Fórum témák
» Több friss téma |
Ja, ez tényleg radiátor szelep, ezekben nem szokott lenni. Ehhez kell külön relé.
Uniman: Ne haragudj, de eszemben sincs összekombinálni a Computherm rendszert a Honeywellel. Jelenleg müködö, 3 zónás Computherm Q8RF van 3 zónával, 3 külön termosztáttal de egy rakás … folyton elromlik, mindenféle höt jelez ki, a gyerek szobájában magától 28 fokot csinált valamelyik nap, már 8 alkalommal javítottak mindent is rajta, de a szobatermosztátok mindig elromlanak. Ezt akarom más rendszerre, egy nívósabbra kiváltani.
Nem értem mit akarsz azzal hogy 433 meg 868 MHz? Ki akarja megtartania Computhermet? A vezetékes mezei Computherm szelepmozgató motorokon kívül (ami lehetne bármi más márka, teljesen mindegy hogy ez éppen milyen) megy minden egyenesen a kukába ami Computherm. A Q8 vezérlö, a Q8 RF szobatermosztátok, minden kuka lesz. A Honeywellnek nincs olyan vezérlö doboza mind a Q8-nak, hogy elég egy no-com-mal rákötni a kazánra és a vezérlö indítgatja a megfelelö motoros fejeket. Itt a boltos szerint nekem 3 db Honeywell rádió relés modul kell, mindegyiket kössem be a megfelelö motoros fejmozgatóra vezetékkel, a 3 no-com kimenetit meg kössem egybe és úgy menjen a kazánba együtt. Ezt kérdöjeleztem meg, hogy müködhet-e?
Ha sima kontaktusos indítású a kazán, mint ahogy eddig is volt a Computhermekkel, akkor valóban csak annyi kell, hogy a külön zonák vezeték nélküli termosztátjai adják a jelet a vevőjüknek, de itt jön a gond, hogy csak egy érintkezőjük van. A szelepek 230V-ot kérnek, a kazánnak meg nem ez kell (gondolom nem egy régi FÉG). Illetve a kazánnak akkor is kapcsolnia kell, ha akármelyik zóna kéri egyedül, vagy ha mind. Szóval vevő zárókontaktusa 230V-ot kapcsol a szelepekre és ugyanide még 1-1 relé is kerül, amik így egyszerre működnek a hozzájuk tartozó szeleppel. A relék független záró érintkezőit párhuzamosan kötöd ugyanoda, ahova eddig voltak a Q8RF-ek kimenetei ugyanígy. Bármelyik van behúzva, a kazán megy, de csak az a szelep, amelyik termosztát kapcsol.
Nem ismerem ezt a Honeywell-t, de a linked alapján tök ugyanaz a megoldás, mint a régi volt, ennek is egy érintkezője van és egy adó/egy vevő. Szóval ugyanúgy kell kötni, mint eddig, csak más készülékek lesznek. A kidobásra szánt Computherm cuccokat befogadnám... Nagyon kicsi esélye van, hogy egy helyen mind a 3 mindig elromoljon, elég gyanús. Nem jellemző ezekre, vezető márka a piacon, nagyon sok működik belőle. Egyedül a vevő tápja szokott elromlani jópár év után, de javítható.
Van rendes vezérlőjük is...ezt a boltos nem ajánlotta? Persze nagyon mélyen a zsebbe kell nyúlni, ha meg akarod venni a hozzávaló összes szükséges "rendes" rendszert tartozékokat...
Nem mellesleg nálam már tizenéve hibátlanul működik egy Q8RF szett, 2 zónával (a régi, ovális fazon).
Inhouse: köszi, érthetö minden! Szerintem így menni fog. A kazán amúgy egy Ariston Clas Premium Evo. A Compu termosztátok nem egyszerre romlottak el, hanem össze-vissza. Fö baja, hogy rosszul érzékeli a hömérsékletet, pedig semminek a közelében sincs. Se wifi, se se meleg nincs a közelében, de egyszercsak kiírja, hogy 30 fok van a szobában, amikor 20 lehet kb és nem lehet befüteni amíg újra nem indítom. Szomszédnak a Q3 RF van, az is szórakozik. Már arra gondoltunk, hogy azon a frekvencián van valami a környéken vagy csak simán hibásak.
Uniman: Ezt rakta össze a boltos pontosan: 1db https://evohomeshop.hu/termekek/honeywell-evohome-79/atp922-wifi-ev...ag-853 2db https://evohomeshop.hu/termekek/honeywell-evohome-79/honeywell-t87-...at-296 3db https://evohomeshop.hu/termekek/honeywell-evohome-79/honeywell-bdr9...eg-289 A Computherm vezetékes szelepmozgatók meg maradnak. Mondjuk nem értem a boltos miért tett 3 db modult, amikor a starter szettben is van 1. Minek kellene nekem 4 db?
Ez mind szép (és drága), de az ilyen "kütyük" kiválasztását én inkább egy hozzáértő szakemberre bíznám...
Nekem "szúrja a szemem", hogy sehol sem látom a kapcsolási érzékenységét (Pl. ±0,1°C; ±0,2°C; ±0,3°C), valamint, hogy a hőmérséklet ezekkel is csak 0,5°C-os lépésekben állítható... Ennél azért többet várnék ennyi pénzért. Továbbá 868,0-868,6 MHz-es RF jelük mennyire lesz erős és zavarmentes a környzetedben ( a Q8-as is ezen a frekin működik)... A Q8-as RF vevőjében beállítható volt, hogy ilyen "termodinamikus" szelepmozgatók esetében az első termosztát bekapcsoló jelére a vevőegység a kazánt 4 perc késleltetés után kapcsolja be (ennyi idő alatt nyitnak ki teljesen a szelepmozgatóid).
Az RF zavar nem igazán szólhat bele a hőmérséklet mérésébe. Ezt egy hőérzékeny elemmel a termosztát végzi, minden RF nélkül. Ezt hasonlítja össze a beállítottal, és ha kell kapcsol. Fura. Továbbra is szívesen "megsemmisítem" az elektronikai hulladéknak szánt régi eszközeid.
Sziasztok!
Demrad HKA230 kazánunkat Computherm Q7RF termosztáttal vezéreljük. A rendszer nem okos, de teszi a dolgát, a termosztát programozhatóságát is kihasználjuk. Viszont a jelenlegi enyhébb időben kb 0,5-0,8 fokos túllendülés van a beállitott értékhez képest. Ez rontja a komfortérzetet és valószinüleg nem is túl gazdaságos, mert újra fel kell melegiteni a csövekben, radiátorokban a vizet. Elméleti kérdésem az lenne(elsősorban elektronikában jártas fórumtársakhoz), hogy a termosztát vevőjét valamilyen időkapcsolóra, okoskonnektorra csatlakoztatva lehetne-e javitani a helyzeten? Az időkapcsolón ismétlődő ciklus lenne beállitva( pl. 10 perc bekapcsolt/5 perc kikapcsolt állapot). Köszönöm
Nem! De kétféle létezik belőle (ívelt/szögletes dobozos...)
Az utóbbi átállítható ez szerint: Hőmérséklet kalibrálási tartomány: ±3°C (0,1°C-os lépésekben) Válaszható kapcsolási érzékenység: ±0,1°C; ±0,2°C; ±0,3°C
Köszi. Az újabb tipus van, szögletes dobozos. Kapcsolási érzékenység +/- 0,1-re van állitva, ezt tartja is. Az adó áthelyezését is próbáltam már, a túllendülés valamivel kevesebb lett, de felfűtési idő megnőtt.
A régi vezetékes Honeywell CM21...CM27( T6651E) tudta inteligens módon (egy bizonyos "megfigyelési" idő/nap után) úgy kikapcsolni (idő előtt) a kazánt, hogy nem "lendült" túl a szobahőmérséklet.
Bizonyára az újabbak (RF) között is akadhat efféle, beépített "proportional plus Integral (P+I) digital control form for accurate temperature performance"-vel.
Sziasztok!
Szeretnélek benneteket megkerdezni, hogy egy gazkazan termosztathoz valo csatlakoztatasa, altalaban hogyan valosul meg? Frissen vegzett villanyszerelo vagyok, de "errol nem volt szo a suliban." Minden esetben, egy hőerzekelo, vegzi a kapcsolast. Kvázi egy maualis kapcsolot valt ki a termosztat? Bekotesnel tehat ket allasa lehet....nyitott-zart? Köszönöm a segítséget!
Csupán két vezetéket (vigyázat fázis van rajta!!!) kell összezárni és máris elkezd fűteni a gázkazán. Persze közben a keringető szivattyúnak is működnie kell...
A régi tekergetős termosztátokhoz kellett egy harmadik vezeték (nulla) is. Bővebben: Link
A mai világban már a legjobb ha az adott termosztát, és az adott kazán használati utasítását tanulmányozod. bár még többségben van a megy nem megy alapú szabályzás (mint nálad is) , gyanítom nem sokáig lesz így.
Attól függ. A legelterjedtebb még mindig a sima záróérintkezős termosztát. A régi tekergetőssel ellentétben a digitálisnál egy relé érintkezői zárnak, amúgy ugyanaz. Az ősidőkben a kazánhoz 230V-ot kapcsoltak (Termoteka25), manapság már törpefeszültségű ez a rész, nem kell vele foglalkozni, zárja/bontsa és kész. A tekerősnél hiszterézis csökkentésére (kényelmi funkció) raktak egy fűtőellenállást a termosztátba, ennek nullát is adni kellett. Ez a digitálisoknál már nincs, azok magukban is komfortosabban/pontosabban kapcsolnak.
A komolyabb rendszereknél már "kommunikál" a kazán a termosztáttal, itt nincs érintkező. A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2022
Köszönöm!
Meg egy kerdesem lenne. A keringetoszivattyu altalaban hogyan kapcsolodik a kazanhoz, es a termosztathoz (a regi tipusoknal..pl..termoteka) ha kapcsol a kazan a termosztaton keresztul, akkor parhuzamosan kapcsol a szivattyu is? Vagy van "szoros" kapcsolat a szivattyu, es a termosztat kozott?
A régi öntöttvas kazánok úgy voltak kitalálva, hogy a kazántermosztáttal folyamatosan melegen tartották a kazántestben a vizet, a szobatermosztáttal vezérelve ment a keringető szivattyú és igy a fűtés is.
Ez ma már furcsán hangzik (kint is és bent is meleg van, de néha mégis bekapcsol a kazán )...
Ismét attól függ. A régi kazánok "vezérlője" igen primitív volt, gyakorlatilag csak a keringtetőt vezérelte. A legegyszerűbbnél indult teljes fordulaton amikor a kazán és amikor az leállt, akkor félfordulaton a következő bekapcsolásig. Erre azért volt szükség, hogy a hirtelen leállás után a hőtehetetlenség miatt ne rottyanjon fel a víz. A fél fordulat erre pont jó, viszont még nem indítja a főégőt. Aztán már volt időzített, ahol csak kb. fél percig ment fél fordulaton, ezekben már nem egy soros kondenzátor volt csak, hanem egy kis elektronika.
A mostani kazánoknál már komoly vezérlő van, mindent ő dirigál ügyesen.
A közel 30 éves "Termotéka 25" gázkazánnál a gázszelepet nyítja a termosztát...a szivattyút ősszel bedugjuk...tavasszal kihúzzuk a 230-ból.
De fel lehet turbózni még egy "csőtermosztáttal" is...csak a régi rozoga keringetőszivattyúk nem mindig indulnak el.
Szia!
A kérdéses ÉTI kazánban nincs semmi különleges elektronika, a szivattyú is direktben működik. (Ha nem akarod, hogy állandóan forogjon, akkor be lehet tenni egy csőtermosztátot a szivattyú kapcsolgatására.) Alapkiépítésben csak a készülék elején lévő termosztát kapcsolja a Junkers, vagy SIT kombinált szelep mágnestekercsét. Ugyanebben a elektromos körben van még sorosan bekötve egy vésztermosztát, ami az esetleges túlfűtés esetén kikapcsolja a készüléket, ez nem kapcsol vissza automatikusan, kézzel kell visszaállítani. Nincs ennél semmiféle fél fordulat, és egyéb időzítő. Leveszed az előlap fölső részét, ott van egy sorkapocs, ha még nincs bekötve szobatermosztát, annak a helyén rövidzár van. Ezt kiveszed, ide kell bekötni a termosztát záró kontaktusát. DE itt a 230 V-os hálózati feszültséget fogja kapcsolni, erre a vezetékezésnél, illetve a termosztát kiválasztásánál figyelni kell. A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2022
Akkor ez a FÉG-nél volt, vagy totál baromságot írtam?
Nem írtál baromságot, csak rettung egy Termotéka 25-ös állókazánról kérdezett, Te pedig a FÉG Cxx sorozatnál alkalmazott megoldást írtad le.
A fégnél is volt egy kazántermosztát, a soros kondenzátort az iktatta be, vagy vagy ki. Szerintem olyan nem volt, ahol a szivattyú félfordulaton ment volna folyamatosan. A kazántermosztát ha túlmelegedett a kazán valami okból, akkor félfordulatra kapcsolta a szivattyút. Ha a láng nem égett akkor tovább hűtötte a vizet ( amit írtál felforrás ellen), ha égett, akkor lekapcsolta azt, és a víz keringetést folytatta.
A lángot a víznyomás kapcsolgatta, nem volt hozzá semmi más vezérlés. Félfordulaton már nem volt elég nyomáskülönbség, így a láng kialudt. Idézet: „Szerintem olyan nem volt, ahol a szivattyú félfordulaton ment volna folyamatosan.” De volt, az elsőkben még csak a kondenzátoros panelt építették be, a kapacitás nagyságával lehetett beállítani az adott rendszerhez a csökkentett fordulatszámot. 3 db párhuzamosan köthető kondenzátornak van hely a panelen, de általában egy elég volt a beállításhoz. De az eredeti kérdésnek ehhez semmi köze, a Termotéka állókazán teljesen más rendszerű. A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2022
Köztünk szólva a kérdező is "pisloghat", hogy ÉTI kazánról írsz, mikor ő a Termotékáról kérdezett...persze mi tudjuk, hogy melyik volt előbb!
Én pl. TermoÖV 25-öst ismerem, "öv", mind öntöttvas.
Jogos az észrevétel, de gyakorlatilag az ÉTI - Termotéka csak a dobozolásban és az évjáratban különbözött.
Igen, az elején általánosságban kérdezett, aztán elsőre fel sem tűnt, hogy Termoteka, én meg egy kalap alá vettem...később módosítottam és bele is vettem, kár volt. Pedig volt is egy ilyenünk. Köszönöm a helyesbítést!
Sziasztok!
A linken szereplő termosztátot szeretném használni kombi kazánhoz. ME160 Tuya termosztát Ugye ez a jó hozzá?! Köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |