Fórum témák
» Több friss téma |
Álló és forgórészből nem kell "tisztára" kipucolni az olajat. Elég kitörölni, hogy éppen ne folyjon.
Ha az állórészt néhány napra újságra állítod, ami úgy kifolyik, az jó is.
Üdvözletem!
Bocsánat a láma kérdésért és ha rossz helyre írom, de egy régi kis kávédarálót szétszedtem, mert szorul. Egyszerű kérdés. A videóban látható "gömbnek" forognia kell a tengelyen, vagy az fix és abban a kosárban forog, amit a manus leszed? Nagyon hasonló az enyémbe is a motor, nekem nem forog és a tengely nehezen fordul el és a kosár forog a rögzítéssel a "gömbön". Még nem zsíroztam meg és sajna nem tudom ez mennyire könnyen kellene forogjon. Rengeteget kerestem, de nem derült ki számomra, csak az hogy ez a megvalósítás igen gyakori. Köszönöm a türelmet, Attila. jutúlink
Szia! Az a bronz persely volna csapágy aminek rögzítetten kellene lennie a pajzsban de kellően elfordíthatónak is, mert önbeálló a golyós kialakítása miatt. Annak illesztetten kellene csúsznia a tengelyen, nem lötyögni. Ezekkel a darálókkal a háziasszonyok cukrot szoktak darálni, hogy porcukrot csináljanak kristályból. Ez a por azután a filc porvédő kopottsága vagy hiánya miatt lejut a csapágyhoz majd a melegtől megolvadva ill. a nedvességtől később megszilárdulva beáll a csapágy. Ha beállt akkor már csak a rögzítő fülekben tud elforogni ami után nem lesz hosszú életű.
Ahogy VIM is írta, de meleg vizes áztatással (vizes zsepi ráteker) leszedhető. A rögzítők rátákolhatók újra és üzemképes lesz.
tökéletes a diagnózis. A filc még épp, de bejutott a ragacs. Akkor el kell érnem hogy elforogjon a tengelyen a bronzcsapágy.. különben vehetek újat. Le tudom azt valahogy ütögetni? esetleg melegítés? Próbáltam a kosárból kiszedni de nagyon makacs és érzésem szerint maradandóan károsodna. Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2022
Próbáld meg öngyújtóval megmelegíteni magát a csapágyat a tengelynél a pajzson kívülről a tengelyvég felől. A tengely függőlegesen álljon lefelé (forgórész tekercs felül legyen) és alulról felfelé érje a láng a láng az említett részt. Ha lehet vihargyújtót használj, mert az nem kormol. Ha megmelegítetted (kb. 5mp) akkor a belső oldalról kifelé kellene megpróbálni letolni pajzsal együtt a tengelyről. A tengely legyen tiszta a csapágy előtt és ha lehet csppents rá olajat a csapágy tövéhez. Ha nehezen mozdulna akkor (a tengelyt befogva a végénél satuba) alkalmas eszközt és szerszámot használva kocogtatva a bronz csapágy tövét, le kell jönnie.
Vettem egy új kínai villanymotort 3kW, 230V egy fázis 1400fordulat, nem volt drága. Nincs rajta adatlap. De kaptam egy motor prospektust ami szerint ennek a motornak 33kg a tömege. Lemértem szobamérlegen nem pontos de olyan tizenöt kg körüli a motor, a katalógusban 14kg van legközelebb ami 750W. A motor tengelye 24mm átmérőjű de a hozzáadott ékszíjtárcsa csak egyes, ami nem viszi át ezt a teljesítményt.
33 font az kb. 14 kg. Elírták, vagy elnézted.
Idézet: „de a hozzáadott ékszíjtárcsa csak egyes, ami nem viszi át ezt a teljesítményt.” Ennek a megbecsüléséhez az ékszíjtárcsa átmérője és a horonyszélesség (szíjméret) is kell. Egyébként kínai motoroknál sajnos általában nem az állandó terhelésnél kivehető teljesítményt írják, hanem a rövid idejűt. Ha nincs rajta adatlap, akkor mi alapján kerestél a prospektusban? Kivitel, felhasznált anyagok szerint jelentős súlyeltérések lehetnek. Pl. ha alu tekercselésű. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2022
Sziasztok!
Gyakorlatilag végeztem az EBBEN a hozzászólásomban említett motor felújításával. A gond az, hogy nem jár egyenletesen, erőren rángat. A rángatáskor nagyobbat szikrázik a kommutátor és nagyon melegszik a forgórész. Szétszedés előtt simán járt. Az elektronikához nem nyúltam. A tekercselés sérülésmentes. Mi lehet a baj?
Lehetőségek:
-Csapágyazáskor elgörbült a tengely, beleér az állórészbe. -Sikerült zárlatot okoznod a kollektorszeletek között vagy a forgórész tekercselésében. -Kefe megszorul. Szétszedés után alaposan át kell vizsgálni. A forgó - állórész összeérése látható nyomot hagy. Kollektorban fémszemcse akár alkalmi zárlatot is okozhat. Szemcse vagy szösz kerülhetett a kefetartóba.
A forgórész biztos nem ér bele az állórészbe. A kommutátort felcsiszoltam és igyekeztem alaposan kitakarítani. Átpucolom mégegyszer. A szénkefetartó műanyag gyűrűt lehet forgatni. Okozhatja a gondot a nem megfelelő beállítás? 90 vagy 180 fokos elforgatásban lehet.
A kefetartót oda kell állítani ahol volt!
Üdv mindenkinek!
Azt szeretném kérdezni, hogy van-e megoldás a problémámra? Van egy 120v-os kétoldalas 750w-os köszörűm. Szeretném átalakítani 220v-osra, lehetséges ez? Ha valaki tud rá megoldást, kérem, hogy segítsen. Hálás köszönet
1. Egy 230V/120V trafó nem ördögtől való
Ha venni kell, akkor jó drága lesz erre a teljesítményre. 2. Ha magát a motort tekercseltetnéd át az sem olcsó A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2022
Ha egy trafó meg tudná oldani annak nagyon örülnék, de akár a másik megoldás is megfelelne csak nem tudom, hogy hova vagy kihez tudnék fordulni. Ehhez több és pontosabb információra lenne szükségem, hogy mi az ami kell hozzá, hogy pontosan mit vegyek. Mindenképp meg kell oldanom valahogy. Ilyen dolgokhoz egyáltalán nem konyítok. Tekercselést sem tudom, hogy milyen helyen vállalnak. Ha még valami közelebbit is tudnál mondani nagyon megköszönném. És köszönök mindent, ezzel is sokat segítettél.
Ilyen kell neked: Bővebben: Link.
Ha meg áttekercseltetnéd, guglizz egy motortekercselőt a közeledben
Kispesten tudok mondani, de ez odébb van tőled... Meg nyilván árat is csak akkor mondanak, ha látják a motort
Elég autótranszformátor így nagy meg drága sem lenne, egy mikrosütő vasmagján elférne, házilag is kivitelezhető.
Utána néztem és a trafót választom. Ez a legjobb választás. Nincs vele sok fáradság csak meg kell rendelni és már használhatom is.
A választásom: VEVOR Step Up Down Transformer Voltage Converter 2000W 240V-110V 110V-240V US-UK és amihez kell az a VEVOR 6 hüvelykes asztali köszörű, 750 W 1 LE motor, változtatható sebességű asztali csiszoló 3400 fordulat/perc fordulatszámmal és munkafénnyel. Nem fordítottam kellő figyelmet a vásárláskor és nem volt feltüntetve a feszültség. Én meg annyira szerettem volna, hogy rögtön meg is rendeltem az Amazonon. Egyébként egy esztergát szeretnék vele meghajtani majd ha elkészül. Srácok Köszönöm szépen. Megmentettetek. Költözök vissza Magyarországra. Ott fog elkészülni.
Szia!
Egy elég hosszú projekt lett ez a motor felújítás és még nincs vége. Sikerült a szikrázás és a járási egyenetlenség végére járni. A kommutátor nem volt kör keresztmetszetű, így a szénkefe ugrált rajta. Felszabályoztattam a kommutátort, így most már nagyon szépen jár és a szénkefét sem eszi, mint korábban. A követkető gond most már a vezérlővel lesz, mert egy leállító gomb megnyomásakor egy relé bontja az áramkört, de közvetlenül előtte a fordulatszám szabályozó állásától függetlenül a teljes teljesítményt a motorra kapcsolja. Leállításkor ránt egy jó nagyot.
Szakadt lesz az a forgórész azért rángatja. Hiába szabályoztad fel. Azért volt nem egyenletes a kommutátor mert ahol szakadt ott jobban szikrázik és kiég a lamella és kiemelkedik a centrifugális erőtől.
Nem rángat. Fix fordulatszámon egyenletesen jár, a kommutátor minimálisan szikrázik. Leállításnál rántja csak meg szerintem az elektronika.
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2022
Az meg nem véletlen és rossz, hogy lefékezi a forgást kikapcsoláskor. lehet szándékosan, hogy azonnal határozottan megálljon. Általában faipari gépekben sokan használják.
Ez az, hogy nem fékezve ránt egyet, hanem rágyorsítva, majd elejt a relé és leáll.
Na arra most így hirtelen nem tudok mit mondani. Látni kellene. Esetleg valami vezeték csere lehet vagy kondi elfáradva az elektronikában.
Ilyet akkor csinálhat, ha a gerjesztőáram előbb szűnik meg mint a főáramkör árama. Ellenőrizd melyik szűnik meg előbb kikapcsoláskor.
Látványosan kitér az analóg műszer mutatója leállításkor a főáramkörben, míg a gerjesztőfeszültség fix marad. Produkál olyat is, amikor simán leáll, akkor nem ugruk meg a feszültség.
Akkor "hun" típusú, hun így hun úgy működik. Leállításkor a gerjesztés nem szűnik meg? Hol avatkozik be a ki-be kapcsoló v. nyomógomb. Csinálj egy skiccet a lényeges elemekről.
Szia!
Jobban megvizsgáltam a vezérlést és úgy néz ki, ha feszültség alá helyezem a gépet, akkor az állórész a motor állásakor is egyenirányított nem szűrt 190V feszültségen van. A motor indításakor meghúz egy öntartó relé, mely egy triakon keresztül (vezérléstől függően) 0-190V egyenirányított nem szűrt feszültséget ad a forgórésznek, a relé meghúzása után kb. 2-3 másodperccel. A motor járása egyenletes, a fordulatszám szabályzás is simán megy. A kommutárot felszabályozása után a szikrázás is elhanyagolható, körtűz még maximális fordulaton sincsen, nem melegszik. Kikapcsoláskor a kikapcsoló gomb a relé behúzótekercsének az áramkörét bontja, mely így elejt, ekkor a váltakozó feszültség mindkét ágát megszakítja (piros jelölés a képen), és a motor leáll, de az állórész továbbra is feszültség alatt marad. Ebben az esetben az előbb leírt módon az esetek többségében leállás előtt ránt egyet (előfordul olyan, hogy rántás nélkül leáll). A relé is és a kommutátor is szikrázik egyet. A relé elejtésekor mérés alapján megugrik a feszültség a forgórészen, de nem tudom mitől, amikor az áramellátás megszakad. Abban az esetben, ha a forgórész egyenirányított feszültségét szakítom meg (kék jelölés a képen), akkor a motor rántás nélkül leáll. A relé elejtésekor a triak vezérlés is feszültségmentes állapotba kerül. Ötletem sincsen, mi okozhatja ezt a problémát. A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |