Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Van egy problémás kombi kazánunk, amivel már marha régóta küzdünk, de nem sikerült megoldást találnunk. Az alany egy Junkers Euroline ZW23-as turbós cirkó. Probléma: a kazán elkezdi melegíteni a vizet, majd rövid idő után újraindul. És újra, és újra. Fűtés körnél, melegvíznél egyaránt (fűtésnél lassabban, melegvíznél gyorsabban). Hibakód nincs, csak simán csinálja folyamatosan. Értelemszerűen minden újraindulásnál hidegvízzel indít, úgyhogy fürödni, zuhanyozni normálisan nem lehet. Nyilván annyira a fűtésnél sem buli, hogy folyamatosan újraindul. Szerelők, próbálkozás volt bőven. Kötelező körök letudva: HMV NTC csere, HMV hőcserélő savazás, fűtéskör hőcserélő savazás (én csináltam ipari sósavval), vezérlőpanel csere, szivattyú csere, gázszelep csere. (vettem donor kazánt hozzá) Nem vagyok egy műszaki ember, amit tudtam minden szart végigpróbáltam, de nem változik. Úgy tűnik a gond az, hogy elkezd melegíteni, és nem veszi vissza a lángot, hanem egy adott hőmérsékletet elérve lekapcsolja, és újraindul. Állítgatással annyit sikerült elérni, hogy a gázszelepen a nyomást lejjebb véve, és a fűtésköri hőt 1/3-ra állítva a fűtéskörön nem kapcsol le (vagy csak nagyon ritkán). Értelemszerűen alacsonyabb a melegvíz hőmérséklet, de a radiátorok még használható szinten melegszenek. Viszont ezzel a beállítással használati vizet legfeljebb langyosat ad. Valakinek konkrét ötlete, vagy tuti Junkers szerelő tippje?
A kéményt meg kellene nézni. Valami talán belesett, dugulás van. Lehet, hogy nem kap elég levegőt, vagy nem tudja kifújni a füstgázt.
Vagy valahol dugulás a belső csőrendszerben. De ez elég furcsa lenne.
Szia! Valószínű, hogy a gázszelep vézérlő IC hibásodott meg. Bővebben: Link ITT 8:23-nál látható az IC és a száma. A rövid videóban éppen arról van szó, hogy az általad leírt meghibásodás ismérlődik folyamatosan a végtelenségig és ezt az vezérlőt kicsrélve megjavul a készülék. A fordítót bekapcsolva kissé zavaros de mégis érthető amit mondanak.
Amikor leáll, melyik lámpa villog ? A vezérlőpanel új volt vagy használt ? A fűtőköri NTC is lett cserélve ?
Idézet: „Valószínű, hogy a gázszelep vezérlő IC hibásodott meg.” Ez is lehet, de azt írta, hogy cserélt panelt.
Szerintem a donorból de persze az is lehet, hogy újat vett de akkor miért nem működik a moduláció az új panellal sem? Amit nálunk ki kellett cserélni panelt a villámlátogatás miatt azon ezek a számozások láthatók. Azt nem fotóztam le ami be lett rakva de az egy kicsit eltérően kezeli a gázszelepet, úgy is mondhatnám, hogy furán de működik vele. A HMV készítésnél először mint ha fújkálná a maximális lángot majd beáll egy bizonyos szintre és onnantól folyamatosan ég a főégő. A fűtés az olyan árnyaltan térhet el, hogy nem is veszek észre semmit a moduláció kezelésében, normálisnak tűnik. Ha ezt sikerülne megjavíttatnom akkor visszaraknám a kazánba, mert ez az eredeti firmware-s vezérlő.
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2023
Ezt NEM HISZEM EL!!!
Biztos, voltam benne, hogy valami apró f.szság lesz, csak kellene valaki aki rájön, de az eredmény minden képzeletemet felülmúlja! Az esélytelenek nyugalmával jöttem hozzátok, és - úgy néz ki - már meg is oldottuk, KÖSZÖNÖM mindenkinek a segítőkészséget! Gombszem kolléga hozzászólása lett a főnyeremény, bár csak rávezetés szintjén. Tanácsára nekiestem a kéménynek, megbontottam felülről is, belülről is. Tiszta, teljesen átlátható volt. És akkor - így létráról - látok egy kis műanyag egységet külön a kazán hátulján-tetején, amivel eddig nem találkoztam. Lenyomozva ő a nyomáskülönbség kapcsoló / nyomáskapcsoló / presszosztát. ÉÉÉS az átlátszó cső nincs rajta a csonkon, csak mellette!!! Rádug, működik. ENNYI! Ezért szívtunk már legalább egy éve! Ezt nem tudta senki megállapítani eddig! Konkrétan ott tartottam, hogy már nincs több opciónk, és jöhet a kazáncsere. Még jó, hogy donor kazánból mókoltam, és nem vettem meg újonnan semmi főalkatrészt hozzá. Áhh, nem hiszitek el mennyire kész vagyok. Még nem is merem teljesen elhinni, de úgy néz ki megvagyunk. Köszönöm mégegyszer mindenkinek! (Az már egy másik kérdés, hogy mitől volt mellette a cső. Most vagy van olyan, hogy le tudja dobni, vagy valaki lehúzta, mondjuk a szerelő, aki egyszer mókolta a turbó környékét, mert karbantartás után nem indult)
Ennek nincs hibakódja? Bővebben: Link .... vagy elkerülte a figyelmedet? Nem valami tiszta ott azon a helyen a nyomáskapcsoló.
Semmilyen hibakódot nem adott, folyamatosan "normálisan" üzemelt. Kizárólag folyamatosan lekapcsolt és újraindult. Begyújt > felfűt > első zöld lámpa-második zöld lámpa-kb mire harmadikhoz ért kapcsolt le, újra sárga első > gyújtás > zöldek. Ezen kívül semmi. És ezt sem pár másodpercenként, hanem hosszabb átmenettel. Meg persze el is kezdtük állítgatni. Ha kiállt volna valami hibára jó eséllyel hamarabb túl lehettünk volna rajta (gondolom).
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2023
Sziasztok! Társasházi lakásunkban a Renova Star F 24 E kazánunk kezdi megadni magát. Kondenzációsra cserélésre ajánlották a Riello Family Condens 35 -öt. Tudtok valamit erről a márkáról és típusról, mennyire nyerő? Köszi!
Idézet: „ALERT 602 hiba Ventilátor hiba Nyomjon ESC-et” Ez jelenik meg a termosztát kijelzőjén, ma kezdte, már háromszor kinyomtuk ESC gombbal a hibát, de csak visszatért. Ariston márkájú kombi kazán. Tanácsokat szeretnék kérni, hogy ez mitől következhet be ‒ a szerelőt már hívogattuk, de még nem vette fel a telefont.
Idővel csak rosszabb lett, már egyáltalán nem nyomható ki a hibakód, jelenleg nincs fűtés és melegvíz, próbáljuk elérni a szerelőt, de sajnos eddig még nem válaszolt.
Azért az infó lenne, megy a venti vagy nem... Ha nem, esetleg beállt a csapágya (előtte szokott visítani a csapágy), leégett stb
Szia! ITT azt adja meg a hibakódhoz tartozó leírás, hogy füstszonda beavatkozás (mivel nem adtad meg a pontos típust, mert lehet, hogy másik típusánál már ventilátor lehet) ami egy bizonyos esetszám után hosszabb indítási tiltást eredményez, vagy a klixonon lévő kioldó gombot kell kezelni, hogy újra indítható legyen a készülék.
A ventilátor és nyomáskapcsolója, annak csöveinek tisztasága és a kémény ill. a tűztéri hőcserélő tisztasága fontos volna a további működés érdekében.
Szerelő itt járt: sajnos rendelni kell másik ventilátort a kazánba, mert teljesen meghibásodott, amit a szerelő intéz, de ez azt jelenti, hogy pár napig kuporoghatunk alternatív kényszer-megoldásokkal, mert addig csak a sötét (kikapcsolt) termosztátot nézegethetjük, vagyis ideiglenesen nincs fűtés és melegvíz. Szívás.
Azt lehet tudni, hogy mi lett a motorral? Leégett vagy megszorult? Elvitte a szerelő?
Feltételezem, hogy addig ki se szedi a rosszat, míg be nem teszi majd az újat, addig pedig ideiglenesen kikapcsolta a kazánt.
Egyáltalán nem forog, nem hallani felőle zúgást? Nehezen tudom elképzelni, hogy leégett de nem kizárt. Az is lehet, hogy triakos a fordulat szabályozása és az nem működteti. Mi is pontosan a kazán típusa?
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2023
A kazán pontos típusát nem ismerem, csak annyit tudok, ami tegnap történt:
kiírta a hibakódot, odamentünk a kazánhoz, a világító "reset" gombbal kinyomtuk a hibakódot, pár másodperc morgás volt hallható, majd azonnal visszaírta a hibakódot a kijelzőre. Majd ha a szerelő előbb-utóbb meghozza a csere alkatrészt, akkor majd fogom tudni írni, hogy hogyan mehetett tönkre...
Azért mondja, mert ha megszorult csak, akkor simán lehetne még javítani vagy minimum időt nyerni. De akkor ha jó fűtés és HMV nélkül, akkor ne mondjad meg.
Majd ha meghozza a szerelő a csere alkatrészt, akkor fogom tudni megmondani, hogy mi történt, addig (sajnos) várunk.
Miért nem érted, amit írok. Akkor szerelőt várod, addig sincs hmv meg fűtés, de nem is akarod legyen. Csak akkor minek írtál be, mi a kérdés?
Én bizony ott álltam volna a szerelő háta mögött, és megkérdeztem volna tőle, merre hány méter, ha rossz a venti, akkor mi baja. Ha ott állok mögötte, némi hozzáértést is tanúsítva, talán kevésbé húz le... mert ha a venti csak szorul, akkor kis olajjal még elment volna minimum addig, amíg meghozza az újat... A fiam "bátor" volt, simán megoldotta a sivalkodó ventit, csapágyat cserélt benne(az golyós volt, nem csúszó). Persze nem erre buzdítlak, hogy mindenáron belepiszkálni, illik tudni felmérni kb mit képes magának szakszerűen megjavítani az ember. A gázhoz én sem nyúlok, de a cirkóm elektronikáját azért közelebbről megnéztem, sajna nem tudtam megjavítani, kértem újat.
A rossz ventit meg ne vigye el a szerelő, azért nézz rá, hátha mégis egyszerűen javítható, jó lesz tartaléknak.
Majd meglátjuk, hogy mi lesz...
Sziasztok
Lehet hogy volt kerdes itt de nem talaltam . Nekem egy RENOVA STAR F 24 turbokazanom van . A problemam az higy felmegy benne a nyomas de ugy hogy ninsc a futes bekapcsolva . A feltoltoszelepnel elzartam a vizet ott nem tud atereszetni . Valahol azt olvastam higy a hőtarolom lyukat át es ott szivarog at a viz a futési rendszerbe . Lehetseges ha azt kicserelem megszunk a problema ? Vagy mashol is mehet bele viz a futesi rendszerbe? Kb egy felora alatt ugy hogy nem nyul hizza senki felmegy a nyomas benne .
Zárd el a főcsapot és nyiss meg egy csapot, ha a nyomás nem nő, hanem csökken így, akkor igen.
Köszönöm választ!
Megcsinaltam és szep lassan vissza engedett . Akkor valoszinüleg a hőcserélőm nem jó. Csak azert vagyok bizonytalan mert 2 eve csereltek benne kiegyenlitő tartájt mert fűtés közben felment a nyomás . Es ugye most is fűtés közben is felmegy a nyomas de viszont fűtés nélkül is .
Szia! A kszüléket bitermikus hőcserélővel gyártották. Ha a kazán alatt nincsenek szervízcsapok amikkel el lehetne zárni a köröket, akkor a feltöltő csapot hiába zártad el, mert "a HMV és a fűtés együtt van" a hőcserélőben és ha az ki van lyukadva akkor elzárt feltő mellet is fel fog menni a nyomás a fűtési körben. Ha lenne szervízcsap a készülék alatt akkor ki lehetne zárogatni az üzemmódnak megfelelő köröket a használat idejére, hogy ne maradj fűtés vagy HMV nélkül. A hálózati hidegvíz bemenetet kell elzárni, hogy ne menjen fel a fűtési körben a nyomás.
Igazad van. Néhány kiegészítés azért.
A feltöltő szelep elé fizikailag lehetetlen szervizcsapot tenni, mert közvetlenül a HMV bevezető idomra van ültetve. Mellékelt képen a szövött flexibilis cső a HMV "bejövő". A kék kupakos maga a feltöltő szelep. Tőle megy el a rézcső a fűtőkör hideg ágához, oda esetleg lehetne még egy csapot tenni, de minek belebarmolni a készülékbe... Ha nincsen elzárva a bejövő HMV, és ha a feltöltő szelep nem zár rendesen, felmegy a nyomás a fűtőkörben. Maga ez a szelep filléres alkatrész, gyakorlatilag szerszám nélkül ki és beszerelhető, kiszerelt állapotban szemmel is ellenőrizhető. Egyébként "legendásan" problémás darab, nekem nem azért kellett cserélni, mert a szeleptányér alá szorult valami kosz, hanem annyira beragadt, hogy ki sem lehetett nyitni... |
Bejelentkezés
Hirdetés |