Fórum témák
» Több friss téma |
Egy kép nem ártott volna a kérdéses alkatrészről....
Íme, képet lőttem a betegről.
Üdv!
Szia! Ez csak a damil csévetest és a fedél. A dob az pedig több mint valószínű, hogy bal menetes hiszen a forgásiránnyal ellentétesen jön le a 10X1.25mm-s menetről. Hogy hol lehet ellen tartani azt neked kell megkeresni a dobon vagy a motoron. Ha szerencséd van az általános dobok menete amik kb 1000 forintos áron kaphatóak, jók hozzá. (például)
Nekem minden fűnyíróm (villany, -benzin) jobbmenetes.
Az a fedél, vagy minekhívják (Spool Cover Cap) az van eltörve, nem bírta a fagyos időt.
Majd, ha lesz kedvem hozzá, akkor szétszedem és kiderül, hogy mi, merre? Köszönöm a segítséget! Üdv!
A linkelt a benzineshez való...bazi nagy!
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2021
Korábban írtam kefés motoros el. fűnyíró csapágygondjairól. Most ugyanaz a tulajdonos CMI gyepszellőztetőt hozott. "-Nem megy a motor." A hátsó csapágyból kiesett 3 golyó (ami még volt benne). A kirepült zárólemez belevágott a forgórészbe. Szerencsére csak egy szálat sértett meg. Az első csapágy, ahol a hajtóművön keresztül az erőt átadja, keskenyebb, de nem kopott meg. Csak a fészke. A kihajtótengely fogazott hevederen át hajtja a dobot. Azt még ki kell találnom, hogy lehet szétszedni, mert az is lötyög. Alul a dob csapágya erősen billeg ide-oda, de még zörög is, ha hajtom. Mire minden csapágyat cserélek, megközelíti a gép vételárát.
A jellegzetes k..i szemét. "-Vedd meg és dobd el!" A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2022
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy mi a véleményetek melyik fűszegély nyírót érdemes megvenni (avagy melyiket nem mert az szár) netet már túrom egy ideje, de nem teljesen világos melyik mivel jobb a másiknál.... Nálam a főbb preferenciák rendre: -könnyen beszerezhető és olcsó damil/huzal/vágószál/csereszál (gyártónként eltérő megnevezés) -könnyen cserélhető/hosszú élettartamú fej -stabil kapcsolat a hajtás és a "fej között" -ár Írom mindezt azért mert a családból, ismerősöktől hozzám kerülő (ismeritek: "nézzé'márráháthatuccvelevalamitkezdeni") fűszegélynyírók hibája zömmel a fej vagy annak mechanikai rögzítésének hibája volt- plusz egy-két kapcsoló. (NEM reprezentatív minta persze...) Cseréje, pótlása vagy lehetetlen vagy horror áron volt megoldható vagy saját bénaságom okán nem volt hosszú életű javítás.... Kérdezem csak azért mert nem akarok 3-4 darabot venni és azokat próbálgatni melyik jobb/használhatóbb arra az évi 5-6 alkalomra amire kell.... Köszi a véleményeket!!
Tudnátok nekem tanácsod adni, hogy egy ékszíjas elektromos fűnyíró motorjáról, hogyan tudnám leszedni a orsót?
Szerszámmal és némi fortélyjal. Nem tudjuk milyen az a motor, hogy van a tárcsa a motortengelyre erösitve. Ezt neked kell kitalálnod.
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2022
A kért képek.
A motor csapágy "állt" be, illetve a műanyag tartóban lévő csapágy mozdult el. Az orsó mögötti csapágy is szorul. Nem is tudom érdemes-e vele próbálkozni. A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2022
Hello! Ha van drehás..
Kiszed, kiesztergál, csapágy persely (pld. textil bakelitből) be, új csapágy vissza..
Nincs kizárva, hogy az orsó menetes, akkor szoktak két ilyen zsákfuratot rakni bele.
Idézet: Ez a típusú fűnyíró egy műszaki katasztrófa, ezen a fórumon is egy csomó ilyen problémával találkozhatsz. Akkor éri meg javítani, ha magadnak csinálod, van "kéznél" eszterga/marógép, különben erősen deficites a mérleg. Azon csodálkozom, hogy a motort szét lehetett szedni. „Nem is tudom érdemes-e vele próbálkozni.”
Tudom olvastam, de ez van. .A tanulópénz megvolt, ez a második. De ez más dolog.
Sajnos nincs eszterga.
Közelről/nagyítóval nézd meg a tengely és az orsó találkozását. Ha nem egyenletes a felület, akkor menetes, általában látni a menet kifutását.
Egykor leírtam egy hasonló fűnyíró javítását. Először is, speciális lehúzót kell készíteni hozzá. Egykor kismotorokhoz, Trabant kerékagyhoz lehetett kapni hasonlót. Ha el nem felejtem, holnap lefényképezem. Leírása, működése: Egy cső, ami illeszkedik a sokbordás hajtószíj peremére. Belül egy kiesztergált perem, ami befér a hajtótárcsa és a csapágy közé. Ezt félbe kell vágni és egy pontosan rá illeszkedő csövet készíteni. A félbevágott cső felső végén is kell egy perem, ami egy csavaranyát fogad, lehetőleg finommenetűt, amiben a lehúzó orsó mozog. Ennek a végét a tengelyátmérő alá kell esztergálni. 1, 2, 5 tizeddel. A sokbordás hajtótárcsát lehetne melegíteni, de nem sok értelme van. Mire rápakolod a lehúzót és elkezded húzni, úgyis kihűl. Másrészt az összerakásnál úgy összesül, hogy mindenképpen roncsolódva jön le.
Majd a felrakásnál lesz érdemes melegíteni, akkor legalább úgy igazodik, hogy legközelebb is ilyen nehezen jön le. A csapágyház "patkolásához" elég volt egy vékony rozsdamentes lemezcsík és egy kis epoxiragasztó (Epokitt, Eporapid, vagy kéttubusos adagolós ragasztó). A félreolvadt műanyagot masszívan kipótolta.
Sajnos, nincsen menet. Melegen tolják rá a tárcsát, úgy ráfog, hogy csak roncsolódva jön le. Mosógépmotorok is ilyenek. Az ráadásul mindkét irányba forog, nem lehet menettel játszani.
Asztalosipari kisgépekben az ilyen orsók menetesek és azokat is ellátják két-két zsákfurattal, ezért gondoltam itt is erre. De könnyen lehet, hogy igazad van, ilyen fűnyíróval már többször találkoztam de én eddig nem is akartam eljutni.
Sajnos, az ember időnként a barátjáért a lehetetlenre is vállalkozik.
Semmi menetre utaló jel. Inkább csak rá van ütve a vége.
Szerintem csak az lesz, hogy kicserélem csapágyat a műanyagba. Ha jó lesz, akkor még talán az idei évet kibírja. Legalább csak egy fűnyírásra kellene.
Csak az a kérdés, elmozdult-e a központból a csapágy. Mert a kitűrődés gyanúsan egy oldalon van.
Sajnos el,de majd esetleg megpróbáom beragasztani.
Szia! Én is erre gondoltam, hogy menetes, met nem hiába van az a két zsákfurat az ékszíjtárcsa végén. Az viszont elképzelhető, hogy plusz ragasztást is alkalmaztak ami nagyban megnehezíti a lecsavarást. Simán jobbmenetesnek gondolom ha szemből nézem a tengely végét tehát óramutató járásával ellentétesen kellene tudni lecsavarni az ékszíjtárcsát. Én az ilyen ragasztásos rögzítéseket előzőleg meg szoktam ütni a megfelelő helyen és szerszámmal, hogy megrepedjen (ha repep) a ragasztás és csak ezután próbálkozom. Ezt a forgórészt két falap közé kellene befogni satuba, hogy a hornyok ne sérüljenek de elfordulni sem tudnak a fába mélyedés miatt és megpróbálni lecsavarni. Talán a melegítés is szóba jöhet de a csavaráshoz szükséges "szerszám" a fontos. Az laposvasba fúrt két menetes furat amibe a megfelelő keresztmetszetű csavarokat kell behajtani és mélységméretre vágni. A lapposvas hossza legalább kétkmarkos legyen és középen legyen a két méretre vágott csavar. Már csak az lesz a kérdés, hogy a csavarást kibírja e a tengely.
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2022
Megpróbalhatom leszedni, akár hőlégfúvóval is, csak félek, hogy a hűtőlapát műanyag része elolvad.
Hát, ez (1. kép) engem kísértetiesen emlékeztet a Maruti fékdob, és az Aerostar kormánykerekének leszedési tortúrájára. Aztán készítettünk szerszámot. Kellett egy izmosabb laposvas, három furat. A két szélsőbe két csavar (koppanásig behúzva), a középsőbe menetet is kellett vágni. Az abba tekert csavart húzva lejön.
De egyszerűbb, ha kérsz kölcsön ilyen csapágylehúzót, (2. kép) hiszen (úgy látom) a szárnyaknak van mibe kapaszkodni: A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2022
A neten ez (is) olvasható!:
Idézet: „csapágy lehúzóval NE!, ...mert annyira rá van szorulva , hogy a lehúzó szét nyomja a a tengely közepét és még jobban szorul.” Ha tényleg préselve van "tonnás" erők szükségesek a lehúzásához... Itt egy egyszerű célszerszám képe... |
Bejelentkezés
Hirdetés |