Fórum témák
» Több friss téma |
Huu. Amit mutattam, az a fűtési előremenő körbe van. Akkor kapjam szét a 3 utu motorost is??
Szia VIM! Szerintem mégis abban a vízáramlás kapcsolóban, vagy vízhiány kapcsolóban van a hiba, mert a lekeringetés véleményem szerint a fűtőkörbe megy és így a háromutas szelepet első körben nem bontanám meg. Persze a lényeg, hogy sikerüljön neki megoldani a problémát.
Nos szétszedtem a 3 utast, van benne 2db mikrokapcsoló, pechemre nem vittem a mérőműszert
Mármint fűtés indulás előtt, gondolom hmv-t készített utolsónak. Mikor beindult fűteni, így állt be, és így is maradt..de mi a jelentősége, jó kérdés..
De megszűnt-e a sistergés a fűtési művelet végén?
Nem sajna. Úgyanúgy megvan..
Szia! Igazából nem tudom csak feltételezem, hogy a tárolós megoldások fordítva működhetnek az utókeringetéseknél mivel nagyobb mennyiséget kell felmelegíteni és hőntartani mint a kis lemezes hőcserélőnél a jóval kisebb keringési körön. Ezért gondolom, hogy a bojler felé hasznosítja a felhalmozott hőt utókeringésnél. Azt sem tudom, hogy ilyenkor amikor nincs utókeringés a fűtési ciklus végén, akkor kell e váltania a szelep motornak vagy csak a szivattyúnak kellene tovább működnie egy bizonyos ideig. Minden esetre kellene csináltatni egy váltást a szeleppel, hogy hogyan viselkedik a szivattyú a hőmérsékletek elérésekor, van e utókeringés mindkét vagy csak egyik esetben. A víhiány vagy víznyomás kapcsolót a tágulási tartály tartja "feszesen", ha az a kapcsoló nem zár akkor szerintem nem engedi begyújtani sem a főégőt a kazán.
A fűtés végén hogyan csináltassak vele manuálisan váltást? Amelyik mikrokapcsoló nyitva van, zárjam rövidre?
Jut eszembe ... a szivattyú az remélhetőleg a III. fokozatba van kapcsolva, mert annak a maximális fordulaton kell mennie.
Ilyen áramláskapcsoló van benne. Amikor van áramlás, akkor a 45 jelzésű tányér kifelé mozdul. Ha viszont tartósan kinnmarad, vagyis az áramlás megszűnésekor is ott marad, akkor fals „áramlás van” jelzést ad az elektronikának.
Az ábrád nagyon jó, ott látható, hogy az említett áramláskapcsolónak csak a fűtési körnél van szerepe, az előre- és visszatérő ágak közötti áramlás-különbséget figyeli. Engem az a fűtés végén jelentkező sistergés zavar, mert leáll a keringtetés, viszont az égő még néhány másodpercig megy, forralja a hőcserélőben lévő vizet. Vagyis a keringtetés leállásával azonnal le kellene állnia az égőnek is.
Háát 1 vagy 2 fokozatban van.. Így gyorsabban fűti a vizet, ami kB 380 liter...
Direkt leszedtem a mikrokapcsolót, mikor leáll a fűtés, abba a pillanatban visszahúzódik a kis rudazat is...
Annyi még, hogy az előremenő és a visszatérő szakaszon van 40-40cm inox flexi bordás 1 collos nyújtható cső, ami belül is bordás. Csak hangja volt, míg nem görbítettem, vagy más miatt se ide való esetleg???
Hát akkor ne csodálkozz azon, hogy sistereg ha kicsire van véve a szivattyú szállító teljesítménye.
Igazad van. Akkor a szivattyú működése, annak szállító teljesítménye van ezáltal ellenőrzés alá véve de víz az akkor is kell hozzá. Akkor az a lényege, hogy a "tát" nyomása még nem hozza működésbe hanem majd a szivattyú szállító képessége.
Ez a "gebo" cső olyan a vizeseknek, mint villanyszerelőknek a gégecső ... "oszt jóvanazoda". Engem nem zavar a nálad lévő megoldás de nálam ki van zárva az ilyen kötés.
Stimm. Hirtelen 20as hencora tudnám kicserélni, vagy inkább 26 ost válasszak??
Azt mindenképpen Neked kellene tudni, hogy ez a tünet amiről beszélsz az mióta van jelen vagy történt e valamilyen változtatás a rendszerben miután ezt a jelenséget észrevetted. A szivattyúnak mindenképpen a maximális fordulaton kellene működnie, mert oda van optimalizálva a maximális teljesítménye a főégőnek és gázszelepnek. Az átalakítást azt már hagyd úgy ahogy van, mert amit említesz alternatívának az rosszabb lehet a csatlakozó idomok miatti keresztmetszet szűkülés okán.
Jó. Egyenlőre szivattyú maxra, csövezés marad, annyi hogy a visszatérőnél egy erős rugós vcs van, ezt kicserélhetem nyelvére, ha muszáj..
Halihó. Felkapcsoltam a keringetőt 3asra,meg a rugós vissza csapóba, a rugón leljebb vágtam, mert elég nehezen bírtam rajta átfújni. Elindítottam a kazánt, megint sistergett leállást követően, de nem olyan brutális hangon. Még valamit kihagytam:a kazán direkt van a nyitott rendszeren, ami csak 0,3 bár nyomású.. Ez nem okoz neki rendellenességet esetleg?
Úgy tudom, ez egy gyárilag TÁT-tal ellátott kazán, mely fűtési körének nyomása 1,5 bar értékre javasolt. Ezek szerint a TÁT nincs használatban? Mennyi a fűtési kör nyomása a kijelzőn fűtési üzemben és üzemen kívül?
0,3 hidegen, 60 fokon 0,45 öt olvastam..
Csak tudnám melyik alkatrész figyeli a fűtési víznyomást!? Annyit ki tudnék próbálni, hogy leviszek egy kisebb lapradiátort és csak ezt kötöm rá. Ráengedek 1 bár-t, majd próba. Vagy hülyeségnek gondolod?
Annyi van még, hogy mielőtt bekapcsol a fűtés, addig 0,4bar hidegen, mikor beindult leesik 0,2bar-ra..Ez minek a következménye?
A hmv körnél is ugyanúgy lerántja a mutatót, majdnem nullára, majd mikor befejezte, visszáll 0,4bar ra...
Ugye e kazánnál a gyári előírt minimális fűtőköri nyomás 0,8 bar, a kigőzölgés elkerülése miatt. Ha alacsonyabb, akkor esélyes a fűtővíz a kigőzölgésre. (Bár a Vaillant is ezt a határt írja a kazánjaira, de ott még ez alatt is rendesen működik.) Nálad ezek szerint alacsonyabb, ezért sistereg a fűtési művelet végén, ez részben érthető, de még egy kérdés, hogy a kazánnál mikor jelentkezett e sistergés először, volt e beavatkozás közben a rendszerbe és akkortól számítva mikori e hibajelenség?
Várjunk azért, VIM majd hozzászól még, Ő gyakorlatiasabb és hozzáértőbb a témában.
Sziasztok!
Mit gondoltok, ennek mi lehet az oka? Junkers Eurostar ZWE 24-4 zárt égésterű HMV melegítő és fűtő kombi kazán. Bekapcsolja a tulaj, végigfut valami önteszt, kiírja a kódokat, majd rendesen, ahogy kell, begyújt a főláng. a kijelző átvált a hőmérséklet kijelzésre. Eddig oké. De 1 másodperc után kialszik a láng. Utána kis idővel újra begyújt, megy 1mp-et, majd kialszik. És így tovább a végtelenségig. Nincs közben hibakód, tehát nem hiszem, hogy valami szenzor tiltaná le. Ami még érdekes, hogy melegvizet simán készít, csak fűteni nem hajlandó, szóval nem kéményhuzat, vagy más generikus okból tilt le. Lehetne még a lángőr is, de mivel HMV-t készít, ez sem valószínű. Ha a váltószelep hibásodott meg, akkor lehet ilyen, hogy fűtési módban kicsit azért begyújt? TR21 termosztát vezérli, annak a hibája tud ilyet okozni? Van esetleg egy ilyen kazánnak szerviz-módja, amivel lehetne egy alapjáraton folyamatos fűtésbe állítani, hogy a termosztát-hibát kizárjuk? Ide felraktam egy felvételt róla: https://youtu.be/aw6ZU8pjtuM?t=40 Köszönöm előre is, ha segítetek! Gábor
Ez a kazán nálam volt, a mi rendszerünkbe 0,8 bárral nem volt hangja. Anyáméknak adtam, mert régi 40 éves éti 35 volt, ami már szivárgott. Azóta sistereg így, mióta ott van. Működik, de gondolom így nem egészséges neki..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |