Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Szünetmentes táp javítása, élesztése
Témaindító: Thomas10100, idő: Aug 13, 2006
Témakörök:
Na köszönöm mindenkinek a segítséget. Sajnos kudarc lett a vége. Elkezdte kinyomni magából a levet az aksi mert cellazárlatos. Most egy kicsit elszomorodtam mert jó móka volt valamit csinálni végre. Mondjuk elég barna/fekete színű anyag jött ki belőle mert jól felráztam
Nem 13,5V -n van feltöltve, hanem akkor van feltöltve ha 13,5V -n kevesebb mint 10mA folyik az akksiba.
Milyen típusú akksi volt az, amelyikből kijött a sav?
Óvatosan a trutyival, nagyon erős kénsav! Sok mindennel reakcióba lép, és szinte mindent szétmar.
Autó aksi volt de már csak volt. Annyira nem köpte ki csak a tetején nedvesedett le. Lekapcsoltam a töltőt szétszedtem aztán hagytam ott ahol van. Betonra csöpögött ki. Max. megmarja és szép fehér lesz idővel recés. Legalább nem fog csúszni. A kárelhárítást megcsináltam. Megszórtam némi trisóval.
A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2021
Úgy tudtam ezek az akksik már hermetikusan le vannak zárva.
Elvileg igen. De a nyomás kifúrta az oldalát
Sajnos ennek ennyi volt az élete. 6+ évet húzott le. Bővebben: Link Hasonló volt bent. Csak ezen nincs varázsszem.
A következőkben szeretném a hozzáértő fórumozók segítségét kérni.
Szeretnék egy szünetmentes tápot a lakásomba. van egy biztonsági rendszer térfigyelővel , de csatlakoznék rá a tv- vel meg a pc vel illetve a fűtés keringtető szivattyúival. Ezek összesen 1300W. Azt már tudom, hogy csak tiszta szinuszos jöhet szóba.(bár azt, hogy mi a különbség a nem szinuszos, szinuszos és tiszta szinuszos között, nem igazán tiszta.) Az egyik ismerősömnek van 3 is, a férje (aki sajnos nemrég elhunyt) után maradt meg. A célnak megfelelne bármelyik mert az egyik pl. 2700 W-os, van asszem. 2300 is, tehát nagyok.Rekkes kivitelűek. A probléma az, hogy szeretném kipróbálni mielőtt bármelyiket is megvenném ( nem adná drágán, mert az aksik azok drágák bele, 8, ill 10 db. 12V 5 Ah-órás kell .) A segítségüket abban kérném, hogy hogyan kell bekötni az aksikat? 4 kábel van, külső csatlakozás is lehetséges, de a dobozba is lehet rakni. Felteszek néhány fotót a sz.m.- ről, és ha tud vki., kérem küldjön megoldást vagy hogy a fórumon esetleg kihez fordulhatnék Előre is köszönöm!
Ez a 10 akkumulátoros.
Egy fotót előzőleg nem rakott be, most pótolom.
Szinusz az teljesen hullámforma. EZ olyan mint a hálózatban is megtalálsz. A nem színűszos szünetmentes alatt morog a keringtető. A tv lehet nem indulna el. Sőt ha aktív pfc-s tápegység van valamiben a nem szinuszos szünetmentes túl fogja terhelni és lekapcsol még minimális terheléskor is.
Köszönöm szépen!
Kicseréltem az említett 361-0015A típusú ICt, de a probléma továbbra is fennáll. Egyszerűen képtelen mérni a terhelést.
Tisztelt fórumozok!
Hozzájutottam egy AROS Sentinel XR 4000-es szünetmentes tápegységhez. Szeretném megjavítani mert az előző tulaj elmondása szerint túlhajtotta és két kondi meg egy ellenállás cserére szorul. A kondikkal nincs is baj de az ellenállás sajnos elfüstölt és így nem tudom pontosan leolvasni az értékét, annyit látok a panelen hogy innen megy ki a 230V-os feszültség, 1 vagy 10 ohm körüli ellenállásra tippelek. Sajnos a neten nem találtam kapcsolási vagy beültetési rajzot, így elég nehéz eldönteni. Ha esetleg valakinek lenne ilyen típusú szünetmentese megnézhetné vagy ha tud valaki segíteni hogy hogyan lehetne kideríteni akkor azt szívesen fogadnám. Válaszokat előre is köszönöm.
Az az ellenállás sorba lehet kötve a mellette álló kondival. Szűrik a kimenő jel nagyobb frekvenciájú komponenseit. Az ellenállás nem a túlterheléstől pukkant el. Az a nagyobb törött kondi inkább okozhat gondot.
Ezen a panelen pl. 3 µF kondihoz 4,7 Ohm 5 W-os álló fehér kerámia ellenállás tartozik. Bár nem ugyanolyan a panel, de sok jellemzője azonos gyártóra utal.
Nem vétesz nagy hibát ha 22-10 Ohm közötti ellenállást teszel be. Ami éppen kéznél van. Előtte persze mérd meg a kondit! Érték, zárlat.
Köszönöm a segítséget!
A két nagy fehér kondi 16uf-os 420/470V-os elvileg zavarszűrő kondenzátorok, mindenképpen cserélni fogom. Ha az ellenállás nem túlterheléstől szált el akkor mi okozhatta a halálát? 10 Ohm-os kerámia ellenállásom van itthon azzal megpróbálom.
A nagy 16 µF-os kondenzátorok fázisjavító célt szolgálnak. A kisebb az ellenállással együtt zavart is szűr.
Csak a hibás kondit kell cserélni. Az már leírtam, mitől mehetett tönkre az ellenállás. Ellenőrizd mellette az 1µF-os kondit! Ha hibátlan a kondi, akkor "csak úgy"" megszakadt.
Hali, Akkor az snubber kör, "csak" zavarszőrési funkciója van.
A két 16µF-os kondenzátort kicseréltem, megmértem a széttdurrant ellenállás melletti 1µF-os kondit annak az értéke 0.546µF úgyhogy azt is kicserélem csak még nem találtam itthon ilyet. Meg van még mellettük 2db 4.7nF kondi ezeket is megmértem elvileg jók de az egyiken kicsit elszenesedett a kék festék lehet ezeket is cseréltem ha már szét van szedve.
Írtam volna én is hogy snubber kör, csak a másik oldalon van.
Szekunder oldalon inkább aluláteresztő szűrő feladata van (vagy felülvágó). Lehetne előtte egy fojtó, mint pl. egyes szünetmenteseknél egy ferritgyűrűn átmenő vezeték.
A 4,7-es kondikat nem érdemes cserélni. Ha van valamekkora kapacitásuk, az már jó. A működés szempontjából nincs lényeges szerepük.
Sziasztok
Van egy Apc back-ups 500-as szünetmentes tápom, auto akkuval. 2db keringetőszivattyút lát el, illetve a műhely világítást. Fűtés rendszerben van egy computherm termosztát, aminek a vevő egysége zug illetve melegszik is elég rendesen, ha akkuról megy. A zúgást a ledes égőből is hallom ami a műhely vészvilágítása. Ez miért van?
Mert nem szinuszos.
Gondolom áramszünetben úgysem dolgoztok a műhelyben. Oda minek a szünetmentes? Termosztát sem igazán kell szerintem akkor, csak a keringetés, hogy a maradék hőtől ne robbanjon fel a kazán...
Igazából mind kell. Műhelyben van a kazán, sötétben nem látok. Van egy 1000L-es puffert. arról futom a házat, és az ehez tartozó keringetőt vezérli a termosztát. Ha nincs termosztát ,lesz vagy 30 fok a házban.
Kollégám aki villanyszerelő, adta a tápot ,mondta ő is ilyet használ otthon, kérdeztem is hogy nem nyírja ki a keringetőt? Azt mondta régóta használja nem volt gond. Akkor ezt ne is használjam fűtéshez?
Szia, Nem tudom miért, de a keringtető szivattyúk sokkal érzékenyebbek a szinusz jelre.A Back köztudomásulag quázi, vagy modified szinusz, vagyis csak nagyjából követi le a jelet, kevesebb kapcsoló-elemet tartalmaz. Ugyanez a helyzet a 12-24-xx/230V -os inverterekkel is. A köszörű, szintén kalickás motorral megy búgás nélkül. A frekije ugyanúgy 50Hz, csak "kockásabb" a jel, ezt hallani. Elméletileg Pc tápokra tervezték, amiben egyen irányítva, pufferelve majd impulzus trafóval 100Khz környékén állítja elő a különböző tápokat. Nyilván, ha egy motornál a szinuszban vannak, "lépcsők", orr DC komponens van, amit csak elfűteni tud, s nem lesz belőle forgó mozgás.
Jó esetben. De inkább "trapéz" a jelforma.
Én nem használnám keringető szivattyúhoz, mert tönkre teheti ...
Azt én sem tudom, hogy miért pont a keringető szivattyú sokkal érzekenyebb a nem szinuszos táplálásra mint bárilyen más rövidre zsárt forgórészű aszinkron motor. Gyanitom nincsen nagy különbség, csak a vegyes tüzelésű kazánoknál szoktak szünetmentesre gondolni a keringető szivattyúnál, hogy áramszünet esetén ne forrjon fel a viz.
Szerintem azért nem szeretik a nem szinuszos táplálást, mert a négyszög (jellegű) jelben sok páratlan felharmonikus van. Tehát az alapharmonikus forgatná a motort 50 Hz-nek megfelelő fordulatszámmal, a harmadik (nagyjából harmad amplitudóval) harmonikus 150 Hz-nek megfelelően háromszoros fordulatszámmal. De egyszerre nem tud kétféle fordultszámmal forogni, igy az alapharmonikussal fog. Közben fékeznie is kell, mert ugye a háromszoros fordulatot le kell küzdeni. Akkor még nem beszéltünk az ötödik, hetedik, st. harmonikusról. Röviden: Felharmonikusokból forgás nem lesz, csak meleg... Volt emlegetve a PC táp, mint ahol diódahiddal és puffer kondenzátorral kezdődik a készülék. Ott sem teljesen mindegy a szinuszos/nem szinuszos táplálás. Négyszöggel táplálva a diódákon és a puffer kondenzátorokon nagyobb áram impulzusok folynak. Ez viszont ritkán okoz problémát. DC komponenens nem keletkezik, elméletileg sem (lásd spektrum), gyakorlatilag sem (nem menne át a transzformátoron). Szabb47 esetében én személy szerint nem aggódnék amiatt, hogy nincsen fűtés áramszünet alatt. A háznak kellően nagy a hőkapacitása, néhány órás fűtéskimaradás simán belefér szerintem. Az, hogy a termosztát nem kapcsol le ha nem kap áramot, és túlfűtés lehet emiatt, az elképzelhető. Ha van otthon valaki, kapcsolja le a fűtést (ne rakjon rá, stb.). Ha nincsen akkor meg egyszer jó meleg lesz. A puffert ne forralja fel, hőelvonás nélkül. A LED-es vészvilágitással kapcsolatban meg lehet próbálni másféle "LED izzót" használni. Olcsót, abban csak kondenzátor van, ami nem zúg, vagy drágát, abban remélhetőleg jobb/más tápegység van. A termosztát (gondolom valami okos rádiós/wifis cucc) zúgásával kapcsolatban, kis szerencsével nem megy tönkre tőle. Bár ami zizeg az mozog is.
Idézet: „... ami zizeg az mozog is ...” Vagy trehányul van elkészítve egy tekercs benne ...
Arra akartam utalni, hogy nem a hosszú élettartam jele. Kifárad, lekopik, stb...
Idézet: „miért pont a keringető szivattyú sokkal érzekenyebb a nem szinuszos táplálásra mint bármilyen más rövidre zárt forgórészű aszinkron motor.” Gyanítom, számít, hogy a forgórész és az állórész közötti légrésben egy rozsdamentes lemez van, ami különválasztja a vízteret a tekercseléstől. A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2021
Sziasztok!
Elnézést, ha rossz helyen kérdezek. Szünetmentesíteni szeretnénk egy gázos főzőüstöt PMRDG510 a típusa. Egy 1000 wattos szinuszos tápegységgel próbálkozunk, de a gázt nem hajlandó vele bekapcsolni pár másodpercnél tovább. Az áramfelvétel maximum 350mA, de amikor már ég a gáz, akkor csak 70mA. Az üst kijelzője nem kapcsol ki, csak a gázrelé próbálkozik kb. percenként bekapcsolni. Mi lehet a gond? Esetleg valami speciális zavarszűrő kellhet a táp és az üst közé? |
Bejelentkezés
Hirdetés |