Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Itt nincs közlekedési lámpa az egész városban, nemhogy ilyen zebra.
Idézet: „A gázoló idős ipse rákanyarodott” Az autó bekanyarodott mert neki vélhetően zöld volt. Abban az utcában ahová bekanyarodott volt egy zebra ami szintén zöld volt. Ekkor az autósnak kötelessége elsőbbséget adni a zebrán áthaladó gyalogosnak. A kerékpárosnak viszont nincs elsőbbsége, de ettől függetlenül nem ütjük el. Ha mégis baleset történik, igenis a kerékpáros felelősségre vonható. mek-elek fórumtárs írása, és fogalmazás módja nekem kicsit zavaros, de így értelmeztem.
Ha a biciklis a zebrán átbiciklizik, elüti az autó, akkor a biciklis lesz a felelős minden kárért. Ahogy felül a bringára, nincs elsőbbsége a zebrán sem. El kell engednie az autót, vagy ha az autós megadja neki az elsőbbséget, akkor mehet. De mint előző oldalon is olvashattuk, ha elütnek a zebrán, mikor zöld lámpád van, akkor is te lehetsz a hibás.
![]()
Tudomásul kellene venni minden, a közlekedésben résztvevőnek. Elsőbbsége annak van, akinek megadják. Ha nem adják meg, nem élhet a jogával. Vagy vessen magára ...
Ma történt meg az esemény ... Ilyen "úrvezetőtől" legalább 15 évre elvenném a jogsit ... Csúcsforgalom, alárendelt útvonalról fordulnék balra, nagy ívben. Egy zöld már elment ... A következőnél sem jutok át, mert elsőbbséget kell adnom az egyenesen haladónak. Nem én vagyok az első ... Az előttem lévő előttinél már sárga. Az előttem lévőnél piros. Megáll, én is. Valahonnan - nem tudom honnan, mennyivel mögülem kivág egy BMW, elmegy mindenki mellett - balról - és elkanyarodik jobbra, kis ívben ... Nem történt baleset, de lehetett volna. Ez mi volt ???
Idézet: „Ez mi volt ???” Ó! Hát nem figyeltél az órán? BMW-sekre nem vonatkozik! Szerinted miért vesznek annyian? Azért mert akkor bármit megtehetnek, mindig nekik lesz elsőbbségük., Piros lámpánál, záróvonalnál mentelmi joguk van, és a rendőr előre köszön amikor a kilőnek a belvárosban! Esküszöm meg szoktam köszönni ha néha indexelni látom némelyiket, sőt nem hazudok: volt olyan is hogy maga elé engedett! Nyilván nem élt a jogával... ![]() (Természetesen e fórum tagjai nem ezért vettek bmw-t, és mindenki példamutatóan közlekedik.)
Idézet: „Ez mi volt ???” Egy bizonyos árkategória feletti autó birtoklása sokaknál felsőbbségrendűséget jelent, miközben pont ezzel a viselkedésükkel igazolják alsóbbrendűségüket. A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2021
Szintén megtörtént eset - velem:
Jó pár éve az asszonykámmal sétáltunk át a hídon Pestről a Margitszigetre. Úgy a 6 - 7 -ik. hónapban lehetett csöpp fiammal - vagyis "jól" látható volt. Egymás mellett sétáltunk a hídon át ... Szemből jött egy kerékpáros - a járdán. Fejvédő, szopásgátló, könyökvédő, térdvédő stb ... Úgy 2 - 3 méterrel előttünk leszáll a bicóról és megkérdezi: - Nem akarnak kitérni ? Ha egyedül vagyok, igen nagy valószínűséggel bevágom bicóstól a Dunába. Így csak annyit mondtam neki: - Nem. Kikerültük és tovább mentünk ...
Egy BMW manapság már nem a "felsőrend" autója.
Gondolom sokan emlékeznek még arra az időszakra, amikor nemzeti kisebbségünknél a 2000 -es Merci volt a "menő".
Igen, nektek jogotok volt ott és úgy menni, miközben a kerékpáros szabálytalanul közlekedett de te eldöntötted, hogy büntetni fogsz (naná, hiszen igazad van), ahelyett, hogy egy lépéssel lemaradtál volna, mutatva némi türelmet/toleranciát, hiszen más is így viselkedik, mindig, ráadásul a feleséged jól láthatóan terhes volt.
Van, amikor 99% nem tudja, hogy nincs elsőbbsége. Tesco parkolóban az egyenes útra oldalról bekötő parkolószigetek útjainál nincs tábla. Tehát egy egyenes, amihez jobbról balról becsatlakoznak utak. Itt jobbkézszabály lenne, senki nem adja meg az elsőbbséget az egyenes út elsőbbsége téves logika alapján. Egyenes úton kellene megállni a jobbról bekötő utak mindegyikénél. Ezt tudják a tanulókocsik oktatói. Ha megállok elsőbbséget adni, bambán néznek mi bajom. Más kacifántosabb parkolókban ritka a jobbkézszabály alkalmazás, van egyik tábor akik mindig mennek, másik tábor akik megállnak ne csattanjanak. Akik mindig mennek azt hiszik így jó, mert nincs baj, mivel a másik megáll.
Idézet: „ahelyett, hogy egy lépéssel lemaradtál volna” Inkább meg kellett volna előznie a feleségét - ez az én maradi véleményem.
Ebben nem teljesen vagyok biztos...
Ami kimaradt a történetből: - melyik hídon történt (kettő is van, ahonnan át lehet menni a szigetre) - milyen út típuson sétáltak (járda, vagy bicikliút?) Csak azért, mert a Margit-hídon rendszeres, hogy a gyalogosok a bicikliúton sétálnak, nem a járdán. Igen, egymás mellett van a kettő, s igen megkülönböztethető egymástól (a bringaút piros), mégis a gyalogosok rendszerint lehetetlenítik el a biciklisek közlekedését, majd magukból kikelve agresszív fellépéssel kompenzálnak a legkisebb csengetésre is. Ott gyakori a konfliktus e két csoport között (meg az autós és biciklis között is "természetesen"). Én ezt megtapasztaltam (nem elektromos, hanem hagyományos lábbal hajtós) rolleren és simán gyalog is. Biciklivel szerencsére kb. 20 éve nem jártam fent a hídon ![]() A mennyire látszik valakin, hogy állapotos kérdést meg inkább ne feszegessük - sértettem már meg párszor nőciket, akikről úgy gondoltam, hogy igen, pedig nem, csak hastájékon alakult úgy a formájuk... Idézet: „Ha a biciklis a zebrán átbiciklizik, elüti az autó, akkor a biciklis lesz a felelős minden kárért.” Így lenne logikus. Ehhez képest szirénázó mentő ütött el zebrán bicikliző, fülessel zenét hallgató idiótát, és a mentősofőrt ítélték el.
Ez Békéscsabán történt. Fele fele arányban hozták ki a két felet hibásnak. A mentős elhagyta a szakmát. A kislány és a beteg, akihez ment a mentő meghalt.
Óbakker! Ez nagyon gáz helyzet! Megértem hogy a mentős kiszállt.
![]()
Lényegtelen, hol történt az eset. Mindössze arra akartam rámutatni, egy mákszemnyi előzékenységgel/türelemmel mennyivel szebbé lehet tenni a világot.
![]()
Ugye nem gondoltad komolyan, hogy egy szirénázó, beteghez/balesethez siető mentő fog előzékenykedni egy figyelmetlennel szemben.
Ezzel az előzékenységgel, udvariassággal - szerintem - átestünk kicsit a ló tulsó oldalára. Ha néhány ilyen "magáról elfelejtkezőt" nyilvánosan deresre húznák, majd 3 napra közszemlére kiraknák kalodába - mint a középkorban - a többi *** jobban meggondolná hogyan kell közlekedni ... A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2021
Moderátor által szerkesztve
Nem lényegtelen egyáltalán, ugyanis...
"joguk volt" - biciklisávon nem vagyok benne biztos "szabálytalanul" - ha a biciklisávon mentek, ahogy a gyalogosok rendre szoktak, akkor szintén nem biztos Én csak arra akartam rávilágítani, hogy amikor a gyalogosok a biciklisávon tévelyegnek és utána még hőbörögnek is, akkor el kellene gondolkodni azon, hogy valami nincs rendben. Pont ahogy a biciklis is mi a fenének megy az én sávomban az úttesten, amikor a biciklisáv ott virít pár méterre mellettünk párhuzamosan, ha meg szólsz neki, hogy ugyan nem kéne, mert így is elég balesetveszélyes, akkor csak hőbörög, mert neki "joga van"... Kezdem rühellni ezt a "joga van" kifejezést. A kötelességükért miért nem hadakoznak ugyan ilyen elánnal? A te álláspontod is megértem, hogy bizony egy cseppnyi előzékenység sokszor csodákra képes. Csak sajnos nem ezt a világot éljük, pedig az ilyen apróságokkal lehetne ám rengeteg felesleges stresszt és idegeskedést megúszni. Idézet: „nem ezt a világot éljük” - A dolgokat nem lehet megváltoztatni. - mondta nyolcmilliárdnyi ember.
Én ezt úgy szoktam, hogy a közvetlen közelemben beleállok, és igyekszem jó lenni másokhoz. Néha meghökkentem a másokat, például hétfőn látványosan jókedvű vagyok, amivel szinte mindenkinek belegázolok a komfortzónájába
![]() Attól hogy hétfő van, még nem szükségszerű hogy rossz napunk legyen..
Tudja valaki hogy lehet bekerülni a máv saját állományába? Úgy értem hogy lehet elérni, hogy ők képezzenek.? A váltáson gondolkodom.
Milyen területre szeretnél kerülni? A MÁV Csoport honlapján tudsz jelentkezni többféle képzésre, bár jelenleg - legjobb tudomásom szerint - a pandémia miatt minden képzés, felvétel le van állítva, de ez (szinte) napról napra változik. Érdemes itt körülnézned. A MÁV Csoport szinte minden területen végez saját képzést.
Ha pl. bakter akarsz lenni, akkor odamész hogy csókolom bakter szeretnék lenni, a következő induló képzésre megkapod a könyveket, beültetnek a padba és tanulsz mint a güzü, ha sikeresen levizsgáztál akkor mehetsz melózni. Műszaki vonalon pedig valami átképzés van (távközlés, biztber), ha van valamilyen műszaki végzettséged.
Ennyire sajnos nem egyszerű a történet. A karrier oldalon, online kell jelentkezni, majd behívnak kiválasztásra. Utána orvosi alkalmassági, majd, ha minden OK, akkor képzés. Ha a vizsgák is sikerrel megvannak, akkor lehet menni melózni.
(Régebben valóban kb. úgy volt, ahogy írtad, de azóta "némileg" megváltozott a helyzet.)
Had mondjon az öreg kecske egy olyan banálisat, hogy ha valaki szeretne valamit elérni, lehet ,hogy nehézkes út vezet addig, de elérhető a dolog. Azonban van egy nagy kérdés ami felmerülhet: "anyám nem ilyen lovat akartam".
A baleset kapcsán, nem tudom, nem volt érthető, hogy a zebrán, a gázolást mindkét fél állóhelyzetből érte el. Az ezt követő helyszínelés vérlázító volt, a hallottak alapján. A helyszínelhagyás nem is volt benne. Annak kivizsgálása, meg eljáráshibás, azaz jogellenes. És mindezt azért közöltem, hogy vannak szabályok, vannak helyzetek, és vannak intézkedések. Ja és mindezekben vagyunk Mi emberek.
Gyalogos, kerékpáros, autós, és mint kategória, kamionok... Szerintem ez a kiszolgáltatottsági sorrend. Épp most néztem a neten, hogy miket engednek meg maguknak a kamionosok..... Emberség nélkül nem lehet megoldani a méltányosan a konfliktusokat, mondom ezt így karácsony táján, naiv módon, reménykedve.
Persze, minden lehetséges, de a vasút egy eléggé "kemény fejű" cég, itt nem nagyon lehet a szabályokkal szembe menni. Már ha erre gondoltál...
Az, hogy ki, milyen lovat szeretne, csak akkor derül ki, ha már ott van a ló. Legalábbis az esetek döntő többségében. Idézet: „A váltáson gondolkodom.” Váltókezelő? ![]()
Mi sínigazgatónak hívjuk…
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |