Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Túl kicsi a motoron lévő ékszíjtárcsa. Ahhoz, hogy ekkora átmérőn átadd a teljesítményt, túlságosan meg kell feszíteni a szíjt, hogy meg ne csússzon. Talán fogazott ékszíjjal át tudná vinni, az nem terheli annyira a motort. A kompresszoron mindenképpen növelni kell a tárcsát. Az áttétel legalább 4-es legyen. A lehetséges legnagyobb csőkeresztmetszetekkel dolgozz, a kompresszortól lehetőleg rézcsővel. Valami hűtőfelület sem ártana rá.
Najó, akkor ezeket korrigálom. Esetleg nem tudsz/tudtok javasolni valamilyen relatíve olcsó helyet ékszíjtárcsák beszerzésére?
Nem. Mióta a haszonvas felvásárlók csak vásárolnak, de el nem adnak, nehéz. Ekkora méretben esztergálva meg kb. annyiba kerül, mint maga a rendszer, amit összehoztál. Esetleg ajánlani tudok egy lehetőséget. Magam is készítettem úgy nagyméretű ékszíjtárcsát, hogy több tárcsafék korongot összefogattam és ebbe vágattam bele az ékhornyot. Szerencsém volt, hogy az alapja éppen passzolt arra a kerékagyra, amire készült. De ha találsz olyant, ami rá lehet igazítani az eredeti tárcsára, már csak bele kell vágni a hornyot. Ilyeneket meg autószerelőknél találsz ledobottat. Célszerűen kétrétegűt.
Ahogyan írják is itt előttem, az ékszíj az nagyon gyenge. Autó generátor ékszíj ami 9.5mm széles, már az maga kevés a teljesítmény átvitelhez. Ehhez minimum a 13 vagy 14mm-s ékszíj kellene amihez a kis tárcsa átmérő az leagalább 90mm ha azon is legalább 180 fokban fel tud feküdni, tehát ez a minimum átmérő amihez a nagy szíjtárcsát kellene majd meghatározni. A nyomócső átmérője az legalább 18mm-s cső legyen a visszacsapóig. Ha az a gumicső nagynyomású benzincső ami 20 bárt is kibír vagy hidraulika cső az megfelel erre a célra. Ha a tehermentesítő lecsapoló ágat bekötöd akkor mindenképpen PA csövet kérj, más nem jó (az átmárőt tudni kell, mert az eltérő is lehet ezeknék a visszacsapóknál). Az légfeszmérő az nem azt mutatja amit a sűrítő a tartályba termelt hanem a nyomásszabályzó által beállított értéket. A nagy piros állító csavart tekerd kifelé, hogy a kis órával induljon együtt a nagy óra mutatója amit majd be tudsz állítani egy tetszöleges csökkentett nyomásra.
Még egy gondolatnyit az előzőekhez, hogy a motor áttétel és szíj problémákat megoldva azt kellene lepróbálni még a tartályra kötés előtt, hogy egyáltalán elhajtja-e a motor üresen (a szabadba termelve a levegőt) a komprit. A karterrnak szellőzni kell és a forgásirány az olyan legyen, hogy NE oda verje az olajat, tehát ha oldalról nézzük a komprit amerről a csavar felülről be van hajtva arra, azaz balra kellene forognia a forgásiránynak.
Nagyon köszönöm a segítséget Megpróbálok a napokban előrébb lépni a projekttel és korrigálni a hibákat, aztán úgyis jelentkezem ha elakadok.
Szabadba termelve most is elég szépen viszi, de amint lefogod akár ujjal a kimenetet azonnal lelassul/megáll. Forgásirányt tegnap korrigáltam, mert előtte pont ellenkező volt és tényleg ezerrel csapta kifelé az olajat
Frappáns ötlet, ezt is köszönöm Szerintem van is elfekvőben féktárcsám, lehet így lesz megoldva.
Hát ez nem valami biztató a motorra nézve. Az is fura, hogy be tudod fogni a kimenetet.
Szóval! Hasonló problémával szenvedtem hónapokig, évekig, annyi különbséggel, hogy nálam random, volt a probléma, ( hol ekkor, hol akkor ált meg, vagy nem bírt elindulni) Aztán vettem egy nagyobb motort, ami bírta, de a probléma újra kezdődött. A megoldásra csak véletlenül jöttem rá, mert idő hiányában csak tüzet oltottam mindig. A nyomószelepet egy 3 lábú izé tartja helyén egy rugóval, ez a háromlábú cucc puhább mint a szelep acéllapja, és kikoptatja a belső részein a lábakat, emiatt a szeleptányér félre tud csúszni és a kompresszor hengerén rajta marad a nyomás minden fordulatnál. A visszacsapó szelep sem oldja meg a problémát, csak ideig óráig, amíg a kopás nem ölt olyan mértéket amikor már egyáltalán nem zár a szelep. A csepelnél, de feltételezem, hogy a tk200-náll, és minden másnál is ki tud alakulni ilyenfajta kopás amiben hasonló a nyomószelepet helyéntartó eszköz. Mivel a Csepelhez nem kapni semmit, én felhegesztettem a lábakat, majd kireszeltem a megfelelő méretre. Azóta hibátlan, nem melegszik, és 12-bar-nál is simán újra bírja indítani a 2,2-es 230-as motorom. Ha, nincs kopás, akkor érdemes megnézni, hogy zár, -e a nyomószelep, nincs e sérülés/rozsda rajta vagy a fészken! (Üveglapon szoktam 600-as papíron felcsiszolni). Viszont mivel 1100W-os a motorod én harmadolnám, vagy negyedlném a fordulatot, mert lehet csak az erővel van baja! (Az én csepelem 7-800 körül forog.
Igen ezt én is írtam hogy lehet hogy a fejben van a hiba és rajta marad a nyomás.
Nagyon köszönöm a hozzászólást. Sajnos az enyém már (szerintem) egy agyon hajtott kompresszor, úgyhogy simán benne van a pakliban ez a szintű kopás is. Abszolút igazatok van, ránézek erre is
A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2022
Üdv,biztos volt már ilyen kérdés de a majdnem 200 oldalt lehetetlen átolvasni.Van egy kéthengeres kompresszor amin 220/380-s villanymotor van de én csak 220-al tudnám műlödtetni.De kellene rá indító relé.A kérdésem,hogy mekkora legyen?Nekem hobbi célra kellene.Előre is köszönöm a segítséget.
Igen, de itt!: https://www.hobbielektronika.hu/forum/3-fazisu-motor-uzemeltetese-1...zisrol
De még fél lóerőt sem tud a motorod 3 fázisról...milyen lenne az a kompresszor ami ennyivel is beéri? A "rendesek" 1,5 kw-os (2 LE) motorokkakal vannak hajtva... A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2022
Kösznöm a választ,majd olvasgatom.A kompresszor álítólag valami hűtőé lehetett.Alehetett.A lényeg,hogy müködik e vele vagy keressek egy 220-s villanymotort rá.
Erre hasonlít: "ajánlott a 3 fázisu motor...4kw...akkor az nem erőlködik ...1 fázissal ... 2,5kw kell"
Köszönöm a választ.Szétnézrk mit találok,de sajna én nem tudok használni 3 fázisú motort.
Ha ez a motor el tudta hajtani háromfázison a maga 330 wattjával (0.45PS "németül lóerő") akkor egy egyfázisú egy lóerős (cca. 750 wattos) motor el fogja tudni hajtani. Nem látni az arányokat, hogy mekkora is ez a kompri a hengereivel a motorhoz képest de elképzelhető, hogy ha hűtőgéphez tartozott akkor helytálló ez a felállás.
Sziasztok!
Szeretnék véleményt kérni erről a gépről: Hyundai HYD-50L/V2 Ár-érték arányban meg-e felelne otthoni hobbi-barkács célra, évi 1-2 autó üregvédőzésére, doblemezek alvázvédőzésére? Szívesen fogadok más ajánlást is. Köszönöm.
Szia! Én ezt tartom vetélytársnak ha már vennem kellene egy kéthengeres 10 báros gépet. Az érdekesség a kettő között a légtermelési adat. A kék az azt írja, hogy 350 litert tud (induláskor?) a piros az 7 bárnál már csak 175 litert és induláskor is csak 241 litert szállít .... de mégis csak német szellemben készült.
Szeintem ugyanabban a kínai gyárban készítik mindkettőt és csak a színük más.
Talán csak az összerakást bízzák az ottaniakra, úgy mint a VW-ket se ott gyártják csak a hajón rakják össze amíg ide nem ér. Ezt most vettem a nyáron de nem gondolnám, hogy a motorját is "azok" gyártják pedig maga a cég már 20'-ban tönkrement de nem a távolkeletiek vették meg.
Sziasztok
Van egy házi építésű kompresszorom 2 hengeres ikaruszé talán 1500w 1F villanymotor hajtja fel is termel 8 bárra de viszont ha 3 bárnál többnél akarom hogy elinduljon nem bírja elindítani. Gondoltam meg olvasgattam hogy tehermentesítő szelep kéne vagy vissza csapó szelep. Kinéztem ezt hozzá. Ezt hogyan kéne bekötnöm meg hogy hogy jól működjön ? Vagy valami más megoldás ?
A legkisebb a nyomáskapcsolóra, a közepes a kompresszor nyomó ága, a legvastagabb a tartály.
Mostani nyomás kapcsolón csak 1 csatlakozás van ami a tartályon van akkor azt is kell másikat vennem ?
Ezt a vékony csövet ami nyomás kapcsolót és vissza csapót köti össze ezt hol lehet venni ? vagy csinálni ?
...vagy használsz 1 kicsi mágnesszelepet aminek akkor adsz áramot, mikor a motor áll!
Idézet: „Ezt a vékony csövet” Miből akarod csinálni? Nekem egyszerű műanyag pneumatika cső van ebben a pozícióban...
Meg kellene nézni, hogy a hengerfejben a szelepek vissza eresztik -e a dugattyú tetejére a nyomást, mert szerintem az lehet a probléma, mondjuk az áttételed nem tudom milyen, és a motor üresjárati fordulatát sem írtad, de nekem volt fen két lovas motor ugyanilyen kompresszoron, 2800-as fordulatú 1:3 áttétellel és az simán indult 6-7 bar körül is, és a felett is. Tehát, ha feltermelt állapotban nem bírod lassan forgatni a kompreszor szíjjtárcsáját akkor ez lehet a probléma, ha igen akkor tényleg kell a visszacsapó szelep, mondjuk amúgy sem árt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |