Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
A táp közösítést tekintsd inkább elvi lehetőségnek!
Ha ez értékes készülék a piacon, nem piszkálnék bele. A kapcsolás műszaki tartalma nem szárnyal az egekben, tedd mellé a Videotonét! Nem ezzel mégy nyugdíjba
Jól érzem, hogy itt a fórumon a leginkább tárgyalt, nagy teljesítményű és viszonylag egyszerű felépítésű erősítők közül, mint pl st151, vf2, Crescendo, pa300 és ezek különböző kivitelei közül, a Riedl féle pa300 a legszélesebb körben felhasználható? Gondolok itt a hangminőségre, a terhelhetőségre, védelemre, stb...
A terhelhetőséghez a topológiának nem sok köze van, az inkább attól függ hogy mennyi végtranyót teszel a végére. Védelem tekintetében amelyikben visszahajló áramkorlát van, ott megint nem sok a különbség, az leginkább csak abban van, hogy melyik mennyire van jól vagy kevésbé jól megtervezve, és esetleg fog-e az az áramkorlát gerjedni vagy sem. A hangminőség meg így önmagában nehezen értelmezhető fogalom, nyilván a paramétereinél fogva bármelyik alkalmas zenehallgatásra, az már egy másik kérdés, hogy ebből a szempontból ezek inkább kommersz áramkörök, ezzel foglalkozó körök (hányendisták egyebek) nem nagyon hallgatnak ilyeneken zenét.
Idézet: „A félvezetőket meg felesleges is bármire mérni, lineárisak, se hőtorzításuk, se belső kapacitásaik szóval semmiféle olyan jellemzőjük nincs ami bármiféle módon bármit is befolyásolna, vagy netán tompává, esetleg fémesen csilingelővé tenné egy egy hangszer hangját.” Azért legalább bétára be szoktam válogatni őket nagyjából. A csatolókondiknak meg nálam nulla az ESR-je.
Valahol mindegyik erősítő egy kompromisszum, hangminőség, hatásfok, ár, bonyolultság, stb... között.
Hol irkálnak ilyen "okosságokat" amit idéztél?
Azt én írtam, afféle ironikus hangnemben, szóval a mondatok jelentése épp az ellenkezője akar lenni.
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2022
Annak is 0 az ESR-je ami a forrásban van? Vagy nálad végig DC csatolás van a dac-tól a hangszóróig?
Nem baj ha próbálod próbálod kiforgatni a szavaimat, én se vagyok különb.
Tudod jól, hogy erről a konkrét izéről beszéltem.
Gondoltam talán van egy viccoldal is errefelé.
Véletlenül megtaláltam melyik a leggyengébb láncszem
Mi ez a .cdr file? Nálam semmi sincs hozzárendelve ehhez a kiterjesztéshez.
Bocsi, CorelDraw. De már javítom is.
Honnan tudnám? Azzal egyébként nincs is semmi baj. A baj azzal van, hogy ha kategorikusan ki van jelentve pl. olyan, hogy a csatolót száműzni kell mert az aztán mindent tönkretesz. Érdekes, a 20 milliós erősítőben ott nem teszi tönkre pedig ott van vagy 3 is a jelútban... Vagy nem értem. A 15Ft-os tranyókról meg a 4Ft -os ellenállásról meg sehol nem esik szó, szerintem meg inkább azok vágják tönkre a hangot, de abba is hagyom mert nincs kedvem semmiféle vitát újból elindítani.
Inkább megyek oszt járatom egy kicsit a két új kimenőt amit a múlt héten tekertem.
Nem mondtam olyat, hogy a csatolókondit száműzni kell, de én száműztem.
Melyik 20 milliós erősítőben van csatolókondi, mert tudok mutatni néhány olyat amelyikben nincs. Igaz ezek csak pár milliósak és nem különösebben izgat, hogy mi van bennük. A 20 milliós erősítőkben szerinted hány forintos kisjelű tranzisztorok vannak? Elárulom: max. 2-300. De nem ettől szól jól vagy rosszul valami hanem a sok egyéb mástól ami már nagyon komplex dolog Annak azért örülök, hogy a kimenő trafót is "járatni kell". Nocsak, hogy mik nem vannak?!
Elektroncsőnél van technikai magyarázata annak, hogy "be kell járatni", de egy trafó esetében már nehezebb valós magyarázatot elképzelni. De mondjuk egy SE végfoknál nyilván változik pl. mert valamennyire felmágneseződik a vasmag.
Tranzisztorosnál inkább a kapcsolástechnika a lényeg, jó példa volt régen a QUAD405 aminél viszonylag vacak alkatrészekből építettek, egy akkor kiemelkedőnek számító erősítőt.
Tudom, hogy azért nem szeretsz képet kitenni az erősítőidről mert akkor esetleg rákérdezhetnék én is, hogy akkor ezek most hány forintos alkatrészek.
De jobb ha nem vitatkozol hülyékkel... a többit tudod... A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2022
Igen, járatni kell, át kell vinni az egyik asztalról (amin összeraktam) a másikra amin hallgatom.
Én is úgy szoktam járatni valamit, hogy közben hallgatom. De mi abban sem értünk egyet amit teljesen ugyanúgy csinálunk (csak persze te azt (is) jobban)
Nem azt írtam hogy bejáratom, hanem hogy járatom. Amióta régi cuccokból dolgozom vettem észre, hogy igazából az összerakott valami hellyel közzel ugyanúgy szól az első órában is mint 1 év múlva.
A Quad meg érdekes példa. Kiemelkedő volt akkor amikor zömében csak rosszabbak léteztek, de manapság már inkább hallgatnék szívesebben valami TDA-t is mint a Quad-ot. De ha jól tudom neked van a mai napig is, próbálj ki valamit. Vegyél elő valami finomabb zenét, meg lehetőleg ne mp3-at hanem audio-t vagy flac-t és hallgasd meg rajta naponta többször úgy 3-4 napon keresztül (hogy rögzüljön az élmény). Utána tedd rá a szkópot, állítsd be akkorára a kimenő jelet hogy ne nyisson ki a B osztályú vége hanem csak az A osztályú fokozat dolgozzon benne, kíváncsi vagyok fogsz-e hallani különbséget. Én hallottam.
Azok 15Ft-os ellenállások, és ha olvastad volna a többi dolgot is nem csak úgy kiragadva akkor az is ott van hogy ezek nullszériás (kisérletezős) áramkörök szóval koránt sem végleges állapotok, írtam is akkor, hogy még nincs benne egyetlen értelmes ellenállás sem. Ezek is azért vannak benne mert ezek zöme legalább öreg, nem ma vettem hanem itt állnak 30 éve a fiókban.
Elindítani valamit, annak a működőképességét ellenőrizni meg ugye bármi jó, a 2Ft-os ellenállás is. A nyákot sem én csináltam, ajándékba kaptam. Ui: tudom, van akinél ez nem szempont, mert a 4Ft-os ellenállással is világverő lesz a cucc, sajnos ilyet én még nem tudok, fejlődnöm kell még... A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2022
Nem mondanám nagy értékűnek. Van olcsóbb is drágább is, jobb is rosszabb is és ezek különböző permutácuói. Egy jó ár/érték arányú készülék. (Szerintem.) Aztán, hogy kinek mennyit ér, az már egyéni...
Ezt a videotonos megjegyzésedet nem értem. A videoton kapcsolás technikája jobb?
Azon tűnődöm, hogy mikor is találkoztam először azzal, hogy audio célra minősített elkókrol, kondikról, ellenállásokról egyáltalán olvastam.
Ti highendisták hogy emlékeztek erre? Mióta van egyáltalán piacon ilyen paraméterekkel minősített alkatrész?
Videoton végfok.
A két rajzot egymás mellé téve könnyel észreveszed, melyik vonalat hagyták le a Rotel rajzáról.
Régóta. Egy kis olvasnivaló, gugli lefordítja neked, hogy melyik gyártó mit is tesz meg minek az érdekében. De csatolok egy elkó adatlapot, ott van rögtön az első pár sorban hogy mire is készült (for audio).
Valahol, irigylésre is méltó az olyan életszemlélet, hogy amiről nem tudsz az akkor nem is létezik...
Persze. Nálad 4 Ft-os kábelekkel világverő a cucc, nálam meg 4 Ft-os ellenállásokkal. És még folytathatnánk...
Akkor ne folytassuk, hanem induljunk el a legelejéről, vegyük azon állításokat amik ismét elhangzottak itt nemrég hellyel közzel arról, hogy nem is léteznek ezek az alkatrészek, ilyen gyártók sincsenek, meg hát egyébként is lényegtelen mert ember fia meg nem hall abból semmit, hogy kiwame vagy yageo az az ellenállat, hiszen kizárólag a kapcsolástechnika az ami számít.
Ezt most nem konkrétan csak tőled kérdem, hanem inkább azoktól akik ilyeneket állítanak, de mutatni még semmit nem tudtak. Mert ha megkérdem véletlenül, hogy na akkor melyik is az a mindent verő kapcsolás, akkor csak hümmögés meg maszatolás van, meg néhány gyártó némely termékének linkelgetése, ezen kívül semmi. Tehát akkor melyik is az a kapcsolás, amelyikbe mindegy melyik gyártó mely alkatrészét teszem be, mert a kapcsolás az amitől az olyan lesz amilyen, és onnantól soha többé nem kell mást keresgélni mert minden ember fia maximálisan elégedett lesz a végeredménnyel, nem csak az akinek a sokol rádió is jó. Részben azért is kérdem, mert én sok ilyen "mindennél is jobbat" megépítettem már, aztán valahogy mégis egy vacak csöves kapcsolásnál kötöttem ki. Ha megkapom a (számomra is kielégítő) választ, akkor majd leírom hogy ezek az apró kis manufaktúrák (legalábbis az egyik amibe beleláttam) miféle tervezési munkafolyamatok mentén építik azokat a készülékeket, amiket aztán 7 számjegyű összegért bárki számára elérhetővé tesznek a piacon.
Nem ez volt a kérdésem. A netről én is le tudok szedni bármit. De 1975-ben még nem volt se net, sem nyitott határok, amikor már gyűjtöttem az adatlapokat, katalógusokat, és faltam az elektronikai szakirodalmat. Akkor még nem nagyon találkoztam, vagy nem figyeltem fel rá, hogy azon túl, hogy a gyártók kiadnak katalógusokat, külön kategorizálták volna a kifejezetten audio célra készített termékeiket. Tán még a Highend fogalma sem volt ennyire elterjedve.
Vagyis te konkrétan mikor figyeltél fel ezekre a különbségekre?
Hogy mikor figyeltem fel rá? Akkor, amikor a valóság szembement azzal amit az iskolában tanítottak. Mert ott ugye azt tanítják, hogy egy ilyen dolog akkor jó ha jó műszaki paraméterekkel bír, mert akkor nincs hallható torzítás meg semmi ilyesmi, és a végeredmény eképpen fogja megközelíteni a valóságot. Aztán sok év meg sok munka után jöttem rá arra (közben másoktól is olvasva) hogy ez mennyire nem így van. Meg azt is akkor vettem észre, hogy a 25 évvel később gyártott tranyó nem úgy szól mint a másik, ugyanabban a kapcsolásban.
Ha jól rémlik, 75-ben nem hájend de még hifi sem nagyon volt. A 80-as években voltam nyári gyakorlaton a gelkánál, ha már valaki behozott egy orion erősítőt javítani már az is csodaszámba ment, mert a munka zöme TV, VHS magnó meg monó táskarádió volt. Hol van az a mai állapotokhoz képest? Olyan mintha azt kérdeznéd, hogy miért nem rohangált mindenki mobiltelefonnal a kezében fészbukozva akkoriban, hát azért mert egyik se volt. |
Bejelentkezés
Hirdetés |