Fórum témák
» Több friss téma |
Ha nagyon akarod így is be lehet kötni de akkor a motor kivezetéseket is át kell helyezni
Ez amúgy a CZ mocik bekötése. Jelenleg az "újabb fajta" (ovál kapocsléceken belül) bekötésével van a motorod (amit feltettem képet)
A relé az tökéletesnek látszik. Amit "Bkrisz" is mond, hogy a kötéseket meg lehet húzni a relén ha azok lazák volnának DE szerintem a tápvezetéked keresztmetszetével lehet a probléma. Annak legalább 2.5mm2 keresztmetszetűnek kellene lenni. Mivel nem tud megfelelő nagyságú áram folyni a relé tekercsen így az nem tudja behúzni a lágyvas fegyverzetén lévő "indító" érintkezőt ezért túl sokáig tart a nagy áramfelvétel és közben az automata vagy biztosíték kiold. A madzagos berántással azért indult be, mert nem egészen "rövidzárból" kellett elindulni a motornak. Ezen a képen látszik jól az érintkező és a lágyvas nyelv aminek be kell fordulnia az indulási áramfelvételkor majd amikor az lecsökken visszaáll alaphelyzetbe ha beindult a motor. Ha terheletlenül is nehézkes az indulás mi lesz ha rajta lesz az ékszíj hajtás a korongal?
Űdv. Hááát nem akar ez nekem összejönni.
Tettem eggy próbát, kihagytam a meglévő kábel vezetékeket,kapcsolót.direkt rákötöttem eggy vastag ,új vezetéket a motorra, de nem indult ugy sem. Az ujj kábelt kiiktattam,visszakötöttem a régi bekötésre. Azután kiiktattam a relét, és bekötöttem eggy gombra,ahogy leirtátok. És láss csodát elindult a motor,kb 3 másodperc után kikapcsoltam A második probálkozásnál ismét beindult, de kb 3-4 másodperc után eggy jó nagy durranás, szinte felrobbant a kondi.Kirobbant belöle a záró kupak, meg fűstölt, és kijött belöle az olaj is. Na most a kérdésem hogy jól kötöttem-e be ezt a nyomó gombos módszert. Tehát nem vezettem kűlön áramot a nyomó gombnak, hanem ugye a kapcsolón keresztűl a villany motor bekötési dobozrol vettem le az áramot. de akkor a főfázis is kapja, meg a segéd fázis is. Hol a hiba?
Az utolsó képen látni lehet hogy még fűstöl a kondi, meg a kondibol az olaj minden felé..
Szia! Nagy valószínűséggel a kondenzátor hibás volt. A starterek feszültségének megfelel a ráírt érték de a kpacitás nem lenne probléma ha 120µF körül alakulna. Ezt ki lehet két értékből is rakni amiket párhuzamosan kell majd összekötni (pl. 60-60, 80-40). Relével indítva meg sem próbáltad? Persze a kondenzátor amúgy is eldurrant volna ha hibás volt.
A kondi zsir új volt.
Próbáltam a relével,a vastag vezetékkel, de lecsapja a biztositékot.
Inditáskor (relével-vagy nyomógombbal) csak a segédfázis pörgeti be a motort, vagy rögtön a főfázis is űzemel?
A kondenzátor csak indításkor kaphatna feszültséget. Itt inkább folyamatosan kapta, nem bírta.
A linkelt képen egy bekötést " rajzoltam ". Miha és kondi kikötve, nyomógomb és új kondival. A relé tekercsének útját a kikötés után össze kell zárni.
Űdv. igy kellene?
K jelzésű kötés űres marad?
Ha ezt a beírást eredetinek tekintjük, akkor jó.
K mint kötéspont. A relé és a kondi kábelének összekötésére.
A fő és a segéd is kap áramot induláskor, majd a segéd leválik. Ha van MIHA, akkor a főág lecsökkenő árama bontja a segédágat.
Egy kis segítség. OZ F 90L-2N és MIHA.
Nem akarom rossz irányba vinni a dolgot, de ez a rajz nekem zavaros (mondom én mint műkedvelő).
Berajzoltam a jelölések szerinti 3 tekercset. (Elvileg csak kettőre számítottam volna, egy főfázisra és egy segédfázisra.) A rajzi jelölésekkel és színekkel, a piros lehetne a főfázis, és a zöld a segédfázis. Eddig akár jó is lehetne a dolog, de amikor a nyomógombot megnyomod, akkor a kék tekercs rövidrezárja a kondit, ami nekem erősen kérdőjeles állapot.
Szia! Jó az a rajz. Amit "Hutty" belerajzolt ebbe a fotóba azt úgy kell bekötni a relé helyett nyomógombos működtetésre. Én ezt már a legelején megírtam, hogy a hibás relét feltételezve hogyan kell nyomógombosra átkötni a kapocslécen. A kapocsléc kivezetéseinek betűjelei nem jelentik feltétlenül azt, hogy oda tekercskivezetés van kihozva, mert forgásirány változtatáshoz az áthidalások átfordításával könnyen lehet áramirányt fordítani a segédfázis tekercsben. A mostani felállásban a főfázis az U1-U2-n van kihozva sárgával és a segédfázis a V2-W2-re feketével.
Szia! Amit a kérdező leírt a próba idejének időtartamáról (3 másodperc) az nem teheti tönkre a kondenzátort ilyen rövid idő alatt még egy plusz 3 másodperc rápróbálás sem. Szerintem hibás volt a kondi. Azt nem értem, hogy miért nem próbálja a ki a kérdező az eredeti felállással tehát az eredeti kondenzátorral és a relével DE az új vastag kábellal az indítást, hogy hogyan viselkedik úgy a motor.
Én nem tudom, hogy mi történt, de egy nyitott áramkörben egy kondi nem megy tönkre. Itt többszöri próbálkozás és mindenféle kötés után átüt ( mert indító és nem állandó ), majd túlmelegszik, vagy fordítva.
A csatolásban gyártói beszerelésű kondi, igaz fázisjavító, tehát üzemi adta meg magát. A képen nem látszik jól, de porral oltás után...
Köszönöm a magyarázatot.
Ott tévedt el a gondolatom, hogy a betűjeleket tekercseknek tételeztem fel (ami nekem még mindig logikus lenne). De ha akármilyen módszerrel egyértelműen meghatározható a fő és a segédfázis (ez nem volt berajzolva a kapocstáblára) onnan már egyenes út vezet a bekötéshez.
A megtévesztő az IMI univerzális kapocsléce, dupla jelöléssel, esetleg.
Próbáltam uj,vastag kábellel, lecsapja a biztositékot. a relét ha visszakötöm akkor is.
ahogy leirtad a bekötést nyomógombra, ugy elindult, de szétdurrant a kondi. mondjuk érdekes, elöször nem indult be, lehet a darabolón a kapcsoló a rossz. Esetlen közűletek van valaki aki szegedi-vagy környékbeli hogy ránézzen?
A kondenzátorral kapcsolatban az a véleményem, hogy hibás volt azért "durrant" el. A motor saját, régi kondenzátora nen jó, hogy azzal ki tudnád próbálni nyomógombosan? A kapcsoló az elég régi, kamrás kapcsoló aminek az érintkezői be lehetnek égve és ez is befolyásolhatja az indulási áramfelvételt. Be kellene kötni kapcsoló nélkül nyomógombosra és úgy kipróbálni, hogy ez kiderüljön.
A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2022
A kapcsoló alatt az egy dugvilla volna vagy az a kapcsoló tokozottjának a vezeték bekötés rögzítője? Abba a dobozba is bele kellene nézni és az esetleges laza kötéseket után kellene húzni, mert egy gyorsdaraboló elég szépen rezonál munka közben ami kötés lazulást okozhat.
A régi kondi kuka. nem a világ vége ,veszek uj kondit 100-120uf.
kaptam eggy használt ,jó kapcsolót, meg nyomógombot is, a régi vezetékeket lecserélem, és kiderűl.
Nem a régi vezetéken van a hangsúly hanem a megfelelő keresztmetszetűn. A tápvezeték hossza is nagyban befolyásolja az indítási nehézséget és az automata leoldását. Az is előfordulhat, hogy nálad messze van az óraszekrénytől a motor indítási helye.
Amúgy mekkora a biztosíték amit lever?
Nekem még mindig az a meglátásom, hogy ahonnan üzemeltetni szeretnéd ezt a motort ott nem tudja felvenni az induláshoz szükséges nagyságú áramot ezért hosszúra sikeredik az indulás ami az automatát leoldja. A relé ami a motoron van az szerintem kifogástalan és azzal kellene, hogy induljon de mivel azon sem tud kialakulni az induláshoz szükséges nagyságú áram így az nem tudja kapcsolni az indító kondenzátort. A nyomógombos indítás ezt "megkerüli" de így nem lesz automatikus a segédfázis szükségszerű kapcsolása. A régi kondenzátornak mi a hibája, törött, kiszakadt a kivezetése vagy csak a leszorító fedél jött ki a helyéről?
Ezt könnyen ki lehet deríteni. Ha lenne a villanyóránál dugalj akkor ott kéne bedugni vagy ismerőshöz elvinni a motort ahol könnyen indul ilyesmi moci.
Boccs,hogy nem jelentkeztem.
Én feladtam a kisérletezgetést,leadtam eggy bácsinak, aki régen villanymotorokkal foglalkozott, manapság villanyszereló. De tudomásomra jutott, hogy nem kapkodja el a dolgokat... 1 hete nálla van,hogy bemérje-kiprobálja-tesztelje....de még nem jelentkezett.
Sziasztok,
Vettem egy szallagfűrészt imi 220-as villanymotor van rajta. Az adattáblája kuka. Pár adat látszódik Msz kgst... 220v 1420 fordulat 1907/89 beleütve szerintem ez a gyártási szám. Ezek alapján valaki a kw-oti lletve az ampert megtudja mondani? Fél óra használat után melegszik. Most vettem hozzá egy 3x2.5 27méter hosszú kábelt és ha ráteszem a kezem kb 3-4 másodperc múlva el kelll engednem mert nem állja a kezem. Ez normális?
A táblából nem látni semmit így mi hogyan döntsük el hogy ez mekkora motor?
Ha 1 fázisú és a fordulat tuti akkor vagy 750w vagy 1100w, de ez a motorhossztól függ. "Sajnos" mindkettőnek a fordulata 1420 adattábla szerint. Egyszerűbb megnézni az állórész számát ami bele van ütve a tetején. Szedd szét és nézz rá a tekercsekre, nem biztos hogy látsz rajta érdemlegest. |
Bejelentkezés
Hirdetés |