Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Hali! Az STK-ba nem mehet be 69V...'+-' 3x V feszültséget kellene mérni a testhez képest, a 11 + és 9; 14 - lábakon, mivel szimmetrikus táplálású. A kimeneteken is testhez képest kellene megmérni a feszültségszintet, aminek 0V körül kellene lennie. Ha a mínuszhoz (9-14 láb) képest 69V-t mértél az egyik kimenetén (10 láb), akkor ott a + Ut kint van...ami nem jó...relé nem fog húzni.
Nem is olyan drága az stk, a HQ-ban van is:
stk4141 Természetesen a körülötte lévő passzív alkatrészeket is ellenőrizni kell, a csere előtt. A tápfeszültséget +- 34,5V körülinek látom. A védelmet egy TA7317 IC végzi, a jelfogót is ez vezérli.
Hi Mesterek!
Haladtam a pre-amp-al. Hiba a 2SK150 dual J-FET okozza . Megcseréltem a két alkatrészt, s átment a hiba is (fehér zaj). Na most az lenne a kérdésem hogy ezek N J-FET pár vagy N vs P pár. Az alkatrész nem beszerezhető ezért sima TO92 tokozású félvezetőkre cserélném. Ezt a 2db találtam, szerintetek? - BF245B - J107 Segítséget válaszokat előre is köszönöm ![]()
Ez a fokozat +/-30,5V tápfeszről jár, ( 61V ) az általad linkelt fetek VDSmax feszültsége meg 25, illletve 30V.
Keress olyan feteket, amiknek a VDSmax határfeszültsége 60V, vagy magasabb.
G-S közt DC 22V mérek, ahogy a gyári sch. is van, szerintem fölösleges. Illetve a nem is nagyon találok ekkora Vgs feszü J-fet-et
Szia.
A trimerre merve valtozik az ellenallas ,tekeres kozben,az rendben van. A T14-es tranzisztort nem mertem,hogy oszinte legyek ,holnap reggel ramegyek. RK csatornanal mert feszultseget jonak talaltam , 4,2mV. Ja es meg a bc639et is ki fogom merni .
Egy próbát talán megér.
A Lomexben kapható Low Noise dual JFET: U404 VISHAY gyártmány, az ára is jó. Ha nem válik be nem vesztesz sokat.
Köszönöm a segítséget!
Az nem gond hogy a gate-k össze vannak kötve A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2021
A gatek? Hol vannak összekötve? Valamit elnéztél.
Szia!
Az egyik fórumon valaki azt írta, hogy sikeresen cserélte a 2SK150-et 2db SK117-re. Azt még 20 éve biztosan gyártották, a 2SK150-et vagy 40 éve nem gyártják. Persze össze kell ragasztani őket a minél jobb termikus csatolás érdekében. A zajra vonatkozó adatot nem találtam, de hangfrekvenciás előfokozatba ajánlják. Lehet, még jobb is mint a 2SK150. Elvileg itt kapható
Idézet: „Nem is olyan drága az stk, a HQ-ban van is:” Pontosn erről írtam, utángyártott kínai, sajna nem bír ki valami sokat, már ha nem füstöl el beüzemeléskor. Korábban én is innen vásároltam.
Nem tudom...Én vettem mostanában STK-t, többet is és nem volt velük gond. Mondjuk itt is jobb ha pl. STK4161 tesz be a 4141 helyére...Érdemesebb a mai utángyártott kínai 'csodákat' a megadott Ut max. érték 70% körül üzemeltetni és nem lesz gond...De ez az (HQ-s) adatlapján is fel van tüntetve.
T14-15 rendben,T403 szinten .
LK csatorna x-y pontjan 4,8V-ot mertem jelenleg.R82-potit kiforrasztva vizsgaltam,100 helyett 200Ohm.
Ez csak az én előítéletem, jópár hq-s alkatrésszel befürödtem már.
Azok normál üzemben zárva vannak. A közös pontjuk a substrat ( hordozó ) 2SK150 tokban ki is van vezetve, itt csak jelölik a substrat diódákat.
Rendben köszönöm a segítséget. Megrendelem, majd jelenkezem hogy mi meg hogy alakult.
![]() ![]()
Sziasztok!
Hozzám került javításra egy dB Technologies FM 12 színpadi hangfal. A Digipack400 modulja meghibásodott. Kompletten cseréltem egy másik (Cromo12) működő modullal. Most a hangfal szól, de a Piros led folyamatosan világít. Valaki javított már hasonlót? Üdv
Megoldódott!
Át kell tenni az EEPROM-ot a Digipack-ből...
Kikaptam az IC-t és anélkül indítottam. Így kattan a relé. úgyhogy ő volt a bűnös.
Hazai oldalakon nem találok IC-t. Úgy olvastam, a Sanyo már rég leállt a gyártással, tehát marad a koppincs. Talán ez jó lehet:Bővebben: Link
Szia…Nalunk ez az Ali-s STK IC kb. ket hetet birt edesapam hifijeben.
Hali.
Valóban nem mehet be annyi feszültség az IC-be. Ezek szerint az elhalálozás oka nem a túlhajtás, hanem a túlfeszültség volt. Próbálom kideríteni mi okozza a túlfeszültséget. A trafóból kijövő AC mérhetetlenül nagy. A Graetz-ből kijövő DC szintén. Mi lehet ennek az oka? A rajzon úgy látom, hogy a bekapcsoló gomb a szekunder AC-t teszi a Graetz-re, a primer állandó. A kapcsolón is mértem a Graetz-re menő feszültséget. 1000 Voltnál kiakadt a műszer.
Ott valami nagy 'geb@sz' van, vagy valamit nem jól mérhetsz, vagy rossz a műszer...Mert, ha ténylegesen nagy a feszültség, akkor ott a pufferek és más elektrolit kondenzátorok is 'eldurrantak' volna már rég. Nem tudom melyik verzió az erősítőd, mert ha primer oldalon feszültség választós, akkor még lehet a kapcsoló 110V-os állában, ami nem igazán jó...de így meg a biztosítékoknak is meg kellett volna szakadniuk.
Az előző hozzászólásaimban van HQ-s link, onnan inkább is a 4161-et kellene megvenni, mert akkor lenne a hibrid tápfeszültségében tartalék és talán tovább bírná a strapát... ![]()
Ezen csodálkozom én is, mert a puffereken is mérhetetlen nagy a feszültség és mégsem durrantak el.
A műszer jó, de holnap megnézem egy másikkal is. Ha sikerül belőni a feszültséget akkor a 4161 megy bele. Köszi.
Én a képek alapján úgy látom, hogy nem a primer bemeneti -hálózati- feszültségszint választós kivitel...Ha a 220V/240V-os változat, akkor meg meg kellene nézni, hogy 220V-ra van bekötve, vagy 240V-ra...A 240V ideálisabb lenne...
![]()
Szia!
Elnézést a kellemetlenségért. Igazad volt, a műszer meghibásodott. Pedig 20 éve már hogy semmi baja.. Megnéztem egy tuti jó műszerrel a feszültségeket. Tehát: A Graetz-ből 36 Volt DC jön ki. A pufferkondikon is megvan. A +VCC az IC 11-es lábán 73 Volt a 9 és 14-es -VCC- ről mérve. A trafó primerjét megnézem, hogyan lehet áttenni 240 Voltra, de úgy tűnik a szekunder feszültség nagysága jó. A kérdés az, miért lesz 73 Volt, mire az IC-hez ér? Előre is köszi. Üdv: Tom.
Szia azért mert kettős tápról üzemel.2x36vDc +36 0 -36
A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2021
Szia. Az adatlapja szerint az ajánlott feszültség 26 Volt, max 39 Volt.
Ezek szerint jó a 73 Volt, csak én nem jól értelmeztem, ugyanis az érték előtt ott van a +és - jel egymás alatt. Mindig tanul az ember valamit. Köszi.
Érdemesebb akkor is a 4161-t beletenni...még annak is sok egy kicsit a 2x36V...de megterhelve ez az érték még esni fog...Most látom, hogy talán még a 4162 is jó lenne? Beadja helyettesítő típusnak...Sok STK-t szerintem az vitt el, hogy gyárilag is Ut max-on üzemeltek, amit az eredeti Sanyo-k még jól viseltek, de amikor a 220V hálózati feszültség 230-240V lett akkor már annyit növekedett a tápfeszültség, hogy az STK inkább 'elköszönt'...Gondolom először sűrűn elszálltak az üvegbiztosítékok, amit az okos gazdi először nagyobbra cserélt, vagy 'megpatkolt'...
![]()
Igazad van, ebben is el volt szállva az üveg biztosíték.
A 4161 ajánlott 30 Volt, max 45V, a 4171-nek 32 Volt, max 48V, 4181-nek 33,5 Volt, max 50v, 4191-nek 35 Volt. max 52,5V. Melyik lenne az optimális? Talán még a 4181 is jó lenne? HQ-nál nincs, csak 4191-es. Az is jó lehet? A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |