Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   220 / 229
(#) bbalazs_ válasza szs hozzászólására (») Ápr 11, 2022 /
 
Szerintem mi itt arra a kérdésre keressük a választ, hogy mennyire van túlméretezve egy szabályzó. Én úgy gondolom, hogy a motor tekercsei is befolyásolják az áramot, nem tudja a szabályzó ész nélkül tolni neki, mert a tekercs paraméterei korlátoznak és az akku feszültsége is korlátoz.
Más szavakkal azt állítom, hogy ha akár 1000W-os szabályzót tennénk bele ugyanezzel az akkuval, akkor sem tudná maxban a felét sem. De ez csak spekuláció, nem értek hozzá.
(#) szs válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 11, 2022 /
 
Igen, ha a 250W-os motorra bármily korlátlan engedünk áramot, az akkor is 250W-os marad (mert a kérdés valóban ez volt eredeteileg).
Ha viszont a 350W-os elé van olyan szabályzó téve, ami csak maximum annyi áramot enged át, hogy a motor csak 250W-ot tud teljesíteni, akkor azt a szabályzót bátran cserélheti a 350W-os motorhoz szántra.
Idézet:
„nem tudja a szabályzó ész nélkül tolni neki, mert a tekercs paraméterei korlátoznak és az akku feszültsége is korlátoz”

Dehogynem tudja adni neki. Pont annyit tud adni, amekkora az áramkorlátja, ha a motor épp elkéri. Ahogyan írtam, a (terhelés miatt) álló, avagy lassan forgó villanymotor tekercsein sokkal nagyobb áram folyik, mint a normál terhelésű normál fordulatún. Egy járműnél pedig sűrűn előfordul a hegymenet, a gyorsítás, a tartós is, tehát egészen biztosan illő elé áramkorlát is
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2022
(#) Kovidivi válasza szs hozzászólására (») Ápr 11, 2022 /
 
Így van. Azt kell még tudni, hogy a motor hatásfoka a névleges fordulatszámon a legjobb!
(#) Kovidivi válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 11, 2022 /
 
" motor tekercsei is befolyásolják az áramot, nem tudja a szabályzó ész nélkül tolni neki" - ebből tudom, hogy nem próbáltál még ki hasonlót a valóságban.
Youtube-on van egy csóka, a xiaomi 350W (vagy 250W-os) motorját hajtja azt hiszem 3-5kW-tal!
De én is csináltam olyat, hogy a 600W-os motorra raktam egy 1.5kW-os szabályzót, egyből megtáltosodott a roller... Csak a motor hőmérsékletét kell figyelni! Az sem mindegy, hány kg az utas! Nem lett gyorsabb a roller! Viszont a gyorsulás érezhetően javult, csak úgy, mint a hegymenet (ahol a szabályzó áramkorlátja korlátozza csak az áramot, a motor húzná, amit az akksi ki tud adni...).
Meg olyat is csináltam, hogy 1500W-os motorral csak 300W-os szabályzót raktam.
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2022
(#) bbalazs_ válasza Kovidivi hozzászólására (») Ápr 11, 2022 /
 
Rendben, meghajlok az érveitek előtt.
(#) Kovidivi válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 12, 2022 /
 
Azért írtam, hogy próbáld ki, mert nem hiszel nekem. Talán ha a saját szemeddel látod.

Egyébként érveket akarsz? Egy álló motor kb. rövidzárlatnak tekinthető, a tekercs ohmikus ellenállása (amit te magasnak hiszel, közben kb. Ohmos nagyságrend) korlátozza az áramot, vagyis alig korlátoz... Ezért szikrázik pl. egy ablaktörlő motor, ha 12V-os akksira rárakod, az áram az egekbe szökik pillanatnyilag!
Az áram akkor kezd el csökkenni, amikor a motor már termeli a feszültszéget (backemf jelenség). Ezt pedig veheted úgy, hogy egy lineáris függvény, álló motornál nincs backemf, maximális fordulatszámon forgó motornál kevés áram folyik.
(#) GPeti1977 válasza Kovidivi hozzászólására (») Ápr 12, 2022 /
 
Igazad van egyébként, csak van aki még csak játékdömper motorját látott, múltkor nekem is volt egy vitám itt léptetőmotor működésről, hasonló mint itt, amit állított az faliórát mozgató léptetőmotorra majdnem igaz lehet, a dömper motorra igaz hogy a tekercs ellenállása korlátozza az áramot, de nagy teljesítménynél már nem így van.
Egyébként a motor vezérléseknek áramgenerátoros kimenete van, általában gyorsításkor a névleges áram kétszeresét engedik meg.
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2022
(#) bbalazs_ válasza Kovidivi hozzászólására (») Ápr 12, 2022 /
 
Nem, komolyan írtam. Mondtam is, hogy nem értek hozzá, csak spekulációim vannak. Ezek után tudni fogom a valóságot is. Meg legközelebb nem vezetek félre mást
(#) llaczo hozzászólása Ápr 13, 2022 /
 
Sziasztok.
Van nálam egy elektromos robogó.
Annyit csinál hogy ha adok gázt ránt egyet a motoron és semmi.
A HALL szondákból egy rossz volt. Kicseréltem, de semmi változás.
Az normális hogy mikor ráadom a gázt, ránt egyet a motor és mindegyik HALL szonda ad jelet? Úgy marad addig amíg el nem fordítom a kereket.
A gazdája szerint nem javította előttem senki, de a középső HALL szonda fehér színű volt, vagyis más típusú.
Találkozott már valaki ilyen hibával.
A segítséget előre is köszönöm.
(#) Kovidivi válasza llaczo hozzászólására (») Ápr 14, 2022 /
 
Meg kellene tudnod, hogy a szabályzó vagy a motor a hibás. Ha van működő szabályzód, meg motorod (akár sima rc brushless motor is megtenné, vagy egy gyenge e-scooter kerék/motor), akkor cserével hamar kiderítheted.
A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2022
(#) llaczo válasza Kovidivi hozzászólására (») Ápr 14, 2022 /
 
Az a bajom hogy nincs semmilyen csere alkatrészem. Ha nem ismerős el sem vállalom a javítást.
Azóta már van fejlődés. Van a motoron egy villáskulcs cimkéjű gomb. Ha benyomom utána rendesen megy a motor. Áramtalanítás után meg kell ismételni.
Mi lehet ennek a gombnak a funkciója?
(#) Kovidivi válasza llaczo hozzászólására (») Ápr 14, 2022 /
 
Mutatsz róla képet? Esetleg elindulás elleni védelem (gurulás)?
(#) llaczo válasza Kovidivi hozzászólására (») Ápr 14, 2022 /
 
Szia. Teszteltem a motrot. Bekapcsoláskor kiirja hogy TRIP. Aztán a szervíz gombal ahogy leírtam lehet indítani, de csak fél gázzal megy.
Lát még valami hibát, de nem jelzi ki hogy mi lehet az.
(#) Kovidivi válasza llaczo hozzászólására (») Ápr 15, 2022 /
 
A Trip az az aktuálisan megtett út km-ben, vagy 0km-t mutat, és akkor a bekapcsolás óta megtett km-t számolja, vagy az összeset (habár az ODO szokott lenni).
(#) subwoofer220 hozzászólása Máj 1, 2022 /
 
Sziasztok. 36v-os 30a-es 10s BMS-t hány volt-al kell tölteni? Valamint van a BMS-en led ami a töltést jelzi? Pld. zöld led ha kész a töltés.
(#) Régi motoros válasza subwoofer220 hozzászólására (») Máj 1, 2022 /
 
Először is azt kellene tudni, hogy a BMS -en van e beépített töltő áramkör,
vagy csak a balanszálást, és a legalapvetőbb védelme(ke)t tartalmazza?

A töltési feszültséget a sorosan kapcsolt cellák számából tudod közelítőleg meghatározni.
Feltéve, ha tudjuk a cella típusát Lítium ion, vagy lítium polymer, mert nem mindegy.
Sőt még van több fajta is, csak ez a kettő a legáltalánosabb.

Az általad említett áramkörből van kb ezer fajta, így pontos választ nemigazán lehet mondani...

Tehát még legalább az előző két kérdésre kellene válaszolni, mielőtt bárki bármilyen feszültséget mond.
(#) subwoofer220 válasza Régi motoros hozzászólására (») Máj 1, 2022 /
 
A képen látható BMS-ről van szó.
Túltöltés, túlkisülés, túláram és rövidzárlat elleni védelem.
Lítium ion cellák vannak. pontosan:10s8p 36v 15Ah
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2022
(#) szs válasza subwoofer220 hozzászólására (») Máj 1, 2022 /
 
Kivsit rosszul tetted fel a kérdést -dehát visszatérő dolog ez.
Az akkumulátornak mindegy, hohy hány Volt-al (azaz mekkora feszültségről) töltöd. A lényeg az, hogy mekkora áramerősséggel. Aztán, hogy mekkora maximális feszültségig engeded, azt akkuja válogatja.
De attól még jó kérdés ez, mert ez a kínai írásjelekkel ellátott szerkezet, hát ezt honnan tudnád, hogy mekkora feszültségről üzemeltethető...
Én is várom a perfekt kínait, aki soronként leírja, melyik mondat mit jelent.

Mindenesetre: amre az van írva, hogy 3,7V, aztán (felül) 10 valami, utána egy 2-es átírva majdnem 3-asra, hát, én sem használnám a helyedben, ha nem kapok tanácsot...
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2022
(#) Régi motoros válasza subwoofer220 hozzászólására (») Máj 1, 2022 /
 
Értem, akkor biztosra vehetjük, hogy ez nem tartalmaz töltő áramkört. Meg azt, hogy a hozzá csatlakozó cellacsomag 10S ami plafonra töltve 42V. Tehát 42V -nál kicsivel több szükséges, hogy maximumra lehessen tölteni. Egy fontos adat még amit nem említettem, a töltő áram nagysága?
Nem mindegy, hogy 5A vagy 15A, vagy akármi, mert ez is befolyásolná a töltőfeszültséget.

A probléma ott kezdődik, ha azt mondom, hogy 45V, és direktben ráteszel egy 45V-os DC tápot,
lehet letilt mert túlfeszültséget, vagy a merült cellák miatt túláramot érzékel. Tehát a DC táp kilőve.
Maximum labortáppal tudod tölteni, ami áramgenerátoros módban indítasz, és a végén feszültséggenerátoros módba kapcsol. Ekkor a lekapcsolás még mindig nincs megoldva,
azt neked kell végezni.

Tehát a megoldás kb az, hogy a labortápot beállítod olyan áramértékre, amit az elektronika még biztosan kibír, és a feszültséget 42V-ra. Így annyi történik, hogy feltölti kb 70-80% -ra, aztán mikor az áram eléggé leesett, a feszültséget fentebb állítod mondjuk 45V-ra, és az akkumlátor pólusain gyakran feszültséget mérsz, és amint eléri a 42V-ot, visszaveszed a feszültséget 42V-ra. Ilyenkor a feszültséggenerátoros üzemmódban megkapja az utolsó 20-30% töltöttséget is.

Ui.: A feszültséget elvileg az első 5 perc töltés után addig növelheted, hogy a megfelelő mértékű töltőáram folyjon. Viszont ilyenkor egy folyamatos feszültségmérést is végezned kell a cellakapcsokon, hogy ne haladd túl a 42V-ot. Ugyanis a labortápon lévő feszmérő ilyenkor fals adatot fog mutatni,
mert nem valósít meg négyvezetékes mérési elrendezést.
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2022
(#) pipi válasza subwoofer220 hozzászólására (») Máj 1, 2022 /
 
Ilyesmit rendeltem, papírforma szerint mindent tud... de levéve az alulapot, a fele nyák nincs beültetve, szóval a töltéskiegyenlítés lespórolva, csak a min/max védelmet tudja az enyém.
Led az nincs rajta
(#) subwoofer220 válasza pipi hozzászólására (») Máj 2, 2022 /
 
Hmm,érem. Az enyémet még nem bontottam szét,de majd megnézem. Még azon is agyalok,hogy hagyom a bms-t . Kihozok 2 töltő kábelt 2x5s azt már tölhetem a imax b6-al. Csak hát annak az a hátránya,hogy 2x több idő a tőltés.
(#) bbalazs_ válasza subwoofer220 hozzászólására (») Máj 2, 2022 /
 
Nem szabad kihagyni, mert akkor meríti használatkor, amíg bírja.
(#) bbalazs_ válasza bbalazs_ hozzászólására (») Máj 2, 2022 /
 
Ja, meg ha nagyon terheled, akkor rohadtul melegszik - elvileg ki is gyulladhat.
Ezt is felügyeli a BMS.
(#) subwoofer220 válasza bbalazs_ hozzászólására (») Máj 2, 2022 /
 
Köszönöm,rendben nem hagyom ki. Van egy kis hőfok mérő a bms-en ,azt gondolom 2 cella közé kell beragasztani!? A komplett pakk 15A (valós) Sajnos a labortápom nem tud csak 38dc-t.
(#) Kovidivi válasza Régi motoros hozzászólására (») Máj 2, 2022 /
 
BMS-en SOHA nincs töltő áramkör.
(#) Macsek71 hozzászólása Máj 2, 2022 /
 
PAS* szenzor működéséről, lelkivilágáról, esetleges meghibásodásairól valakinek van (megosztható) információja ?

*pedáltengelybe épített nyomaték- és forgás érzékelő
(#) llaczo hozzászólása Máj 6, 2022 /
 
Sziasztok.
Van nekem egy gyerekeknek való elektromos rollerem, ami eddig szépen ment, de most ha terhelést kap akkor egy pillanatig elkezd rezegni, zúgni, majd megáll. Újraindítással megy tovább amíg nem kap
újra terhelést.
A kerékben nincs szenzor. Tekercsek rendben.
Vezérlő meghajtók rendben.
Az akku 21 voltos. Terheléskor leesik 1 voltot. A sönt ellenállás után 2 voltot.
Van valakinek hasonló tapasztalata?
Köszönöm.
(#) bbalazs_ válasza llaczo hozzászólására (») Máj 7, 2022 /
 
Eléggé fura lehet. 21V-os akku? A motor akkor sima DC? Csak két vezeték megy bele?
Milyen vezérlő van rajta?
(#) llaczo válasza bbalazs_ hozzászólására (») Máj 7, 2022 /
 
Pontosítok. 21,6V 2Ah
3 fázisú 3 vezetékes motor
A vezérlőn név nincs . Annyi hogy TRC313. A vezérlőben ott a 6 meghajtó.
(#) bbalazs_ válasza llaczo hozzászólására (») Máj 7, 2022 /
 
Ha mindent kimértél és jó, akkor csak a vezérlőben lehet valami gond. Vagy akksi, természetesen.
A terhelés azt jelenti, hogy rááll a gyerek? Nem lehet, hogy meghaladta a súlykorlátot (kifejezetten gyerekrollereknél 25kg szokott lenni)?
Vagy az én véleményem, hogy LÁTSZÓLAG jó a vezeték, de szétszálasodott belül és nagy az ellenállása.
Következő: »»   220 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem