Fórum témák
» Több friss téma |
A Schmitt-triggerrel akár már az optotriakot is vezérelhetem. Pont ezen kapcsolás méretezésében és kapcsolásában kértem a segítséget.
Áramkorlát izzólámpa(primeren is lehet), 14,4Vnál megszakító áramkör?
A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2023
Kifinomultabb megoldást szeretnék. Miért égessek el energiát ha nem muszáj.
A tekerentyűt feltekered max-ra, így van fesz tartalék, a "12V" kimeneten.
Teszel rá egy elkót + veszel/építesz egy áram+fesz korlátos stepdown kapcsi tápot, és készen is vagy, tekergetheted a feszt is meg az áramot is ahová csak akarod. pl https://www.hestore.hu/search.php?q=step+down vagy aliexpress... Én elfelejteném azt a triakos trafó kapcsolgatást, soha nem lesz se jó, se pontos
Igen ez volt a b variáció és ez is lesz már rendeltem az Aliról 20A 300W-osat 2000ft-ért.
Köszönöm.
Üdv Mindenkinek Segítséget szeretnék kéri. Van egy elektromos kerékpárom 24v-s 2db 12v 17Ah-s 2.50a zselés ciklusos akkumulátort vettem vadi új bolti 1-hetes. A töltöm 24v 1.8a-s Teljes feltöltésnél a töltöm pirosról zöldre vált, levettem a töltőről és rámértem az akkumulátorra 28.4v, aztán hirtelen elkezdet csökkeni és teljesen leeset 26,8-ra ezt tartja. Ez nem kevés? ha elmegyek vele 500 métert már 26,4v Nem értem mi lehet a baj. Egy 17Ah-s akkumulátornak szerintem sokáig kellene bírnia a hatótávolságot. Mennyire kellene feltöltődni az akkumulátornak? Sajnos nem értek hozzá azért érdeklődöm.
Szevasz!
Az teljes mértékben jó. A zöldre váltás után nyugodtan rajta hagyhatod még 1-2 órát, akkor még cseptöltés folyik az akkuba. Üdv. M.
Köszönöm a választ. De nem sok, hogy ennyit esik a volt párszáz méteren?
Teljesen használat nélkül is le fog ecni pár óra alatt (darabonként) 13V körülire, aztán az a 12,6-12,8 köztit tartja. Az a normális viselkedése amúgy is.
Üdv Még 1 kérdés 12v-s zselés Ciklikus kerékpár akkumulátort hány voltig szabad lehet Tölteni? Ez van ráírva. Standby 13.7-13.9v Cycle 14.7-14.9v. Előre is köszönöm a válasz mindenkinek
Ha ez van ráírva, töltsd így. Bár nem értem mit változtattak rajta, hogy nem 14,4V a töltési végfeszültség.
Tapasztalat: vadi új 7Ah-ás egyszerre vásárolt akkuk közül kettő nem volt hajlandó 14,4V-on 100mA alá menni, míg a másik kettőnél 15mA volt az áramfelvétel a töltés végén. Nyilván azok a legjobbak, amelyeknél legalacsonyabb az érték. 100Ah-ás Exide is lement 20mA-ig újkorában!
Sok akkun ilyen vagy ehhez hasonló értékek vannak.
Azok nem zselések (bár a kereskedők juszt is úgy áruljál) Zárt, felitatott akkuk. Állítások szerint emiatt (mert nem "lötyög" benne a sav, hanem felitatva vagyon, ÉS zárt is(!) ) kibír nagyobb feszültségre töltést külön kezelés nélkül is. Állítólag.
(A fentebbi képen is ez a felirat. Sealed. AGM. Az egyik jelenti a zártat, a masik a felitatott üvegszálas neve) A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2023
Sziasztok Üdv mindenkinek. A kérdésem az, hogy van egy elektromos kerékpárom 24v-s. Van benne 2db 12v-s 17Ah-s (C10) 2.60A Zselés CIKLIKUS akkumulátor bolti 2 hetes vadi új. A töltőm 24v 1.8A Pb Acid szerintem ólom savas töltő. Az akkumulátorra ez van írva CYCLE 14.7-14.9v STANDBY 13.7 13.9v use. Ezzel a töltővel fel is tölti 29.6 vagy 29.8-ig A töltőn a led zöldre vált, kihúzom a konnektorból Kihúzóm az akkumulátorból és Egyből elkezd leesni a feszültség. Ma reggel már csak 26.7-t Mit csinálok rosszul? Vagy mi lehet a baj? Mennyi az a feszültség amit stabilan mg kellene tartania? Sajnos nem értek hozzá. Mivel ez nem indító akkumulátor hanem ciklikus szerintem olyan 27.4 24.8 kőrül kellene lennie a feszültség amit tart terhelés nélkül. Vagy butaságot beszélek? Minden segítséget nagyon szépen köszönök
Nem csinálsz semmit rosszul.
A 229,6 a töltési végfeszültség, ha leveszed a töltésről, akkor viszonylag rövid idő alatt leesik 2 * 13,6 V ra, ami nálad 2 * 13,35 V ami jó is, és a 12 V -os akkumlátor üzemi feszültsége 2 * 12,6 V = 25,2 V. A tied ennél valamivel több, de már valamiért vesztett a teljesen feltöltött állapotából. Ezt kéne stabilan tartania. Valamilyen kis terhelés (készenléti állapot van, nincs teljesen lekapcsolva) vagy kicsit magas az önkisülés. A teljes feltöltés után vedd le az akkukról a tápveztéket, és úgy is nézd meg. Ha akkor is fenn ál ez az állapot, akkor gari csere.
Ha nem felejtenéd el, hogy egy hete ugyanezt megkérdezted (és pár napja még kiegészítetted a kérdést), és választ is kaptál, akkor jó lenne.
Ha folyamatosan elfelejted, akkor nincs miért elmondani megint. A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2023
Butaságot beszélsz 26V-nál nem kell többet tartaniuk.
Lehet hülye kérdésem lessz de a google nem volt most a barátom.
A 6-zdf és a 6-zdm között mi a külömbség?
Erre így mit lehet válaszolni? 1 betű a kettő között a különbség.
Jó lenne link is arra, amit összehasonlítottál, hogy ne kelljen keresgélni. A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2023
Az adatlapok alapján tényleg csak egy betű a különbség, minden más egyezik.
Valaminek lennie kell pedig amiben külömböznek.Na de mi lehet?
Gondolom a gyártó sem poénból ír rá egyszer ezt egyszer azt.
Távolkeleti gyártónál a poén sem elhanyagolható lehetőség.
Az oldal szerint, Bővebben: Link, a 6-DZF-20 a régebbi, ennek helyettesítője a 6-DZM-20.
Nos újjabb kérdésem merült fel ami kicsit számomra nem értelmezhető.
Elektromos robogó ztech zt-27. Eredetileg 6-zdf-12 ztech márkájú akkuval volt szerelve. Mondom bővítsük így vettem bele Reddot 12V 22Ah Ciklikus zselés DD12220C akkukat. Az első széria belőle gyorsan megadta magát és gariban cserélték. A második széria amit kaptam nemrégen múlt el 1 éves. Észrevehetően csökkent a kapacitás ergo a megtehető út (volt hogy alig értem vele haza). Utánnaolvasgattam és olvastam ezt a szulfátosodási dolgot. Nosza vettem is egy ilyen impulzusos töltőt és nekiálltam nyekletni vele az akkukat. Elősször a régi kicsiket kb 5 órás nyekletésnek vetettem neki. Fel is töltődtek mondjuk nem is voltak nagyon lemerülve és töltés utánn egy nappal mérve beálltak 12,9v-ra amiről azt olvastam hogy az a full töltött állapota. Bele is tettem a járgányba majd biztos ami biztos ráakasztottam a járgány töltőjét ami 1-2perc elteltével töltöttnek mutatta. Mentem vele egy óvatos karikát és aránylag bírja is illetve a moci töltöttség jelzője szépen mutatta is ahogyan merül. A nagyobb reddot akkukat is elkezdtem az impulzustöltővel nyekletni de ennek több időt adtam 7-órát. Ezek sem voltak merültek és fel is töltődtek viszont ezeknek egy nap pihenés utánn a kapocsfeszük 13.3-4volt .Így már értem hogy a moci töltésjelzője miért mutatott sokáig teljes töltést és mikor már a végénél volt az akku akkor eléggé gyorsan ballagott lefelé hogy merült. Namármost az a kérdésem hogy normális-e hogy ekkora fesz eltérés van a két akku tipus között. Ezt a szulfátosodási nyekletést ezt lemerült vagy töltött állapotban érdemes csinálni?
Ezekből az akkukból egyáltalán nem lehet más gyártó termékeit összekapcsolgatni, erre akkor jöttem rá amikor két eltérő gyártójú soros akkuval vettem egy járgányt. Kapacitásban az akkuk nagyjából hasonlók, na de a belső ellenállásukban brutális a különbség (már gyárilag, adatlap szerint is!). Első körben rátettem az akkutesztert, az egyikre kapásból azt mondta, hogy eldobandó, mert dupla belső ellenállása van mint a másiknak. Mondom valami itt nem oké, mert az akkuk ha nem is jól de működnek, meg a műszer is jól mért eddig is, akkor valami árulás van. Hát az az árulás, hogy nagyon eltér a két gyártó hasonló terméke. Ezért van az, hogy az egyik akkut a töltő már túltölti, miközben a másik meg még nincs feltöltve. Merítésnél ugyanez lesz a helyzet, nyilván merülni sem egyszerre fognak, tehát az egyik meg fog makkanni, és ezen a balanszer sem segít. Egyszerű multiméteres méréssel is sok dolgot ki tudsz deríteni ha rámérsz az akkukra külön külön, meg a töltőre. A legtöbb töltő eleve túltölt, nem is értem miért így vannak beállítva gyárilag. Egy ólmos akku 12,9V-nál fel van töltve, vagy más típus esetén legyen ez 13V, na de ezek a töltők 15-15,2V-ig töltik!
Nálam nem keverednek az akkuk mert teljesen más tipusúak .
48v-os a rendszer és kétszer 4 akku van. A kicsiből is 4 meg a nagyból is 4. A töltők mindkettő jól tölt mert a járgányé a 4 soros akkut 55-56v-al tölti az fejenként 13,75 max 14volt. Az új töltő is kb 14v-nál írja azt hogy full. Viszont ha leveszem őket róla és hagyom állni akkor normál esetben beáll az akku feszültsége. Viszont a kicsi a normális 12,9-re míg a nagy 13,3-4-re. Idézet: Lásd melléklet (kerestem egy képet találomra). Ciklikus használat esetén addig töltöd (áramkorláttal), amíg a kapocsfeszültség el nem éri a 14.4 - 15.0 V-ot, majd leveszed róla a töltőt. Az, hogy a töltés ilyenkor nem áll le vagy 15 V fölé megy, a töltő hibája. Ne keverd a nyugalmi és a töltés közbeni feszültségeket. „A legtöbb töltő eleve túltölt, nem is értem miért így vannak beállítva gyárilag. Egy ólmos akku 12,9V-nál fel van töltve, vagy más típus esetén legyen ez 13V, na de ezek a töltők 15-15,2V-ig töltik!” A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2023
Vannak különbségek akku és akku között (sokszor elég nagy), hibába látszólag kinézetre egyezőek. Ezek a paraméterek elsősorban a használt anyagoktól függnek. A mocid programozva van egy kapocsfeszültség/töltöttség görbére. Ha más típusút raksz bele, hibás értéket fog mutatni, ez "természetes". Ahhoz, hogy jó töltöttséget mutasson, új görbét kellene programozni bele de nyílván ez nem járható út és a programozás előtt még fel kellene venni a kisütési görbét pl. műterhelés segítségével.
Nincs mit tenni, ez ilyen bicikli. Ahogy vannak jó minőségű akkuk, úgy vannak kevésbé jók is. Az pedig külön "áldás" hogy ránézésre/adatlapból nem nagyon lehet megállapítani, neked melyik lesz jó. |
Bejelentkezés
Hirdetés |