16V AHW). Még a segédüzemi szíj hajtásod jutott eszembe, mert annak is szokott érdekes viselkedése lenni és az is a 4. henger felől van. Mikor volt szíj és spanoló cserélve? Az a hosszú szíj ha meg van nyúlva és a spanoló nem tudja rendesen megspanolni elég szépen tud "táncolni" és brummogó, morgó hangot adni.
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2021
"segédüzemi szíj hajtás " Ez mi lenne? Anno volt egy Mitsum, 2-4L -es motorral, abban volt kiegyenlítő tengely a motorban., pont a rezonancia csokkentésére.
Kb 3 éve, de egy hónapja levettem mert főtengely szíjtarcsat cseréltem, ugyanis ütött (azt hittem ettől van a rezonancia, de nem)
A szíj és a feszítő görgő is maximum egy 2 éves, és hibátlanok. Még anno én cseréltem! De ez a fajta bugas nemis tudom.. de elég erőteljes, az egész kasznin, és a váltókaron is tökéletesen érezni.
A sebváltóban volt már cserélve olaj? Ennyi párbeszéd után nagyon úgy tűnik, hogy a sebváltóban keresendő a hiba forrása, mert azt írod, hogy terhelés függő nem kimondottan fordulattal (álló helyzetben, üresben, gázpedállal túráztatva). Nekünk pl. a rükverc ment benne tönkre és azt mondta a "váltós" ember, hogy az egy tévhit, hogy nem kell olajat cserélni benne. Csere váltóval száznegyvenből plusz beszerelés nekünk megoldódott a probléma de ezek a váltók kb 200 000km után kezedenek több gondoskodást igényelni.
Én magam cseréltem, és váltó is cserélve lett (szétment a difi) de előtte is pontosan ugyan olyan volt, mint váltó csere után! Ezért is kínlódok már vele régóta.. igen, terhelés függő, de minden esetben 2950es fordulatnál jön a bugas, 5.ben a legerosebb.. de gyakorlatilag mégis fordulat függő.. minél jobban terhelődik a motor annál jobban előjön.. na de nem 2x olyan intenzív pl 5ben.. 25-30%al maximum.. es üresben is (kinyomott kuplungnal is!) ugyanez a rezgés érezhető, csak elhanyagolhatóan..
Sziasztok!
Valaki tud segíteni a kopogas érzékelő jelének "levágásában"? VCDS ugyebár egész magas értékeket ír (20V fölött), ez az érzékelő tényleg ennyire magas feszültséget ad ki? Mert akkor egy 25Vos zenerrel megfognam a jelet, hogy ne torpanjon. Tudom hogy ez káros lehet, de mindig százast tankolok, kizart a kopogasos eges. Előre is köszönöm!
Szia! Még az jutott eszembe, hogy az érzékelő meghúzási nyomatéka okozhat problémát. Ezeket nem célszerű a "lekattanós" típussal meghúzni hanem a sima torzióssal kellene. Talán azért ilyen érzékeny, mert a túlhúzásból eredően a remegésből adódóan "megszólal" magas értéket detektálva, amit a zajban laza alkatrész is okozhat.
Szia! Először is köszönöm, hogy ennyit foglalkozol a problémámmal.
A nyomatékkal is rengeteget játszottam már, a nagy kulcsom nem fér oda, így érzésre húztam meg, kb. 10x huzogattam vissza különböző erővel, sehogy sem volt jó. Tudom, hogy érzékeny a meghúzásra, es hogy attól függ hogy mekkora jelet érzékel de soha nem volt jó. Utána ugye kapott új kábelt, azzal sem, úgyahogy atneztem a motor környékét, hogy nem üti e valami esetleg a blokkot, de nem.. sok időt és módszert próbáltam már, végig olvastam az összes külföldi fórumot, es az összes tippet megneztem, az utolsó tipp volt ez a zener-es trükk.. írták azt is, hogy egyszerűen kopottabb a motor, és ez okoznak ilyen zajt (tudni illik az axpben kicsit kotyogos a dugattyú, de nem esik szét), valószínű ilyesmi okozhatja, mert gyújtásban is minden cserélve, minden szűrő is természetesen, AC pumpa is jó kell, hogy legyen.. tehát már ott tartok, hogy en az okot tovább nem akarom keresni, mert bontani kéne hozzá, de alapvetően meg jo az autó, pocc roff, olajat se eszi nagyon (2dl/1000km), szóval a célom az az, hogy ez a torpanás eltünjön. Ha ezzel a zeneressel eltűnik, akkor tudom, hogy csak ennyi a gond, ha nem, akkor az üzemanyag ellátással lehet a baj.. de amíg kód van, nemtudom behatárolni. Szóval ebben tudsz segíteni? Illetve mivel hogy AC feszültséget ad ki a szenzor, gondolom mindkét irányban kell zener, hogy a negatív tüskéket is levágja.. Illetve abban kellene megerősítés, hogy valóban magas feszültséget ad e ki, vagy az ecu korrigál, és amúgy a szenzor mittudomen pl. 0.5-5V között ad ki. Vagy az az igaz, amit a vcds ir, hogy 1-30V között "korrekció nélkül" Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2021
Jó reggelt!
Azt kérdezném a tisztelt fórumozóktól,tudna-e valaki információt adni,hogyan lehet kimérni egy lambdaszondát? A hibaüzenet minden esetben : a szonda fűtésköre szakadt. Ez lehet a szondában,de lehet valahol a vezetékben is,ezért lenne jó tudni,hogy jó-e a szonda vagy sem, illetve a bejövő vezetéken hol,milyen feszültséget kell mérnem? VW Golf 4 , motorkód AZD, benzines, és a szonda 6 vezetékes, a kipufogócsonknál van.
Hello, A csatit széthúzva, hideg motornál a 3-4 /két középső/ kell 12V -ot mérni. Illetve a szonda fele nem lahet szakadt, olyan 5-10 Ω lehet nagyságrendileg
Szia! Szerintem egy 100kΩ-os trimmerrel kellene megpróbálni, hogy hogyan viselkedik vele a motor és ha szükséges, csökkenteni az értéket, hogy ne legyen alul működésre való megjegyzése az ecu-nak.
Szia!Köszi az infót, a mellékelt fotón ( a szonda felőli ) bejelöltem a két mérési pontot, 360 Ohm, egyéb értékeket nem tudok egyik pont között sem mérni.Ez jó,vagy sem? A másik csatlakozónál szintén bejelöltem a mérési eredményeket. Várom válaszodat, üdv
Szia! Feszültségosztóként kössem be? Vagy simán sorba? (bár az szerintem nem ér semmit)
Szerintem sorba, mert a piezóval is sorba van kötve a korlátozó ellenállás.
Őszintén szólva nem tudom.. Mértem ellenállást, de ugyebár mivel piezo, így szakadt.. utána néztem, akkor jó, ha nincs ellenállása.. ebből adódóan nemtudom, hogy egy korlátozó ellenállás mit csinálna? Ha kellően "gyenge" a jel, akkor gyakorlatilag semmit hiszen kicsi a jel.. pontosan nem értem a piezo működését, de így mint kopogas szenzor ugy tudom elkepzelni, mint az öngyújtó.. ha kellően nagy ütés éri, akkor egy tüske feszültséget kreál, csak nyilván nem kV-okat, hanem ez esetben 30V körül.. viszont ha feszültség osztóként lenne bekötve, akkor gondolom az arány által a max jel is csökkenne..
Tesztelgetem majd, most jelenleg 2x 1kOhm van vele sorba kötve, közte egy 17Vos zener, 3 napja nincs kód, de nemis nagyon melegszik be(munkába járok csak, de 5km összesen) Ha hétvégén vissza jön így, akkor jön a feszültségosztó, szerintem 100KOhm ahogy mondtad, egy trimmer, és arról kapja majd a jelet, először fele fele arányban.. majd nézem, hogy élő adatban mikor csökken. Most tudom, hogy melegen alapjararoton kb 1.2-1.6V között mutat, ha ez egy alá bemegy, akkor már elértem valamit.. 0,5V alatt hibakod, az biztos.. ha megvan a megoldás megírom!
Hello, Bocsi a késedelemért, de a win10 egy frissítést követően megint összeomlott a rajzon amit küldtem a fehér és szürke. Ha ott nem mérsz semmit, akkor megszakadt/kiégett. Ebben az esetben viszont, meg kell mérni, hogy meleg motornál lekapcsolja-e a fűtést az ECU, ellenkező esetben az új is ki fog égni.
Nos, bekötöttem egy 100kOhm-os helitrimmert úgy, hogy középről vettem a "jelet", ez ment az ecu felé, így 10%al csökkentettem a jelet, és jó lett! Így még észlelni is tudja, ha VALÓDI kopogás van, viszont feleslegesen nem veszi el az erőt pl egy előzésnél.. lehet ez a fajta szenzor (nem a legolcsóbb, középkategória) túl érzékeny.. lényeg a lényeg, jó lett!
Sziasztok a következő a problémám van egy 1,6 16v-es AZD motor kodos 4-es golf be inditom az autot kicsi az alap járat 665 körül mozog ha rá léoek a gázra vagy reagál vagy nem ha igen 1200 as fordulatnál le hörög nem pörög fel.
Szia, Valószínű szegény a /benzin, levegő /keverék. Ezeknek a hőmérő jeladóját kellene megnézni, és rádugni egy teszterre. Én a Car Scanner Pro-t szoktam használni, Androidról, abban van olyan, hogy Engine coolant temperature, Intake air temp. Az Oxygen sensor hidegen még nem játszik.
Sziasztok, van valami gond az autóval.
Tünet a következő: Hidegen, indításkor rángat, nem egyenletes az alapjárat. Gyújtás ráadásakor /még nem jár a motor/ kattogó hangot hallat a motortérből. Egyik ilyen kattogáskor gyorsan kinyitottam a motorháztetőt, a kattogás a fojtószeleptől jött a levegőszűrő alól. Egy másik nap is kattogott ugyanígy, akkor a ráindítás előtt nyomtam gázpedált, akkor abbahagyta, ha visszaengedtem megint kattogott. Indítózás után kb 2 percig járattam, majd ahogy elindulok kb 30 méter után sárga háromszög a műszerfalon és nem reagál gázadásra. Gyújtás le, újraindítás után minden oké. Egésznap minden rendben, majd másnap reggel ugyanez. (Motorkód:AXP, 1.4 16V 2000) Ősszel cserélve lettek a gyújtókábelek, gyújtótrafó, gyertyák, levegőszűrő, katalizátor utáni lambdaszonda. Ha már levegőszűrő csere, akkor a fojtószelepet is kitakarítottam féktisztítóval, a műanyag részt levettem ahol a íves fogaskerék van, azt megzsíroztam, mert láttam rajta zsír nyomokat, megvártam míg jól kiszárad,(kb másfél óra), aztán raktam össze. Üzemanyag szűrő tavaly tavasszal lett cserélve, motorolaj nyáron. Akkumulátort havonta töltőre teszem, a rövid utak miatt, de az is kb másfél éves, 12,6V-ot mértem legutóbb. Ma tettem rá laptopra VCDS ezt írja: 16712 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too High P0328 - 35-10 - - - Intermittent 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent 17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure P1568 - 35-10 - - - Intermittent 17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction P1545 - 35-10 - - - Intermittent Most fojtószelepet kell akkor cserélnem? Hidegen vannak ezek a hibák, ha már egy 10 percet használom akkor letehetem több órára akár műszak végéig is, akkor is indul szépen. |
Bejelentkezés
Hirdetés |