Fórum témák
» Több friss téma |
Akkor meg egyszer összefoglalom, talan így erthetőbb lesz:
Ha reggel bekapcsolom elindul, felfűt (csak fűtés, nincs hmv, az külön tartalyos, független a kazántól). Utana, ha a termosztát lekapcsolta, már csak az alábbiakat produkálja: Bekapcsolás, az előlapon kigyullad a három ledből az alsó zölden és elindul a keringető szivattyú.. A ventillátor 2-3 próbálkozás után felpörög, közben a jobbra fent levő (felteszem presszosztát) kattog, ki-be kapcsol. Megnéztem, ohm mérővel, átkapcsol a mikrokapcsoló. És pörög, pörög a venti, meg forog a keringető, de az alul középen levő (gázszelep) nem kattan de ehhez nem merek nyúlni, mert a gázhoz (is) hülye vagyok es inkabb nem kockáztatok. De mivel reggel beindul a kazán (fűteni kezd) ezért gondolom, hogy a gázszelep reléje nincs beégve.
Szia!
Köszi az infót, de ebben a gépben nincs kondenzvíz dugulás érzékelő. Csak vízköre előre és visszatérő hőérzékelő, füstgáz érzékelő és egy víznyomás kapcsoló. Ezek mindegyike működik. Ohmmérővel rámérve rendben vannak. A venti szépen pörög, szív is rendesen. A gázszelep a gyanús, de az is nyithat valamennyire, mert a gázórán látszik a nyitás közbeni fogyás. Az állapotokonál az U17, U18, U18, U20 lépések lefutnak, majd az 5. gyújtáskísérelt után elakad. Van még esetleg ötleted?
Szia! Csak egy tipp a részemről: Van benne egy hidraulikus mikro differenciál – presszosztát (szerintem egy áramlásérzékelő mikrokapcsoló) valószínűleg a 19. ábrán a 12. és 20. tétel, a fűtés kimeneti oldalán van. Piros – piros színű vezeték csatlakozik rá. Ha ezt csak ideiglenesen rövidre zárnád, akkor mit csinál a kazán?
Köszönöm, közben megoldódott, de akkor jól csináltam. Egyenlőrr működik minden üzembiztosan, de elkezdtem erősen gondolkodni, hogy le kellene cserélni az egészeg egy kondenzációs kazánra.
Szia! Az első képen rajta van minden ami éppen szóba jöhet, "ráírtam", hogy mi micsoda. A prsszosztát (az utólsó képen) is sanszos ha a ventilátor fordulata elegendő az átállításához. A két kapcsoló átkötését (amiről lőzőleg beszéltem) kellene először leellenőrizni, hogy az azokhoz tartozó értékek vagy maguk a kapcsoló(k) a hibás(ak). A gázszelepen lévő szlikoncsőnek is tisztának kell lennie, mert a tűztéri depressziónak is ráhatása van a modulátor működésére, igaz csak 1-1.5% az eltérés a maimális nyomásértékhez képest. Szóval a piros vezetékes kapcsolóról ha lehúzod a stekkereket és összedugod egymással, akkor a termosztáttal le kellene kapcsoltatni a fűtést, majd újra beindítani, hogy akkor előjön e a hiba. Ha nem akkor a ventilátor nyomáskapcsolójával ugyanígy kellene eljárni, hogy részlegesen felmelegedve előidézhető e a hiba egyik vagy másik perifériánál. A további teendőt csak ezután lehet meghatározni. Ügyes legyél és a kapcsolások előtt a készüléket mindig kapcsold ki (áramtalanítsd)!
A kazán eléggé elhanyagolt állapotban van, ráférne egy "nagytakarítás". A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2022
A vízhiany kapcsolót lehúzva a venti nem indul.
Visszadugva elindul a venti. A piros gomb benyomott (normal) állapotban. Az NTC 4kOhm, nem 10 de a hőmérseklet sincs 20 C° csak 17 ott, ahol a kazán van. Ez keves lenne?
Ezt a
Idézet: vegyük át még egyszer. Az érzékelő, szobahőmérsékletű víz (mert ugye abban van a vége becsavarva az előremenő csőben) esetén 10kΩ és ahogy emelkedik a hőmérséklet annak függvényében csökken az ellenállása. 25°C-on 10kΩ, 45°C-on 4.9kΩ és 90°C-on 1.2kΩ. Tehát a kijelzőn leolvasható értéket nézve kell figyelembe venni az NTC értékét. A kapcsolókról áramtalanított állapotban kellene lehúzni mindkét vezetéket és azokat össze kell kötni a próba idejére (majd indítani), csak így lehet kizárogatni a periféria részt, hogy melyikkel van probléma, nem elég csak az egyik szálat lehúzni. Ha megoldást szeretnél akkor azt próbáld megcsinálni amire kérnek és ne mást vagy hagyd szakemberre a munkát. „az NTC 4kOhm, nem 10 de a hőmérseklet sincs 20 C° csak 17”
Természetesen kikapcsolt állapotban végeztem az ellenőrzést.
A 17 c°-t a kazán helyiség szobahőmérsékletére értettem. Mivel (számomra) nehezen elérhető helyen van az NTC, ezért a rácsatlakozo két piros vezeték másik végén a panelcsatlakozón mértem rá, ott mutatta a 4 kOhmot. Az uj probánál lehúztam a vezetéket az NTC-ről, akkor nem indult el a ventillátor. A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2022
Vettem a bátorságot és lehúztam a vezetéket az NTC-ről. Így a venti sem indul. Áthidaltam a csatlakozót egy 9 5 kOhmos ellenállással és elindult, begyujtott.
Tehat valószínűleg az NTC elszállt. Mindenkinek köszönöm a segitséget és egyuttal BUÉK!
Már nem is maradt más hátra, mint ennek az értékét megmérni, mert ugye hibát nem tudott kijelezni (diagnosztizálni) a készülék. Elég sokáig tartott, mire bátorságot merítettél erre de az a fontos, hogy megcsináltad és sikerrel. Itt a körülményekhez képest megfizethető áron beszerezhető az érzékelő. Azt ugye tudod, hogy azt nem egyszerű kicserélni? Ez is megfelelő hozzá és nem kell leengedni a kazánból a vizet és légteleníteni meg a tágulásiban beállítani a nyomást stb. Ez utóbbi klipszes NTC-t a régihez egészen közel kellene felcsíptetni a csőre és hővezető pasztával bekenni a felületet a jobb hőközlés érdekében (DE ez csak egy ötlet volna, hogy ne okozzon problémát a további szerelés és a fűtés menjen a hideg hónapokban).
Boldog újévet kívánok.
Az egyik barátom Saunier duval kombitec f24 -es kombikazánja két éve rendetlenkedett,amiben hiába cseréltek alaplapot és lángmodulátort,nem lett jobb.Melegvizet már csak újraindítás után adott.A problémát a presszosztát cseréje oldotta meg,a régi kapcsolóján ezervalamennyi ohmot mért.
Szevasz VIM. Kissé elkésve válaszolok a már korábbi problémámmal kapcsolatban, de ki kell jelenteni, hogy eltaláltad az igazságot. A gázszelep , illetve a moduláció nem megfelelő működése okozza a kazán ki-be kapcsolását, mert nem tudja a lángot illetve a teljesitményt lemodulálni a láng nagysága miatt. Amit feltőltöttél videót, hogyan lehetne magyarul meghallgatni, bár eléggé érthető a képi tartalom is, de ami a beállitást illeti, jobb lenne érteni a szöveget. Vettem egy digitális fali termosztátot, 0.1 % pontosságú, igy a kazán csak ritkán kapcsol ki-be, mert pár perc alatt felfűt a kivánt hőfokra.Mondani sem kell, hogy szerelő nem jön konkrétan erre a beállitási munkára, egy jött volna, de csak a kiszállásért kért volna 25.000 Plusz 15.000Ft/óra. Hát ennyi nincs. Digitáli manométert hol lehet venni a méréshez? Mi a tipped? Köszi a segitséget és a választ. Sikeres-Békés Újévet kivánok minden Hobbisnak.
Szia! Én nem akarlak arra sarkallni, hogy mérőműszert vegyél és Te magad állítgasd a gázszelepet vagy méréseket végezzél ha nem vagy rá megfelelően felkészülve. Annyit próbálhatsz meg, hogy a gázszelep középső csavarján állíts vissza egy "nagyon kicsit" (a modulátor tekercsen). Ha ez után sem tudja megfelelően szabályozni a teljesítményt a készülék akkor állítsd vissza arra a pontra ahonnan eltekerted (a külső hatlapfejű csavarnak nem szabad elfordulnia!). Az árak olyanok amilyenek a szerlőnek pedig örüljön az akihez kimegy és megoldja a problémát de legalább nyugodtan alszik mindenki. B.U.É.K!
Köszönöm, megfogadom a tanácsot. a kis csavart jobbra vagy balra-nyitás vagy zárás- irányba tekerje? Tudom melyik ez a csavar, a modulátor burkolata-műanyag kupak- alatt van.
„Vettem egy digitális fali termosztátot, 0.1 % pontosságú, igy a kazán csak ritkán kapcsol ki-be, mert pár perc alatt felfűt a kivánt hőfokra.”
Ez ellentmond a fizikának és logikának, mert éppen sűrűbben kellene kapcsolnia. Bár most kinn is szinte tavaszi meleg van.
Sziasztok, Segitségre lenne szükségem egy Ferroli pmf09f vezérlő hibájához. Ferroli New Elite 60 F24
Folyamatosan mükődik a kazán hiába szakitom meg vagy kötöm össze a szobatermosztat lábait. Csak a vízhőmérséklet szabályzás működik. (fagy termosztát működés de hol?)
Szia! Melyi szivattyú működik amikor nem lehet kikapcsolni?
Szivattyú csak egy van benne, a fűtési. Az kering nem áll le. Próbáltam full áramtalanítással, de utánna is megy, termosztátra nem reagál semmit, ha kikötöm akkor is dorombol tovább. http://www.ferroli-gazszerviz.hu/uploads/New%20Elite%5B1%5D.pdf
A leírásában is kettő van, mindkettőben (a kéményesben és a zárt égésterűben is).
Most megfogtál, látom az egyik az HMV töltő a másik a fűtés. Azt nem is néztem, mert számomra nem volt érdekes. A fűtés nem áll le, meleg a radiátor egésznap megy..... A fűtésjel megy egész nap. ha melegvizet engedek akkor indúl a másik és melegít. Ha nyárira teszem leáll a fűtés (szivatyú, láng), melegvíz készítés van, indül, fűt... Csak a termosztátra nem reagál semmit....
A "reset" gombbal nem áll helyre az üzemmódváltási probléma? Ha a penelen megkocogtatod a reléket, nincs változás? Nem igazán tudom, hogy az üzemmódot mi váltja ill. ha valamelyik szivattyú reléje beragad akkor hogyan működik tovább vagy ha a "váltó relé" nem áll át az üzemállapotnak megfelelően.
Idézet: Ezt a kötözgetést hol csinálod? Érdemes volna a kazán 5-6 pontjainál ezt megtenni. „hiába szakitom meg vagy kötöm össze a szobatermosztat lábait”
A reset gombbal már próbálkoztam, semmi. A termosztátnál szedtem szét a kötést, a vezeték csak nem lehet zárlatos, eddig jó volt, és tudtommal gyenge fesz. van benne. De szétszedem a kazánnál is majd. A szívatyú relé nem lehet beragadva, mert mikor átteszem nyárira, leáll. Most is ezt van, ha leakarjuk állítani (éjszaka, nappal). Páran azt mondták (szakik) hogy panelhiba, és csere, de nem értem. Lehúzásra gyanakszom, 92E-112E találtam panelt. Kihivok szerelőt azt kicseréli nekem 160-180E ért.... Valaki azt mondta a fagy érzékelése ment el. 5°-nál bekapcsol felülírva a termosztátot, de ez sem jó, mert a nyári üzemben is van fagyvédelem., akkor ott sem állna le....
Nekem úgy tűnik, hogy a tartály töltő szivattyúja állandóan megy, mert az abban lévő hőfokérzékelő hibás értékű lehet. Ezért van az, hogy a radiátorok is melegednek. Azt kellene megvizsgálnod, hogy akét szivattyú közül melyik megy akkor is ha a termosztát nem kapcsol (nem kér meleget). Ha a jobboldali szivattyú akkor is megy (de a baloldali nem) amikor a termosztát kapcsai nyitottak akkor az hibás működés.
Sziasztok! Tudna valaki segíteni? FÉG C21.3 gázkazán hibajelenséggel kapcsolatban. A kazán egy RH W7 termosztáttal van működtetve, eddig évek óta jól működött ,de mostanában olyanokat csinál, hogy, ha a le van véve a benti hőmérséklet alá a hőfok, akkor is be szokott kapcsolni és a termosztát nem jelzi, hogy a kazán bekapcsolt. Legutóbb arra ébredtem, hogy felfűtötte a helyiséget 23 fokra és a termosztát 19-re volt beállítva. Tudja valaki, hogy mi az oka? Termosztát, vezérlés,stb...?
Kipróbáltam ,hogy ha le veszem a termosztát felsőrészét és ki veszem belőle az elemet. A kazán vezérlő doboza alatti termosztátkapcsolót felkapcsolom akkor is bekapcsolja az égősor lángját, annak ellenére, hogy a szobai termosztát felső része már nincs rajta és az elemek is ki vannak véve.
Szia! Ha az itt közölt vezérlővel van szerelve akkor előfordulhat, hogy a triak tönkrement benne (átvezet) ezért nincs ráhatása a termosztátnak a vezérlőre.
Nem tudom mit csináltam... Szétszedtem atomjaira, a szivatyúk jó sorendben működnek. Minden kitakaritottam, csatlakozokat kontaktáltam. Most jó. Termosztát kapcsol, láng leáll, szívatyú kb 6-8 perc múlva kikapcsol. Melegvízre indúl, majd leáll. Heuréka!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |