Fórum témák
» Több friss téma |
Szevasz!
Az új másik motoron fogj össze két vezetéket és próbbáld meg úgy megforgatni. Milyen erővel fogod tudni forgatni, úgy mint a videón? Vagy vedd szét és nézd meg a csapágyat hogyan tudod forgatni külön külön az egyik oldalt. Üdv. M.
Kuka a motorod. Amig állt felmelegedett egy vagy több tekercs és akár rövidzár is keletkezhetett és deformálodott a sztator.
A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2023
Még úton van az új motor, de ezt forgattam többször amikor jó volt. Kb. 20 fokonként szép lágyan billent át egyik tekercsről a másikra, nem ilyen akadozó mozgással. Gondolom akkor nem volt ellenállás mert nem volt önindukciója rövidzárlat miatt.
Elektronikában nem vagyok jártas, de minden mechanikus lehetőséget kizártam, így én is erre tippeltem. Köszönöm, hogy a látottak alapján leírtad a véleményed! ☺️
Az ilyen háromfázisu motorok polusai rendszerint mágnesek. Ha beszorul a motor akkor könnyen lehet, hogy leáll a hajtoáramkör ( leáll a 3 fázisu generator) és az adott állo tekercsbe nyomja az áramot, ami egy bizonyos határtol átmágnesezi a tekecs magját ami a motor végét jelenti.
Még probáld ki a másik motort terhelés alatt, mert elöfordulhat, hogy a hajto áramkör belsö védelme is kapott egy rugást, amit terheletlen motornál nem mindig látni, de ha leterheled, akkor már beleszolhat a tönkrement belsö védelem ( egyenetlen járás, melegedés stb).
Nagyot!
Három fázisú aszinkron motorok esetében mennyi a megengedett eltérés a fázisonkénti áramfelvételekben?
A fázisfeszültségeket nem monitoroztad? Ott mekkora az eltérés? Az is okozhat áram asszimetriát.
Ma már nem volt időm a dologra, erre holnap fogok sort keríteni. Vezérlőszekrény, sok fogyasztó, hosszú kábelek, elektromágnese zavar torkig (frekvenciaváltók, relék tömkelege) stb., igazi ipari környezet, könnyen lehet mérési hiba is. Az a baj, nincs benn ÉV műszer, hogy hurok/vonali impedanciákat mérjek itt-ott.
Igazábol a megengedett mérték érdekelne, de nem találtam egyértelmű leírást (lehet, hogy nem jól kerestem), külföldi fórumokon is csak a porhintések/ötletelések mennek.
Hogyan lehetne határokat szabni, ha a hálózat aszimetrikus? Erősen terhelt hálózatnál a 3 fázis feszültsége 208 és 227 V között szórt. Kis terhelésnél ennek töredéke a szórás. De akkor is megfigyelhető, hogy ugyanaz a fázis marad le. Ezért aztán arra a fázisra dolgozik a napelemem.
Pl. úgy, hogy xy című, Mátyás korablei kódexben az áll, hogy 10 % feletti különbség két fázisáram között már veszélyes, mert ezen mértékű asszimetria okozhat akkora melegedést, amely túlfűtheti valamelyik tekercset a vajákos asszonyok szerint.
Érdekes kérdés, föleg olyankor amikor már amatör körülmények között is sokan robotokkal tekercselik a motort, márpedig az nem szokott tévedni a menetszámot illetöen.
Igy egy gyári profi motornál vajon mi okozhatja a különbségeket?
A feszültség esetemben még belül van a 10 %-on. Lebegő csillagpontnál (így szabályos, oda nem kötünk nullát) a fázisok feszültsége motoron belül kissé kiegyenlítődik. Így a fázisáramok közötti eltérés kisebb lesz, mint a fázisfeszültségek közötti. Ugyanez fennáll deltában is, hiszen kis és nagyobb feszültségű fázisok között folyik az áram.
Alábbi hozzászólás szerint mégis találtál valamit. A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2023
Az okokkal tele a padlás, csak mérni kellene "pár" dologot. Engem inkább az érdekel, mekkora eltérés tekinthető még elfogadhatónak.
Egy-két oldalon 10 %-ot írnak, mint elfogadható határ de konkrét műszaki leírást még nem találtam. Azt hittem, egyszerűbb hiteles infóhoz jutni.
Miután az eltérés egész biztosan nem a motor hibája ( ill. okozoja), igy untig elég a hálozati feszültség fázisainak a pontos feszültségmérése. ( arra meg ugye pontos szabványok vannak, és a motor is erre van tervezve).
A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2023
Jut eszembe, mi van ha felcseréled a fázisokat? Viszik magukkal a nagyobb áramfelvételt, vagy nem, akkor motor asszimetria...
Ezt nem olyan egyszerű kivitelezni ilyen-olyan okok miatt, ha egyszer eljutok addig, kipróbálom mindenképp.
Meg a mérőfejeket is felcserélni. Lehet a legrosszabb esetben a hibák összeadódnak...
Kiderült hogy a motornak semmi baja. Az ESC olvadt le.
Jut eszembe, volt idő játszani. A villamos hálózatban van némi eltérés, ez mutatkozik meg így. Már csak azt kell kideríteni, mennyi a megengedett eltérés.
Sziasztok,
Van egy kis villanymotor ami gyorsan melegszik, és szikrázik működés közben. A forgó részen észrevettem hogy kint van két réz szál. Azok mitől kerülhettek oda? Gondolom ez nem javítható, a tekerés meg anyagi tk.
Sziasztok! Kaptam egy villanymotort azzal a hibajelenséggel hogy üzembe helyezve hol megy, hol nem megy. Mikor nem megy akkor "búg". Hát gondoltam indítókondenzátort megnézem, megmértem , jónak találtam, de azért betettem egy cseredarabot (10µF/450V), amivel a helyzet változatlan, bekapcsoltam, s csak búg. Észrevettem hogy akarna ez indulni, illetve a közepén látszódik hogy lassan "kínlódik". "Lökdösésre" sem kezd pörögni. Tovább bontva ez a kép fogadott.. ha jól sejtem ez nem túl jó, hogy ez így néz ki. Ráadásul a pár próbától forró. Mi a meglátás, mit lehet ezzel kezdeni, ha egyáltalán lehet. Mintha nehezen is fordulna.
A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2023
Én nem láttom mit kell látni?
Tekercseket megmérted? Csapágy könnyen jár?
Ez nem a "lötyögő forgórészt odarántja a mágnestér, azért nem tud forogni" című klasszikus?
A csapágy könnyen jár, azaz simán pörgethető. Tekercseket még nem mértem.
Még az is lehetséges. Mindjárt megnézem.
Módosítást már nem engedte, de jobban szemügyre véve bizony könnyen lehet hogy igazad van. Ha kézzel forgatom, s indítom "odakoppan", "berántja", nekiverődik, és úgy vánszorogni kezd. Pedig kézzel nézve nincs kottya. Legalább is nem érzem számottevőnek. Lehet ezt házilag orvosolni? Vagy mit szoktak ezzel ilyenkor csinálni?
Gondolom mechanikusan kellene nekifogni, mert elektromosan ugye mit...
Csapágyak, csapágyház, állórész pozíció ellenőrzése. Valami "vincseftre" áll, azért ver bele a forgórész.
Ha nem volt összejelölve és fordítani lehet a pajzson, akkor addig kell forgatni a pajzsokat amíg jó nem lesz.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |