Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
A hálózati kábel egyik szálával (pl. barnával) kötöd sorba az izzót, ami probléma esetén világítani fog, így megvédi a hálózatodat az esetleges bajoktól. Vagy ahogyan te fogalmaztál, igen, az AC-nál.
Igen, az ac bemenettel sorba.
Sziasztok,
Egy led fényfüggöny rövidebbre szabásában szeretnék segítséget kérni. Vettem egy led fényfüggönyt, de mivel abban a szélességben nem lehet kapni, ami nekem kellett, úgy gondoltam, veszek egy szélesebbet aztán majd lerövidítem. Gondoltam, úgy lehet megoldva, hogy párhuzamosan futnak le az ágak és az ágakon belül a ledek sorba vannak kötve. Valszeg egyébként vmi ilyesmi is lehet a rendszer, de mégsem teljesen, mert az ágak között nem két kábel fut végig, hanem hol 3, hol 4. Egyébkent a cucc sorolható 1200 ledig egy trafóval, ez a konkrét füzér 400 ledes, áganként 20 led fut le. A ledek 3V 0.06W-osak, a trafó hozzá 31V 12W-os. Somogyi Home DLF 400/WW a pontos típus. Itt található pár kép a termékről: https://drive.google.com/drive/folders/1UE1SzqiC1OC7X4o1V9QOZYM1lfT...haring Az a kérdésem, hogy hogy lehet ezt megrövidíteni? Annál a szakasznál tudom könnyebben, ahol 3 szál fut a főágon, vagy ahol 4, illetve hogy mindent hagynom kell szakadásként, vagy mit mivel kéne rövidre zárnom? Kis reverse engineering Ha vki tudna nekem skiccelni egy kapcsolási rajzot, ami mutatja ennek a cuccnak a felépítését, az is sokat segítene. Köszi!
Rendben! Az is megeshet gondolom ,hogy ha nem világít a lámpa bekapcsolás után akkor jó lehet az alaplap? (mármint működő képes) .
Rendben!
Este beforrasztom az alkatrészeket, kivéve az IC-t aztán majd írom hogy mi történik. A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2023
Igen. Különben minek? Ha elindul, csak töredék fénnyel világít.
Be forasztottam őket kivéve IC - t. Csak holnap fogom tudni kipróbálni, nem találtam itthon 60W - os izzót, holnap veszek valahol. (van egy 42 W-os) de akkor azzal nem próbálkozok.
Idézet: „(van egy 42 W-os)” Te akkor akkor nagyon szerencsés vagy, mert olyat én még nem is láttam.
Te is lehetsz szerencsés, itt láthatsz egyet:
Valamennyire "méretezni" illik a soros izzót... Kis táphoz kis izzó, nagy táphoz nagy izzó , fordítva a kis tápot nem védi meg, a nagy táp meg nem indul el.
@Régi motoros: Nem tudom hogy haladsz, én már az előlap "deszkamodelljénél". Elektromosan persze még sehol sem áll a dolog.
@Többiek: Most lehet kritizálni és jobbító javaslatokkal szolgálni, amíg az igazi dobozt nem furkálom össze. Dobozolás majd akkor, ha úgy egyébként működik. Elektromosan pár dologtól tartok, például: - LM317 melegedése - Rövidzárnál nem nullát mutat Fentről lefelé és balról jobbra: - 1.999/19.99 Ohm műszer - Bekapcsolás jelző (zöld) - Méréshatár váltó: - felfelé: 19.99 Ohm - lefelé: 1.999 Ohm - Négypontos mérőcsatlakozás: - felül: műszer - alul: áramgenerátor - bal oldalon: GND - jobb oldalon: pozitív - Közepén: mérőkör szakadt (piros) - Nincs a képen, de hálózatról menne, védőföld és biztosíték nélkül
Én még csak az elméletnél és a rajznál. Forgókapcsolót kellene vadászni, de amit olcsó pénzért találni,
az csak két áramkörös hat állású. Indulásnak ez is jó ugyan, de tervezés közbe nekem felmerültek más igények is (ha már lúd, legyen kövér ugyebár). Szóval már ott tartok, hogy jó lenne három (vagy négy) áramkörös, 10-12 állású. Viszont ilyet nem nagyon találok. Úgyhogy ha maradok az eredeti hat állásúnál, abból kettő kellene, de az meg már nem biztos hogy beférne a műszer dobozomba. A több áramkörösről meg ne is beszéljünk, mert ahogy nő az áramkör szám, úgy nő a kapcsoló magassága. A műszerdobozba se igazán fér sok minden, de a forgókapcsoló meg az aksi foglalná a legtöbb helyet. Persze az elején még nem akartam ennyire belebonyolódni, na de hát most ez van. A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2023
Üdv!
Javítható ez a fólia valahogy? A szál ami vezetne,fekete színű! Nem rézből vannak ezek ?
Meg próbáltam, halványan világított, egyet sercegett, aztán fel erősödött a fény egyből le kapcsoltam, gondolom valahol zárlatos
Ha réz alapú flexibilis nyák akkor javítható, de ki kell bontani teljesen és mikroszkóp alatt lecsiszolni a szigetelést, javítani és lakkozni. Ha szén vezetős lenne az szívás, de nem jellemző...
Ha drága a cucc, akkor ne ezzel kezd a szalagkábel javítós kísérleteket.
Nem feltétlenül jelent sokat, 60W esetén tud furcsán viselkedni a táp akkor is, ha maga a táp indulna, de a szekunder oldalon kellően nagy a terhelés akár ottani hiba miatt is. Mérd ki nem halt-e meg valami, de 60W izzón át nem jellemző.
Vezető ragasztó nem megoldás?
Üdv!
Meglévő akkus gépek(14,4V-os rendszer) akkuját szeretném frissíteni, mivel már nem tartják jól a töltést, gyengék. Az akkuk már egyszer szét voltak szedve (2018) és akkor maradt az eredeti Cd-os felállás. Most viszont Li-ion-osra cserélném őket, ha jól számolom akkun-ként 4db 3,7V-os 18650-es cella az 14,8V-ot jelentene. Az a +0,4V még belefér? Talán a legfontosabb kérdésem: egy ilyen vagy hasonlóli-ion battery protection board elég lenne az akkukhoz vagy kellene egy töltést vezérlő/szabályozó panel is? SB
Hali!
A li-ion cellák feltöltve 4.2V-körüliek, így számolj, pár Volt ide-oda nem számít... De sokkal fontosabb hány cella fér be, lehet jobb ha párhuzamosan van több (nagyobb áramot tud) lehet kicsit lassabb lesz, mint hogy sorban több viszont erőtlen lesz... Nekem szerencsém volt 2*párhuzamos cellákból bement 4 blokk, vagyis 2P4S
+0.4V simán mindegy, de feltöltve az lesz 4.2V is. Bírni fogja, ha nem nagyon hulladék.
20A-es védelem nem lesz elég, az biztos. De balanszos töltőpanelt is kéne belerakni, különben hamar kinyírod és tűzveszélyes is lesz, ha az egyik akku 0V-ra beáll és a többit túltöltöd.
Ja és ne felejtsd el, "normális" li-ion akkutöltőt is kell barkácsolj hozzá, az eredeti semmire se jó, még trafónak is kevés.
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2023
Lehet, hogy nálam van a hiba, de nem értem...
Mi okból kell lecserélni a jól bevált NICD-akkut, amely mint írtad, több mint 4 évig jó volt? Szerinted a Lítiumos tovább fogja bírni??? Gondolod, hogy az új aksi tovább fogja bírni, és a gép kibírja az elkövetkező több mint 4 evet??? A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2023
9V-os fúrógépet használtam évekig 14V akkuval A fogaskerekek nem bírták. 12V-ost meg 17V-os akkuval a mai napig is. Nem munkára csak barkácsra ősrégi NiCd aksit is használok. HA többször egymás után, még a kapacitása is növekszik. Néha kell cellát cserélni.
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2023
18650 cellát kb bármiből és ingyen lehet vadászni ma már, ha nem letiltós gyári bms van rajta, akkor az átalakítás végtelen életű akkut ad. És mindenféle roller meg gurulós játék izékből nagyáramú cellák is jönnek ki. De 3p akku esetén jobbféle laptop cellák is megteszik.
Idézet: „mivel már nem tartják jól a töltést, gyengék.” Ehhez ha hozzáteszed: nem nagyon kap az átlagember a "bótba" NiCd akkut, akkor mégiscsak arra tart, ami hozzáférhető. (Jól bevált, dinamónak csúfolt generátort sem használ senki biciklin, hiába agyonverhetetlen. nem is tudom, árul-e valaki VALÓBAN újat...)
Idézet: „Meglévő akkus gépek(14,4V-os rendszer)” Na, az feltöltve majdnem 17,3V. Idézet: „4db 3,7V-os 18650-es cella az 14,8V-ot jelentene.” Az feltöltve 4X4,2V azaz 16,8V. Jó lesz. Azonban (mint Antiktelefon jelezte) a töltésére más módszer fog kelleni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |