Fórum témák
» Több friss téma |
Relés lehetett a motor. Kb. 2-300 Ω-ot kapcsolhatott rá. Amint leesett a s. fázis árama, lekapcsolta.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2022
6 uf állandó üzemű kondival szépen indul és megy 2 uf kodival nehezebben indul de azzal is megy. Ha a 6 uf kondi rajtahagyom az okoz gondot?
Köszi !
Igy nyugodtan használjuk a berendezést ...
Napot!
Feladat: villanymotorok áramfelvételének monitorozása. Ha nem is valós időben, maximum pár perces késésnél több nem lehet. Igazábol két dolog kell: a motor pillanatnyi áramfelvétele és egy beállítható limit, ami felett jelez a rendszer egy ellenörző monitoron. Fontos szempont, hogy egy esetleges áramszünet esetén ne kelljen sehova belépni, a figyelőrendszer automatikusan induljon és az esetleges szenzorhibát is jelezze. Minden motor három fázisú normál aszinkron, 8-11 kW-os tartományban vannak, a motorok közti tábolság változatos de kb. 100 m-es sugarú ipari területen vannak. A motorok környékén van kiépített Wifi hálózat. Gondolom van ilyen rendszer, de nem tudom, pontosan milyen néven kell keresnem. Ötlete, tapasztalata van valakinek? Köszönöm!
Azt nem a motornál szokták monitorizni, hanem az elosztoban. Vannak mindenféle árammonitorok es data loggerek. ( legegyszerübbek a transzducerek, ahol csak át kell huzni a fázisvezetekeket a lyukakon, azaz még galvanikus kapcsolat sincs a mért áramkörrel. 3ph current sensor)
Azokat be kell épiteni az elosztoba, ahonnan a motorok kapják az áramot, es azok általában maguktol indulnak az áramszünet után. A datalogger meg amugy is egy önállo PC stb. aminek van real time orája. Azon beállithatsz mindenféle értéket, mikor mi a teendö. A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2022
Az elosztók is szét vannak szórva.
Igazábol nem a módszerre vagyok kíváncsi, azzal tele a padlás, hanem egy konkrét, valós idejű rendszerre. Építeni tudok, de most ez csak az utolsó lehetőség lesz.
Azona l8nken szinte mindent megtalálsz.
Sziasztok!
Mekkora a legnagyobb motorteljesítmèny, amit még el lehet indítani egy 10AC-s kismegszakítóról, hogy az nem old ki? Egyfázisú kondenzátoros segédfázisú vízszivattyúról van szó. Az 1100W-os az induláskor a fevett áram miatt már oldja a k.megszakítót.
Csak a szivattyú van azon a körön vagy más is? Ha durván számolod akkor a motor áramfelvétele 5A /üzem közben/. A C-s kismegszakító 10x indítóáramot enged tehát 100A lehet az indítási áram. Szerintem menni kell neki. A szivattyú biztos hogy jó?
Igen biztos. Egy LEO szivattyú, ami a másik gazdájánál évekig üzemelt. És most is megy másnál, mert eladták.
Az adatlap szerint 7.5A az áramfelvétel ami 0.64 cos fi feltételez vagyis baromi rossz a hatásfoka.
Az is lehet hogy öreg a kismegszakítód és már előbb kapcsol.
No és a vezeték keresztmetszet meg annak is a hossza ....
Sziasztok!
EVIG 1,1 KW egy fázisú aszinkron motor csapágyhiba miatt megszorult szétbontottam de nem tudom az alumínium ventilátor a tengelyen hogy van rögzítve. Eltörni nem szeretném. Kérek információt ha valaki tudna segíteni. Csavart stiftet nem látok esetleg ékkel rögzül? Köszönöm.
Szia! Simán ékes rögzítésű de ennek nyomát látni kellene a tengely felől is, hogy ez ki van rajta képezve. Az alu az össze "szokott" korrodálni a vas tengellyel ezért előbb meg kell repeszteni a határfelületeket, majd csavarlazító sprét használni és megpróbálni a lpát mögé nyúlni gépi csavarhúzó párossal (egymással szembe) és lepajszerozni a pajzs felől. Ha így nem mozdulna akkor bele kell fúrni (egymással szembe) a ventilátor lapát tárcsájának a tengelyhez közel eső részénél vastag anyag részbe és a furatokba menetet fúrni és mint egy csapágylehúzút alkalmazva (erre a célra alakalmas eszközt használva) lehúzni a tengelyről.
Köszönöm a segítséget ! Beáztatom egy kis csavarlazítóba. Az ékpálya nincs végig marva a tengelybe a végén nem látszik.
Az akkor mángorolt tengelyvég lehet ilyesmi. Ezt csak le kell tudni húzni az említett módon vagy ha meg tudod melegíteni de csak az alumínium részt, hogy az jobban tágul és könnyebben le tudnád pajszerozni.
Erre nem gondoltam, van hőlégfúvóm azzal megpróbálom.
hali,
Adott a képen látható IMI villanymotor. Egy kúpos tengely van rajta, amit szeretnék levenni a bal oldalról. Ezt csak esztergályos tudja levenni szépen róla? Mindkét oldali tengely használható bármire, nincs különbség a kettő között? A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2022
Szevasz!
Adattábla nem olvasható? Van, hogy a két tengelyvég nem egyforma, az egyik csak fél teljesítményt tud, kisebb átmérőjű, jellemzően a ventilátor oldali. A kúpos tengely "feltét" vagy tele anyag és ilyen kiképzésű? Esztergályos? Necces, de el tudod neki vinni a forgórészt? Inkább lehúzó, ha feltét.. Mondjuk addig vagdosnám, amig előtűnik az eredeti tengelyvég, netán gyors melegítéssel is célt lehet érni.. Ki tudja? Jobban megnéztem, feltét. Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2022
Adattábla nem olvasható?
Sajnos csak részben, 2900/p 350W vagy 750w. Kb ennyi. Van, hogy a két tengelyvég nem egyforma, az egyik csak fél teljesítményt tud, kisebb átmérőjű, jellemzően a ventilátor oldali. Honnan lehet ezt a tudni a pontos típusból? A kúpos tengely "feltét" vagy tele anyag és ilyen kiképzésű? Feltétnek nézem. Esztergályos? Necces, de el tudod neki vinni a forgórészt? Hát ezt még nem tudom, próbáltam szétcsavarni, de nem jött össze.
Szevasz!
A pontos típusból kiindulva meg lehet nézni (ha neten fellelhető, de van rá esély) a motor körvonalrajzát, tengelyméreteket. Csak keresni kell: https://www.mee.hu/files/files/roviditett_20_sz__imi_szervizkonyv_f...tt.pdf Ha szét tudod szedni, még mindig necces, hogy az egyik pajzs, a feltét tengelynél nem szedhető le, jó esetben pajzs lejön, csapágy marad.. Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2022
Ez nagyon jó, köszi.
Ez alapján szerintem a pontos típus. OZF 71c 2E
Szia! Ez a feltét tengely véletlenül nem rönkhasító lett volna? A kötés az lehet többféle is, gondlok itt a zsugor vagy ékes amit ha az átmérő különbségeknél tükörrel benézel, látszódnia kellene, esetleg tapintható is ahok az ékpályát a feltétben kiképezték. Az sem kizárt, hogy összeillesztés után átfúrták egy kisebb átmérőjű fúróval és "leszögelték" amit azután a felületen simára csiszoltak így nehéz észrevenni. Mindenesetre a melegítés az előnyös volna de azt nem kis palackos lángforrasztóval kellene csinálni. Jólehet ha lemérsz 60mm-t a tengelyen majd beindítod a motort és fémfűrésszel leesztergálod a fölös hosszt.
Ha jól tudom, valami polírozó volt nem rönkhasító,
jobb oldal meg talán vágó. A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2022
Sziasztok!
Adott egy motoros tubustöltő eszköz. Gyártási idejét tekintve valamikor a 70-es évekre datálható. Karbantartása feltehetően nem volt. Mostanság elkezdett elég érces hangon működni. Az addig rendben van, hogy van benne fogaskerék áttétel és azt meg kell zsírozni, mert azóta már valószínűleg teljesen kiszáradt, de a motor külakakjából nem tudom eldönteni, hogy aszinkron vagy kefés motor van-e benne és, ha kefés, akkor a kefék állapotát is érdemes lenne lecsekkolni. Potméterrel állítható a fordulatszáma. A képek alapján eldönthető vajon ez a kérdés? Nem gondolom, hogy az elektronika benne egy frekvenciaváltó lenne.
A motor adattáblája alapján ez egy 500W-os DC motor. A szabályzója lehet egyfázisú tirisztoros áramirányító, ami már a 70-es években is elterjedt volt. Mivel 5,7A a névleges armatúra árama, azok a kicsi hűtőbordák is elegek lehetnek.
És igen, indokolt lehet a kefékre, kommutátorra ránézni.
Köszi.
Tartottam attól, hogy egy kicsit macerásabb lesz a karbantartása, mint gondoltam.
Nem olyan ördöngős eszköz ez. Ha időben megjavítod, gyakorlatilag "Örök élet meg 1 nap".
Valószinűleg nem golyóscsapágy, hanem persely (szintercsapágy) van benne. Ha zajos, talán félrekopott és elérheti az állórészt. Alaposan szét kell szedni, átnézni, cserélni a gyanús alkatrészeket. Fontos, hogy nem szabad "csak úgy" rákötni a hálózatra. A gerjesztőfeszültsége 190 V, az nem szakadhat meg, ill. nem szabad a forgórésszel sorba vagy párhuzamosan kötni. A forgórész feszültségét lehet szabályozni, azzal elég jó fordulatszámtartó szabályzást valósítottak meg.
Szia!
Köszönöm a kimerítő választ. Amióta erre jártam, már alaposan szétbontottam az egész gépezetet. Golyóscsapágyak vannak benne. Amit ezen kívül benne találtam az eléggé elborzasztott. Mint, ahogy írtam, a legyártása óta nem volt karbantartva és vastagon megkövült, eszurkosodott olaj volt a hajtóműben. A szimeringek és a tömítés elöregedése miatt a motorba a tekercsekbe is belefolyt az olaj. A kérdésem ezzel kapcsolatban az lenne, hogy a motorból mivel lehet kimosni az olajat? A hajtóművet szintetikus higítóval takarítottam meg, de az egész álló és forgórész is vastagon olajos. |
Bejelentkezés
Hirdetés |