Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Zselés akkumulátor töltése
Lapozás: OK   49 / 50
(#) zaza99 válasza szs hozzászólására (») Feb 5, 2023 /
 
A Schmitt-triggerrel akár már az optotriakot is vezérelhetem. Pont ezen kapcsolás méretezésében és kapcsolásában kértem a segítséget.
(#) szsrobert válasza zaza99 hozzászólására (») Feb 5, 2023 /
 
Áramkorlát izzólámpa(primeren is lehet), 14,4Vnál megszakító áramkör?
A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2023
(#) zaza99 válasza szsrobert hozzászólására (») Feb 5, 2023 /
 
Kifinomultabb megoldást szeretnék. Miért égessek el energiát ha nem muszáj.
(#) pipi válasza zaza99 hozzászólására (») Feb 6, 2023 /
 
A tekerentyűt feltekered max-ra, így van fesz tartalék, a "12V" kimeneten.
Teszel rá egy elkót + veszel/építesz egy áram+fesz korlátos stepdown kapcsi tápot, és készen is vagy, tekergetheted a feszt is meg az áramot is ahová csak akarod.
pl https://www.hestore.hu/search.php?q=step+down
vagy aliexpress...
Én elfelejteném azt a triakos trafó kapcsolgatást, soha nem lesz se jó, se pontos
(#) zaza99 válasza pipi hozzászólására (») Feb 6, 2023 /
 
Igen ez volt a b variáció és ez is lesz már rendeltem az Aliról 20A 300W-osat 2000ft-ért.
Köszönöm.
(#) kelly1958 hozzászólása Szept 13, 2023 /
 
Üdv Mindenkinek Segítséget szeretnék kéri. Van egy elektromos kerékpárom 24v-s 2db 12v 17Ah-s 2.50a zselés ciklusos akkumulátort vettem vadi új bolti 1-hetes. A töltöm 24v 1.8a-s Teljes feltöltésnél a töltöm pirosról zöldre vált, levettem a töltőről és rámértem az akkumulátorra 28.4v, aztán hirtelen elkezdet csökkeni és teljesen leeset 26,8-ra ezt tartja. Ez nem kevés? ha elmegyek vele 500 métert már 26,4v Nem értem mi lehet a baj. Egy 17Ah-s akkumulátornak szerintem sokáig kellene bírnia a hatótávolságot. Mennyire kellene feltöltődni az akkumulátornak? Sajnos nem értek hozzá azért érdeklődöm.
(#) user1914 válasza kelly1958 hozzászólására (») Szept 13, 2023 /
 
Szevasz!
Az teljes mértékben jó.
A zöldre váltás után nyugodtan rajta hagyhatod még 1-2 órát, akkor még cseptöltés folyik az akkuba.
Üdv. M.
(#) kelly1958 válasza user1914 hozzászólására (») Szept 13, 2023 /
 
Köszönöm a választ. De nem sok, hogy ennyit esik a volt párszáz méteren?
(#) szs válasza kelly1958 hozzászólására (») Szept 13, 2023 /
 
Teljesen használat nélkül is le fog ecni pár óra alatt (darabonként) 13V körülire, aztán az a 12,6-12,8 köztit tartja. Az a normális viselkedése amúgy is.
(#) kelly1958 válasza szs hozzászólására (») Szept 13, 2023 /
 
Értem, Köszönöm
(#) kelly1958 válasza kelly1958 hozzászólására (») Szept 22, 2023 /
 
Üdv Még 1 kérdés 12v-s zselés Ciklikus kerékpár akkumulátort hány voltig szabad lehet Tölteni? Ez van ráírva. Standby 13.7-13.9v Cycle 14.7-14.9v. Előre is köszönöm a válasz mindenkinek
(#) Sebi válasza kelly1958 hozzászólására (») Szept 22, 2023 /
 
Ha ez van ráírva, töltsd így. Bár nem értem mit változtattak rajta, hogy nem 14,4V a töltési végfeszültség.
Tapasztalat: vadi új 7Ah-ás egyszerre vásárolt akkuk közül kettő nem volt hajlandó 14,4V-on 100mA alá menni, míg a másik kettőnél 15mA volt az áramfelvétel a töltés végén.
Nyilván azok a legjobbak, amelyeknél legalacsonyabb az érték.
100Ah-ás Exide is lement 20mA-ig újkorában!
(#) Bakman válasza Sebi hozzászólására (») Szept 22, 2023 /
 
Sok akkun ilyen vagy ehhez hasonló értékek vannak.
(#) szs válasza kelly1958 hozzászólására (») Szept 22, 2023 /
 
Azok nem zselések (bár a kereskedők juszt is úgy áruljál) Zárt, felitatott akkuk. Állítások szerint emiatt (mert nem "lötyög" benne a sav, hanem felitatva vagyon, ÉS zárt is(!) ) kibír nagyobb feszültségre töltést külön kezelés nélkül is. Állítólag.

(A fentebbi képen is ez a felirat.
Sealed.
AGM.
Az egyik jelenti a zártat, a masik a felitatott üvegszálas neve)
A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2023
(#) kelly1958 hozzászólása Szept 23, 2023 /
 
Sziasztok Üdv mindenkinek. A kérdésem az, hogy van egy elektromos kerékpárom 24v-s. Van benne 2db 12v-s 17Ah-s (C10) 2.60A Zselés CIKLIKUS akkumulátor bolti 2 hetes vadi új. A töltőm 24v 1.8A Pb Acid szerintem ólom savas töltő. Az akkumulátorra ez van írva CYCLE 14.7-14.9v STANDBY 13.7 13.9v use. Ezzel a töltővel fel is tölti 29.6 vagy 29.8-ig A töltőn a led zöldre vált, kihúzom a konnektorból Kihúzóm az akkumulátorból és Egyből elkezd leesni a feszültség. Ma reggel már csak 26.7-t Mit csinálok rosszul? Vagy mi lehet a baj? Mennyi az a feszültség amit stabilan mg kellene tartania? Sajnos nem értek hozzá. Mivel ez nem indító akkumulátor hanem ciklikus szerintem olyan 27.4 24.8 kőrül kellene lennie a feszültség amit tart terhelés nélkül. Vagy butaságot beszélek? Minden segítséget nagyon szépen köszönök
(#) pucuka válasza kelly1958 hozzászólására (») Szept 23, 2023 /
 
Nem csinálsz semmit rosszul.
A 229,6 a töltési végfeszültség, ha leveszed a töltésről, akkor viszonylag rövid idő alatt leesik 2 * 13,6 V ra, ami nálad 2 * 13,35 V ami jó is, és a 12 V -os akkumlátor üzemi feszültsége 2 * 12,6 V = 25,2 V.
A tied ennél valamivel több, de már valamiért vesztett a teljesen feltöltött állapotából. Ezt kéne stabilan tartania. Valamilyen kis terhelés (készenléti állapot van, nincs teljesen lekapcsolva) vagy kicsit magas az önkisülés.
A teljes feltöltés után vedd le az akkukról a tápveztéket, és úgy is nézd meg. Ha akkor is fenn ál ez az állapot, akkor gari csere.
(#) szs válasza kelly1958 hozzászólására (») Szept 23, 2023 /
 
Ha nem felejtenéd el, hogy egy hete ugyanezt megkérdezted (és pár napja még kiegészítetted a kérdést), és választ is kaptál, akkor jó lenne.
Ha folyamatosan elfelejted, akkor nincs miért elmondani megint.
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2023
(#) deebo válasza kelly1958 hozzászólására (») Szept 23, 2023 /
 
Butaságot beszélsz 26V-nál nem kell többet tartaniuk.
(#) kelly1958 válasza deebo hozzászólására (») Szept 23, 2023 /
 
Köszönöm mindenkinek a választ
(#) Dióda hozzászólása Szept 27, 2023 /
 
Lehet hülye kérdésem lessz de a google nem volt most a barátom.
A 6-zdf és a 6-zdm között mi a külömbség?
(#) vision61 válasza Dióda hozzászólására (») Szept 27, 2023 /
 
Erre így mit lehet válaszolni? 1 betű a kettő között a különbség.
Jó lenne link is arra, amit összehasonlítottál, hogy ne kelljen keresgélni.
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2023
(#) Dióda válasza vision61 hozzászólására (») Szept 27, 2023 /
 
Bővebben: 6-dzf-12



Bővebben: 6-dzm-12


Márka gyártó ugyanaz.
De mi a hócipő a különbség?
(#) Bakman válasza Dióda hozzászólására (») Szept 27, 2023 /
 
Az adatlapok alapján tényleg csak egy betű a különbség, minden más egyezik.
(#) Dióda válasza Bakman hozzászólására (») Szept 27, 2023 /
 
Valaminek lennie kell pedig amiben külömböznek.Na de mi lehet?
Gondolom a gyártó sem poénból ír rá egyszer ezt egyszer azt.
(#) Bakman válasza Dióda hozzászólására (») Szept 27, 2023 /
 
Távolkeleti gyártónál a poén sem elhanyagolható lehetőség.

Az oldal szerint, Bővebben: Link, a 6-DZF-20 a régebbi, ennek helyettesítője a 6-DZM-20.
(#) Dióda válasza Bakman hozzászólására (») Okt 1, 2023 /
 
Nos újjabb kérdésem merült fel ami kicsit számomra nem értelmezhető.
Elektromos robogó ztech zt-27.
Eredetileg 6-zdf-12 ztech márkájú akkuval volt szerelve.
Mondom bővítsük így vettem bele Reddot 12V 22Ah Ciklikus zselés DD12220C akkukat.
Az első széria belőle gyorsan megadta magát és gariban cserélték.
A második széria amit kaptam nemrégen múlt el 1 éves.
Észrevehetően csökkent a kapacitás ergo a megtehető út (volt hogy alig értem vele haza).
Utánnaolvasgattam és olvastam ezt a szulfátosodási dolgot.
Nosza vettem is egy ilyen impulzusos töltőt és nekiálltam nyekletni vele az akkukat.
Elősször a régi kicsiket kb 5 órás nyekletésnek vetettem neki. Fel is töltődtek mondjuk nem is voltak nagyon lemerülve és töltés utánn egy nappal mérve beálltak 12,9v-ra amiről azt olvastam hogy az a full töltött állapota. Bele is tettem a járgányba majd biztos ami biztos ráakasztottam a járgány töltőjét ami 1-2perc elteltével töltöttnek mutatta. Mentem vele egy óvatos karikát és aránylag bírja is illetve a moci töltöttség jelzője szépen mutatta is ahogyan merül.
A nagyobb reddot akkukat is elkezdtem az impulzustöltővel nyekletni de ennek több időt adtam 7-órát. Ezek sem voltak merültek és fel is töltődtek viszont ezeknek egy nap pihenés utánn a kapocsfeszük 13.3-4volt .Így már értem hogy a moci töltésjelzője miért mutatott sokáig teljes töltést és mikor már a végénél volt az akku akkor eléggé gyorsan ballagott lefelé hogy merült.
Namármost az a kérdésem hogy normális-e hogy ekkora fesz eltérés van a két akku tipus között. Ezt a szulfátosodási nyekletést ezt lemerült vagy töltött állapotban érdemes csinálni?
(#) Ge Lee válasza Dióda hozzászólására (») Okt 1, 2023 /
 
Ezekből az akkukból egyáltalán nem lehet más gyártó termékeit összekapcsolgatni, erre akkor jöttem rá amikor két eltérő gyártójú soros akkuval vettem egy járgányt. Kapacitásban az akkuk nagyjából hasonlók, na de a belső ellenállásukban brutális a különbség (már gyárilag, adatlap szerint is!). Első körben rátettem az akkutesztert, az egyikre kapásból azt mondta, hogy eldobandó, mert dupla belső ellenállása van mint a másiknak. Mondom valami itt nem oké, mert az akkuk ha nem is jól de működnek, meg a műszer is jól mért eddig is, akkor valami árulás van. Hát az az árulás, hogy nagyon eltér a két gyártó hasonló terméke. Ezért van az, hogy az egyik akkut a töltő már túltölti, miközben a másik meg még nincs feltöltve. Merítésnél ugyanez lesz a helyzet, nyilván merülni sem egyszerre fognak, tehát az egyik meg fog makkanni, és ezen a balanszer sem segít. Egyszerű multiméteres méréssel is sok dolgot ki tudsz deríteni ha rámérsz az akkukra külön külön, meg a töltőre. A legtöbb töltő eleve túltölt, nem is értem miért így vannak beállítva gyárilag. Egy ólmos akku 12,9V-nál fel van töltve, vagy más típus esetén legyen ez 13V, na de ezek a töltők 15-15,2V-ig töltik!
(#) Dióda válasza Ge Lee hozzászólására (») Okt 1, 2023 /
 
Nálam nem keverednek az akkuk mert teljesen más tipusúak .
48v-os a rendszer és kétszer 4 akku van. A kicsiből is 4 meg a nagyból is 4.
A töltők mindkettő jól tölt mert a járgányé a 4 soros akkut 55-56v-al tölti az fejenként 13,75 max 14volt.
Az új töltő is kb 14v-nál írja azt hogy full.
Viszont ha leveszem őket róla és hagyom állni akkor normál esetben beáll az akku feszültsége.
Viszont a kicsi a normális 12,9-re míg a nagy 13,3-4-re.
(#) Bakman válasza Ge Lee hozzászólására (») Okt 1, 2023 /
 
Idézet:
„A legtöbb töltő eleve túltölt, nem is értem miért így vannak beállítva gyárilag. Egy ólmos akku 12,9V-nál fel van töltve, vagy más típus esetén legyen ez 13V, na de ezek a töltők 15-15,2V-ig töltik!”
Lásd melléklet (kerestem egy képet találomra). Ciklikus használat esetén addig töltöd (áramkorláttal), amíg a kapocsfeszültség el nem éri a 14.4 - 15.0 V-ot, majd leveszed róla a töltőt. Az, hogy a töltés ilyenkor nem áll le vagy 15 V fölé megy, a töltő hibája. Ne keverd a nyugalmi és a töltés közbeni feszültségeket.
A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2023
(#) Bakman válasza Dióda hozzászólására (») Okt 1, 2023 /
 
Vannak különbségek akku és akku között (sokszor elég nagy), hibába látszólag kinézetre egyezőek. Ezek a paraméterek elsősorban a használt anyagoktól függnek. A mocid programozva van egy kapocsfeszültség/töltöttség görbére. Ha más típusút raksz bele, hibás értéket fog mutatni, ez "természetes". Ahhoz, hogy jó töltöttséget mutasson, új görbét kellene programozni bele de nyílván ez nem járható út és a programozás előtt még fel kellene venni a kisütési görbét pl. műterhelés segítségével.

Nincs mit tenni, ez ilyen bicikli. Ahogy vannak jó minőségű akkuk, úgy vannak kevésbé jók is. Az pedig külön "áldás" hogy ránézésre/adatlapból nem nagyon lehet megállapítani, neked melyik lesz jó.
Következő: »»   49 / 50
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem