Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos fűnyíró probléma
 
Témaindító: Vadmagyar, idő: Jún 28, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   20 / 24
(#) uniman válasza Cinema hozzászólására (») Szept 7, 2021 /
 
Egy kép nem ártott volna a kérdéses alkatrészről....
(#) Cinema válasza uniman hozzászólására (») Szept 8, 2021 /
 
Íme, képet lőttem a betegről.

Üdv!

100_0309.JPG
    
(#) VIM válasza Cinema hozzászólására (») Szept 9, 2021 /
 
Szia! Ez csak a damil csévetest és a fedél. A dob az pedig több mint valószínű, hogy bal menetes hiszen a forgásiránnyal ellentétesen jön le a 10X1.25mm-s menetről. Hogy hol lehet ellen tartani azt neked kell megkeresni a dobon vagy a motoron. Ha szerencséd van az általános dobok menete amik kb 1000 forintos áron kaphatóak, jók hozzá. (például)
(#) granpa válasza VIM hozzászólására (») Szept 9, 2021 /
 
Nekem minden fűnyíróm (villany, -benzin) jobbmenetes.
(#) Cinema válasza VIM hozzászólására (») Szept 9, 2021 /
 
Az a fedél, vagy minekhívják (Spool Cover Cap) az van eltörve, nem bírta a fagyos időt.
Majd, ha lesz kedvem hozzá, akkor szétszedem és kiderül, hogy mi, merre?
Köszönöm a segítséget!

Üdv!
(#) uniman válasza VIM hozzászólására (») Szept 9, 2021 /
 
A linkelt a benzineshez való...bazi nagy!
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2021
(#) erbe hozzászólása Márc 10, 2022 /
 
Korábban írtam kefés motoros el. fűnyíró csapágygondjairól. Most ugyanaz a tulajdonos CMI gyepszellőztetőt hozott. "-Nem megy a motor." A hátsó csapágyból kiesett 3 golyó (ami még volt benne). A kirepült zárólemez belevágott a forgórészbe. Szerencsére csak egy szálat sértett meg. Az első csapágy, ahol a hajtóművön keresztül az erőt átadja, keskenyebb, de nem kopott meg. Csak a fészke. A kihajtótengely fogazott hevederen át hajtja a dobot. Azt még ki kell találnom, hogy lehet szétszedni, mert az is lötyög. Alul a dob csapágya erősen billeg ide-oda, de még zörög is, ha hajtom. Mire minden csapágyat cserélek, megközelíti a gép vételárát.
A jellegzetes k..i szemét. "-Vedd meg és dobd el!"
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2022
(#) adapter hozzászólása Máj 2, 2022 /
 
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy mi a véleményetek melyik fűszegély nyírót érdemes megvenni (avagy melyiket nem mert az szár) netet már túrom egy ideje, de nem teljesen világos melyik mivel jobb a másiknál....
Nálam a főbb preferenciák rendre:
-könnyen beszerezhető és olcsó damil/huzal/vágószál/csereszál (gyártónként eltérő megnevezés)
-könnyen cserélhető/hosszú élettartamú fej
-stabil kapcsolat a hajtás és a "fej között"
-ár
Írom mindezt azért mert a családból, ismerősöktől hozzám kerülő (ismeritek: "nézzé'márráháthatuccvelevalamitkezdeni") fűszegélynyírók hibája zömmel a fej vagy annak mechanikai rögzítésének hibája volt- plusz egy-két kapcsoló. (NEM reprezentatív minta persze...)
Cseréje, pótlása vagy lehetetlen vagy horror áron volt megoldható vagy saját bénaságom okán nem volt hosszú életű javítás....
Kérdezem csak azért mert nem akarok 3-4 darabot venni és azokat próbálgatni melyik jobb/használhatóbb arra az évi 5-6 alkalomra amire kell....
Köszi a véleményeket!!
(#) sany válasza adapter hozzászólására (») Okt 8, 2022 /
 
Tudnátok nekem tanácsod adni, hogy egy ékszíjas elektromos fűnyíró motorjáról, hogyan tudnám leszedni a orsót?
(#) Massawa válasza sany hozzászólására (») Okt 8, 2022 /
 
Szerszámmal és némi fortélyjal. Nem tudjuk milyen az a motor, hogy van a tárcsa a motortengelyre erösitve. Ezt neked kell kitalálnod.
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2022
(#) sany válasza Massawa hozzászólására (») Okt 8, 2022 /
 
Teszek fel képet hamarosan.
(#) uniman válasza sany hozzászólására (») Okt 8, 2022 /
 
...meg a típus/számát is írd le!
(#) sany hozzászólása Okt 8, 2022 /
 
A kért képek.
A motor csapágy "állt" be, illetve a műanyag tartóban lévő csapágy mozdult el. Az orsó mögötti csapágy is szorul.
Nem is tudom érdemes-e vele próbálkozni.
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2022
(#) proli007 válasza sany hozzászólására (») Okt 8, 2022 /
 
Hello! Ha van drehás..
Kiszed, kiesztergál, csapágy persely (pld. textil bakelitből) be, új csapágy vissza..
(#) Bakman válasza sany hozzászólására (») Okt 8, 2022 /
 
Nincs kizárva, hogy az orsó menetes, akkor szoktak két ilyen zsákfuratot rakni bele.
Idézet:
„Nem is tudom érdemes-e vele próbálkozni.”
Ez a típusú fűnyíró egy műszaki katasztrófa, ezen a fórumon is egy csomó ilyen problémával találkozhatsz. Akkor éri meg javítani, ha magadnak csinálod, van "kéznél" eszterga/marógép, különben erősen deficites a mérleg. Azon csodálkozom, hogy a motort szét lehetett szedni.
(#) sany válasza Bakman hozzászólására (») Okt 8, 2022 /
 
Tudom olvastam, de ez van. .A tanulópénz megvolt, ez a második. De ez más dolog.

Sajnos nincs eszterga.
(#) Bakman válasza sany hozzászólására (») Okt 8, 2022 /
 
Közelről/nagyítóval nézd meg a tengely és az orsó találkozását. Ha nem egyenletes a felület, akkor menetes, általában látni a menet kifutását.
(#) erbe válasza sany hozzászólására (») Okt 8, 2022 /
 
Egykor leírtam egy hasonló fűnyíró javítását. Először is, speciális lehúzót kell készíteni hozzá. Egykor kismotorokhoz, Trabant kerékagyhoz lehetett kapni hasonlót. Ha el nem felejtem, holnap lefényképezem. Leírása, működése: Egy cső, ami illeszkedik a sokbordás hajtószíj peremére. Belül egy kiesztergált perem, ami befér a hajtótárcsa és a csapágy közé. Ezt félbe kell vágni és egy pontosan rá illeszkedő csövet készíteni. A félbevágott cső felső végén is kell egy perem, ami egy csavaranyát fogad, lehetőleg finommenetűt, amiben a lehúzó orsó mozog. Ennek a végét a tengelyátmérő alá kell esztergálni. 1, 2, 5 tizeddel. A sokbordás hajtótárcsát lehetne melegíteni, de nem sok értelme van. Mire rápakolod a lehúzót és elkezded húzni, úgyis kihűl. Másrészt az összerakásnál úgy összesül, hogy mindenképpen roncsolódva jön le.
Majd a felrakásnál lesz érdemes melegíteni, akkor legalább úgy igazodik, hogy legközelebb is ilyen nehezen jön le.
A csapágyház "patkolásához" elég volt egy vékony rozsdamentes lemezcsík és egy kis epoxiragasztó (Epokitt, Eporapid, vagy kéttubusos adagolós ragasztó). A félreolvadt műanyagot masszívan kipótolta.
(#) erbe válasza Bakman hozzászólására (») Okt 8, 2022 /
 
Sajnos, nincsen menet. Melegen tolják rá a tárcsát, úgy ráfog, hogy csak roncsolódva jön le. Mosógépmotorok is ilyenek. Az ráadásul mindkét irányba forog, nem lehet menettel játszani.
(#) Bakman válasza erbe hozzászólására (») Okt 8, 2022 /
 
Asztalosipari kisgépekben az ilyen orsók menetesek és azokat is ellátják két-két zsákfurattal, ezért gondoltam itt is erre. De könnyen lehet, hogy igazad van, ilyen fűnyíróval már többször találkoztam de én eddig nem is akartam eljutni.
(#) erbe válasza Bakman hozzászólására (») Okt 8, 2022 /
 
Sajnos, az ember időnként a barátjáért a lehetetlenre is vállalkozik.
(#) sany válasza Bakman hozzászólására (») Okt 8, 2022 /
 
Semmi menetre utaló jel. Inkább csak rá van ütve a vége.
(#) sany válasza proli007 hozzászólására (») Okt 8, 2022 /
 
Szerintem csak az lesz, hogy kicserélem csapágyat a műanyagba. Ha jó lesz, akkor még talán az idei évet kibírja. Legalább csak egy fűnyírásra kellene.
(#) proli007 válasza sany hozzászólására (») Okt 9, 2022 /
 
Csak az a kérdés, elmozdult-e a központból a csapágy. Mert a kitűrődés gyanúsan egy oldalon van.
(#) sany válasza proli007 hozzászólására (») Okt 9, 2022 /
 
Sajnos el,de majd esetleg megpróbáom beragasztani.
(#) VIM válasza Bakman hozzászólására (») Okt 9, 2022 /
 
Szia! Én is erre gondoltam, hogy menetes, met nem hiába van az a két zsákfurat az ékszíjtárcsa végén. Az viszont elképzelhető, hogy plusz ragasztást is alkalmaztak ami nagyban megnehezíti a lecsavarást. Simán jobbmenetesnek gondolom ha szemből nézem a tengely végét tehát óramutató járásával ellentétesen kellene tudni lecsavarni az ékszíjtárcsát. Én az ilyen ragasztásos rögzítéseket előzőleg meg szoktam ütni a megfelelő helyen és szerszámmal, hogy megrepedjen (ha repep) a ragasztás és csak ezután próbálkozom. Ezt a forgórészt két falap közé kellene befogni satuba, hogy a hornyok ne sérüljenek de elfordulni sem tudnak a fába mélyedés miatt és megpróbálni lecsavarni. Talán a melegítés is szóba jöhet de a csavaráshoz szükséges "szerszám" a fontos. Az laposvasba fúrt két menetes furat amibe a megfelelő keresztmetszetű csavarokat kell behajtani és mélységméretre vágni. A lapposvas hossza legalább kétkmarkos legyen és középen legyen a két méretre vágott csavar. Már csak az lesz a kérdés, hogy a csavarást kibírja e a tengely.
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2022
(#) sany válasza VIM hozzászólására (») Okt 9, 2022 /
 
Megpróbalhatom leszedni, akár hőlégfúvóval is, csak félek, hogy a hűtőlapát műanyag része elolvad.
(#) proli007 válasza sany hozzászólására (») Okt 9, 2022 /
 
Ki kell takarni egy vizes ronggyal.
(#) szs válasza sany hozzászólására (») Okt 9, 2022 /
 
Hát, ez (1. kép) engem kísértetiesen emlékeztet a Maruti fékdob, és az Aerostar kormánykerekének leszedési tortúrájára. Aztán készítettünk szerszámot. Kellett egy izmosabb laposvas, három furat. A két szélsőbe két csavar (koppanásig behúzva), a középsőbe menetet is kellett vágni. Az abba tekert csavart húzva lejön.
De egyszerűbb, ha kérsz kölcsön ilyen csapágylehúzót, (2. kép) hiszen (úgy látom) a szárnyaknak van mibe kapaszkodni:
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2022
(#) uniman válasza szs hozzászólására (») Okt 9, 2022 /
 
A neten ez (is) olvasható!:
Idézet:
„csapágy lehúzóval NE!, ...mert annyira rá van szorulva , hogy a lehúzó szét nyomja a a tengely közepét és még jobban szorul.”

Ha tényleg préselve van "tonnás" erők szükségesek a lehúzásához... Itt egy egyszerű célszerszám képe...
Következő: »»   20 / 24
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem