Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LED-es index
 
Témaindító: Einstein21, idő: Márc 29, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   19 / 28
(#) Tomi111 válasza villanyipi hozzászólására (») Júl 3, 2020 /
 
Adj a vezérlésnek direkt tápot, így folyamatosan működik, csak a ledeket kapcsold rá a kapcsolóval, amikor indexelsz.( fogyasztása minimális) Bár így van, mikor éppen szünet lesz, mikor bekapcsolod, de szerintem nem zavaró. ( szabály szerint azonnal világítani kell az irányjelzőnek bekapcsoláskor )
(#) villanyipi válasza Tomi111 hozzászólására (») Júl 3, 2020 /
 
Az index eleve így működik ezzel a relével és a bimetállal is de mostanság nem törődöm vele majd próbálkozom ha időm engedi.
(#) ITI47 válasza Tomi111 hozzászólására (») Júl 6, 2020 /
 
Szia!
Van ettől jobb megoldás is. Én már több éve használom. A szabály az indexre az hogy 1 másodperc a megengedett idő a működésre.
(#) Tomi111 válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 7, 2020 /
 
Szia! Én is csináltam havernak egyet néhány éve 6V-os Simsonba. Az eredetivel bimetállossal alig világítottak az izzók, sok feszültség esett a relén. Csináltam egy pic-est. Tökéletes azóta is. Egy 5-6V-os relét kapcsol a pic, figyeli a relé kimenetét, és ha testre kerül az izzókon keresztül, azonnal meghúzza a relét beállított ideig. Az idő letelte után újra figyeli a kimenetet. Ha még testen van, újra meghúz, ha már nincs, nem húz meg, figyel tovább. Egy régi elektronikus Trabant-Wartburg fényváltó relét beleztem ki, csak a reléjét meghagyva új nyákot csináltam bele. Bekötése a szokásos: Test(31), +6V(49) és a lámpák kapcsolója felé(49a). Ezzel tökéletes az index. Állandó az idő, bekapcsoláskor azonnal világítással indul. A relén nem esik feszültség. Kerestem a rajzot, de nem találtam, csak kézi rajz volt.
(#) ITI47 válasza Tomi111 hozzászólására (») Júl 7, 2020 /
 
Szia!
Én ledesre gondoltam. Nincs relé, csupán 2 Li-Ion akkuról megy, oldalanként 2x 3W-os teljesítmény ledekkel. Ha érdekel, szívesen teszek fel rajzot róla.
(#) szs válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 7, 2020 /
 
Nemcsak őt érdekelné (ha érdekli őt) , engem is nagyon, meghát ennek a fórumnak ez az értelme, tudást szeretnénk szerezni, megoldásokat látni!
Megmutatod akkor?
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2020
(#) ITI47 válasza szs hozzászólására (») Júl 8, 2020 /
 
Szívesen teszem!
Előre jelzem hogy én egy olyan kismotorra fejlesztem ki ezt az indexet, amin gyárilag nincs index, se akku. Sok éves kísérletezés után jutottam el a mostani megoldáshoz. Ezt bármilyen járműre utólag fel lehet szerelni. A fényereje, a ledeknek köszönhetően azonos, vagy erősebb mint a hagyományos 21W-os izzóé. A motoromon már 3 éve működik, hibamentesen. Első kép: kapcsolási rajz, második kép: tranzisztoros ütemadó, harmadik kép: gyakorlati összeállítás. Így kell felszerelni a járműre. Negyedik kép: a 3W-os POWER led elhelyezése a motor indexbe:
(#) szs válasza proli007 hozzászólására (») Júl 13, 2020 /
 
Hello!
Én ezt a hozzászólásod nem is oly rég találtam meg, és azon gondolkodtam, el kéne készíteni egyszerű, hobbistánàl otthon található alkatrészekből is. Meg is csináltam, az alanti kép és videó szerint.
Az 1 Megás ellenállást a kondenzátor előtt én soknak találtam, kettőt tettem be párhuzamosan, még az 500K is soknak bizonyult az én percenként 100-szor villanó (ne555-ből készített) indexrelémhez, végül a 240Khozta a várt eredményt. Talán egy 1Megás potméter, vagy trimmr potméter lehet a legjobb megoldás, mert nemcsak a periódusidőtől függött, de a tápfeszültség változtatásától is, hogy végigfusson a fény, és az utolsó is kitartson pár pillanatig.

Köszönöm az ötletet, jó játék volt, élvezettel csináltam.
futófényes index videó
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2020
(#) ITI47 válasza szs hozzászólására (») Júl 26, 2020 /
 
Játéknak jó, indexnek nem. Nagyon gyenge.
(#) szs válasza ITI47 hozzászólására (») Júl 26, 2020 /
 
Hát persze, hogy gyenge. Biciklire, sötétben megteszi esetleg (a kezemet én mindig kiteszem, de este jó kiegészítő lehetne). Dehát: hobby, a tudás fejlesztésére, és hogy tudjuk, mi célt is szolgál, hogyan is működik a jelzett IC, arra nagyon megteszi.
A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2020
(#) ITI47 válasza szs hozzászólására (») Júl 27, 2020 /
 
Egyet értek Veled. Az első próbálkozásokból lesznek a végső, legjobb megoldások. Én is úgy kezdtem. Az első ledes indexemet 3 db. magasfényű leddel csináltam, aztán 9 db. leddel és végül 3W-os Power leddel, lámpánként. A 3W-os már világít rendesen, napsütésben is.
(#) ITI47 válasza ITI47 hozzászólására (») Aug 8, 2022 /
 
Elakadt a tű a lemezen!
Pedig nagyon sokat fejlődött a ledes index, pár év alatt. A gyári megoldásoknál már jobbakat lehet csinálni, erősebb fénnyel, olcsóbban. Akit érdekel, írjon.
(#) sihumens hozzászólása Okt 13, 2022 /
 
Sziasztok. Őszintén bevallom, konyítok valamennyit az elektronikához, de a jelenlegi problémám bőven túl van a tudásomon, ezért hozzátok fordulnék segítségért. Van egy 2018-as Suzuki GSX-S 1000 motorom, gyári 4x21w irányjelzővel, amit mindenképp le szeretnék cserélni egy szintén gyári Suzuki (csak más modell) GSX-R 1000 (2019) LED-es irányjelzőre. Ehhez mindenképp ragaszkodnék, mert nem szeretnék se Rizoma, se gagyi kínai se semmilyen más indexet, kizárólag ezt a gyárit, ami viszont más modellé. Na már most a problémám a következő: a LED burkolatára több adat is rá van írva, mint pl.: 5-9V, 0,5W, 4W. Rákerestem az adott motor Service Manual-jára, amiben részletesen minden áramkör le van írva, melyiken mit kell mérni, mi mit vezérel, stb… épp csak az irányjelzőről nincs semmi infó. A hibaelhárításban is csak annyi van, hogy ha bármi rendelleneset tapasztal az ember, cserélje ki. Mint mondtam, mindenképp szeretném működésre bírni a jelenlegi motoromon. Tudom, hogy léteznek LED-es relék (az enyémben egyébként 2 pólusú van), viszont az még csak a villogás sebességét befolyásolja, a LED-ig elmenő feszültséget nem. Nyílván az áramot is korlátozni kellene valahogy, mert ha direktben rákötöm, akkor azonnal kisüti. Tudom, mert próbáltam. Mentségemre szóljon, hogy akkor még nem tudtam, hogy a burkolatra nem 12V van írva, erre már a füst után jöttem rá csak. Azóta ami elfüstölt, abból már megjött az új, viszont mostmár nem kísérletezni szeretnék. Ami kiégett, arról készítettem képet, hátha segít valakinek. Sok adat nincs rajta, de talán más már többet látott ilyet. Tudom, hogy tudni kellene a LED-ek működési feszültségét, nyitó áramát, stb…, de miután még csak hasonlót se találok, nekem ez az egész most már túl ment minden határon. Nem lényeg, hogy kevesebbet fogyasszon, tőlem maradhat a 21W teljesítmény felvétel ellenállásokkal is (vagyis a gyári hőrelé tőlem elfér), de ezekből az adatokból, ami a burkolatra rá van írva, nem tudom hogyan számoljak, ami nem teszi paírnehezékké őket. Ja, igen… eredetileg volt rajta egy C1 jelölésű kondenzátor, ami szétszedés közben letört. Nyílván ennek már úgyis mindegy, mert összerakva nem lesz, de legalább látom mi van belül.
(#) ITI47 válasza sihumens hozzászólására (») Okt 20, 2022 /
 
Szia!
Egyszerű a megoldás, egy-egy oldalon a két indexet sorosan kell kötni, úgy fél feszültség jut egy-egy indexre. Fontos hogy ledes indexrelé legyen a motoron, akkor jól fog működni.
(#) Inhouse válasza sihumens hozzászólására (») Okt 20, 2022 /
 
Attól eltekintve, hogy a jogszabályok megszegésével játszol, így ebben nem igazán fognak támogatni...
Ha annak a LED-nek 5 és 9V között kell kapjon, és 4W-os, ezt egy pitiáner DC/DC konverterrel megoldhatod, hogy ennyit csináljon nekik a 12V-ból. Fogj egy szivargyújtós töltőt, mindegy milyen, 99%-ban 34063 lesz benne. Egy ellenállás cserével olyan feszültségűre módosítod, amilyen neked kell. De kb. ezen a feszültségen dolgoznak, az is lehet, hogy semmit nem kell vele csinálnod. 800mA-t tud folyamatosan, 1.5A-t rövid ideig. A 4W vígan kijön. Valószínűleg neked is kallódik ilyen otthon, ha nem, kimész a piacra és veszel 4-et bagóért.
A LED-es index relé meg biztosan kapható, ha nem, akkor egy NE555 és mehet. Itt nehezebb érzékelni, hogy kisebb áramot vesznek a lámpák és jelezze gyorsabb villogással, de akár ez is megoldható, így a házi gyártástól eltekintve a működése megfelelő lehet.
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2022
(#) ITI47 válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 21, 2022 /
 
Szerintem nem kell ennyire túlbonyolítani az index kapcsolást. Az egy indexre jutó feszültség 7,2V, soros kapcsolásban a két indexre 14,4V jut, ami az akku töltési feszültsége. Ez pont ideális. Ledes indexrelét már 1790 Ft-ért lehet kapni, ennyiért nem érdemes bütykölni.
(#) Inhouse válasza ITI47 hozzászólására (») Okt 22, 2022 /
 
Most mondhatnánk, hogy nem ideális egy oldali indexet soros kapcsolásban üzemeltetni, mert egy hiba esetén egyik sem villog, de egy ilyen szabályellenes átalakításnál aztán totál mindegy.
(#) ITI47 válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 22, 2022 /
 
Ha kicsit visszaolvasol, láthatod hogy az én megoldásom is soros kapcsolás. 5 éve működik hibátlanul. Azt meg hogy szabályellenes, miből gondolod? A rendőröket nem érdekli, nekik az a fontos hogy működjenek. 5 év alatt egyszer sem állítottak le hogy megtalálják rajta az E.. jelzést. Mert mi van akkor ha megtalálják? Égés!
(#) kalexian hozzászólása Márc 25, 2023 /
 
Sziasztok. Először is, elnézést a kérdésemért, sok tapasztalatom nincs a témában, de most egy dolog nagyon foglalkoztat. Van egy elektromos rollerem, de nekem hiányzik róla az irányjelző. Arra gondoltam, megpróbálok készíteni egyet pl. LED szalagból. Volt egy olyan ötletem, hogy egy lítiumos aksi adná az áramot, vagy egy powerbank, és lenne egy kapcsoló ami vagy jobbra vagy balra billenthető. Ezért kérném a segítségeteket mert ti jártasabbak tapasztaltabban vagytok a témában, milyen ötletetek lenne hogyan tudnám megvalósítani. Tudom, már készen is lehet venni, de ha lenne megoldás házilag, inkább úgy szeretném. Köszi előre is a segítő válaszokat.
(#) Gafly válasza kalexian hozzászólására (») Márc 25, 2023 /
 
Mechanikai szempontból kitaláltad már a konstrukciót?
Nehezen tudom elképzelni korrektül a LED szalagot felapplikálni egy rollerre.
Maga az elektromos része szerintem a legkisebb kérdés.
Fórumtársak biztosan kérdezik majd azt is, hogy "szabad-e/rendőr mit szól hozzá"?
(#) szs válasza kalexian hozzászólására (») Márc 25, 2023 /
 
Ha a LED-es index topic-ban körülnézel, esetleg (az átolvasása után) ott kérdezel, sokkal beljebb lennél.
Eleve ott kellett volna kezdened...
(#) gg630504 válasza kalexian hozzászólására (») Márc 25, 2023 1 /
 
63. § (1) Járműre csak jóváhagyási jellel ellátott irányjelző lámpát szabad felszerelni.
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helye...leiről
(#) szs válasza Gafly hozzászólására (») Márc 25, 2023 /
 
Műanyagcsőben (üzemanyaglopócső ), a végén ledugózva -évekig jó lehet. (Évek után besárgul, ami színben jó is lenne, csak halványít)
Idézet:
„Fórumtársak biztosan kérdezik majd azt is, hogy "szabad-e/rendőr mit szól hozzá"?”

Ettől falra tudok mászni. Emberi erővel hajtott két (néha három) kerekű jármű. Az erre vonatkozó (elég laza) szabályokat kell betartani.
Azt is szokták monani, kevés a fénye az egyszerű LED-szalagnak. Persze, kevés, de nappal látják jól, ha kiteszem a kezem,. Ha sötét van, akkor pedig már jó rásegítés a "kisfényű" LED-szalag (pláne, ha középen világít a rendes helyzetjelző kislámpám is)
(#) uniman válasza gg630504 hozzászólására (») Márc 25, 2023 / 2
 
Szerintem meg senkit sem lehet arra kötelezni, hogy egy ilyen kütyünek a jelzését komolyan vegye... Csak hamis érzetet ad a rolleresnek, hogy nyugodtan elévághat a mögötte jövő autónak, de nem!
Arra jó, hogy "villogni" lehessen vele...
(#) szs válasza gg630504 hozzászólására (») Márc 25, 2023 /
 
Látod-látod, te is ezzel jössz.
Kihagytad azt, hogy a kerékpér (emberi erővel hajtott stb stb) kivétel ez alól.

Néhámyszor belinkeltem már -nem teszem meg újra. Aki nem hiszi, járjon utána.
(Ugyanabban a jogszabályban megtalálható)
A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2023
(#) Gafly válasza gg630504 hozzászólására (») Márc 25, 2023 /
 
<troll>Jármű-e a roller?</troll>
(#) uniman válasza Gafly hozzászólására (») Márc 25, 2023 /
 
troll+++: Ma már az e-roller segédmotoros kerékpárnak minősül! Pont!
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2023

e_roller.jpg
    
(#) szs válasza Gafly hozzászólására (») Márc 25, 2023 /
 
Újra akkor: két, vagy három (bizonyos esetekben több) kerekű , emberi erővel hajtott jármű. Az a kerékpár definíciója. A roller mitől ne az lenne?
(#) szs válasza uniman hozzászólására (») Márc 25, 2023 /
 
Ez így, ebben a formában nem teljesen igaz. Léteznek azok az elektromos rollerek, amik megvalósítják azt a kritériumot, hogy csak rásegítenek az emberi erőre (értsd: ha nem hajtod, akkor lassul -tehát csak hajtani, lökdösni könnyebb. Sőt, egy bizonyos sebesség eléréséig hiába húzom a "gázkar"-t, nem kapcsolja be a motort)
(#) uniman válasza szs hozzászólására (») Márc 25, 2023 /
 
Ezt majd a parlamentbe küld be... Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2023
Következő: »»   19 / 28
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem